Bil Perhimpunan Aman tak akan dimansuh - Hishamuddin



Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata kerajaan tidak akan melayan tuntutan supaya Rang Undang-undang Perhimpunan Aman 2011 ditarik balik.


Ditanya oleh wartawan sama ada beliau sedia mempertimbangkan desakan dan rayuan daripada pelbagai pihak yang mahu rang undang-undang itu dikaji semula dan dipinda, Hishamuddin berkata beliau tidak bersetuju.

"Tidak ," katanya sambil berkata adalah terlalu awal bagi pembangkang membuat desakan menentang rang undang-undang itu sedangkan ia belum dibahaskan di parlimen.

Selasa lalu, rang undang-undang itu buat pertama kalinya dibacakan di Dewan Rakyat.

Hishamuddin yang juga naib presiden Umno, mendakawa pembangkang menggunakan isu itu demi kepentingan politik mereka.

Beliau juga menafikan rang undang-undang yang akan dibahas petang ini bertujuan menyekat orang ramai daripada berhimpun dan memberi kuasa yang lebih kepada pihak polis.


Malaysiakini

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

10 comments

comments
November 24, 2011 at 3:20 PM delete

Medan Tahrir bakal berpindah ke Malaysia jika UMNO/BN berdegil dengan hasratnya mencengkam rakyat. Apakah itu yang dimimpikan rejim Najib? Harap-harap tidaklah.

Reply
avatar
Anonymous
November 24, 2011 at 4:20 PM delete

UMNO-APCO takut dgn bayang2 sendiri. Takut kerana salah berani kerana benar. Hisap-puting juga menyamakan rang ini dengan undang2 yang ada di UK dan US. Adakah beliau memperbodohkan rakyat2 dikampung2 sana? Tahukah beliau kedua2 negara tersebut mempunyai kebebasan media yg mcm langit dgn bumi jika dibandingkan dgn malaysia?. Apa sahaja fahaman politik mendapat layanan sama rata baik media cetak mahupun elektronik. Di Malaysia dengan Utusex, berita hairan, TV3 suku, RTM jauh sekali, The (porn) Star, NST (not so true) dll, adakah semua medium ini menyediakan ruang yang sama rata antara kerajaan dan pembangkang? Bukan main melaung kononnya malaysia contoh negara demokrasi tp sebenarnya hanya propaganda lapuk mainan UMNO. Ia hanya versi terbaru ISA.

Reply
avatar
rakab
November 24, 2011 at 7:28 PM delete

non 4.20,

pembamgkang kat Malaysia ni mentalitinya tak sama dengan pembangkang di US dan UK tu..

Pembangkang di sini [pakatan ler tu..] ekstrim, bersifat khawarij,
kaki fitnah, menentang walau pun perkara yang baik untuk rakyat,
bijak bersandiwara, kaki temberang
serta mahir menipu.

Reply
avatar
Anonymous
November 24, 2011 at 8:30 PM delete

rakab oh rakab

ckp ikut sedap lutut .. mmg pun sbb otak kat kepala lutut..

baca lah komen anon 4:20 pm dgn tulus ikhlas.. kalau media cetak mahupun elektronik di beri hak sama rata maka kita tak perlu kan perhimpunan sbb pemimpin akan menyatakan pandangan dan pendapat mrk secara adil utk rakyat tentu kan sendiri yg mana bohong dan yg mana tidak.

kalau tidak semua pendapat rakyat dlm tv hny spesis mcm rakab dan akp dan jack separuh..

aku rasa rakab dpt byran lebih ni.. sbb akp dan jack separuh senyap je.. marujuk lah tu dpt sikit je..

Reply
avatar
fidel castro
November 24, 2011 at 9:45 PM delete

rakab,hentikan saja kebodohan kau di sini...kau ni sama aja dengan si nazri lembut mangkok berhayun yang bodoh macam lembu di blog kerajaan rakyat.

Reply
avatar
rakab
November 24, 2011 at 10:06 PM delete

aku adalah seekor anjing belaan umno/rosmah, jadi menjadi tanggungjawab aku utk menyalak tak kiralah logik ataupun tidak...aku diupah sama seperti anjing anjing umno yg lain...setiap entry perlu disalak atau aku tidak diberi makan oleh rosmah...

Reply
avatar
Hanis
November 25, 2011 at 1:31 PM delete

toksah lah komen guna nama org lain
kalau rasa awak dipihak yg benar,..
melainkan awak mmg di pihak yg salah..
kami dr golongan muda nak dptkan info yg baik, bukan kutuk, menyamar dan memaki..

Reply
avatar
rakab
November 25, 2011 at 5:53 PM delete

Betul laa cik Hanis..
depa tu suka menyamar sebab tak boleh lawan berhujah lagi..

taktik menfitnah pihak lawan,..
memang amalan Anwar Berahim tu..

Reply
avatar
Anonymous
November 25, 2011 at 7:05 PM delete

Hanis 1:31 pm

di antara kedua dua rakab tu hanis kena perhatikan betul betul yg si rakab pencacai hny buat 'statement' tanpa hujah.. tu sape sape pun boleh.

dan kalau si rakab betul betul rasa nama dia di pakai oleh org lain belum pernah dia mtk asd ambil tindakan spt mana satu masa dulu terjadi pd FMzam.

takut takut ini adalah cara rakab utk sabotaj blog ASD.

Reply
avatar
rakab
November 25, 2011 at 8:08 PM delete

wooit non 7.05,

Hang cakap pakai akal laa...

ASD tuu blogger pkr,..penyokong pakatan !! takkan laa dia nak ambil tindakan bagi pihak aku walau pun kalau aku minta berkali-kali..

Aku ni musuh ketat pkr,..kalau boleh aku nak kuburkan karier politik Anwar cepat-cepat,..termasuk ASD sekali, oops,..

Haii ASD..!! hang makan angin kat Johor kaa..??

heheheheee...

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive