Tuduhan Liwat : Najib dan Rosmah akan nafikan pernah jumpa Saiful?

Dalam usaha mengketepikan permohonan meminta mereka tampil sebagai saksi pendakwa dalam kes perbicaraan liwat II, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor akan menafikan mereka berkonspirasi mengenakan dakwaan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Menurut sumber, perkara itu akan menjadi teras hujah mereka apabila Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur mendengar permohonan masing-masing untuk mengketepikan sepina mereka pada Khamis ini.


Najib sebelum ini, mengakui berjumpa dengan pengadu kes berkenaan Mohd Saiful Bukhari Azlan pada malam 24 Jun 2008. Beliau yang merupakan timbalan perdana menteri, ketika itu kemudiannya dilaporkan telah menasihatkan Saiful untuk membuat aduan kepada pihak polis.

Saiful pada keterangannya dalam kes pendakwaan telah mengadu kepada Najib hari itu mengenai Anwar. (Walau bagaimanapun, konteks aduannya telah dikeluarkan daripada rekod mahkamah.)

Adalah difahamkan bahawa Rosmah akan menafikan beliau berjumpa dengan Saiful, yang ketika itu adalah pembantu kepada Anwar. Ini akan disokong dalam keterangannya Saiful, sebelum ini.

Juga difahamkan, Najib akan memberitahu mahkamah bahawa beliau tidak memberi arahan atau meminta orang lain bersubahat dalam pertuduhan yang didakwa dirangka itu.

anwar sodomy saiful bukhari azlan allegations 290608Justeru, Najib dan Rosmah dijangka berhujah bahawa permohonan pihak pembelaan untuk memanggil mereka sebagai saksi adalah penyalahgunaan proses mahkamah.

Afidavit yang difailkan pasangan itu dengan pendaftar mahkamah melalui peguam mereka pada Rabu lalu menamakan Anwar dan pendakwa raya sebagai responden.

Anwar yang dituduh meliwat Saiful di sebuah unit kondominium Desa Damansara pada 26 Jun, 2008, memilih memberi kenyataan pembelaannya dari kandang tertuduh.


Malaysiakini

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

26 comments

comments
September 27, 2011 at 7:04 PM delete

Najib dan Rosmah akan nafi dia jumpa Saifool, dia akan kata Saifool yang jumpa dia, jadi Najib dan Rosmah akan kata dia TERjumpa Saifool.

Reply
avatar
rakab
September 27, 2011 at 7:31 PM delete

Najib tu perdana menteri. Beribu orang yang datang berjumpa dengannya mengadu masalah hampir setiap hari.

Kalau setakat Saiful datang mengadukan halnya kepada Najib dan Najib menyuruh beliau lapur saja kepada pihak polis,..itu adalah tindakan yang betul!.

Kalau barisan peguambela Anwar mahu mengaitkan Najib/Rosmah terlibat dalam konspirasi ke atas Anwar, dan memaksa Najib/Rosmah memberikan keterangan dimahkamah,..maka mereka mestilah mengemukakan bukti bahawa wujud arahan tertentu dari Najib supaya dilakukan konspirasi tersebut.

Masalahnya adakah sebarang bukti samada dalam bentuk hitam putih atau rakaman yang menjurus kepada takrifan arahan Najib supaya diadakan konspirasi ke atas Anwar.

Jadi bagaimana nak mengheret Najib/Rosmah memberikan keterangan dimahkamah ??.

Tindakan barisan peguambela Anwar dalam hal ini dilihat sebagai usaha terdesak Anwar sendiri untuk merosakkan reputasi Najib sebagai presiden Umno dan Perdana Menteri Malaysia demi keuntungan politik pakatan rakyat dalam PRU13 nanti.

Reply
avatar
September 27, 2011 at 7:54 PM delete

bakar fukishop,

apa tak maki aku? mau tak jaga kedai jugak budak bakar fuki ni kang! Woi fuki ayam, kau ingat Anwar nak buat untung macam kau buat untung jual puki bini kau ke? Lain cakap takda asyik2 untung, untung. Kalau kedai fukishop kau tu tak untung, kau buat kedai bluefilm lah, belajarlah macamana nak diversify perniagaan puki kau tu, barulah kau boleh untung! Bodoh macam buah pelir mak kau jugak....eh mak kau pun pompuan ada pelir jugak ke?

Reply
avatar
rakab
September 27, 2011 at 8:16 PM delete

fuczam,

Tentu kau nih anak haram yang dipungut tepi reban kambing!

kehkehkeh..

Memang sesuai kau nih jadi anak buah nuar berahim,...kaki lucah!!

Reply
avatar
September 27, 2011 at 8:27 PM delete

bakar fukiayam,

itu aje maki kau? kenapa dah habis idea nak makihamun dah? Tu lah aku dah kata kalau kau nak maki aku maki kaw2. Aku tengok kau ni sebenarnya bukan saja bodoh berhujah tapi bodoh jugak memaki. Jadi kalau dah tak pandai tu lebih baik merendah diri macam kau kata merendah diri itu sifat seorang Islam yang baik. Kau nak teruskan dengan maki hamun silakan, tapi jangan pengsan sekerat jalan. Walau macamana pun aku nak bagitau kau yang aku ni memang anak haram yang dipungut ditepi reban kambing kau dan waktu aku dipungut dulu aku nampak bapak kau dan kambing2 tu tengah bergilir2 mengongkek mak kau....maka lahirlah sekor anak kambing bernama BAKAR BIN DAJJAL! Tak caya pi chek dahi kau dah tumbuh tanduk tak?.....

Reply
avatar
Anonymous
September 27, 2011 at 10:19 PM delete

kalau dah kaki penifu tu penifu jugak la..kat donia ni boleh lah dolak dalik tapi jgn lupa semua perbuatan anda di catat oleh malaikat dan akan di adili dimahkamah Allah..

Reply
avatar
rakab
September 27, 2011 at 10:48 PM delete

Kasihannnn...fuckzam!

Gila akhirnya kau...

Reply
avatar
rakab
September 27, 2011 at 10:51 PM delete

kehkehkeh....
kehkeHkeH....
kEHkEHkEH...KEHKEHKEH!!!

Reply
avatar
September 27, 2011 at 11:13 PM delete

ketawa pun kehkehkeh?....ketawa darai yang giler dildo.....dildo pun masuk jubuq sendiri macam Saifool jugak!.....hahahahaha!...Kesian bakar fukishop, ada bini dibagi orang tibai, malam ni kau tibai pungkoq sendirilah dengan dildo kau tu......giler talak tahap gaban dah dia ni!

Reply
avatar
BOMBO
September 27, 2011 at 11:37 PM delete

lu ni gua nampak dah cam anak haram gila lak...zam.
lu kalu hati panas jangan komen apa apa. tu gua punya first call..

Reply
avatar
September 27, 2011 at 11:43 PM delete

BOMBO dah banyak kali masuk ini blog, mana pulak ini first call lu? jangan nak menyamar jadi BOMBO pulak kalau kau tu pemyamar pukimak si bakar fuckshop....apa lu tu tak panas hati ke tetiba aje nak panas ngan wa memang lu bukan BOMBO ori. Fuck your wife lah bakar.

Reply
avatar
BOMBO
September 27, 2011 at 11:43 PM delete

woooi rakab..betuikah sinajib tu org jumpa hari2 libu2...sah bohong lagi,lu ingat mcm pasar ikan atau sureheboh...sah kau ni pencacai butut bik mah tahap SPM3..bodo lah si rakab ni patutlah golong 2biji dgn getah..dasar pemuja juboq...weiw,weiw,weiw..

Reply
avatar
Anonymous
September 27, 2011 at 11:47 PM delete

rakab 7:31 pm kata

Kalau setakat Saiful datang mengadukan halnya kepada Najib dan Najib menyuruh beliau lapur saja kepada pihak polis,..itu adalah tindakan yang betul!.


dan aku kata

apakah bila saiful mengatakan dia di liwat maka pm tak tanya apa apa ke..? mana keinginan ingin tahu pm..?

Reply
avatar
Anonymous
September 27, 2011 at 11:49 PM delete

rakab 7:31 pm kata

Najib tu perdana menteri. Beribu orang yang datang berjumpa dengannya mengadu masalah hampir setiap hari.

aku kata

tahu tak berapa ramai pembantu pm ? bukan tiga kalau tak silap aku.. malah lebih ..

Reply
avatar
September 27, 2011 at 11:54 PM delete

Hah! tu dia bakar fuckshop, kau ingat kau boleh klon BOMBO, sekarang BOMBO ori dah maki kau. Memang sial bakar fuki ni, BOMBO pun dia nak klon kan dah kantoi. Malam ni memang sah jolok pungkoq sendiri dengan dildo la kau bakaq!

Reply
avatar
BOMBO
September 27, 2011 at 11:56 PM delete

rakab...

luu pandai menyamar nama aku ya waa org bukan bodoh tahap SPM3 mcm kau,logikkah waa mau swing fmzam... ni memang biasa kerja pencacai umnoberok mcm kau,luu sudah kehabisan idea luu pinjam sama Ppas diatu ada elok sikit dari kau sama bik buntut mama...dasar luu ni pemuja juboq b. najis

Reply
avatar
Anonymous
September 28, 2011 at 12:03 AM delete

rakab 7:31 pm kata

maka mereka mestilah mengemukakan bukti bahawa wujud arahan tertentu dari Najib supaya dilakukan konspirasi tersebut.

aku kata

najib dipanggil sbg saksi. utk mendapat penjelasan yg najib tahu mengenai cerita saifol dlm pertemuan tsbt. jd sbg saksi, peguambela bukan ingin membuktikan yg najib bg arahan,

yg dapat membukti kan najib memberi arahan ialah saifol.. najib tlh memberi 'arahan' supaya saiful membuat lapuran polis.. sdgkan saifol mungkin ingin mendiamkan perkara ini sbb dia pun mengaku diliwat secara sukarela.. sepatutnya najib panggil peg penyiasat bukit aman dtg nak ambil budak saifol tu.. bukan bersalam dan kemudain mengatakan tangan saifol berpeluh sejuk ...

wahai rakab tidak kah kau terfikri mcmana anwar dan org awam tahu yg saifol jumpa najib sdgkan aku yakin se yakin nya pertemuan tsbt sepatutnya pertemuan sulit ???

Reply
avatar
September 28, 2011 at 12:08 AM delete

So dah jelaslah aku salah terhadap AKP, rupanya si dd dadai dildo tu ialah bakar fuckshop sebab dia tertulis dd@BOMBO sebelum ni. Sori AKP aku silap, tapi sori2 aku pun kat situ aje, jangan kau cuba2 lagi nak pakai banyak nama dan kalau aku silap pun, takda bezanya kau dengan bakar fuki tu sama2 munafik yang guna banyak nama. AKP, kau berpakat dengan bakar fuki ni, kau kongsi bini bini dia ke dia kongsi bini kau?

Reply
avatar
Anonymous
September 28, 2011 at 12:48 AM delete

pukizam bangkai yg merosakkan blog asd! blah la lu ,..binatang!

Reply
avatar
Anak kg pertama
September 28, 2011 at 1:00 AM delete

FMzam,

Kau tuduh tak apa, tapi kalau tak betul kau dapat pahala panas bila kau mati...itu aje nasihat aku..jangan rosakkan otak org lain kalau otak sendiri dah rosak..

Reply
avatar
September 28, 2011 at 1:19 AM delete

Anon bangkai@bakar fukishop,

sejak bila kau suka blog ASD ni hidup, kau kalau boleh nak blog ni bungkus. Binatang apa agaknya yang macam kau ni kalau bukan binatang yang dok dicelah kangkang bini kau!

Reply
avatar
Anonymous
September 28, 2011 at 7:55 AM delete

pengsaksian Najib dlm mahkamah boleh menyabitkan anwar dgn kes liwat dan juga menyelamatkan anwar dr tuduhan.

krn Najib adalah PM yg berwibawa, dipercayai dan diyakini oleh semua rakyat. jd apa yg dijawab dlm mahkamah adalah benar belaka.

kalau dia boleh buang masa utk berjumpa saifol maka dia sepatutnya berada dimahkamah membela saifol yg terainaya.

menolak afidavit bermakna kata kata dia sebelum ini mengenai saifol adalah tidak benar ... dan pengecut.

Reply
avatar
Anonymous
September 28, 2011 at 7:57 AM delete

najib cakap mana ada betul. dok tipu sini spin sana.
rakab,
najib jumpa saifool tu nak bagi tahu berapa kaya dia bleh jadi kalau ikut skrip rosmah buat.
Ini semuakerja nafsu syaitan najib.

Reply
avatar
Anonymous
September 28, 2011 at 10:10 AM delete

Lu merepek apa rakab!!..

setakat nak pegi jumapa najis+rosmah dan diberi nasihat p buat aduan polis....takkan la si saifol tue sebangang itu. Apahal p jumpa musuh Anwar?? x ker pelik? nampak sangat hati saifol busuk..mesti ada agenda dia yg tersendiri.

Klu lah benda tue betul terjadi, sepatutnya buat aduan polis dlu tanpa rasa sangsi. Sebab benda tue x real lah jadi terbalik dot mcm nie.

Najib beria2x mengatakan anwar bersalah! dan puak2x UmNO pun dah menghukum dia sebagai peliwat dan penzina..(korang jangan dah buat2x lupa)..so this is time lah to prove yg kata2x PM tue betul. Kalau betul kenapa takut? (ayat yg diberi pada anwar sbb enggan angkat sumpah)..bila terkena batang hidung sendiri....bleh plak dolak dalik.....dlu mengaku..sekarang jadi x mengaku...

FMZAM..sabar2x...anda di pihak yg benar..jangan dilayan mangkuk2x tingkat tue...dorng dibayar utk memanaskan dan melagakan kita (w/pun kekadang aku pun hilang sabar)...kita buat semua nie hasil ikhlas kita nak tlg anak bangsa..termasuk anak deme gak satue hari nnti....anggaplah dorang x diberi hidayah....hehe..gamaknya byk sangat makan duit haram kot...ooppss....

Reply
avatar
September 28, 2011 at 4:44 PM delete

Korang nak memaki hamun, nak mencarut dlm blog ni korang punya pasal.. aku nak baca satu2 pun naik muak.. lagi banyak maki hamun lagi kurang fakta..

baik korang kembali semula kepada fakta2 penting bukn skdr nk maki hamun saja.. Puak2 UMNgok ni jenis tak makan kena maki pun.. sebb mereka dah dididik dengan suasana tu setiap hari. bangun pagi bukan terus ingat tuhan, tapi kat sapa nak dimaki..

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive