Awie nafi beliau sertai UMNO.


Sehari dua lepas riuh rendah di halaman Facebook dan juga Blog-blog menyebarkan cerita yang Awie akan menyertai Pemuda UMNO.. dengan itu berbagai kutukan yang dilemparkan terhadap Awie..


Kan Negara kita mengamalkan system demokrasi jadi tak salah rasanya kalau Awie nak sertai Pemuda UMNO itu kerana itu hak dia.. jadi.. hormatilah apa pilihan dia..

Takkanlah kerana beliau memilih untuk tidak bersama kita, kita terus menyerang dia.. tak bagus tu.. rasionallah sikit.. jangan emosional..

Laporan dari The Malaysian Indiser juga tidak menyenaraikan Awie atau nama sebenarnya Ahmad Azhar Othman turut menyertai UMNO.

Nama yang tersenarai ialah Rashdan Baba, Ezani Nizarif dan Haris Kool dan penyanyi Adam AF dan mereka diketuai oleh Zed Zaidi..

Penyerahan borang keahlian kepada Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin di pejabat Pemuda Umno di sini ialah Timbalan Presiden Seniman Rozaidi Abdul Jamil atau lebih dikenali sebagai Zed Zaidi. – baca di SINI

Dibawah adalah penafian Awie bahawa beliau turut menyertai UMNO, katanya beliau hadir hanya kerana tugas..



Mungkin Awie berasa malu untuk mengakui bahawa beliau telah menyertai UMNO, mungkin juga benar beliau tidak menyertai UMNO..

Takkan korang tak faham lagi propaganda murahan UMNO.. 5 orang jadi ahli dikatakan 10 orang, 10 orang sertai UMNO dikatakan 100 orang… macam biasalah.. modal nak menipu orang yang baca Utusan dan tengok TV3..

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

14 comments

comments
Anonymous
October 14, 2011 at 11:14 AM delete

Aku faham bagi artis zaman skrg bukan senang nak dpr job apatah lagi artis baru. Tp yang aku paling tak paham si KJ ni. Kata graduan Oxford, tp sejak dia libatkan diri dalam politik ni aku tak nampak pun apa2 sumbangan berpaedah dari dia. Kawin dgn anak bodowi cuma sbg batu loncatan dalam karier politik dia, hei dgn duit yang dia ada lg cun dan sexy dia boleh dpt apa! Jibbie pun tak lantik dia jawatan timbalan menteri, apatah lagi menteri jauh sekali la

Reply
avatar
Mejar Zainal
October 14, 2011 at 11:40 AM delete

Saya rasa ada betulnya apa yg Awie ckp, artis hanya cari makan/ jalankan t'jawap. Dah pemuda BN nak bayar mereka utk jalankan program.At least dari pernyataan Awie ni, nampak lah juga beliau ada kepala otak berfikir, bukan mcm Jamal Abdillah yg ada otak tapi takde fikiran.

Reply
avatar
Anonymous
October 14, 2011 at 11:46 AM delete

Habislah Awie. Kerana berani membuat penafian ini. Takpa, biar perut lapar asalkan kita dari golongan benar bukan macam si rahab dan si PenganutPAS yang babi buta!!

Reply
avatar
October 14, 2011 at 2:32 PM delete

ASD,

lantak dia nak sokong UMNO ker sapa,kalu sokong UMNO pun bukan luak pun kat PR...

selama ni pun kalu tgk kenyataan dia pun bole 'tangkap' dia ni 'siding' belah sapa...

tgk jer la cara dia balun Akhil Hayy n Bob Lokman, skeptikal semacam jer dia nih...

dah nama pelakon...

lantak la...

Reply
avatar
Anonymous
October 14, 2011 at 3:03 PM delete

peduli apa dia nak masuk apa,PR ke BN ke,hatta party kominis sekali pun,hehehehehehehe...

Reply
avatar
rakab
October 14, 2011 at 3:32 PM delete

Kenapa kau semua nih ??
kecewa lagi ?!..dan lagi!!!..begitulah seterusnya sampai kau orang mamposs!!

Memang ramai artis yang sokong Umno.....samada isi borang atau tidak..

yang penting mereka menyokong!!

Reply
avatar
PengikutPenganutPAS
October 14, 2011 at 4:03 PM delete

oh rakab, ingat baik2 kata najib @ bini rosmah ni le ye:- ”kita terima bahawa hudud adalah undang-undang tuhan. . . tetapi ia mesti berpaksi kepada realiti. . .”
ingat tau !!!

Reply
avatar
Anonymous
October 14, 2011 at 4:35 PM delete

PR harus berpegang kepada prinsip demokrasi yang tidak diamalkan seperti UMPORNO. Kebebasan harus juga diberikan kepada semua rakyat Malaysia tak kira bangsa dan latar belakang agama tidak seperti UMPORNO..
Pemimpim PR dan ahlinya juga harus berlapang dada dalam menerima segala pandangan dan pendapatan rakyat demi kemajuan negara tidak seperti UMPORNO..
Oleh itu kepada penyokong PR dan juga penyokong kedamaian marilah kita berlapang dada dan hati agar menerima segala keputusan dan pilihan setiap rakyat Malaysia dalam bersama-sama membentuk semua negara yang merdeka dan berdaulat asal ianya tidak bertentangan dengan agama dan kemaslahatan keseluruhannya.

Reply
avatar
Anonymous
October 14, 2011 at 10:35 PM delete

Aku minat giler dgn kumpuln Wings ni tp bila tngok Awie masuk Umno.. dah mula rasa mual. Nmpakny kena brek terus ar..

Reply
avatar
rakab
October 15, 2011 at 12:20 AM delete

Triple P,

Betul lah apa yang Najib katakan tu!..kau saja yang tak faham..

Hukum hudud itu hanya menjadi wajib jika kita telah mencapai tahap kemampuan.

Samalah seperti hukum-hukum yang lain seperti zakat, puasa dan mengerjakan haji!....ianya wajib kepada sesiapa yang telah memenuhi syarat-syarat yang ditetapkan.

Tidak ada paksaan dalam memenuhi segala tuntutan agama,..Islam adalah agama yang memudahkan bukan menyusahkan.

Reply
avatar
Anonymous
October 15, 2011 at 9:31 AM delete

rakab oh rakab.

yg menjadikan dan usahakan supaya diri kita memenuhi syarat tsbt sape?
kau berniaga sb nak untung bukan niat nak cukup kan syarat utk zakat.
kau jaga kesihatan dan cara hidup bukan sbb nak buat ibadat puasa tahun depan. semua kau buat kebetulan.

apakah usaha pemimpin umngok spy kita sampai ke tahap kemampuan. ckp tahap kemampuan pun tak serta dgn niat, macamana?

kita kena usahakan diri kita ini mencapai std yg tlh allah tlh tetapkan. bahkan kita kena 'cipta' diri kita spy kita menjadi berkemampuan.

Reply
avatar
Anonymous
October 15, 2011 at 9:38 AM delete

200 org artist yg join umnot..

tu baru sama dgn se org hamba allah yg bernama bob lokman.

buat saudara ku awie

teruskan lah cari kebenaran. mungkin dgn balun bob lokman kau akan menemui kebenaran.

mcm rakab, kebenaran betul betul depan dia...

Reply
avatar
PengikutPenganutPAS
October 15, 2011 at 10:15 AM delete

rakab oh rakab. . .
ape jua belit lenggok klentong bahasa yg kao / najib gunakan untuk menolak hudud, kao / najib tetap menang. . maka
kao / najib memang hebat kerana berani mengatakan Allah tidak berpaksikan kpd realiti. . tahniah !!!

Reply
avatar
Anonymous
October 16, 2011 at 8:36 PM delete

aku sokong rakab,selagi ade rasua yang berleluasa mcm dalam umno (tp dalm umno politik wang)selagi tu x leh kan.so tumbangkan umno sbb x mampu kan???
bg yang mampu buat ek

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive