Gambar : Ribuan Peguam dan orang ramai berhimpun bantah akta Perhimpunan



Peguam-peguam di seluruh negara yang berada di bawah naungan Majlis Peguam Malaysia sedang berhimpun di Kelab Taman Perdana Diraja, Kuala Lumpur bagi meluahkan bantahan terhadap penggubalan Akta Perhimpunan Aman 2011.


Rang undang-undang yang akan dibahaskan di Dewan Rakyat hari ini untuk bacaan kali kedua dijangka akan diundi pada malam ini.

Sambil menyifatkan rang undang-undang itu akan merampas hak rakyat yang dijamin oleh perlembagaan, presiden Majlis Peguam, Lim Chee Wee berkata peguam di seluruh negara tidak sepatutnya hanya menyaksikan kebebasan rakyat disekat tanpa membuat sebarang tindakan.

Justeru, Majlis Peguam Malaysia telah mengerahkan anggotanya supaya berkumpul di Kelab Taman Perdana Diraja dan akan berjalan kaki menuju ke Parlimen sebagai menunjukkan bantahan mereka meskipun bersetuju membuat beberapa pindaan kecil.

Perarakan yang dinamakan ‘Walk for Freedom’, akan menyaksikan peguam-peguam berjalan sejauh kira-kira dua kilometer menuju ke bangunan Parlimen bermula jam 11.30 pagi ini.

Sebuah lagi kumpulan pendesak 'Occupy' juga dilapor akan berhimpun selama tiga hari berturut-turut di hadapan bangunan Parlimen bagi menunjukkan bantahan yang sama.




















Laporan penuh sila baca di SINI, lagi gambar sila lihat di SINI

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

16 comments

comments
Anonymous
November 29, 2011 at 1:57 PM delete

Very funny, I don't see UMNO lap-dogs around in the photos. Are they in plain clothes?

No fun lah without these pariah around.

Reply
avatar
Anonymous
November 29, 2011 at 2:25 PM delete

Part of some stupid Malays (UMNO and their organizations) who are joint as the opposition to human rights groups, did not understand the concept of the nation. They became monkeys who given by their owner a food to disrupt the lives of others people. ;-)

it is very pathetic!!

Reply
avatar
Obama
November 29, 2011 at 2:30 PM delete

yes, it's pathetic !!
when Anwar go into prison !!

heheheheee..

Reply
avatar
Anonymous
November 29, 2011 at 2:37 PM delete

ramainya.....lebih 100 ribu orang nie..! Siapa cakap ribuan tentu tk sekolah tinggi..

Reply
avatar
Anonymous
November 29, 2011 at 2:47 PM delete

Najib pastinya terkencing dlm seluar melihat ramai berkumpul membantah. Sbb itu beliau mahu segerakan undang2 ni. UMNO adalah kerajaan yg tidak boleh ditegor mana2 pihak mahupun rakyat yg memilih mereka. Pada mereka apa saja perbuatan dan salah laku tidak perlu mendapat kebenaran mahupun restu rakyat. Pada mereka penyelewengan wang rakyat hanyalah salah kira2 dlm bidang akaun negara.

Reply
avatar
what is mjlis peguam?
November 29, 2011 at 2:47 PM delete

hahaha..oi mjlis peguam..korng mkn duit rkyt pndai..kenekn cas tinggi2 utk settlekn kes...g mampos la ko wahai mjlis peguam...dasar bngsa pemakan babi..cina makn babi cilake!!..selain dr berhimpun ni ape lg yg ko pndai..kenekn cas tinggi2kn??..hahaha..go to hell la dgn mjlis peguam.

Reply
avatar
rakab
November 29, 2011 at 3:24 PM delete

Majlis peguam tu cuma boneka jer..
boneka bebal..!!

Dalangnya Anwar dan Ambiga...

Reply
avatar
Anonymous
November 29, 2011 at 4:28 PM delete

Tak ada salah nya Peaceful Assembly , di negara lain semua di benarkan. M'sia je penakut dgn rakyat ...Di Britain siap ada Hyde park Corner lagi..semua org boleh berpiadato di sana..tak ada masaalh pun .In the eyes of the world Human Rights in M'sia is kaput already..

Reply
avatar
Anonymous
November 29, 2011 at 4:40 PM delete

bagi kerajaan hak asasi manusia adalah jaminan kepada akyat untuk berhimpun secara aman .

Bagi puak puak ni hak asasi manusia adalah hak untuk buat sesuatu ikut suka hati dia jer . walaupun menyusahkan orang lain .

orang lain memberontak bila ditindas kat malaysia yang memberontak adalah golongan kaya raya . semakin lama semakin hampir peristiwa 13 mei berulang kembali ...

Reply
avatar
Anonymous
November 29, 2011 at 5:54 PM delete

tol tu..kt malaysia ni gol2 yg memberontak adlh gol2 opportunis yg ade kepentingn je..mcm mjlis peguam ni..blh la la pr oi

Reply
avatar
Anonymous
November 30, 2011 at 12:08 AM delete

nak habaq mai

nak nangih aku tengok hujah hang,sapa yg kaya meh habaq mai.lin guan en bawak bekal nasi pegi keja,nik aziz rumah kampung ja,anwaq lagi la,dia lansung takda duit,yg hang tengok gambaq dia merapu naik kereta besaq naq habaq mai itu bukan dia,perot dia tak buncit.org lain tuh nak habaq mai.kerja tv3 la tuh.la ni aku naq habaq mai hang ingat lepaih kita dapat ayaq free ni buleh jadi ka mcm 13mei?mimpi la hang.porahh

Reply
avatar
mamt pr sengal
November 30, 2011 at 11:01 AM delete

lawak la anon keldai pr November 30, 2011 12:08 AM

oi mamat..ko ni xabis2 dgn air free..hahaha..bodo nk mampos ko ni..negeri lain pon bg air free..cam phg..xde pon bsing2..letrik bwh rm20 pon goc bg free..subsidi berbilion2..ni stakt bg air free pon nk kecoh..ko xnk komen ke kt klate..kerajaan negeri yg diberikn amanah oleh Allah utk mentdbir negeri..tp smpi skrng xblh bg bekalan air bersih kt rkyt..oi mamat bodo..rkyt biase klate rmai lg yg mnum air perigi n sg..pok nik n exco klate mnum air bersih...adil ke tu..pemimpin islam ke mcm tu kalo rkyt dibiarkn minum air kotor..20thn memernth..xkn xreti buat kje lg..Allah dh bg amanh tu jg la amanh tu elok2..ciri2 org munafik kalo amanh diberi tp xdijaga..

guan eng bwk bekal ns ke..hahahaha...lawak bodo btul ko ni..anwar xde duit ke..lg lawak..ko ni ddk dlm gua ke..rmh nuar besr kt segmbut tu ko xtau ke..ko ingt mcmmana die survive lps kuar pnjra..bg ank bini mkn..xkn harp elaun mp blh survive kot..die dpt dana dr luar la mamat bodo oi..cubela bykkn mmbc ckit..

Reply
avatar
rakab
November 30, 2011 at 1:59 PM delete

Syabas bro 11.01,

ganyang depa lagi..

Reply
avatar
Anonymous
December 1, 2011 at 12:14 PM delete

nak habaq mai

tu dia hang dok balon aku semacam no.hang kena belajaq dengan chin peng tau dak.hang tanya mat sabu chin peng baguih ka dak,hang ni takda akhlak dan akal hang tau dak.nak habaq mai gambaq rumah besaq anwaq tu superimpose ja.tv3 buat.anwaq duduq rumah papan ja hang tau dak.rumah papan ni pun nak habaq mai baru ja dia dapat,dulu nak habaq mai dia mana ada rumah.dia tinggai bawah jambatan ja hang tau dak.weh samdoi,hang pi belajaq dgn chin peng nuh.akhlak chinpeng tiptop hang tau dak.mat sabu pun sama nak habaq mai.dah panjang macam rakab aku tulih nak habaq mai.

Reply
avatar
Anonymous
December 1, 2011 at 12:17 PM delete

nak habaq mai

hang tak bersyukoq dapat ayaq free..lupa pulak egegegege

Reply
avatar
bangjonet
December 2, 2011 at 2:22 AM delete

habaq mai....
rakab ngan mat sengal tu mmg dah sengal dah pun.terpaksa layan.yg penting.kita dapat ayaq free nak habaq mai..wehehehehe

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive