MB Johor arah pihak berkuasa halang ceramah PKR?



SKUDAI 25 NOV : Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Azmin Ali mendakwa terdapat cubaan untuk menggagalkan semua program ceramah penerangan isu semasa di Johor sepanjang Kongres PKR ke-8 berlangsung.


Azmin berkata sumber parti mendapat tahu yang Menteri Besar Tan Sri Abdul Ghani Othman mengarahkan semua pegawai kerajaan, pihak berkuasa tempatan dan polis di Johor untuk mengambil tindakan tegas termasuk merampas peralatan ceramah dan menafikan semua permohonan permit.

Menurut Azmin, PKR merancang mengadakan 20 ceramah sepanjang tiga hari Kongres PKR yang bermula hari ini.

"Saya mendapat maklum-balas bahawa semua ceramah PKR yang diatur di 14 cabang seluruh negeri Johor telahpun diganggu oleh pihak berkuasa.

"Saya mendapat maklum-balas bahawa Menteri Besar sendiri telah memanggil semua pegawai dari pihak berkuasa tempatan untuk tidak membenarkan sebarang ruang kepada PKR untuk menganjurkan ceramah pada malam ini," kata Azmin di satu sidang akhbar seusai ucapan perasmian Kongres.

Sebelum ini, TV Selangor melaporkan satu tinjauan yang menunjukkan sokongan terhadap Pakatan Rakyat berleluasa di kalangan pengundi muda dan golongan berpendapatan sederhana.

Dua kategori ini membentuk undi penentu di semua bandar-bandar utama seluruh negara, khususnya di bandaraya majmuk seperti Johor Bahru.

Azmin menegaskan kegelisahan Tan Sri Abdul Ghani Othman ini membuktikan Johor bakal menyaksikan pertembungan sengit antara Pakatan Rakyat dan Barisan Nasional dalam pilihanraya umum akan datang.

"Ini membuktikan bahawa mereka dalam keadaan ketakutan. Mereka tidak mahu rakyat mendapat maklumat daripada PKR melalui ceramah-ceramah ini. Bagi saya ini satu perkembangan yang baik," kata Azmin.

"Kita perlu mempelbagaikan pendekatan kita, tidak semestinya melalui ceramah, tetapi bergerak dari rumah ke rumah, kita edar risalah di tempat awam dan bertemu rakyat dengan pelbagai cara," tambahnya.

Mengulas lanjut, Azmin berkata gangguan dan halangan yang diletakkan menyerupai simtom-simton akhir rejim Barisan Nasional Selangor sebelum ia tumbang dalam Pilihanraya Umum 2008.

"Negeri Selangor pernah menjadi kubu-kuat Umno suatu ketika dahulu. Tetapi apabila kefahaman diberikan, Selangor jatuh ke tangan Pakatan Rakyat dan ini juga boleh berlaku di negeri Johor dalam pilihanraya akan datang," kata beliau.

Ditanya mengenai pembahagian kerusi di Johor, Azmin melahirkan keyakinan perkara itu akan dapat disepakati sebelum hujung tahun ini.

"Perbincangan ketiga (berkenaan pembahagian kerusi) akan berlangsung pada minggu depan pada hari Rabu (30 November). Setakat ini kemajuan perbincangan cukup positif. Kerusi-kerusi yang bertindih cukup kecil di kalangan Pakatan Rakyat,"

TVS News

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

29 comments

comments
rakab
November 25, 2011 at 2:17 PM delete

Kalau boleh di halang, tak dapat laa kongres pkr di buat di Johor..

perang saraf macam ni dah tak laku....

Reply
avatar
rakab
November 25, 2011 at 2:21 PM delete

Apa ? nak tawan Johor ??

kahkahkahkah....jangan harap laa..

dari raja hinggalah rakyat marhain,
semuanya berdiri teguh bersama Umno/BN !!

Johor kubu kuat Umno sampai kiamat !!

Insyaallah....

Reply
avatar
Anonymous
November 25, 2011 at 2:25 PM delete

jgn suka ckp takbur... kun fayakun... kita xboleh nak pastikan apa-apa...takdir Tuhan yang tentukan.. ingat tu...

Reply
avatar
rakab
November 25, 2011 at 2:25 PM delete

Melaka pun sama..

Lim Kit Siang kata, lagi tiga kali PRU pun pakatan takkan dapat tumbangkan Ali Rustam di Melaka..

Umno Melaka gagah !!

Reply
avatar
rakab
November 25, 2011 at 2:32 PM delete

Memang takdir Allah...tapi Umno Johor sentiasa berusaha, bukan duduk diam dan berserah pada takdir semata-mata...

Dan kekuatan Umno Johor hari ini adalah atas dayausaha pemimpinnya dan takdir Allah juga..

ingat tuu..

Reply
avatar
Anonymous
November 25, 2011 at 2:32 PM delete

Lim Kit Siang bukan Tuhan bang...

Reply
avatar
Anonymous
November 25, 2011 at 2:35 PM delete

bukan UMNO je yang berusaha.. Pakatan pun berusaha jugak.. Umno berusaha penuhkan poket masing2...kayakan kroni n family je.... kan..kan... it's fact...

Reply
avatar
Anonymous
November 25, 2011 at 3:00 PM delete

MB Johor / be ne Takut ke?

Reply
avatar
Anonymous
November 25, 2011 at 3:16 PM delete

Kita rakyat M'sia , kita sayangkan M'sia sebab itu kita perlu kan perubahan.
..hapus kan penyamun2 Umno/BEE NEE,penyalah guna kuasa n jentera kerajaan ,penghabiskan Dana awam n gangster2nya.
Mrk lah memperamaikan Indon2, Filipina n Bangla di M'sia.
Kami sudah bosan dengan mrk2 ini..

Come on Johor...

Reply
avatar
Anonymous
November 25, 2011 at 4:01 PM delete

Jenis pencacai bangang... hoiii ko baca kenyataan Ghani yang dia minta sekat semua ceramah PKR.. Takdak dalam dunia negara demokrasi menyekat parti lain buat ceramah.. Di Malaysia je ooiiii.. sebab spesis komunis! Komunis memang spesis negara hanya satu parti. Kalau ada nak form parti, komunis akan hapuskan dengan apa cara sekali pun... ini bukan pembangkang fitnah tapi memang jelas dari Bee End..

Heeeee

Reply
avatar
Anonymous
November 25, 2011 at 5:23 PM delete

rakab bersemangat lain mcm ye..mungkin najib bru masukkan gaji dia bulan ni kot. Tp mgkn ko tak pernah terpikir orang2 lain yg krg bernasib baik yg hanya kais pagi makan pg.

Reply
avatar
Anonymous
November 25, 2011 at 5:32 PM delete

rakab klu mcm ni performance kau, aku akan naikkan gaji kau double!. Celaka punya PR, Ghani! tolong pastikan segala ceramah2 mereka tidak selancar seperti di rancang. Klu tak habislah aku..byk isu ni shahrizat lembu, undang2 baru lebih kejam, laporan audit kantoi, masalah kedai 1 malaysia...itu belum masuk belanja aku luar negara yg habis berjuta2 dan belanja melampau2 bini aku.Gunakan kekejaman jika perlu. Upah ja bdk2 muda terutama yg jenis tak habis sekolah tu..mmg aku nak bg ada jugak golongan ini dlm malaysia terutama kaum melayu, supaya mereka akan patuh arahan bila dibayar sekecik mana pun.

yg ikhlas
Hj dan Hajjah Marlboros

Reply
avatar
Antimno
November 25, 2011 at 6:30 PM delete

....dari pemerhatian aku, rakab adalah anjing upahan umno krn menyokong secara membuta-tuli. Kalau berdebat pun pointnya sangat kebudak-budakan. Aku langsung tak rasa tercabar malahan menahan gelak apabila membaca komen samdol bernama rakab ni... Teruskanlah wahai rakab... lalala....

Reply
avatar
rakab
November 25, 2011 at 7:31 PM delete

Pandangan aku pada kau pun begitu jugak..

heheheheee...

Reply
avatar
rakab
November 25, 2011 at 7:41 PM delete

non 5.23,

Selama nih yang membantu orang miskin/susah memang pemimpin Umno pun..

oh yaa,...jangan lupa isi borang LHDN nanti. Bantuan RM500 tu banyak jugak !

Terimakasih BN

Reply
avatar
Anonymous
November 25, 2011 at 10:02 PM delete

rakab oh rakab

org yg layak dpt bantuan rm500 mana ada nak isi borang LHDN spt peniaga dan kalau ada kerani kjaan pun skg baru dia org nak isi. Nak bg rm500 kpd org yg tak layak di kena cukai, apa ke benda ni.. kena isi form LHDN baru dpt rm500..

Reply
avatar
Anonymous
November 25, 2011 at 10:10 PM delete

rakab oh rakab 2:21 pm

dulu kan Selangor kubu kuat antara yg terkuat. kerana kuat nya umngok si toyol confident beli tanah lebih murah dr harga pasaran. tapi bukan je terlepas kpd Pakatan dgn si toyol kena cekup.

majoriti yg menyampah dgn umngok tlh bertambah dlm praya 12 krn itu mb johor takuuuut...

bukan je Lim Kit Siang yg ckp mcm tu, di Kelantan berkahak air liur nak rampas Kelantan. Lim Kit Siang dr dulu target melaka tp di Kelantan bertukar tukar pemimpin perhubungan negeri. Last last bagi tgg jwb kpd hulubalang tua.

Syabas kpd Pemimpin/Penyokong Pakatan yg berani masuk Johor. Bukan mcm umngok berani tempat sendiri dan tak habis habis buat kat PWTC dgn hotel yg mahal. BODOH memang BODOH.

Reply
avatar
Anonymous
November 25, 2011 at 10:13 PM delete

rakab oh rakab 2:32 PM

memang dah takdir kau bodoh.. dan yg bodohnya kau berusah supaya lg bodoh..

he he he...

Reply
avatar
rakab
November 26, 2011 at 12:33 AM delete

Ambil borang kat LHDN !

apa yang kau meraban pulak !!

Reply
avatar
rakab
November 26, 2011 at 12:53 AM delete

PATI OH PATI

Pakatan dapat banyak kerusi dalam PRu12 dulu bukan sebab pakatan kuat...tetapi kebetulan saja..
itu fakta...kalau kau tak akuinya, memang sah laa kau ni bangang !!

Lapan PRK yang terakhir dan PRN Sarawak BN menang besar dengan majoriti melayu, india dan bumiputera meningkat. Itu fakta !
kalau kau tak terima kenyataan itu, lagi sekali kau bangang !!

Hari ini pakatan dah semakin goyang..Nik Aziz terpaksa main isu hudud semula sebab takut terlepas Kelantan !
Anwar dah makin dekat dengan pintu penjara,..pkr cemas, gelisah kerana kapal hilang nakhoda !

Terbaru, Khalid dan LGE takut nak bubar DUN sebab pasti akan hilang kuasa !!

Puas aku cuba nak selamatkan kau dari terjerumus ke lembah kepalsuan
pakatan tapi kau seboleh-boleh nak menghina diri sendiri..

Reply
avatar
rakab
November 26, 2011 at 1:07 AM delete

PATI OH PATI

Buat kongres di Johor dengan menghimpunkan ahli dari luar bukan bermakna pkr berani..

Semua orang tahu pkr berebut kerusi dengan Dap di Johor tu..
Kongres buat kat sana pun semata-mata sebagai strategi untuk mendapatkan kelebihan dalam kuasa tawar-menawar dengan Dap saja..

Umno sudah memiliki bangunan sendiri ...tentu laa perhimpunan
tahunan buat di PWTC..
Cukup konvensyen saja di negeri-negeri. Kalau ahli Umno menyewa di hotel pun, apa yang kau susah ??
bukan perabis duit bapak kau pun !!

PATI OH PATI

bodoh kau sama jer dari dulu sampai sekarang !

Reply
avatar
Anonymous
November 26, 2011 at 6:30 PM delete

rakab oh rakab kau bezakan kedua dua komen kau dibawah

oh yaa,...jangan lupa isi borang LHDN nanti. rakab 7:41 PM



Ambil borang kat LHDN !

apa yang kau meraban pulak !!

rakab 12:33 AM

Reply
avatar
Anonymous
November 26, 2011 at 6:45 PM delete

rakab oh rakab 12:53 am


menghina diri sendiri tu eluk .. kerja hamba allah... jgn mcm kau, org hina kau. tu pun tak sedar diri dihina mcm anjing berkudis dgn langau hijau mengekuri kau.

PRK boleh lah.. senang kau main tipu. dan jgn lupa pulak Taib dah tipu kau org jugak kata nak berundur. najib sendiri kata taib setuju nak berundur.. kena tipu heh!

Yg mengelabah psl DUN tak dibubar ni apasal?? hah.. apasal??? kata kuat... kata majoriti meningkat.
apasal duit tak cukup nak tabur pd pengundi sb kena tabur 2 kali.. he he he..

Kelantan terlepas... Jgn mimpi lah.

terima kasih lah nak selamat kan aku tp aku lebih rela di selamat kan oleh LGE. Jgn marah. nanti kena jual tau.

Reply
avatar
Anonymous
November 26, 2011 at 7:02 PM delete

rakab oh rakab

org luar masuk tempat org beb..kira berani lah. tu kubu faham tak kubu kuat umngok. jd kubu tu dah bukan kubu tapi insya allah jd KUBUR umngok !! KUBUR faham tak?

tu yg buat MB Johor mati akal. Nampak mcm yg kau ckp tapi yg sebenarnya nak masuk kubu umngok kena guna muslihat lah.

dengar kata PWTC tu pakai duit Petronas... kalau bangunan umno kenape bangunan tu namakan PWTC. Jd selama ini kita tak de lah bagunan PWTC mcm WTC mcm negara lain.

aku cuma bezakan cara konvensyen Pakatan dgn UMNO. Tp UMNO pun terfikir nak buat mcm tu bukan kat PWTC je sbb dah selalu kat PWTC amlau amlau yg dtg dr luar dah tahu mana tempat dang dut .. Nak tiru tp malu dgn Pakatan. Malu eh!

rakab oh rakab

nampak nya bodoh kau ni bawak sampai liang lahad laaaaah.

Reply
avatar
rakab
November 26, 2011 at 7:34 PM delete

PATI OH PATI

tentang borang tu mmemang aku dah tersilap !

ishh, ni yang tak syok ni..

Reply
avatar
rakab
November 26, 2011 at 7:53 PM delete

PATI OH PATI

Menjadi hamba Allah bukan bermakna kita perlu menghina diri sendiri..
sebab kita di jadikan sebagai khalifah..

Kalau PRK senang main tipu, macammana pakatan boleh menang sampai lapan kali..??
stupid !

Taib kata akan berundur,..tapi dia tak kata pulak bila tarikhnya..
faham..!!

Bila Najib kata PRU13 dah sangat hampir, LGE dan Khalid kata mereka takkan bubar DUN negeri masing-masing. Nik Aziz pulak kata Kelantan akan ikut kerajaan pusat, bubar .
Jadi siapa sebenarnya yang menggelabah ??

Aku tak kata Kelantan terlepas,..
aku kata, Nik Aziz takut Kelantan terlepas sebab itu dia mainkan isu hudud semula.
Jangan nak 'spin' !!

Kau rela di selamatkan LGE ?? kenapa ?? kau tak yakin dengan Anwar ker..??

heheheheeee...jangan marah, kalau marah nanti kena serah pada Anwar..
auwwww...

Reply
avatar
rakab
November 26, 2011 at 8:11 PM delete

PATI OH PATI

Kalau setakat datang ke kubu Umno
di Johor tu,..apa nak kecoh
bukannya masuk kubu taliban kat
Kandahar tu..

cakap pakai akal laa..
Orang Johor semua baik-baik..
kecuali puak pakatan jer,..hehehee

Bila pulak bina bangunan Umno pakai duit petronas ?? itu laa kau,
..suka dengar cakap orang, fitnah tuu..

PATI OH PATI

Umno/BN dah lama buat konvensyen di negeri-negeri kecuali perhimpunan agong Umno di PWTC!!
lama sebelum pkr wujud,..lama sebelum mak bapak kau bertunang pun...Ada faham ??

Reply
avatar
baruaUMNO
November 29, 2011 at 2:37 AM delete

aku sokong rakab apa jua tindakannya. aku sentiasa menyokong dari belakang bini rakab..terima kasih rakab
1 bini rakab,1rakyat malaysia boleh guna

Reply
avatar
Anonymous
February 25, 2012 at 1:12 AM delete

hahahahaha, ghani tu org sg mati, sg mati ni pnya rmai org miskin. wahai rakab, dtg n tgok apa MB ko wt kt sini. org kg nk dpt BR1M pun sush. idup ngn UMNO makin sush la ISLAM n MELAYU....

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive