Tak boleh edar Risalah.. diedar pula Majalah..

Mungkin kerana telah menyedari satu laporan Polis telah dibuat oleh Sekretariat Pemuda Pakatan Rakyat Pulau Pinang, risalah yang muka depannya hampir sama dengan risalah 30 Dasar Kerajaan Berjiwa Rakyat Pakatan Rakyat Pulau Pinang tetapi kandungannya penuh dengan fitnah yang memburukkan Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang, pengedaran risalah tersebut didalam Majlis Rumah Terbuka Malaysia telah dibatalkan.

Artikel berkenaan sila baca di SINI.

Samada mereka akur kepada undang-undang atau gentar untuk berhadapan tindakan pihak Polis tak tahulah..

Tapi selama ini pencacai UMNO mana tahu menghormati undang-undang.. kerana negara kita ini memberikan keistemewaan buat pencacai UMNO atau undang-undang untuk mereka dan kita yang menyokong Pakatan Rakyat ini adalah berbeza.


Bagaimanapun setelah Risalah dihalang pengedarannya dalam majlis tersebut, Majalah pula yang diedarkan oleh pencacai UMNO..

Satu majalah atau komik yang bertajuk 'Pemimpin Anugerah Tuhan?' diedarkan secara berleluasa didalam Majlis Kerajaan yang dianggap sebagi Majlis UMNO oleh pencacai UMNO yang gagal membezakannya..

Kerana bodohnya mereka, mereka menganggap kebanyakkan penyokong Pakatan Rakyat yang hadir telah menolak Pakatan Rakyat dan kini menyokong Barisan Nasional pula.. bodohnya mereka..

Majlis yang sepatutnya bebas dari sebarang ucapan berbaur politik itu dipolitikkan oleh segelintir pemimpin UMNO hanya untuk membuktikan kepada Najib akan keupayaanya dalam berpidato.

Berbalik kepada komik yang diedarkan dalam majlis itu, kandungannya hanyalah memburukkan Pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat terutamanya DS ANwar Ibrahim..

Tengoklah antara kandungannya dibawah.. kalau tak nampak sila klik pada image.
















Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

20 comments

comments
Anonymous
September 13, 2011 at 7:37 AM delete

Lukisan kartun yg menunjuk hasil pelukis yg mempunyai bakat yg cukup baik dr anugerah allah.. hrp hrp pelukis ini tak lupa mengenai anugerah yg tidak diberi kpd manusia.. berbeza dgn menyanyi dan berlakun..

Reply
avatar
KuliGomen
September 13, 2011 at 7:55 AM delete

Minggu lepas aku hadiri satu sesi taklimat utk semua ketua2 jabatan negeri dan daerah kononnya atas nama 'taklimat keselamatan'. Tup.. tup. semua penceramah, baik polisnya, baik SPRnya, baik EPUnya semua cerita hal memburuk-burukkan pembangkang. ASP Polis tu siap cerita lagi hal liwat DSAI sedangkan kes mahkamah sedang berjalan. EPU siap cerita kelemahan kerajaan PR. Memang terdesak betullah UMNO/BN ni. Tapi jangan haraplah UMNO/BN nak ubah pendirian aku. Nyah kau UMNO/BN..

Reply
avatar
Anonymous
September 13, 2011 at 8:52 AM delete

Kesian aku tengok mogok lapar kat segambut. UMNO-BN dah kalah kes mahkamah tapi enggan bayar pampasan.

Langsung tak peduli keputusan mahkamah.

Celaka punya UMNO BN

Reply
avatar
Anonymous
September 13, 2011 at 9:43 AM delete

Kaya sungguh puak2 UMporNo ni ada budget design dan cetak majalah kartun ni. Tentu belanjanya mahal!
Pada hal banyak orang2 melayu islam yg susah, miskin, fakir yg perlu bantuan.
Mengapalah mereka ni buta hati sebegitu sekali.

Reply
avatar
Anonymous
September 13, 2011 at 10:07 AM delete

memang prangai haramjadah

Reply
avatar
Anonymous
September 13, 2011 at 10:57 AM delete

Mana macai UMPORNO terutama PenagihPas dan Anak Kampung Pertama aka Anak Kampung Pundek!! Nak nengok depa berhujah bangang!

Reply
avatar
Anonymous
September 13, 2011 at 11:09 AM delete

INGATKAN SI MARO DGN MIKI SAJA YG JADI ANJING PENCACAI UMNO BN RUPANYA ADA LAGI BAPAK DAJAL KAHKAHKAHKAH...TGK KARTUN PUN DAH TAU PELUKIS DIA...TAK LAIN TAK BUKAN YON! ELOKLAH TU JADI LA KO ANJING ROSMAH SETERUSNYA KAHKAHKAHKAH

Reply
avatar
Anonymous
September 13, 2011 at 12:42 PM delete

sudah2la UMNO ni nak fitnah DSAI,tumpukan untuk tarik sokongan rakyat,nmpk sgt takut betul mereka dengan DSAI,hormatla dia sebagai bekas TPM kita kalo takpun hormatkanlah dia sbgai manusia yg ada maruah dalam hidupnya...

Reply
avatar
September 13, 2011 at 1:00 PM delete

ahak! lawak gak kartun tur.........

Reply
avatar
rakab
September 13, 2011 at 2:25 PM delete

Kahkahkah!

Memang lawak gila lah kartun nih !!
Memang kena tepat kat batang hidung Anwar !!

Kehkehkeh!

Pujian untuk ASD !
Tak ramai blogger pro pakatan 'open minded' macam kau nih !!

Reply
avatar
September 13, 2011 at 2:27 PM delete

Cili merah,

Lagi lawak kalau tengok kartun Zunar tapi UMNO dengan kartun pun takut sampai tak berani nak lepaskan.....kahkahkahkah...

Reply
avatar
Anonymous
September 13, 2011 at 5:07 PM delete

Aku doakan semoga setiap bicara lidah mahupun hasil kerja tangan-tangan para pemimpin, ahli, penyokong dan pekerja UMNO/BN akan menghakiskan lagi kepercayaan dan menjauhkan rakyat terhadap mereka. Sebaliknya setiap bicara lidah mahupun hasil kerja tangan-tangan para pemimpin, ahli, penyokong dan pekerja UMNO/BN akan mendekatkan lagi rakyat kepada Pakatan Rakyat. Semoga Allah menumpaskan UMNO/BN di dalam PRU13... amin.

Reply
avatar
rakab
September 13, 2011 at 8:27 PM delete

Anon 5.07,

Kau boleh terus berangan lah !

Penyokong Umno juga berdoa kepada Allah,..bahkan berusaha dan bekerja keras.

Reply
avatar
September 13, 2011 at 9:21 PM delete

aku pun simpati dan amat faham kenapa penyokong anwar marah sangat pasal kartun ni . tak acilah UMNO main cilop idea PKR .

mana tak marah kalau kartun ni tak dok keje lain dok perli pasal jam omega , perut buncit dan lain lain pembohongan dan pernafian tahap tadika berkenaan video seks anwar dengan pelacur china tu . tak baik macam tu , masuk neraka , tak berkat , fitnah dan segala macam bersalahan dengan pegangan agama .

lainlah kalau kartun ni dok papar pasal cincin rosmah , beg tangan rosmah , besan rosmah , kapal selam dan altantuya . tentulah afdal. Tengoklah dekat PRU nanti sure keluarnya kartun pasal rosmah ni .

Reply
avatar
September 13, 2011 at 10:07 PM delete

PenganutPAS,

Baguslah kau pun sedar tentang cincin rosmah , beg tangan rosmah , besan rosmah , kapal selam dan altantuya. Syukurlah kau dah sedar dan insaf, Alhamdulillah.

Reply
avatar
dd
September 13, 2011 at 10:56 PM delete

fmzam lahanat,..
ko pegi jual bontot mak ko pon lg baik la..babi.
sial nyer anak haram..

Reply
avatar
Anak kg pertama
September 13, 2011 at 11:33 PM delete

Kalau DSAI mai pada maljis tentu ramai org minta autograf belakang buku kartun tu...

P/S:Aku dah tengok buku kartun tu..siap simpan buat kenang, mana la tau suatu hari akan berharga benda2 macam tu..nak bagitau..lucu giler kartun tu..sapa tak baca rugi loooo...

Reply
avatar
September 13, 2011 at 11:41 PM delete

dd,

lagi baik kau suruh bini ke adik pompuan kau ke jual pantat kat belakang rumah kau tu lagi banyak kau dapat duit boleh hantar mak kau pergi haji lagi, binatang punya manusia anak haram setan agaknya kau ni. apa tak pakai nama anon? pengecut punya musibat nak maki pun tak berani.

Reply
avatar
September 13, 2011 at 11:44 PM delete

AKP,

kalau DSAI mai pada majlis tu dia tentu sign otograf kat dahi kau sampai hitam jadi takyah kau susah2 nak sental dahi kau tu kat buntat.

Reply
avatar
Anak kg pertama
September 14, 2011 at 12:41 AM delete

FMzam,

Aku tunggu DSAI sampai kembang kaki aku sebab padang becak giler hari tu...tapi DSAI tak juga mai sebab mungkin dia tahu dia akan lenggoh tangan sebab yg datang beribu nak minta autograf kt buku kartun DSAI tu...he..he..

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive