Azmin ikrar akan pertahankan Anwar.



Timbalan presiden PKR, Azmin Ali menyatakan ikrar untuk terus mempertahankan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang kini berdepan dengan hukuman penjara berhubung tuduhan liwat yang dihadapi ketua umum parti itu.


Azmin juga memberi peringatan keras kepada Umno bahawa PKR akan terus mara walau apa pun konspirasi dijalankan untuk memenjarakan Anwar.

"Kami anak muda dan wanita berikrar akan bangkit meruntuhkan tembok kezaliman penjara untuk membebaskan Anwar Ibrahim.

"Pakatan Rakyat telah sepakat bahawa Anwar Ibrahim adalah perdana menteri Malaysia yang ketujuh," katanya disambut tepukan kira-kira 1,500 orang perwakilan ketika menyampaikan dalam ucapan dasarnya di kongres PKR kelapan di Johor Bahru hari ini.

Membuka tirai kongres yang kali pertama diadakan di kubu kuat Umno itu, Azmin turut menyerang Umno sebagai parti yang "anti-Melayu" dan hanya berjuang untuk "membela tembolok kerabat dan bukannya rakyat."

"Layakkah perjuangan Umno yang sehingga kini tidak dapat menjelaskan ke mana lesapnya saham milik Melayu-bumiputera berniali RM52 bilion dijulang sebagai perjuangan mempertahan ketuanan Melayu?

"Lihat sahaja dalam isu National Feedlot Corporation. RM250 juta yang diperuntukkan untuk mengurangkan kebergantungan import bahan makanan telah disalahguna untuk membeli kondominium mewah.

"Sehingga hari ini menteri yang berkenaan masih lagi berkuasa, malah mendapat kekebalan dari timbalan presiden Umno.

"Di mana 'ketuanan Melayu' yang dilaungkan jika hak rakyat dirampas dan diagihkan kepada menteri untuk keluarga dan kerabat?" soalnya lagi.

Tatakelola tidak disiplin

Azmin turut menyentuh mengenai "tatakelola yang tidak disiplin dan amanah" pentadbiran BN yang menurutnya telah menyebabkan rakyat berdepan dengan hutang negara melebihi RM1 trilion, termasuk hutang isi rumah.

"Jumlah ini mewakili 53 peratus daripada KDNK (Keluaran Dalam Negara Kasar). Inilah hasil daripada pengurusan ekonomi Umno yang cuai, tidak cekap serta ketirisan," tambahnya.

PKR dan Pakatan pula sebaliknya telah bersedia untuk menggantikan Umno dan BN dengan tawaran dalam manifesto Buku Jingga dan juga belanjawan alternatifnya, kata Azmin yang turut menyebut mengenai pencapaian pentadbiran di Kedah, Kelantan, Pulau Pinang dan Selangor.

PKR juga bersedia untuk menerajui gerakan rakyat untuk memecahkan mitos bahawa hanya Umno yang boleh membawa kesejahteraan kepada rakyat.

"Hari ini, PKR sudah bersedia untuk menerajui gerakan rakyat untuk memecahkan mitos ini. PKR akan menerajui Malaysia tanpa Umno," katanya.

Namun, agenda reformasi yang dibawa PKR masih terhalang dengan "politik perkauman sempit" yang dibawa Umno, kata Azmin lagi.

"Rakyat disogok dengan pelbagai propaganda jahat untuk mencetuskan rasa takut dan curiga dalam masyarakat majmuk sehingga mereka takut untuk berubah.

"Meskipun rakyat Malaysia mahukan perubahan, namun mereka tetap terpasung dalam ketakutan dan kebimbangan bahawa kaum mereka tidak lagi akan mendapat keistimewaan," katanya.


Malaysiakini

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

19 comments

comments
November 25, 2011 at 3:57 PM delete

bukan setakat yb azmin sahaja.....malah jutaan rakyat Malaysia turut serta......insyaallah keadilan untuk DSAI akan terserlah juga.....

Reply
avatar
Anonymous
November 25, 2011 at 4:04 PM delete

Rakab Kodok pasti akan berhujah bangang sekali lagi.. kita lihat kebodohan kodok bawah kain bik mama ni..

heeeee

Reply
avatar
Anonymous
November 25, 2011 at 4:55 PM delete

Rakab kodok atau rakab cibai?
Rakab lancau
kah...kah...kah....

Reply
avatar
Anonymous
November 25, 2011 at 5:47 PM delete

Pisang tidak akan berbuah dua kali. Namun najib cuba menafikan peribahasa tersebut selepas berbincang dgn Dr Mamak, lawyer hebat UMNO-APCO datok shafie dan juga Guni Petai AG, beliau memutuskan utk sekali menggunakan taktik sodomi yg pernah digunakan 1998. Shitfool (org melayu sebangsa, bapa bersongkok tinggi- sah UMNO-APCO) sanggup mengadai bukan sahaja bontotnya menjadi buah mulut satu dunia malahan maruah sekeluarga diketepikan untuk mendapat habuan lumayan daripada Najib bg menjayakan misi sodomi 2. Lebih daripada itu sanggup bersumpah laknat depan Penciptanya dlm usaha menampakkan betapa benarnya tuduhan beliau. Hitamkan dahi dan photoshop pergi ke mekah untuk meraih simpati rakyat. Kekayaan, nama dan pangkat di dunia amat penting buat golongan ini.

Reply
avatar
rakab
November 25, 2011 at 6:16 PM delete

aku tak kata apa pun sudah kena hentam. ya ini kali aku sokong kita mempertahankan Anwar. Jahanamkan Najis, perompak, penipu, pencuri, gila pompuan, gincu merah kakaka....

Reply
avatar
batu pelangi/BZ
November 25, 2011 at 6:59 PM delete

Aku tetap akan sokong tapi pastikan
calun PKR yang akan bertanding itu
tidak pernah menzalimi perkerjanya
yang diberhentikan tanpa notis
sebulan kerana mempertikaikan
kelewatan membayar gaji dan 'advance'.

Reply
avatar
rakab
November 25, 2011 at 7:25 PM delete

anjing pkr 6.18,

tak perlu nak menyamar aku sebab semua tahu kau tu bodoh..

taktik meroyan kau dah tak laku..

Reply
avatar
rakab
November 25, 2011 at 7:27 PM delete

Hahahaaaaa...

Dulu nak bodek Anwar punya pasal, di katakan mamat ni sanggup berkongsi bini.. Sekarang ni dia sanggup pulak kongsi diri demi jadikan Anwar sebagai PM..

Memang penjilat nombor wahid lah Azmin Ali ni kannn... Patutlah Anwar sayang banget dengan dia..

Baik punya bodek tuuu... Anwar mesti tersenyum gembira...

Reply
avatar
rakab
November 25, 2011 at 8:43 PM delete

Batu Pelangi,

Kau ni mengomel macam perkara tu kena batang hidung kau jer..

tak apa !.. karnival kerjaya pemuda BN menawarkan ribuan kerja kosong. Pilih mana yang sesuai..

cuba laa..

Reply
avatar
Anonymous
November 25, 2011 at 9:07 PM delete

rakab tu satu dunia tahu memang bangang bodoh mcm kaldai tua, alahai masuk aje liang lahad baru depa tahu harta2 yg diperolehi secara x bermaruah xboleh nak membantunya dlm kubur sbb kat sana xde kedai2 dan tempat2 peleseran utk memuaskan nafsu kini masa utk kena tibai dan balun dari sdra munkar dan nakir.

Reply
avatar
rakab lagi
November 25, 2011 at 9:13 PM delete

oooii mat indon 9.07,

itu jer komen kau..??

Reply
avatar
Anonymous
November 25, 2011 at 9:54 PM delete

rakab oh rakab

9:13 pm kau tahu pulak mcm mana komen yg bermutu. komen kau yg 7:27 pm tu pun apa kurang nya. mmg org bodoh mcm kau kena lawan dgn ayat bodoh. terbukti skg kau dah cerdik sikit.

dna dah terbukit fitnah yg anwar ada skandel dgn isteri azmin jd kenape kau nak pakai hujah .. kau mcm burung kakak tua hinggap di kandang lembu..

Reply
avatar
Anonymous
November 25, 2011 at 10:06 PM delete

apa ni..korang nak bising

Reply
avatar
rakab
November 26, 2011 at 1:22 AM delete

PATI OH PATI

Kalau aku tulis fakta sampai sepuluh kertas kajang pun puak
macam kau takkan terima..

sebab tu aku bedal jer pakatan ni..

PATI PAKATAN BANGANG

Reply
avatar
Had
November 26, 2011 at 7:36 AM delete

Rakab 9.13:apa yg bising? Org dah tahu sapa kamu sebenarnya. Org bodoh lg buta. Baru jumpa blog ni dan menulis mcm org tak sekolah. IQ 0!

Reply
avatar
Anonymous
November 26, 2011 at 6:22 PM delete

rakab oh rakab 1:22 am

kau masih pakai kertas kajang dm zaman it ni??? patut pun senang senang di bahalulkan.

kau bagi satu.. kita org bg sepuluh.
kat sini je rakab sorg je yg terhegeh hegeh..

kau di pertanggung jwb kan jaga ASD kan???

Reply
avatar
rakab
November 26, 2011 at 7:14 PM delete

tok had,

Aku baru jumpa komen kau tiga empat kali jer..
cakap lebih pulak..

puuuih !!

Reply
avatar
rakab
November 26, 2011 at 7:18 PM delete

PATI OH PATI

Mak bapak kau sekolah dulu pakai kertas kajang tu kira bahalol laa yer..??

Kertas kajang tu cuma sindiran aku pada kau saja,...tak tahu pulak aku yang kau ni lurus bendul !!

heheheheee

Reply
avatar
rakab
November 26, 2011 at 7:23 PM delete

Dak aiiih,..aku tak jaga ASD !

Aku suka rumah ASD ni sebab aku bebas bagi komen..

tak kena tapis,..sesekali jer kena delete...kira okay ler tu

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive