Khairi Sedia Debat dengan Rafizi.. tapi...



Ketua Pemuda UMNO, Khairi Jamaluddin hari ini berkata beliau tiada masaalah dan sedia menerima cabaran debat oleh Pengarah Strategik PKR, Rafizi Ramli mengenai isu yang menjadi kontroversi iaitu National Feedlot Corporation (NFC), tetapi yang menjadi halangan baginya ialah masa dan kepentingan debat tersebut diadakan.


(Gambar diatas tiada kena mengena dengan Khairy, gambar menunjukkan sekumpulan Lembu Wagyu dari Tajima cattle yang mahu berhijrah ke Malaysia bila mengetahui Lembu di Malaysia tinggal didalam Kondo)

Bagaimanapun menurutnya beliau belum menerima sebarang surat atau jemputan untuk debat tersebut.

Katanya bila beliau menerimajemputan rasmi, beliau akan membincangkan tarikh dan masa untuk diadakan debat.


********************************

Khairy: "I'm ready to debate with Rafizi"

Umno Youth chief Khairy Jamaluddin today said that he is ready to accept PKR's Strategic Officer Mohd Rafizi Ramli's challenge for a debate on the controversial National Feedlot Corporation (NFC) issue.

However, Khairy said he has yet to recieve any official letter or invitation for the debate.

He said when he recieve the official invitation, he will discuss about the date and time of the debate.

"No problem, no problem... but it is a question of time and interest."

"We have the Umno Assembly on the 29th (November) and 3rd (December) so it will be after that," said Khairy during a press conference at Parliament lobby today.

Khairy also said that he has always been (ready) to debate with anyone and it's no problem for him if Rafizi wants to challenge him provided that he is available in the country.

On Monday, Rafizi challenged Khairy to debate on the NFC issue saying that this is the best way for them to solve the messy situation about the NFC 'scandal' and at the same time, groom new young leaders.

Meanwhile, Puteri Umno chief Rosnah Rashid Shirlin announced that the Umno Youth and Puteri will be having a joint-program called Majlis Amanat Presiden Umno.

She said the program will be held on Sunday, 20 November 2011 in Dewan Merdeka at PWTC from 1PM to 6PM.

The Ceremony will be attended by leaders from the Umno Youth and Puteri Umno division througout the country to listen to Umno's president who is also the Prime Minister for Malaysia Datuk Seri Najib Tun Razak's message.

Rosnah described the event as historical as for the first time in Umno's history, the party's president will be giving out an important message specially for the Umno Youth and Puteri Umno.

"This is really significant to both wings because the event is done prior to the Umno General Assembly," she said.

She also said the event provides space for Najib to inject words of encouragement to both wings to determine its direction in fulfilling their responsibility in defending the rakyat and ensuring the prosperity for the country, race and religion.

She added that this event is done at the right timing considering that the assembly this year could be the last assembly before the 13th General Election.

(Malaysian Digest)

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

6 comments

comments
rakab
November 16, 2011 at 5:10 PM delete

Mana Rafizi berani...
kes feedlot tu pun dia acah-acah jer...

Khairi tu memang kerja dia berdebat...Anwar pun terkedu, tergamam di kerjakannya di parlimen..

Reply
avatar
Anonymous
November 16, 2011 at 5:23 PM delete

Aku lebih rela puji anjing yang menyalak bila nampak orang selain dari tuannya daripada anjing yang patuh kepada sesiapa sahaja yang bg dia makan. Ini semua gimik publisiti murahan KJ. Korang pecacai ingat dia berani sgt ker? Dia pun terlibat sekali dgn isu COWdominium ni. Sbb tu mati-mati nak pertahankan, rakyat rombau dia tak hirau pun ..(baca perumpamaan anjing diatas sebagai rujukan)

Reply
avatar
Anonymous
November 16, 2011 at 5:27 PM delete

Terima kasih rakab, good job. Aku bukannya suka sgt kt menantu bodowi ni. Tunjuk kepala besar masa bapak mentua dia jd pm. Korang igt aku nak lantik dia jd menteri? Mari hidup balik. Baik aku lantik anak aku jer lg bagus. Dia jd ketua pemuda pun sbb undi wang. Mana ada jawatan kt dlm UMNO tak guna duit. Sbb tu aku tgh kumpul byk2 harap dpt kekal presiden.

-Hj Marlboro Light Soft Pack

Reply
avatar
November 16, 2011 at 6:28 PM delete

Buang masa jasa layan KJ berdebat. Lebih baik perah susu ........

Reply
avatar
Ustazah Ba'ayah
November 16, 2011 at 7:39 PM delete

Apabila sempuran akal, kurang perkataan. Orang yang berakal, tidak berdukacita kerana miskin, bahkan yang menjadikannya berdukacita ialah sekiranya ia berkurangan akal.Sifat pemarah adalah musuh utama akal.
Walaubagaimanapun alim seseorang itu, dia tidak akan dapat manfaat daripada ilmunya selagi ilmunya tidak berpedoman kepada akal.
Teman manusia yang sebenar ialah akal dan musuhnya yang celaka ialah jahil.
Lebih sedikit orang menggunakan akalnya, lebih banyak pula ia berkata-kata.
Dada orang berakal itu ialah peti rahsianya.
Akal yang sihat daripada badan yang sihat.
Akal ialah anugerah Tuhan kepada makhluk yang dipilih-NYA, iaitu manusia.Akal tidak diberikan semata-mata.Ia perlu dituntun.
Salah satu tugas agama ialah memelihara akal.Memelihara akal ialah dengan jalan menambah ilmu melatih diri berfikir,merenungkannya.
Hawa nafsu membawa kesesatan dan tidak berpedoman dan akal menjadi pedoman menuju keutamaan.Hawa nafsu menyuruh mengelamun,berangan-angan,tetapi akal menyuruh menimbang.

Reply
avatar
MARAH APB PEMIMPIN KHIANATI RAKYAT
November 16, 2011 at 11:25 PM delete

Bahaya Tipu Rakyat

Rasulullah s.a.w melalui sebuah hadis riwayat Muslim :

ما من عبد يسترعيه الله رعية يموت يوم يموت وهو غاش لرعيته إلا حرم الله عليه الجنة

Maksudnya: Bukan daripada hamba yang mati di mana Allah meminta dia menjaga rakyat dimana pada hari kematiannya sedangkan dia menipu rakyatnya melainkan Allah mengharamkan ke atasnya syurga.

sebuah hadis yang diriwayatkan oleh Abu Daud dan Ibnu Majah di mana Rasulullah s.a.w bersabda :

أفضل الجهاد كلمة حق امام سلطان جائر

Maksudnya : Jihad yang paling afdhal ialah berkata benar di hadapan pemimpin yang jahat

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive