PANAS!! Najib arahkan fitnah disebar untuk burukkan PR?



‘Mencipta dan menyebarkan fitnah yang boleh diterima oleh pengundi dengan cara mencipta persepsi negatif terhadap pembangkang’.. ini yang tertulis sebagai antara perancangan yang terdapat dalam buku Panduan Gerakerja Pilihanraya Umum ke 13 UMNO, sila klik image dibawah untuk paparan lebih jelas..



Oleh kerana Presiden UMNO ialah Najib, maka sebagai Presiden, Najib bertanggungjawab atas arahan ini..




Selama ini Umno didakwa telah menggunakan taktik kejam untuk menipu, menyebarkan fitnah dan menanam perasaan takut di kalangan orang Melayu serta menggunakan ugutan.

Ia dikatakan sengaja dibuat dengan tujuan untuk mengaburkan mata rakyat daripada skandal-skandal kewangan dan rasuah yang telah mengakibatkan kehilangan beratus-ratus bilion ringgit.

Sebagai bukti menyokong dakwaan tersebut, Anwar Ibrahim mendedahkan Buku Panduan Pilihanraya Umum yang ‘Sulit’, kononnya telah dikeluarkan oleh Umno secara rasminya kepada jentera pilihanraya mereka.

Dalam kandungan buku tersebut, diberikan arahan rasmi supaya menyebarkan fitnah seberapa banyak yang boleh untuk menyakinkan pengundi terutamanya orang-orang Melayu.

Pendedahan ini dibuat semasa Kongres Tahunan Keadilan baru-baru ini, sewaktu Anwar Ibrahim menyampaikan ucapannya.

Anwar menjelaskan, menyatakan buku panduan tersebut telah diterima dari seorang ahli Umno yang menyokong Keadilan.

Ahli Umno tersebut menyatakan ramai lagi ahli Umno yang sudah muak dan benci dengan Umno, tetapi terpaksa menunjukkan sokongan atas sebab-sebab tertentu.

Menurut Anwar Ibrahim lagi, buat sekarang ini buku panduan tersebut telah diserahkan kepada YB Azmin Ali untuk tindakan selanjutnya.


Sumber : Utara News

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

30 comments

comments
Akula
November 29, 2011 at 12:30 PM delete

Salam semua,

boleh percaya ker ni??
periksa dan siasat betul2 perkara ni DAHULU, sblm dihebahkan & disiarkan..

bukan apa,takut PKR dituduh parti penyebar fitnah jer..

hambe hanya menyokong perkara yg betul & perkara2 yg belum dibuktikan lagi kesalahannya AJER & sama sekali menolak menda yg SALAH & FITNAH..

BERANI kerana BENAR..
TAKUT kerana SALAH..

yg BETUL tetap BETUL..
yg SALAH tetap SALAH..
baik UMNO ker,PKR ker,PAS ker,DAP ker,hatta BEBAS sekalipun..

p/s: tak nak msk NERAKA sok2 sbb BERSUBAHAT..

Reply
avatar
Anonymous
November 29, 2011 at 12:34 PM delete

apsal font dia lain jer dr ayat yg x highlight..

Reply
avatar
rakab
November 29, 2011 at 12:40 PM delete

biasalah fitnah. kalau tak fitnah bukan apco-ameno. pernah jumpa perompak, penyamun, pencuri atau pembunuh yang tak berani buat fitnah?

Reply
avatar
November 29, 2011 at 12:41 PM delete

betul la.. anon 12:34pm..
mula2 aku baca aku ada ternampak sedikit kelainan disitu..

ASD sila pastikan betul2.. kita jangan jadi macam UMNO gak..

Reply
avatar
batu pelangi/BZ
November 29, 2011 at 1:09 PM delete

Bagi aku PKR terlebih dahulu bersihkan pemukax dalaman baru bercakap tentang taktik kotor umno itu.Pemukax inilah yang jadi gunting
dalam lipatan.Sama seperti ahli umno
yang memberi buku panduan tersebut.
Dianiaya oleh pemimpin PKR amat
pedih sekali kerana mereka ini
melaungkan keadilan untuk rakyat
berbanding dengan umno yang terangx
kita tahu perangai mereka.So don't
ever talk about JUSTICE if ALIAS BIN ZENON is still a candidate in
the next GE!!!!!!

Reply
avatar
Anonymous
November 29, 2011 at 1:21 PM delete

ASD dapat mana screenshoot tu?? sy percaya umno/bn mmg kaki fitnah. tapi berkenaan screenshoot tu nampak sgt mcm dibuat2.. perbezaan kejelasan pada ayat sangat ketara. Jangan nanti ASD juga jd penyebar fitnah....

Reply
avatar
rakab
November 29, 2011 at 1:29 PM delete

memang "uki-mak" la si najib rosmah ni tau

Reply
avatar
Anonymous
November 29, 2011 at 2:20 PM delete

Mmg susah nak percaya apa yg ASD tulis tp UMNO mmg gunakan modus operandi yg sama ketika menghadapai Bersih 2.0. Segala langkah yg diambil masa Bersih termasuk kumpulan silat yg tiba2 muncul mahu pertahankan Najib, adalah dalam perancangan rapi mereka. Media masa itu terutama Utusex dan TV3 teruk diperkudakan. Hanya rakyat yg berfikiran 'luar kotak' dapat memahaminya. Tgu dan lihat.

Reply
avatar
Anonymous
November 29, 2011 at 2:39 PM delete

Dear brothers,

There is no different if this issue exposed to public. We already know that even though this document is exposed or not , BN and UMNO are always make a slander. All know they control all kind of medias and from this they can make a various story which cannot be denied.

Reply
avatar
rakab
November 29, 2011 at 2:46 PM delete

Astaghfirrullah !!

Lihatlah bagaimana Anwar Ibrahim membuat fitnah tanpa segan silu langsung..!!

Mustahil Umno nak menyuruh ahlinya menyebar fitnah dengan arahan bertulis macam tu..!!

Sekali pandang pun dah tahu screenshot itu dah di ubahsuai.

Berasa malulah kepada Allah yang melihat perbuatan kamu itu !!

Reply
avatar
asd kaki fitnah!
November 29, 2011 at 2:50 PM delete

sudah2 la buat fitnah tu wahai mat ganja asd...dhla font lain2 kt muke depan tu..hahaha..nmpk sgt rekaan..gile ke ape umno siap kuarkn black n white psl mnde ni..xkn la pemimpin umno bodo sgt mcm pemimpin pr..hahaha...kalo pr yg bodo tu leh la aku percya..

Reply
avatar
rakab
November 29, 2011 at 2:52 PM delete

anon 12.40, 1.29 yang menyamar aku tuu,..hang tak payah taubat laa,
hang memang amat sesuai dengan perjuangan Anwar,..dua-dua kaki fitnah !!

Reply
avatar
nuar keparat ajak ke sg buluh
November 29, 2011 at 2:52 PM delete

oi asd..aku dh bkk blog utara news tu..xkn mcm tu je bukti yg korng ade..setakat copy paste mcmtu..sape2 pon blh buat..adoila..mmg bodo2 bdk pr ni..24jam asyik sebarkn fitnah.

Reply
avatar
rakab
November 29, 2011 at 2:56 PM delete

Batu Pelangi,

Keadilan dalam pkr cuma slogan kosong buat penyedap telinga jer..
Hakikatnya amalan pemimpinnya berbeza..!

Hang dah terkena batang hidung, baru hang tau..

PKR SUCK

Reply
avatar
rakab
November 29, 2011 at 2:59 PM delete

Kesiannnn ASD !

Terperangkap dalam permainan politik kotor pemimpin pkr !

terpaksa jadi agen penyebar fitnah pulak !!

Reply
avatar
Anonymous
November 29, 2011 at 3:50 PM delete

TERNYATA UMNO MASIH BELUM BERUBAH,
SELEPAS PRU12 MEREKA KATA UMNO PERLU MUHASABAH;
KEMARAAN PKR MENJADIKAN UMNO MAKIN GELABAH,
MUDAH-MUDAHAN PRU13 UMNO TUMBANG DAN REBAH.

Reply
avatar
rakab
November 29, 2011 at 3:56 PM delete

Mara??..mara ke mana ?? Ke penjara?
nak pecahkan tembok penjara ??

jangan bagi komen bangang laa..

Umno kononnya tak berubah !!
kalau tak tahu apa-apa, lebih baik
DIAMMMM..!!!

Reply
avatar
Anonymous
November 29, 2011 at 4:21 PM delete

Buat apa pun kami dah lama tak percaya pada UMNOO_BEE End

Reply
avatar
rakab
November 29, 2011 at 4:54 PM delete

banyak ekor anjing menyamar aku..aku dah tak larat dah asd nk kena tukar nama nampak gayanya..sedih pilu semua ada..woi guna nama lain lah!

Reply
avatar
Anonymous
November 29, 2011 at 5:24 PM delete

Kah ,kah ,kah nasib engkau lah rakab

Reply
avatar
Anonymous
November 29, 2011 at 5:52 PM delete

PM kita kini brgelar hj fitnah. Mcm ne boleh bocor buku kerja sulit ni??.. Ada musuh dlm selimut ke?.. ha ha

Setiap cawngan ada talibarut maa.. pandai makan pandai simpan le

Reply
avatar
Anonymous
November 29, 2011 at 5:59 PM delete

msh ade lg keldai2 pr yg membndingkn pru12 dgn pru13 nnti..xakan sm wahai beruk2 pr..korng tgkla nnti..sape yg akn klh..hahaha..silp2 sel,png n kdh dpt blk kt bn..tp aku dgr dun kt 4negeri ni tkt nk bubar..tkt dgn kuasa rkyt katenye...haahhaahhaa

Reply
avatar
Anonymous
November 29, 2011 at 10:18 PM delete

Aku sedih kerana mempunyai Timbalan Perdana Menteri yg Lansung tidak mempunyai kelayakan.
Setelah aku dengar ucapan TPM hari ini... Aku sedih ucapan yg Lansung tidak mengambarkan perubahan sikap pemimpin dan ahli UMNO.
UMNO Adalah satu parti yg mulia tetapi sayang UMNO dipimpin Oleh Pemimpin yg tidak berkaliber, racist, korup Dan tidak meletak Islam sebagai panduan Dan landasan bagi setiap perkara.... Mereka hanya menggunakan Islam hanya bertujuan meraih sokongan rakyat menyokong PAS.
UMNO hanya memertabat Melayu bukannya ISLAM.
Islam hanya jadi bahan permainan politik mereka sahaja.
Aku sebagai rakyat Malaysia sedih Dan Malu mempunyai PM, TPM Dan Pemimpin kerajaan yg Hipokrit.

Reply
avatar
Anak kg pertama
November 30, 2011 at 12:08 AM delete

Fitnah lagi ASD..agak2 le nak buat cerita pun..

Reply
avatar
Anak kg pertama
November 30, 2011 at 12:09 AM delete

Fitnah lagi ASD..agak2 le nak buat cerita pun..

Reply
avatar
Anonymous
November 30, 2011 at 12:11 AM delete

naq habaq mai

memang betoi pun takda kelayakan,tak celen guan en.guan en yg suruh bagi ayaq free kat kita aku rasa.baguih dok ada bukan mcm tpm.

Reply
avatar
rakab
November 30, 2011 at 12:34 AM delete

ASD,

amboiiiii...lama tak tengok hang
keluaq mencelah..!!

sibuk sangat kottt..
maklum laa..PRU pun makin dekat.

ada harapan jadi calon kaa..??

heheheheeee...

Reply
avatar
rakab
November 30, 2011 at 12:38 AM delete

Yaa laa,..ramai pulak yang pakai nama aku,..kadang-kadang aku sendiri pun confuse..

lantak depa laa..

Reply
avatar
Anonymous
November 30, 2011 at 2:23 PM delete

Kah kah kah... Rakab ni tak habis - habis menyamar sebagai Rakab pastu dakwa orang lain menyamar sebagai Rakab... Kah kah kah.

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive