Tuduhan Liwat : DNA sperma kes Anwar paling ajaib dalam dunia?

KUALA LUMPUR: Pakar patologi genetik dari Australia, Dr Brian McDonald meragui kualiti DNA sperma yang ditemui dalam kes Fitnah II mambabitkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Dr Brian menyifatkan DNA yang masih wujud walaupun selepas 56 jam diambil dari rektum dan kemudiannya dibiarkan terdedah selama 48 jam lagi pada suhu bilik sebagai tempoh yang paling lama beliau pernah temui sepanjang kariernya.

Beliau sebelum ini ditunjukkan satu rencana bertarikh sekitar tahun 1997 oleh Pendakwa Raya yang menyatakan sperma boleh dijumpai dalam rektum selepas 113 jam.


“(Kes) Anwar ini adalah satu-satunya kes dalam dunia di mana sperma boleh ditemui selepas 56 jam dan diserahkan kepada ahli kimia dua hari kemudian, dan anda masih boleh menemui sampel DNA yang bagus,” katanya.

Beliau berkata demikian sewaktu menjawab soalan dari Ram Karpal Singh, sewaktu sesi soal balas hari ini.

Dalam perbicaraan sebelum ini, sampel DNA dari tubuh pengadu, Saiful Bukhari yang dianalisa oleh Jabatan Kimia Malaysia diselubungi kontroversi apabila ia tidak dikendalikan dengan baik oleh pegawai penyiasat, DSP Jude Pereira.

Jude didapati menyimpan sampel itu selama dua hari di loker di pejabatnya walaupun ia sepatutnya disimpan dalam peti sejuk atau diserahkan terus untuk dianalisa.

Beliau juga didapati membuka penutup bekas yang mengandungi sampel itu sebelum menyerahkannya kepada Jabatan Kimia.

Tindakan itu menimbulkan keraguan kemungkinan bahan bukti diubahsuai polis kerana mereka sebelum itu didapati mendapatkan DNA dari tubuh Anwar secara tipu muslihat dengan menahan reman beliau semalaman.


http://www.keadilandaily.com/?p=20771

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

14 comments

comments
Anonymous
September 22, 2011 at 4:09 PM delete

tak payah dah susah2 nak cari sperm bank sekarang. Sesiapa yg berhajat nak frozen sperm dia boleh cari si saiful ni. You know what to do to him. he..he..he

Reply
avatar
Anonymous
September 22, 2011 at 4:11 PM delete

Who would want to have their willies frozen up during the love-making???rakab? pPas? akp?....pergi cari saifool, sperm bank bergerak.

Reply
avatar
Anonymous
September 22, 2011 at 4:31 PM delete

UMNO BODOH said...

Tuan2 semua.. tak payah cari lubang pungkoq saiful.. nanti dia report kat najib lagi....lubang pungkoq rakab & PenganutPas pun available.. sila lah.. hehehehe.

Lubang juboq rakab & PenganutPas dapat kat bekas Ketua Bahagian UMNO Padang Serai.. sure besar lubang juboq tu.. senang la kau dua nak berak..

Lagi laju la rakab & PenganutPas berak kat sini...

UMNO BODOH

Reply
avatar
Anonymous
September 22, 2011 at 4:57 PM delete

Mana rakab?
mana akp?
mana pp?
tak pancut-pancut lagi...
kah...kah...kah...

Reply
avatar
Anonymous
September 22, 2011 at 5:05 PM delete

Patut sebelum keluarkan laporan versi kerajaan seharusnya baruah-baruah terlibat dptkan nasihat pelakon atau pengarah CSI ( x kisahla Vegas ka, New York ka atau Miami). Sekurang-kurangnya tak dk la terkantoi mcm skrg. Ambil contoh mcm Eskay yg byk pengalaman dgn china doll dgn sedikit nasihat drp chua soi lek maka terhasil lah video xklusif..itupun kantoi

Reply
avatar
September 22, 2011 at 5:28 PM delete

sapa yang nak kantoi ?? kangaroo yang terpaksa mengusung sijil sijil dia ke mahkamah tu ker ??

peguam bela terpaksa suruh saksinya tunjuk ke mahkamah sijil yang dia ada untuk bktikan dia layak untuk beri keterangan . lawak tahap gaban .

peguambela plak tak tahu nak beza antara pakar (expert) dengan konsultan ...sempoi ....

Reply
avatar
Anonymous
September 22, 2011 at 5:44 PM delete

pPas
Kalau nak jadi consultant kena lah jadi pakar dulu...bahalol!
20 tahun pengalaman McD dah terbukti, cuma orang suruhan najib yg pegang watak hakim tu terlalu bodoh minta nak tengok sijil.
Aku harap hakim ni tak lah terlalu bodoh nak bezakan antara ISO9000(kilang kicap ah kow pun ada)berbanding dgn ISO17025.

Reply
avatar
September 22, 2011 at 5:54 PM delete

anon 5.44 tak malu ker buat statement macam tu . Cuba tanya jiran jiran kat rumah tu apa tu pakar , apa tu konsultant . Yang tak tahan tu : "kena jadi pakar" ....

Peguambela yang suruh saksi dia tunjukkan sijil . Itu yang hakim senyum tu .

Reply
avatar
Anonymous
September 22, 2011 at 6:13 PM delete

Wahai ppas, isu sijil, pakar consultan gua tah heran cuma gua muskil macam mana peti air boleh masuk dubur hj bontot tu sehingga hakim tak yakin dengan penjelasan saksi pembela.

Reply
avatar
Anonymous
September 22, 2011 at 6:23 PM delete

Nampaknya mani DSAI amat mujarab.

Boleh jual buat awet muda macam SK-II.

Bangang punya pencacai UMNO.

Reply
avatar
Anonymous
September 22, 2011 at 7:13 PM delete

pencacai umno memang bangang..pencacai umno memang bangang..memang bangang..ada otak tp akal pendek sbb slalu letakkan kat lutut nak jadi konsultan kena jadi Pakar baru lah boleh jd konsultan..bahalul betul pencacai umno ni kecil2 x nak blajar dah besaq menyusahkan org aje..

Reply
avatar
Anonymous
September 22, 2011 at 8:24 PM delete

pPas
aku tak tahan sungguh kebodohan hang. kalau orang nak hire consultant, first thing orang tanya ialah kepakaran hang. Boleh kah hang upah consultant buat sruktur rumah hang pada pada graduan yg baru graduate atau 20 tahum pengalaman jadi pecacai macam hang? tetulah hang pilih orang yg ada kepakaran dlm structural...bahalol!!

Reply
avatar
Anonymous
September 22, 2011 at 9:57 PM delete

pasal pakar dan pasal konsultan..

sememang nya betul lah kata Ppas tu.. dan aku setuju sangat lah sangat ..

tu pasal dia jd kan apco sbg konsultan yg tak pakar ...


nasihat dr konsultan apco kpd Ppas ialah 'angkat lah bendera putih' .

Reply
avatar
Anonymous
September 23, 2011 at 7:29 AM delete

anon 9:57
bagus juga dibiarkan pecacai umno ni terus bangang.

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive