Selamatkan Melayu Bagan dari UMNO Bagan!!

Bagi yang tak tahu apa itu Bagan.. Bagan adalah nama yang digunakan oleh penduduk tempatan untuk Butterworth yang terletak di Seberang Perai, Pulau Pinang.

Maaf ya artikel ini sedikit racist.. tujuan aku siarkan disini adalah untuk menunjukkan belang sebenar Pemimpin yang kononnya membela Melayu.. hakikatnya adalah sebaliknya..


Oleh PaksuBagan

Wahai orang-orang MELAYU BAGAN....

Sesungguhnya hari ini keadaan kita org Melayu di Bagan dihimpit dgn pelbagai masalah dan kepayahan di sebalik pembangunan yg langsung tidak menyebelahi org Melayu di Bagan ini.

Disebalik itu sebenarnya tersimpan satu kisah dimana para pemimpin-pemimpin kita yg bercakap soal pembelaan dan hak org Melayu rupanya gunting dalam lipatan...


Mereka menyalak disana sini bahawa mereka akan menjadi penyelamat kpd org melayu dlm Bagan akan tetapi pd hakikatnya merekalah yg sebenarnya yg menjadi PENGKHIANAT kepada orang Melayu Bagan...

Lihat apa yg terjadi kepada org melayu di Kampong Perlis,org Melayu di Mak Mandin,org Melayu di Kampong Gajah..dan yg terbaru di Jalan Mengkuang... sampaikan tanah wakaf pun mereka dah berani nak rampas utk buat kekayaan...

Sampai bila kita harus kiam tangan melihat semua hak kita di rampas dan di tipu oleh pengkhianat pengkhianat ini???

BANGKITLAH....BANGUNLAH..... WAHAI ORG MELAYU BAGAN...MARILAH KITA SAMA-SAMA TENTANG PENGKHIANAT INI..JGN BIARKAN LAGI MEREKA BERMAHARAJALELA...




KEMPEN SELAMATKAN MELAYU BAGAN

Menyedari dan menginsafi kedudukan penduduk Melayu di dlm kawasan Bagan yg kini hidup dlm keadaan tertekan dek kerana sikap hipokrit para pemimpin Melayu Bagan... pemimpin Melayu Bagan yg ada pd hari ini kebanyakannya bersikap talam dua muka,pandai menabur janji pd benda yg tiada dan mengambil kesempatan utk mengaut kekayaan atas permasalahan yg timbul membabitkan org-org Melayu..

Apabila sesuatu permasalahan yg timbul membabitkan org-org Melayu Bagan dan permasalahan itu akan dpt memberikan keuntungan kpd pihak mereka akan muncullah hero-hero di kalangan mereka utk membantu kononnnya hanya mereka lah yg dpt membantu bg mengatasi masalah tersebut.

Padahal disebaliknya itulah caranya utk mereka mengaut keuntungan dari kesusahan yg diterima oleh org-org melayu seperti contoh:

PROJEK BORR

Syarikat ETIKA GEMILANG mendapat sebyk 30 peratus pegangan saham drpd RM 440 juta dari nilai projek. Syarikat milik Dato Norhaidi Che Dan(Timbalan Ketua UMNO bhg Bagan).Akan tetapi yg sbnrnya beliau adalah proksi kpd Dato Abdul Latiff Mirasaa(Ketua UMNO Bhg Bagan)

Pada hari ini mereka beralih pula kpd projek PEMBANGUNAN TANAH WAKAF DI JALAN MENGKUANG.Sepatutnya mereka menjadi pembela kpd nasib penduduk ditanah wakaf tersebut tapi sebaliknya yg terjadi.Mereka bertindak seperti pemaju dgn menghantar konco-konconya utk menekan penduduk berkenaan agar menerima cadangan pembangunan yg masih lagi tiada hitam putih pun dari Majlis Agama Islam.

Kalau tiada niat yg tersembunyi masakan mereka dgn gelojohnya menghasut penduduk di tanah Wakaf tersebut agar segera mengambil tawaran tersebut.

Itu adalah sebahagian contoh sikap pemimpin yg mengaku hendak membela nasib org Melayu Bagan.tetapi sbnrnya mereka cuba menangguk di air yg keruh hendak buat kekayaan disebalik kesusahan org Melayu Bagan.

Sikap pemimpin berkenaan amat bertentangan sekali dgn aspirasi yg diperjuangkan oleh YAB Perdana Menteri kita iaitu RAKYAT DIDAHULUKAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN.

Sikap pemimpin beginilah yg akan menghancurkan masa depan anak cucu kami di masa hadapan.Pemimpin begini layak digelar PENGKHIANAT dan seharusnya disingkirkan dari terus bermaharajalela.

maka dengan itu....kami PEKIDA KAMPUNG BARU BAGAN DALAM bersama UMNO CAWANGAN KG BARU KUALA PERAI mengambil tanggungjawab melancarkan satu KEMPEN SELAMATKAN MELAYU BAGAN bagi mendapatkan tandatangan seluruh org-org Melayu di Bagan yg teraniaya angkara kerakusan dan ketamakan pemimpin-pemimpin berkenaan.

Sudah sampai masanya org Melayu Bagan bangun utk menentang pemimpin yg KHIANAT terhadap perjuangan bangsa sendiri.Kami amat sayangkan keikhlasan yg dibawa oleh YAB Perdana Menteri kita dalam memperjuangkan wadah org Melayu.

Kami tak mahu PENGKHIANAT BANGSA berkenaan merosakan nama YAB Perdana Menteri yg amat kami sayangi..

Tandatangan yg akan kami kumpul nanti akan diserah kan bersama satu memorundum kepada YAB Perdana Menteri utk diambil tindakan dan membantu org-org melayu Bagan yg kiaN terpinggir angkara sikap KHIANAT pemimpin yg berkenaan

sekian terima kasih..

Sumbernya dari SINI

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

23 comments

comments
Anonymous
September 29, 2011 at 1:09 AM delete

bagan bukan untuk butterworth je fren...kat daerah2 lain bersepah nama bagan.

Reply
avatar
Anonymous
September 29, 2011 at 2:55 AM delete

Bro 1:09am
Memang betul nama Bagan tu bersepah
tapi yang ditempat lain tu adakah orang luar akan terbayang kan Butterworth bila kita sebut Bagan.

Reply
avatar
Anonymous
September 29, 2011 at 7:43 AM delete

Penulis ni dah gila ke apa?
dia kata khususnya timb dan ketua umno bahagian bagan tipu melayu. Tapi puji melangit kepada bapa segala penipu...najib razak!
secara tak sedar, si penulis ni pun menipu orang2 melayu bagan! kesian sungguh melayu bagan, ibarat keluar mulut buaya masuk dalam mulut naga.
Yang patut melayu bagan lakukan sekarang ialah TOLAK umno secara keseluruhan...ke dalam lubang najis.

Reply
avatar
September 29, 2011 at 8:07 AM delete

Apa isunya ????. Projek apa yang dimaksudkan oleh penulis tu ?? Bagitaulah projek apa terus terang.

Cadangan Pembangunan Tanah Wakaf Abdul Kadir, Lot 208, Jalan Mengkuang, Seksyen 2, SPU, Pulau Pinang. - 1 blok 470 unit Rumah Pangsa Kos Sederhana Rendah 22 tingkat .

Kalau melayu pekida bagan dengan melayu lain tak nak projek ni , berlambak lagi tanah wakaf lain yang boleh dibuat . Nak harapkan komunis bintang tiga LGE buat rumah kos sederhana rendah?? berjanggutlah .

Nak suruh kerajaan layan orang yang dok menumpang tanah diwakafkan tu ??? sapa tak suka dapat duduk free. Ni orang nak bagi milik rumah sendiri pun bising. Dok tanah wakaf buat macam harta sendiri !!

Reply
avatar
Anonymous
September 29, 2011 at 8:20 AM delete

kepada penganut pas yang menyamar ini adalah orang kuat umno bn.Saya setuju kiranya penduduk melayu malaysia keseluruhanya menolak kepipinan umno bn kita ganti dgn pakatan rakyat. Umno ini adalah perompak bangsa sendiri jadi sedarlah wahai orang melayu yamg budiman jagalah diri jangan dipermainkan olih umno pengkianat bangsa dan negara.

Reply
avatar
Mejar Zainal
September 29, 2011 at 8:22 AM delete

Nak kata apa lagi...dah nampak jelas disuluh dgn lampu spotlight, yg selama ini memang umNO lah yg bertanggungjawab mengencing dan menjahanamkan org Melayu dan segala hak2nya.

Dari Presiden,Ahli2Majlis Tertinggi, bos2 di bahagaian hingga lah di peringkat cawangan, semua ada agenda sendiri utk menjahanamkan dan merampas hak2 Melayu utk kepentingan sendiri. umNO hari ni tak ubah mcm golongan KAPITALIS YAHUDI, malah lebih teruk lagi.

Reply
avatar
Anonymous
September 29, 2011 at 8:45 AM delete

penulis ni meroyan la sebab dia tak dpt share sekali.

Reply
avatar
September 29, 2011 at 8:48 AM delete

apa apa jerlah anon 8.20 dengan meja zainal . nak bangunkan tanah wakaf pun salah . bukannya rampas tanah individu pun . ni dah diwakaf untuk kepentingan umum. Komen tak relevan langsung . Aku pun boleh bagi komen yang tak relevan .

--> Jika dilihat secara logik, pakatan haram sepatutnya telah berjaya mencapai kata putus dalam mesyuarat semalam dan keputusannya sepatutnya memihak kepada Nik Aziz untuk melaksanakan hudud di Kelantan kerana Anwar selaku penasihat PKR sokong Hudud, PAS semestinya sokong Hudud cuma DAP saja yang menentang...Jika dibuat secara undian confirm Hudud menang... 2-1..

Tetapi apakan daya... Anwar terpaksa memihak kepada DAP kerana survival politiknya untuk menjadi Perdana Menteri terletak di tangan DAP iaitu undi cina...maka terpaksalah Anwar tunduk kepada desakan Lim Kit Siang dan juga Karpal supaya membatalkan hajat Nik Aziz....

Reply
avatar
Anonymous
September 29, 2011 at 8:59 AM delete

Bangunan umno dah berkurap....
sahih pemimpin lebih teruk dari kurap.....
tak perlu pun sebut projek apa.....
melayu bagan memang terpinggir...
penduduk di atas tanah wakaf telahpun dihalau...
mana gangster mengkuang road?
mana pengedar dadah?
kenapa tak lawan rumah diroboh?
Gangster apa?
Taiko apa?
ada yg jadi security guard...
kah...kah...kah...
makan susah jadi guard pun ok...
kah...kah...kah
kah...kah...kah...

Reply
avatar
Anonymous
September 29, 2011 at 12:53 PM delete

umno ni bukan setakan bangunan yg berkurap malah dari pecaci murahan macam pPas hinggalah ke presiden bacul mereka si najib tu semua nya berkurap belaka.

Reply
avatar
Anonymous
September 29, 2011 at 12:59 PM delete

pPas
Lain kali kalau tak faham isu baik jangan komen lah bahalol.
Siapa pulak yg persoalkan pembangunan tanah wakaf??? bini kau ke???
Yang jadi isu disini ialah cara ianya dilaksanakan, 1) tak telus, syarikat pemimpin umno yg dapat (macam lah tak ada orang melayu lain yg layak) 2) penduduk asal mesti di beri pampasan bukan saja berpatutan tapi lumayan.
Sedangkan india di kg buah pala dapat rumah teres Rm600K sekeluarga setelah diperjuangkan oleh DAP, inikan pula tanah wakaf yg nak dibangunkan oleh syarikat berkepentigan umno!!!
Sat lagi aku kata umno ni memang khianat bangsa melayu kau marah pulak!!

Reply
avatar
Anonymous
September 29, 2011 at 1:41 PM delete

mana mafia bagan?
mana cartel dadah bagan?
Tanah digadai kepada chye seng construction...
dok melancap lagi....
mana latif mirasa kaki penipu?
mana zaidi junid?
tolong melayu?
rumah dah diroboh...nak duduk mana?
pandai pula cakap ikut undang2...
melayu ditipu lagi.....

Reply
avatar
BOMBONGOK
September 29, 2011 at 2:04 PM delete

merghoyan tahap jamban....yg dap roboh gerai melayu tu mcmana pulak?
Xnak bising ke?

Reply
avatar
Anonymous
September 29, 2011 at 3:02 PM delete

tukar lagi identiti...
DAP roboh gerai?
Nak roboh pun with proof documentation bukan mebabi buta...
Tahukah Pakatan Rakyat yg memerintah Pg?
hujah tahap celah kangkang bik mama
kah...kah...kah

Reply
avatar
Anonymous
September 29, 2011 at 3:04 PM delete

bombongok
kau ni memang bongok!
baru celik ke?? masa gerakan dan mca dok roboh gerai melayu dok lindungi developer halau melayu hang buta ke atau membuta?
Gerai melayu yg kena roboh tu pun sebab tak ada permit, di buat ditempat awam, menganggu lalu lintas, buat atas tanah private tanpa izin, kerajaan mana pun akan abil tindakan yg sama...kalau tidak mereka tak buat kerja...itu yg dinamakan penguatkuasaan undang2...bahalol!

Reply
avatar
Anonymous
September 29, 2011 at 3:07 PM delete

bongok
gerai cina kat BM yg kena roboh awal tahun ni pasal menganggu lalu lintas pasala apa tak tulis sekali.
Cuba nak spin isu ke???

Reply
avatar
Anonymous
September 29, 2011 at 3:13 PM delete

Dai tambi PenganutPAS hang bukan dok Bagan, hang mana tahu segalanya. Tahukah bahawa satu projek kos rumah murah tajaan Najis telah ditukar jadi masjid di Jln Telaga Air? Tak percaya pi tengok sendiri...hampir siap Nov ini. Memang projek dibuat oleh kroninya...masjid lebih untung kot.
DiMengkuang, poster2 mengecam kerajaan pakatan padahal UMPORNO punya bangsat yang menjualnya hang buat tak tahu. Babi punya PenganutPAS. PenganutBABI lagi elok nama.

Reply
avatar
Anonymous
September 29, 2011 at 3:37 PM delete

PPas lebih teruk drp babi...

Reply
avatar
September 29, 2011 at 4:07 PM delete

wooi bongok pececai umnogok, kau lebih teruk drpd yahudi, org yahudi pun tak nak pemimpin dia kaki judi, bahan betina, merasuah, lebih baik kau jadi kambing je.

Reply
avatar
Libas
September 29, 2011 at 4:30 PM delete

Apa yg Ppas mencarut kalau tak tahu hujung pangkal duduk diam...waa pernah terbaca diblog DSAI ...maybe Ppas ni org yg sama mencarut mengunakan nama Mohamad...idea dan huraian sama tak salah lagi bila dah kena kerbau bertalu2 kalah sebab pencacai seorang ni bebal masih angap umno raja segala2nya,dia lari kat blog ASD rupanya guna nama samaran Penganutpas...kerbau betui kauni...

Reply
avatar
BOMBONGOK
September 29, 2011 at 6:12 PM delete

Hangpa semua bodoh tak buleh diajar,...pandai tak buleh diikut!

Reply
avatar
Anonymous
September 29, 2011 at 8:09 PM delete

BOMBONGOK,

Sibodoh cuba mengajar.....
sibangang cuba beri nasihat...
jaga je kedai runcit hang yang jual burit-burit

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive