APA?? Shahrizat nak selak kain?



Isu penyelewengan dana NFC ini ialah isu yang melibatkan dana awam, sewajarnya ianya diterangkan secara menyeluruh atau dijelaskan kepada masyarakat Malaysia keseluruhannya bukan dijelaskan kepada Perwakilan UMNO yang sudah di'lembu'kan itu..


Apa yang jelas antara Ketua Wanita PKR dengan Ketua Wanita UMNO ini ialah, Ketua Wanita PKR dilantik sebagai Ahli Parlimen oleh rakyat tetapi Ketua Wanita UMNO pula dilantik sebagai Menteri melalui pintu belakang (atas dasar simpati).

Beberapa hari lalu Shahrizat berkata beliau ajan menjawab isu NFC ini “Saya nak bagi mesej yang jelas untuk pihak di luar sana...saya takkan jawab isu NFC sebab tak ada kena mengena dengan saya, tetapi ada satu dua mesej ini...saya akan jawab perkara ini ketika Persidangan Wanita nanti...dalam ucapan saya.

Mana jawapannya??

Muhyiddin mahu Ahli UMNO Jihad... tapi si Shahrizat ni nak selak kain pulak... apa cerita ni??


***********************************

Projek lembu: Pemimpin PKR diberi amaran keras

Ketua Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Jalil hari ini memberikan amaran keras kepada pemimpin PKR kerana memainkan isu projek lembu, Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC) yang diterajui suaminya.

Sambil menegaskan beliau tiada kaitan dengan projek lembu itu, Shahrizat berkata beliau tidak takut dengan serangan oleh Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin dan Pengarah Strategik parti itu, Rafizi Ramli.

"Senyum punya senyum, saya tak larat nak senyum lagi... Itu belum angkat kain lagi. Wahai Zuraida, ketua (Wanita) PKR yang biadap, cik puan ingat kami takut dengan kamu. Oh, suruh saya letak jawatan, siapa kamu?" soalnya.

Ketika menyampaikan ucapan dasar dalam persidangan Wanita Umno di ibu negara, hari ini, Shahrizat menyifatkan tindakan Zuraida seolah-olah "gajah depan mata tak nampak".

"Ada MP (anggota parlimen) Kelantan, sepatutnya jaga pengundi tetapi sibuk di Kuala Lumpur, tutup pusat khidmat. Tanya Machang," katanya di hadapan lebih 900 perwakilan.

Supaya dilihat konsisten, katanya, Shahrizat juga menggesa Zuraida mendesak Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah Ismail meletakkan jawatan.

"Saya gesa ketua wanita gesa presiden PKR letak jawatan atas angkara suaminya ketua umum yang pernah dihukum dan disabit pelbagai angkara," katanya.

Sementara itu, Rafizi (kiri) pula dilabelkan sebagai "si Tanggang muda" berikutan serangan bertali-arus yang ditujukan padanya.

"Anak muda ini, apa namanya? Rafizi? Mafizi? (Dia) adalah si Tanggang muda, sepatutnya belajar dengan ibu-ibu di sini, bukan jadi anak derhaka, jual agama dan bangsa," kata Shahrizat.

Dilihat melepaskan geram di gelanggang sendiri, Shahrizat yang kerap diam menghadapi isu itu menyifatkan penjelasannya hari ini sebagai "mukadimah" sahaja.

"Oh, mentang-mentang saya sapu ketua di zaman krisis, jangan siapa fikir saya lemah walau senyum saya meleret," katanya.

Pada masa yang sama, tanpa menyebut khusus mana-mana pihak, menteri pembangunan wanita itu mengingatkan ahli Umno supaya tidak mengambil mudah peranan wanita dalam parti.

"Kita Wanita tak pernah curang. Tetapi bila kita susah, apakah mereka bantu kita? Adakah mereka setia bersama kita?" soalnya.

Malaysiakini

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

37 comments

comments
rakab
November 30, 2011 at 12:24 PM delete

Kalau dia selak kain depan aku pun tak dak nafsu lah......kulit dah keredut merata2...kakkkhhh....ppttuiiiiihhhh

Reply
avatar
Anonymous
November 30, 2011 at 12:30 PM delete

Kalau diselak kain, seminggu makan tak lalu... geli-geleman... setiap kali makanan disuap pasti muntah punya.

Reply
avatar
Anonymous
November 30, 2011 at 1:46 PM delete

tak payah selak...
pasti kedut-kedut india hitam
mamak..oh..mamak
kah...kah...kah...

Reply
avatar
rakab
November 30, 2011 at 2:04 PM delete

anjing pakatan menyamar aku 12.24,


PAKATAN BANGANG

Reply
avatar
rakab
November 30, 2011 at 2:09 PM delete

Shahrizat berucap berapi-api ketika
merasmikan perhimpunan wanita Umno !

dahsyat..!! hebat..!!

tak terlawan dek wan azizah,
tak terlawan dek Zuraidah !

Pada pengamatan aku, semangat wanita Umno sangat tinggi ketika ini..!!

habis laa,..puak pakatan !!

Reply
avatar
Anonymous
November 30, 2011 at 2:44 PM delete

Woit pigi dah si jahil muRakab.. ada aku kesah Sarizat Lembu nak berucap berapi-2 kat mak cik-2 yang "rumah kata piiirahhhh kubur kat mai la".. ala tak heran la dgn perhimpunan lembu-lembu bahlul.. malas nak amik pot..

Reply
avatar
Anonymous
November 30, 2011 at 2:56 PM delete

menteri back-door Lembu letak je lah jawatan.......pencen je lah...dok jaga Lembu je...

Reply
avatar
Anonymous
November 30, 2011 at 3:26 PM delete

Puak UMporno kata Parti Melayu, Sharizat ni anak mamak macamana boleh jadi ahli UMporno. Cakap tak serupa bikin. Minat ni pun jadi menteri sebab UMporno dah ketandusan calon. Dah ler tak menang jadi ahli Parlimen, rembat pulak duit rakyat buat projek lembu. yg hairan, puak2 ahli bawahan yg dungu2 Umporno dok sokong. Diaorg sendiri mentekedarah pun susah, tapi puak2 ni dok syokkk menteri2 mereka curi harta mereka. Bila org kata dungu, bahlol dan tolol mereka2 ni , nak marah org lain pulak. Seelok2nya puak2 Umporno tanya diri sendiri, apa yg depa dapat dgn sokong umporno? setakat dapat kain pelikat 5 tahun sekali tu rasa sayang giler dgn Umporno. Setakat tu jer harga dia org.

Reply
avatar
Anonymous
November 30, 2011 at 3:38 PM delete

1: Shahrizat telah mengangkat dirinya setaraf kepimpinan umnoapco lainnya, makan duit rakyat secara tipu , tanpa rasa tanggungjawab, salah apatah lagi berdosa,
2: Meskipun kamu wahai Shahrizat lupakan neraka ALlah di atas pengkhianatan kamu, namun janji ALlah tetap benar dan insya ALlah neraka ALlah sangat merindui kamu.
3: Shahrizat juga telah menyamai Tun M. keturunan mamak ngaku dan berlagak macam melayu dan berlaku biadap dengan orang melayu. Persoalannya melayu umnoapco setuju. Namun Melayu Islam di negara ini tidak akan setuju dengan kebiadapan kamu wahai Shahrizat.Insya ALlah penghinaan kamu kepada nama-nama yg kamu sebut dalam ucapan dasar dan orang Melayu lain amnya, akan dipatahklan ALlah kebatang tengkok kamu , suami dan anak-anak kamu.

Reply
avatar
Anonymous
November 30, 2011 at 4:06 PM delete

hujah shahrizat tak lebih tak kurang dr hujah rakab. tu bukan berapi api .. tapi marah.. sb nak takut kan lembu lembu spy jgn ada yg berani nak tny ..

dlm bangunan je yg berani.. ajak berdebat pusing muka..

dlm rakab kata tak de kena mengena dng umno boleh pulak rakab terima hujah shahrizat pd perwakilan.. munafik sial...

begitulah umno tuan tuan dan puan puan.. apa pun lah pemimpin mrk buat komisyen ke.. rm250 juta ke... cincin ke... menu tipu kedai rakyat pun tipu.. (ada ke salah label sdgkan yg diuji kandungan sos!) mereka akan duduk atas kerusi tu dgn mata tak berkelip dan otak tertutup..

ini adalah satu dr beribu penyelewengan oleh pemimpin umno. Mcmana melayu nak maju dgn kaum lain.

Reply
avatar
Anonymous
November 30, 2011 at 4:18 PM delete

shahrizat tak de semangat sri kandi.

yg serang dia zuraida. Yg di bantai Wan Azizah. Ini tanda org yg dah tak de modal dan kebenaran yg nak di pertahankan.

perempuan yg angkat kain dlm situasi bertengakar begini ialah perempuan lorong gelap atau caberet.

ini berpunca krn dia kurang tonton tny lah ustazah atau ustazah pilihan.

ckp besar lah sb org atas masih sokong awak lagi... sokong sb ada per sen..

baru kena serang takat lembu dah nak angkat kain belum di fitnah..

Reply
avatar
Anonymous
November 30, 2011 at 5:06 PM delete

k izat ni memang sytle mamak nak gaduh2 selak kain pula..mengalahkan artist Bollywood pula..

Reply
avatar
rakab
November 30, 2011 at 5:59 PM delete

wah, keledai-keledai pkr marah bangat deh, sama kak ijat..!

Maklum laa, perhimpunan wanita Umno tu, hebat, berapi, pendekkata,
dahsyaaaaaattttt..!!!

Kongres pkr pulak sepi jer macam
rumah ada kematian !
hinggakan terpaksa Johari Abdul
berdemontrasi nyanyian di jalanraya untuk menghiburkan diri.

kasihannyaaaaaaaa...

Reply
avatar
rakab
November 30, 2011 at 6:13 PM delete

Keledai 4.06,

Shahrizat memang tak ada kene mengena dengan urusan NFC !!
dia bukannya pengerusi NFC !..bodoh

Sos perasa tiram di labelkan sebagai sos tiram !..kesilapan kecil jer, boleh di betulkan..
takkan nak salahkan Najib jugak ??
apa tak salahkan pengilang atau pengedar..?
tak pun salahkan mak bapak kau ajer..!

Kalau betul ada beribu penyelewengan, kemukakan ler beribu bukti juga...mana? mana buktinya ??

Sial Anwar dah melekat kat muka kau agaknya...

Reply
avatar
rakab
November 30, 2011 at 6:17 PM delete

Keledai 4.18,

oooooooo,..kau banyak tonton rancangan 'tanyalah ustazah' ..

cuba kau tanya apa hukumnya menyokong peliwat sebagai pemimpin parti !!

Reply
avatar
Anonymous
November 30, 2011 at 7:18 PM delete

Menteri Lembu ada dia nak sama kan kes penghabiskan Dana Awam dgn Kak Wan....Apa hal Kak Wan kena letak jawatan pula ...K Wan tu hal peribadi , Menteri Lembu penghabiskan Dana Awam...Letak lah jawatan

Reply
avatar
Anonymous
November 30, 2011 at 7:20 PM delete

DSAI masuk jel pun tak ada hal ...kami tetap sokong PKR esp PAS ...Melayu juga ..Pas lg hormat pada Sultan

Reply
avatar
rakab
November 30, 2011 at 8:06 PM delete

BERITA TERGEMPAR !!!

Nga Kor Ming mintak maaf !!

sebab kata Zambri 'hitam matalik'.

Dap memang RASIS !!

Reply
avatar
Anonymous
November 30, 2011 at 8:45 PM delete

kelakar lah Kak Izaat ni siap ugut selak kain........anggota2 wanita B END ikut lah ketua selak kain....kah kah kah

Reply
avatar
AnakPolis
November 30, 2011 at 10:37 PM delete

Rakab 6.13 dan 6.17 yang bebal..
Bila masa Anwar disabitkan kesalah..an meliwat? Ko tunjukkan bukti.. Kes liwat 1 dia didapati tak bersalah.. Kes liwat II belum didapati bersalah.. Ko memang kaki putar alam dan fitnah

Reply
avatar
Anonymous
November 30, 2011 at 10:58 PM delete

rakab 8:06 pm

mmg hskikat nys zambri tu hitam matalik'...

kau nampak di 'putih matalik' ke..

dah lah otak tahap ... tahap mana pun aku tak tahu sb teruk sgt... buta warna pulak..

Bukan DAP je yg rasis.. PKR dan PAS pun rasis...kami rasis pd umngok !

Reply
avatar
Anonymous
November 30, 2011 at 11:07 PM delete

mak lembu berucap kat anak lembu
riuh sekandang

he he

Reply
avatar
Anonymous
November 30, 2011 at 11:19 PM delete

rakab si lembu keding.

kalau dia bukan pegurusi NFC dan tak de kene mengena dng urusan NFC tak payah lah pakai baju merah tudung putih nak jwb. kata peguam shafiee nak saman... bila laki dia dpt duit apa dia sbg isteri tak dpt ke rasa kesenangan dgn kondo dan kereta mewah nya.. letak shahrizat dan laki dia kat kandang lembu.. mana yg lembu akan dekati... tentu lah shahrizat. sbb apa? uji tahap BQ (bodoh) rakab. Jawab lah.

sos perasa tiram ke perasa lembu ke perasa 1Menu ke.. makmal uji kandungan ... kalau label yg salah mmg hebat lah msia ini belum pernah dlm sejarah tanahairku ini silap label.. apa kau ingat ini kilang buat keropok lekur ke??

Bila pulak aku salahkan najib.. jgn emosi sgt rakab.. pergi makan sos tiram dgn taik lembu.. suruh mak bapak kau suap kan kau..

buktinya laki ketua wanita tu mengaku dia beli kondo.. kau kan rakab dpt maklumat kau tak hadam kan... kau cuma kulum kulum kan dan terus kau muntahkan gunakan sbg hujah ..

bodoh najib dah berjaya di transformasi ke kau..agaknya..

ps aku tak pernah komen main mak bapak .. ok. so pd rakab aku mohon maaf dan lepas ni kita sama sama jaga niat kita dan kata kata kita.

Reply
avatar
rakab
November 30, 2011 at 11:24 PM delete

AnakPolis 10.37PM,

Aku dah selalu ulang penjelasan ni di mana-mana blog pun sejak dulu..
tapi untuk kau tak apa laa...aku jelaskan seringkas boleh,..yang penting kau faham..

Anwar di bicarakan atas dua kes pada 1998,..pertama penyalahgunaankuasa [rasuah], hakim Augustine Paul jatuhkan hukuman 6 tahun penjara.

Kedua, kes liwat Azizan Abu Bakar,
hakim Ariffin Jaka jatuhkan hukuman 9 tahun penjara.

Kedua-dua hukuman berjalan serentak.

Anwar merayu kes liwat di mahkamah
rayuan tetapi di tolak. Hakim mahkamah rayuan mengekalkan hukuman mahkamah tinggi.

Terakhir Anwar merayu ke mahkamah Persekutuan. Ada tiga orang hakim.
Ketiga-tiga hakim ketika penggulungan bersetuju bahawa kejadian liwat itu memang berlaku berdasarkan bukti dan keterangan saksi yang kukuh tetapi terdapat sedikit kesilapan teknikal pada kertas pertuduhan {berkenaan tarikh,..kalau aku tak silap], maka dua dari hakim membuat keputusan melepaskan Anwar dari tuduhan manakala seorang lagi hakim mengekalkan hukuman.

Jadi, Anwar dilepaskan atas kesilapan teknikal semata-mata dengan keputusan hakim mahkamah Persekutuan 2-1.

Kejadian liwat MEMANG berlaku dan Anwar telah menjalani sebahagian dari hukuman penjaranya.

Reply
avatar
Anonymous
November 30, 2011 at 11:26 PM delete

rakab oh rakab 5:59 pm

berapi dahsyaaaaatttt sbb kena serang dgn isu.. wanita umno tak dpt csri kekurangan dan kelemahan sri kandi PKR..

dlm umno semua nya dah serba tak kena.. yg dtg pun sbb nak beli belah je kat gerai gerai tudung dan beg..

Reply
avatar
Anonymous
November 30, 2011 at 11:34 PM delete

anakpolis

si rakab ni pun mcm shahrizat.. mana dia suka tenguk tanya lah ustad dan bersama ustad don.. ke surau apa lagi entah lah ..

modal rakab tu je leeee.. terror lg shahrizat ada jugak pembaharuan (selak kain) tp kalau rakab kau nak selak apa.. ?

Reply
avatar
rakab
November 30, 2011 at 11:38 PM delete

non 10.58,

Bukan Zambri seorang saja berkulit hitam, malah ratusan ribu lagi rakyat Malaysia ni berwarna kulit
seperti Zambri terutamanya orang India.

Ini adalah ciptaan Allah SWT. sebagai manusia, kita tidak berhak menghina ciptaanNya.

Ternyata Nga Kor Ming seorang pemimpin Dap yang rasis !!

Reply
avatar
rakab
November 30, 2011 at 11:41 PM delete

PATI OH PATI 11.26,

Malam ni komen kau tak mengancam,..
aku tak perlu respon..

Reply
avatar
rakab
December 1, 2011 at 12:08 AM delete

bendul 11.19,

Shahrizat jawab pasal pakatan fitnah dia...kalau pkr serang NFC saja, dia pun tak kisah nak campur..bongok !

Sebelum wujud NFC pun, laki Shahrizat dah kayaraya..ahli perniagaan yang berjaya..

Kau nak letak siapa juga dalam kandang lembu pun boleh asalkan jangan anwar...habis lembu kena liwat nanti. hahahaa

Lagikan Anwar tersilap langkah, inikan pula label pada botol !
apa nak herankan..

NFC beli kondo sebagai pelaburan kerana kelewatan projek dari kementerian pertanian. Jika duit itu tak dijanakan, NFC bimbang jika ia akan susutnilai. NFC cuba memberikan nilai tambah kepada duit pinjaman itu. Sebab itu ia di laburkan dalam bidang hartanah.

Kau yang mula memaki dan aku cuma respon saja. Aku tak kisah dimaki hamun sebab aku dah lali !!
tapi kau mesti sedia menerima kutukan balas dari aku !!

Reply
avatar
Anonymous
December 1, 2011 at 2:33 AM delete

rakab oh rakab, mengapa hati kau terlalu benak? pihak umnoapco (yahudi)dah bagi holy water dia org ke? sanggup kau perjuangkan yahudi utk hidup dan menggadaikan akhirat. apa bangsa org kau ni? kesian aku tgk kau. moga Allah memberi taufik dan hidayah dan kembali kepangkal jalan. takutlah engkau kepada Allah dan jauhilah dari Jahannam yg akan membakar diri mu. Adakah kau telah bersumpah dgn syaitan untuk menyesatkan manusia? semoga kau sedar dari kejahilan mu dan bertaubatlah...

Reply
avatar
rakab
December 1, 2011 at 5:32 AM delete

PATI OH PATI

Aku pun berfikiran serupa terhadap
puak kau !!

Cuba letakkan diri kau di tempat aku...Imbas pakatan dari sudut pandangan pro Umno..

Reply
avatar
Anonymous
December 1, 2011 at 10:34 AM delete

pd firasat aku lah....rakab ni MAMAK kot.

yg bermati2an membela shahrizat ni kebanyakannya puak2 ni jg lah.

aku lebih hormati yb kinabatangan dr spesis shahrizat penyelak kain ni.

Reply
avatar
Anonymous
December 1, 2011 at 2:33 PM delete

nak habaq mai

rakab yg sebenaqnya puak hang terlalu zalim.buleh mandi 7kali sehari la ni dok tak pandai bersyukoq.zalim hangpa.

Reply
avatar
rakab
December 1, 2011 at 2:53 PM delete

Aku bukan mamak ! tapi aku tak kisah pun bersaudara dengan mamak..!

Kau menunjukkan sifat rasis apabila kau menghina mamak..!!
Serupa jer dengan Nga Kor Ming..

Reply
avatar
Anonymous
December 1, 2011 at 3:32 PM delete

nak habaq mai

rakab rakab dari hang bersaudara dgn mamak baik hang bersaudara dgn lim kit siang.yg hang benci cina sgt apasai.org cina ni dia sayang kat kita hang tau dak.hang tengok singapore tu.la ni pm dia org melayu apa.yg keluaq tv3 tu superimpose,hang tau la tv3 mau kita fobia sama cina.hang ni tulih panjang2 tapi aku tengok hang ni teruk la,nak bersyukoq dapat ayaq free pun hang tak buleh.hai simple ja pun tak buleh.jgn dok2 sekali hang pecaya tv3 aku nak advise hang.nuh lim kit siang baguih dok ada.hang letak dia kat hati hang.

Reply
avatar
Anonymous
December 1, 2011 at 6:15 PM delete

Info yg teman terima pinjaman projek lembu ni ada kena mengena dgn usaha seseorang tuk menjatuhkan seseorg bagi pihak orang-orang yang tak sukakan orang yang nak dijatuhkan itu.

Reply
avatar
bangjonet
December 2, 2011 at 3:11 AM delete

info to rakab
untuk pengetahuan rakab.memang zambri tu hitam legam.merelit dan metalik tapi fakta yg pasti.tapak tangan dan kaki dia ada warna cerah(putih) sedikit.jadi nga kor apa tu mengeluarkan kenyataan yg tidak bersifatkan perkauman secara tak langsung.kalau dia kata zambri tu ada darah yg hitam metalik tak macam org lain.itu baru bersifat perkauman

baguih!! dapat ayaq free la ni.
terima kasih

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive