Pakatan Rakyat Jangan mimpi hendak tawan Melaka - Ali Rustam



BANDARAYA MELAKA - “Jangan mimpi hendak tawan Negeri Sembilan, Melaka dan Johor.”Begitulah kenyataan tegas Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam.


Menurutnya, hasrat mereka menawan ketiga-tiga negeri ini tidak akan berhasil, malah Selangor dan Kedah yang kini diperintah PR akan jatuh semula ke tangan Barisan Nasional (BN).

“PR jangan mimpi. Selangor dan Kedah akan jatuh semula ke tangan BN. Bukan itu sahaja. BN turut berpeluang (menang) di Pulau Pinang dan Kelantan,” katanya di sini malam semalam.

Sementara itu di Rembau pula..

REMBAU – Biarlah PR dengan angan-angannya kerana berapa lama mereka boleh berbohong dengan rakyat.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, pembangkang boleh berkata apa sahaja, tetapi akhirnya nanti rakyat akan tahu juga tembelang mereka.

“Rakyat sekarang ini sudah bijak dan mampu menilai janji manis yang dilemparkan pembangkang.

“Saya yakin rakyat mempunyai pandangan mereka sendiri dan boleh memberi penilaian kerana kita semua kebanyakannya berpelajaran tinggi,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Beliau yang juga Pengerusi Badan Perhubungan Umno negeri berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang membayangkan hasrat menawan tiga negeri iaitu Negeri Sembilan, Melaka dan Johor pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

Mohamad berkata, beliau yakin dengan hanya bekerja kuat sahaja dan menumpukan aspek kesejahteraan rakyat mampu meyakinkan mereka kepada kerajaan yang sedia ada.

“PR kata mahu tawan tiga negeri iaitu Negeri Sembilan, Melaka dan Johor. Itu hanya sekadar kata-kata psiko.


Sinar Harian

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

22 comments

comments
Anonymous
November 18, 2011 at 12:04 PM delete

byk bunyi ali rustam ni...
semoga ali rustam akan jadi pembangkang lepas PRU13.

Reply
avatar
BABA MELAKA.
November 18, 2011 at 12:23 PM delete

Setakat mimpi tu apa salahnya.
Biarkan mereka mimpi 1000kali pun tak apa.bukan boleh menang pun.

Reply
avatar
Anonymous
November 18, 2011 at 12:30 PM delete

Sunnguh takbur dan cakap besar pemimpin UMNO sorang ni!!

Reply
avatar
Apopo dan boboyuki
November 18, 2011 at 2:08 PM delete

Anak toyol selangor pernah berkata begini.....pembangkang sifar di selangor ......pada pru yg lalu.tapi ternow anak toyol berada dimana sekarang?

Reply
avatar
jahanam pr!!
November 18, 2011 at 2:44 PM delete

hahha..nmpknya bdk2 pr yg angkuh sbnrnya..korng jgn samakn skrng dgn pru 2008..majoriti rkyt dh beralih pd bn..makin menyampah dgn si tua kutuk nuar juburi..dh meliwat xnk ngaku plak..bile la nk setel kes mangkuk sorng ni..menginaya mangsa btul nuar juburi ni.

Reply
avatar
Anonymous
November 18, 2011 at 3:00 PM delete

kata-kata pentejuk hati bakal Ketua Pembangkang DUN Melaka... Dah tak lama dah...

Reply
avatar
Anonymous
November 18, 2011 at 3:18 PM delete

Mimpi jangan tak mimpi ,Ali R pun boleh mimpi jadi PM....dream,dream ,dream..

Reply
avatar
Anonymous
November 18, 2011 at 3:24 PM delete

selalunya orang yang cakap besar ni la yang nak jatuh dulu hahaha

Reply
avatar
rakab
November 18, 2011 at 3:30 PM delete

Alamakkk aaiii !!

Puak pakatan takkan tak boleh fikir langsung.....

sentimen rakyat 2008 dah lama reda....banyak perkara yang dah berlaku !

Kes liwat Anwar, video seks Anwar,
pemilihan parti pkr yang porak peranda, perpecahan dalaman pas, kebencian melayu islam yang membuak pada Dap,...semua tu mempengaruhi pemikiran pengundi.

Keputusan lapan PRK yang terakhir semuanya memihak kepada BN begitu juga PRN Sarawak.

Kenyataan Anwar semata-mata hanya
cuba menaikkan semangat ahli-ahli pkr yang semakin lesu saja,...tak lebih dari itu..

Kekuatan Umno/BN di bawah kepimpinan DS Mohd Ali Rustam sangat mantap ketika ini,..orang
Melaka macam aku ni yang lebih mengetahui....

Reply
avatar
Anonymous
November 18, 2011 at 3:45 PM delete

Aku paham sokongan rakab. Ali rustam adalah pemimpin islam pertama menubuhkan sekolah mengandung anak luar nikah kononya membanteras segala maksiat tetapi dalam masa yang sama pusat2 hiburan terus bertambah dan beroperasi lebih masa. Satu lg jgn samakan 2008 dgn sekarang kerana tiada siapa boleh menilai kekuatan alam cyber. Cuma golongan akal cetek mcm puak2 pecacai yg hari2baca utusex, tonton tv3, spin blog aliran PR shj merasakan begitu. Kalau dah terdesak apa sahaja boleh dilakukan.

Reply
avatar
Ngah Phg asal Melaka
November 18, 2011 at 3:54 PM delete

banyak sgt kerosakan telah dibuatkan oleh Umno/BN tu kpd Malaysia.. projek2 membazir..pesta2 maksiat yg mendorong anak2 muda melakukannya. Merampas harta kesana sini secara putarbelit dan melekakan rakyat dgn propaganda mereka. Menyebarkan fitnah dan menggunakan SPRM/JPN/SPR/POLIS dan seumpamanya utk kepentingan mereka tanpa telus. Barang naik menyusahkan rakyat sedangkan mereka hidup semewah2nya.
Kami akan menzahirkan impian PR itu menjadi terbentang selepas PRU13 ini..usaha dan doa kami utk kejayaan PR kePutrajaya

Reply
avatar
rakab
November 18, 2011 at 3:59 PM delete

cik non 3.45,

Sekolah Harapan tu untuk menolong
remaja yang termengandung,.yang dah tersilap langkah dan di singkirkan oleh keluarga mereka.

Fungsinya samalah seperti pusat pemulihan akhlak..!!

Untuk membanteras maksiat,. kerajaan negeri ada pendekatan yang lain..

Reply
avatar
November 18, 2011 at 4:01 PM delete

Kalau pilihanraya bersih dan adil, IsyaAllah N9 akan tumbang. PR akan membuat in-road yang lebih luas di Melaka dan Johor. Kalau Mat Indon dan Mat Bangla boleh mengundi tak tahulah...silap-silap Malaysia suatu hari nanti akan jadi propinsi Indonesia yang ke...berapa ya?

Reply
avatar
rakab
November 18, 2011 at 4:02 PM delete

Ngah Phg asal Melaka,

Kau meroyan macam orang gila,..
satu pun tak boleh pakai..!!!

Reply
avatar
rakab
November 18, 2011 at 4:07 PM delete

IbnAbdulHalim,

den tengok muko ekau pon macam indon,...ekau yakiin yang ekau ni bukan PATI ??

heheheheeee..

Reply
avatar
Anonymous
November 18, 2011 at 5:22 PM delete

RAKYAT DAH TAK SABAR NAK TUNGGU PRU13....SAMA-SAMA KITA TENGOK MIMPI ATAU REALITI.

Reply
avatar
November 18, 2011 at 9:28 PM delete

ramai rakyat dah boleh pikir sendiri dah yang mana betul dan tidak. Balik2 taip ayat aljuburi, dah berzaman dah wa dengar mulut busuk suku sakat umngok ni dok canang ayat tu, tapi ntah bilalah nak buktikan. Setakat bukti video yang ntah2 puak berlumut tu buat?. Rakyat dah matang dah, sebab ali ketam nilah melaka ade terasa malu seketika sebb isu main duit dalam permilihan. Lagi teruk cara umngok ni dari pr. Ehm rakyat memang dah bijak....

Reply
avatar
Bro Bukit Kati
November 18, 2011 at 10:12 PM delete

...ada satu posting kat atas tu yg beria-ia sokong ali rostam. Siap mengaku anak melaka lagi.
Ingat siapa rupanya si rakab lahanat. Kau melaka kat mane be.. Ha ni dia anak melaka ori bukit katil mari punya. Aku boleh kata kedudukan ali ketam dlm keadaan kritikal skrg ni. Org disini pun dah tak berkenan sgt dgn dia ni. Baru2 ni ali ketam nak test market buat perjumpaan dgn org2 ada satu taman kat sini. Malangnya tak ramai yg dtg dlm perjumpaan tu. Yg dtg pun hanyalah org2 tua dan pengampu tegar dia. Ada isteri seorg balaci dia cuba cari org seramai mungkin utk meramaikan perjumpaan tu, malangnya tak berhasil. Kasihan ali ketam yg ditipu oleh balaci2 nya sendiri.

Reply
avatar
Anonymous
November 19, 2011 at 12:38 AM delete

rakab banyak makan taik ali rostam

Reply
avatar
rakab
November 19, 2011 at 1:24 AM delete

Bro Bukit Katil,

Kenyataan engkau ni aku dah biasa dengau sejak tahun 2000 lagi...

Hakikatnya tiap kali pilihanraya kecik atau besau kat Melaka ni, tetap Umno/BN yang menang besau..!!

Ali Rustam tetap kekal sebagai Ketua Menteri dan pemimpin nombor satu Melaka.

Bawak Sam Ketot, bahkan bawakkan Anwar bertanding di Bukit Katil,..
Ali Rustam akan sembelih mereka hidup-hidup!!

Ada faham..!!!

Reply
avatar
rakab
November 19, 2011 at 1:35 AM delete

Sarawak yang masih banyak ketinggalan serba-serbi itu pun
pakatan kalah teruk, inikan pulak negeri Melaka yang serba maju.

Bro Bukit Katil,

kau boleh terus beeraangaaaaannnn..

paling kuat pun Dap boleh menang tiga empat kerusi DUN dalam parlimen Kota Melaka.

Kerusi-kerusi yang lain jangan harap laa..
Ali Rustam akan cerut pakatan sampai habis nyawa...

Reply
avatar
November 19, 2011 at 2:47 AM delete

Rakab, udah2lah bermimpi. Kalau melaka Bn menang lagipun berbalik pulak pada angka lebih baik dari kelmarin atau semakin merundum...hahaha jangan pandang sekali tetapi ada baik rujuk pada angka bro. PRU lain dari PRK bro...kalau dah BUKIT KATIL pun ade yang xsanggup lagi tengok ali ketam ni apa mau cakap bro...port ali ketam tu dulu, lanie apa jadi.... rujuk angka ye RAKAB....Syabas bro bukit katil, jasin pon sokong..... ;p

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive