FUCK UTUSAN!! - Namawee (Video Inside)


Marah sungguh si Namawee kepada Utusan Malaysia nampaknya, hinggakan beliau melabelkan Utusan sebagai Surat Khabar sampah yang ditulis oleh Penulis bertaraf sampah..

Katanya.. lu ada pen , lu ada keyboard sudah boleh jadi reporter.. apa lagi yang dia kat sila saksikan videoclip dibawah..




Bukan Nasi Lemak 2.0, soalnya Namewee...
Oleh Fauziah Arof

MELIHAT reaksi orang ramai mengenai filem sulung arahan Namewee, Nasi Lemak 2.0 yang dikatakan mereka sebagai sebuah filem ‘komedi sosial’ yang baik lagi menghiburkan, ia tidak sedikit pun menarik minat saya untuk menonton filem tersebut.

Jika diberi tiket percuma pun, saya tidak mahu menonton filem ini, walaupun dibarisi oleh nama-nama selebriti handal yang saya kagumi seperti Afdlin Shauki, Datuk David Arumugam dan Adibah Noor, apatah lagi melanggannya di Astro First apabila filem itu habis ditayangkan kelak.

Sebabnya, bukan kerana filem Nasi Lemak 2.0. Tetapi kerana si pengarah dan penulis skripnya yang banyak mengguris hati rakyat Malaysia sebelum ini.

Tentu kita belum dapat melupakan lagi, pemuda yang berasal dari Johor ini pernah dengan lagu Negarakuku, memperlekeh negara dan menghina wanita Islam bertudung dan azan subuh.

Selepas itu, dia atau nama sebenarnya Wee Meng Chee buat hal lagi dengan menghina TNB dan dalam lagu bertajuk Kawanku menghina Melayu dengan lirik ‘Melayu Balik Hutan Jadi Sakai’.

Dan ada lagi, dia membuat satu lagi klip video yang menghina Guru Besar dan Kementerian Pelajaran dengan perkataan-perkataan lucah.

Sekarang, Namewee melalui Nasi Lemak 2.0 pula menyifatkan, filem lakonannya itu adalah aspirasi 1Malaysia, yang melambangkan penyatuan dan perpaduan kaum di negara ini.

Alahai, dia pula bercakap pasal 1Malaysia. Adakah anak muda ini sedar, bukankah perpaduan di negara ini dipupuk dengan cara kita menghormati setiap kaum yang ada. Bukan dengan menghina dan memperlekehkan sesuatu kaum dan negaranya seperti yang disiarkan di YouTube.

Namun ‘perjalanan seni’ anak muda ini boleh disifatkan luar biasa, kerana setelah apa yang dilakukannya, peliknya dia masih diberi peluang berjumpa seorang menteri, dan tiada tindakan yang diambil terhadapnya.

Dan dia yang banyak ‘diberi muka’ ini juga dengan yakinnya mahu berjumpa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pula untuk menyokongnya berkarya atas nama 1Malaysia.

Siapa dia Namewee ini, apa keistimewaan dan kekebalannya? Jawapannya, lelaki ini telah menyakiti hati ramai orang terutamanya orang Melayu dan umat Islam di negara ini.

Seperti yang ditegaskan, saya tiada masalah dengan filem Nasi Lemak 2.0. Saya menyokong filem tempatan dan tidak kisah mengeluarkan wang menonton filem Melayu di pawagam.

Apabila memperkatakan tentang filem berunsurkan 1Malaysia, bukan filem Nasi Lemak 2.0 sahaja mempunyai aspirasi ini. Saya juga telah menonton filem Estet di pawagam.

Estet arahan Mamat Khalid ini menggabungkan kehidupan semua kaum di negara ini yang saling hormat-menghormati dan membantu antara satu sama lain dalam sebuah kampung.

Dan saudara Mamat kita ini, tidak heboh pun dengan mengangkat filem tersebut sebagai filem 1Malaysia!


Lidah Rasmi UMNO

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

19 comments

comments
Anonymous
September 28, 2011 at 1:39 PM delete

apa lg wartawan tu nk ckp.bkn pasal Nasi Lemak 2:0 tp Namewee.Sama jg dlm hal PR.Bkn mrk bnci PR tu krn nama Pakatan Rakyat tp krn mreka tu Pembangkang.Yg mmbangkang tindak tanduk UMNO dlm negara Malaysia.dia kta rkyat mlaysia trguris dgn Namewee,tp ada mreka prnah fkir yg rkyat Mlaysia.trguris dgn prangai pmimpin ngara.

Reply
avatar
Ipoh Guy
September 28, 2011 at 1:43 PM delete

hati2 Namewee,nnti pang5 prang sabil akn mngamuk.dia pantang org sntuh surat khabar ksayangan ny tu.

Reply
avatar
Anonymous
September 28, 2011 at 1:46 PM delete

kalau di ukur antara namewee dgn mat sabu ...

tindakbalas melayu perkasa dan umno jauh perbezaan nya ..

Reply
avatar
NAMEWEE
September 28, 2011 at 1:51 PM delete

Melayu pas boleh masuk hutan jadi sakai.

Reply
avatar
namewee
September 28, 2011 at 1:53 PM delete This comment has been removed by a blog administrator.
avatar
Tokwan Pencen
September 28, 2011 at 1:55 PM delete

Utusan niii disebelah sana jadi dia kenalah ikut rentak sebelah sana laa nak bg puas hari org sebelah sana, Harakah pula disebelah sini jd kenala bagi puaskan hati org sebelah sini.
Berita dlm Utusan ada yg betul ada yg ragu2, yg betulnya Jadual waktu sembahyang bg Semenanjung & Sbh,Srwk.
Satu lagi yg betulnya ialah keputusan 4 no ekor.
Zaman Tok muda2 dulu2 buka paper d sebelah belakang dulu sbb nak tengok.....
Fikir2lah cucu2 Tok.
JANGAN menyamar jadi Tok maki Kwn2 dlm komen cucu2 Tok mcm semalam.
Wassalam Tok nak tompang baca yg elok2.

Reply
avatar
Anonymous
September 28, 2011 at 2:09 PM delete

menyamar lagi....

Reply
avatar
namewee
September 28, 2011 at 2:14 PM delete

ini KL cina punya!...melayu semua boleh masuk hutan..

Reply
avatar
September 28, 2011 at 2:27 PM delete

orang benci namawee bukan kerana nasi lemak 2.0 .sama jugak orang benci PR bukan kerana pembangkang tapi kerana anwar ibrahim calon perdana menteri .

Reply
avatar
September 28, 2011 at 3:50 PM delete

Betul penganut PAS, setakat benci je lah, apa yang boleh dibuat....
Dia fcuk utusan pun sebab ramai kalangan melayu yang x suka utusan. Kalau x kerana tu dia pun x berani. Macam DAP, dia berani masuk surau dan masjid, baca Quran dlm ceramah sebab orang kita yang bagi jalan, kalau tak mana berani dia.

Reply
avatar
arongo
September 28, 2011 at 4:22 PM delete

aku ada pandapat lain la,aku sokong pakatan rakyat tapi bukan namawee.dulu macam2 dia kata kat malaysia sekarang dia nak minta sedekah kat rakyat malaysia dengan jual filem dia.sekarang kerana nak jual filem dia kata dia dah ada semangat malaysia.linilah orang cakap ludah jilat balik

Reply
avatar
namewee
September 28, 2011 at 5:22 PM delete

woit arongo!..apa lu ckp?...lu tak sokong cina ka? lu melayu bodoh,..
kalau cina tak ada , melayu pon tak boleh hidup,tau ka?
dap for all..

Reply
avatar
namewee
September 28, 2011 at 5:23 PM delete This comment has been removed by a blog administrator.
avatar
Anonymous
September 28, 2011 at 5:40 PM delete

kahkahkahkah spesis babi namewee ni sedarkah apa yg dia kata? macibailanjiao...lu sedarkah bila lu kata "kalau lu benci lu benci dalam hati la kenapa lu tulis dalam surat khabar..." deyyyy macibailanjio lu la cakap x selupa bikin..yg lu pegi benci tnb benci pengetua sekolah sampai lu upload dekat youtube apapasat? pukimaklanjiaomacibai lu...lu simpan dalam hati la...yg si nazri aziz pun layan babi ni buat apa? dah naik lemak babi ni...dey lu sedar sikit namewee...lu buat mcm ni lu ingat lu "abang besat" ke macibailanjiao lu taikotai! gua dgr haaa sulah ala olang mao cincang lu punya kaki maaa...

Reply
avatar
Anonymous
September 28, 2011 at 6:54 PM delete

Menyamar dan berlakon lagi.....
ayat macam kenai je...
kah...kah...kah....

Reply
avatar
Anonymous
September 28, 2011 at 10:43 PM delete

Namawee

Nia ma Kahai....cibai bo mo
[ PUKI MAK KAU]...

Reply
avatar
Anonymous
September 29, 2011 at 8:24 AM delete

kanimbui chow cibai lu ipoh guy

Reply
avatar
Anonymous
September 29, 2011 at 8:27 AM delete

namewee

lu hanya berani menaip disini saja

klu bertmbung dgn tuan melayu kat sini kompem lu tunduk tersipu2 takut sebab lu adalah second class

HAAHAHA

Reply
avatar
Anonymous
September 29, 2011 at 12:20 PM delete

..kalo lu boleh buat lagu kutuk olang haa olang pun boleybuat lagu hantam lu maaa

http://www.youtube.com/watch?v=6X2xQjFslLQ&feature=related

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive