Rakaman aksi lucah didakwa Pegawai Kastam pula disebar blog Pro UMNO.

KUALA LUMPUR, 23 Sept — Blog-blog yang pro-Umno mengeluarkan video seks - usaha yang dilihat sebagai percubaan mahu mencemarkan reputasi pegawai-pegawai Kastam Diraja Malaysia menjelang keputusan inkues yang akan diumumkan berhubung kematian Ahmad Sarbaini Mohamed, Isnin ini.

Video itu, yang kelihatan dirakamkan secara rahsia, menunjukkan seorang lelaki Melayu mengadakan hubungan seks dengan wanita Caucasus, dipercayai di sebuah bilik hotel.


Blog theunspinners merupakan laman pertama mengeluarkan video itu, mendakwa lelaki dalam rakaman itu adalah seorang pegawai kastam manakala wanita itu pula pelacur rakyat Rusia.

Lelaki dalam video itu tidak dinamakan tetapi pemblog itu memaut rakaman tersebut yang berjudul “Pegawai Kastam Yang Terlampau,” dengan kematian seorang pegawat kastam di bangunan pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Wilayah Persekutuan 6 April lalu.

Pemblog itu berpendirian selari dengan kedudukan SPRM dan peguamnya Datuk Seri Muhamad Shafee Abdullah ketika prosiding berkenaan kematian Sarbaini.

Video itu dikaitkan dengan Kastam Diraja Malaysia selepas balu Sarbaini memberikan satu kenyataan kepada Raja Petra Kamarudin yang mengendalikan blog Malaysia Today, mendakwa kenyataan Shafee dan SPRM telah mencemarkan nama suaminya.

Maziah Manap berkata dia tidak gembira dengan kenyataan Shafee kerana mendakwa suaminya cuba mahu melepaskan diri daripada SPRM untuk bertemu dengan seorang rakannya dan bagi memastikan kenyataan mereka adalah konsisten.

Kata blog itu, Sarbaini adalah pegawai kastam yang ada kes rasuah yang sedang disiasat dan “hairannya Raja Petra cuba nak pertahankan kematiannya seolah-olah SPRM ada lakukan ‘foul play’.”

“Macam mana dia tahu maklumat terperinci sedangkan dia berada di London. Dia menceritakan seolah-olah Sarbaini sedang diugut pengakuan dengan disuruh ‘stand on the ledge’,” katanya lagi.

“Peguam Datuk Shafee Abdullah panggil teori dia merapu. ‘Katanya, adalah mustahil untuk Sarbaini keluar dan berdiri di atas tingkap bilik pantri seperti mana yang didakwa Raja Petra’.

“Tiada sesiapa boleh bertenggek atas tingkap atau berdiri, yang boleh hanya berdiri di luar tingkap dan ia kita dah tunjukkan (dalam lakon semula kejadian),” katanya lagi.

Pemblog itu menambah, apa yang ditulis Raja Petra adalah motif pembangkang yang mahu kes Sarbaini seperti mendiang bekas setiausaha politik Teoh Beng Hock bagi mendapatkan sokongan pegawai kerajaan.

“RPK berbohong kerana SPRM benarkan Sarbaini tukar kenyataan dari ngaku terlibat kepada tidak terlibat,” katanya lagi.

“Pada mulanya Unspinners agak keliru tetapi lama-lama jelas bahwa Sarbaini panik. Masa dia mahu tukar kenyataan mengatakan tidak kenal beberapa ‘forwarder’, SPRM kata mereka akan panggil ‘forwarder’ tersebut.

“Ini yang buat dia panik dan ketika dibiarkan sebentar, dia lari melalui pintu ‘panrty’ ke tingkap. Dia ingat dia boleh lompat ke atap ‘parking’ kereka yang kelihatan rapat tetapi sebenarnya jauh.

Pada 12 September lalu, Shafee berkata keputusan inkues berhubung kematian Sarbaini, Penolong Pengarah Kastam Selangor, perlu diklasifikasikan sebagai mati mengejut.

Shafee mewakili SPRM dalam inkues itu berkata tiada sedikitpun keterangan untuk mencadangkan bahawa kematian beliau disebabkan dibunuh atau terdapat pembabitan pihak ketiga seperti didakwa seorang peguam bagi keluarga itu, Awtar Singh.

Shafee berkata, mangsa telah mati selepas jatuh dari belebas tingkap di tingkat tiga tingkat bilik pantri dan ditemui mati di tingkat satu pejabat SPRM Wilayah Persekutuan di Jalan Cochrane di sini.

Shafee juga menjelaskan bahawa SPRM tidak mempunyai sebab untuk marah atau kecewa memandangkan bahawa mangsa telah bercadang untuk menukar kenyataannya pada 6 April 2011.

Dalam penghujahan bertulis 19 halaman, Awtar berkata wujud elemen ‘main kotor’ oleh SPRM yang menyebabkan kematian Sarbaini.

“Mungkin SPRM tidak berniat menyebabkan kecederaan kepada mangsa atau membunuhnya, tetapi terdapat elemen kecuaian dalam kes ini yang menyebabkan kematian Ahmad Sarbaini,” katanya.

Awtar berkata siasatan ke atas kematian Sarbaini tidak begitu lengkap kerana banyak persoalan masih belum berjawab termasuk kenapa mangsa berada di luar tingkap.

Koroner akan memutuskan pada 26 September mengenai inkues itu yang bermula pada 4 Julai dan berakhir 4 Ogos lalu - The Malaysian Insider



Kalau korang nak tengok sila lihat di sini.. The Unspinners

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

32 comments

comments
September 23, 2011 at 12:29 PM delete

Hah! Apa lagi pencacai2 UMNO, tak kan tak nak cakap suruh kitorang semua kena percaya pada video? Tak pun katalah ini semua fitnah blogger2 UMNO yang dah murtad. Entahlah apa nak jadi blogger2 UMNO dah semakin giler menyerang kerajaan UMNO. Ni lah akibat terlalu banyak makan taik sampai dah naik ke kepala. Jangan main2 dengan taik oi, sikit jadi baja, banyak jadi bala!

Reply
avatar
PengikutPenganutPAS
September 23, 2011 at 12:36 PM delete

allo allo FMZam. . ini smua duit punye pasal la. . duit la oii !!!

mungkin kastam ni pro pr?. . mungkin tidak?. . so kita nengok le komen PenganutPAS n rakab ye. . depa ni kira paling hebat buat fitnah dn paling cekap jilat pungkok amno-apco (tpi kao x tau le kategori cm ne) so harap dpt besabo smua ye. . sabo tu kn se-bhg dri iman. .

Reply
avatar
September 23, 2011 at 12:40 PM delete

Helo pPAS,

Tak nak kata ke ini semua kerana nak meniru Anwar, tak pun ini semua Anwar yang ajar....hahahahaha...tak pun cakaplah pegawai kastam ni bukan lulusan SPM3 macam Mat Sabu, mesti kurang2 pun PHD sebab tu dia cuma nak pelacur kelas atas, baru sempoi jadi pemegang PHD....Orang Islam yang ada PHD pun mengongkek pelacur jugak!

Reply
avatar
September 23, 2011 at 12:47 PM delete

helo ppPAS, ko tolong nasihat kat abang ko pPAS tu, lepas Jumaat kang suruh dia jangan memblog, suruh dia tolong kemaskan pasu bunga kat masjid tu, buat amal jariah banyak2 lagi baik dari dia buat amal fitnah dalam blog. Suruh dia buat satu hari yang baik untuk masjid dalam seumur hidup dia. Kirim salam aku kat dia.

Reply
avatar
Anonymous
September 23, 2011 at 2:44 PM delete

Yang hang pun p promote pasai apa pakcik oii...
biaq depa tanggung..
ka hang pun nak tumpang sekaki??

Reply
avatar
Anonymous
September 23, 2011 at 2:55 PM delete

aku tak percaya lah klip ni:
1. sebab dia color, sepatutnya hitam putih;
2. sebab tak ada pengarah, sepatutnya ada orang satu lagi dlm video tu yg buat arrangement termasuk camera dan lampu;
3. Sebab tak ada bayang, sepatutnya ada lampu yg focus;
4. sebab tak ada tulisan siam kat bawah tu, sepatutnya ada;
5. Sebab tak ditayangkan di carcosa;
6. sebab bloger unspin tak buat sumpah laknat;

Reply
avatar
Anonymous
September 23, 2011 at 3:39 PM delete

ASD
betul juga kata anon 2:44, siarkan title pun dah memadai, eloklah dibuang saja gambar tu.

Reply
avatar
Anonymous
September 23, 2011 at 3:58 PM delete

Mcm ni baru betul. Setiap hotel d lengkapi rakamn CCTV. Tak kn 5 minit je..

Reply
avatar
rakab
September 23, 2011 at 4:48 PM delete

Siapa buat salah, bloggers pro umno akan bedal !
Yak kira siapa pun....lebih-lebih lagi pegawai dan kakitangan kerajaan sendiri.
Baru betol !!

psssst,...video sex Anwar kat Thailand,..dua perempuan sekaligus!
tunggulah tayangan perdananya tak lama lagi .....heheheee..

Reply
avatar
Anonymous
September 23, 2011 at 4:58 PM delete

video sex kat port dickson tak keluar lagi ke?
pancut pun dah...
apasal lambat....
kah..kah...kah

Reply
avatar
September 23, 2011 at 6:05 PM delete

kah!kah!kah!

anon 4:58pm

video tu ada dlm simpanan kat singapore...

bole buat kawtim sambil makan durian lagi...

bila?

bila nak beli tanah kat mesia lagi

kah!kah!kah!

Reply
avatar
September 23, 2011 at 6:06 PM delete

keluarkan lah juga video menteri-menteri UMNO yg kaki betina dan judi tu, takkan orang UMNO ni baik sangat sekarang ni,poorah

Reply
avatar
Anonymous
September 23, 2011 at 9:27 PM delete

rakab
hang ni toya lah!
dulu hang komen jijik lah. Tapi aku betul bila aku kata hang nilah yg paling suka cerita hanyir dan lendir. ada hati nak edar video lucah lagi..oooi anak haram pi peluk bini hang yg gedebok tu sudah lah..keramruk seks punya haramjadah!

Reply
avatar
KIBAS
September 23, 2011 at 11:15 PM delete

Ingat umno ingat sex,waa hanya nak tunggu pencacai umno tayang video sex `SEMALAM D PORT DICKSON`karya Isa

Reply
avatar
Anak kg pertama
September 24, 2011 at 1:53 AM delete

Tak semua yg kerja dgn kerajaan tu sokong BN..sendiri mau ingat la...

Reply
avatar
KIBAS
September 24, 2011 at 2:30 PM delete

tayangan video sss rakab dituduh tunjul anu belum sunat lagi agak gelojoh kuar sigedempol wanita dot tajaan umparno atau lebih dikenali Amput tayangan selama 3suku minit..

Reply
avatar
October 5, 2011 at 2:21 AM delete

da2 la ngan fitnah ni...
kiter yg tk tau pe jgn la wt penipuan dlm dunia ni da memang ada peladuk 7 serupa...
jd kter cuma pelu menegur je mane yg salah ok...
huhuhuhu

Reply
avatar
Anonymous
October 10, 2011 at 9:06 PM delete

sape nak dpt lesen balun bini org masok PAS

Reply
avatar
Anonymous
October 13, 2011 at 4:47 PM delete

aku sokong ko AKP..

keje je gomen..ati kt lain..:)

Reply
avatar
Anonymous
November 21, 2011 at 12:34 PM delete

pelaku dlm video ni mesti anak buah si anuwar al-juburi... bila nurul izzah plak nk kasi post video clip dia erk? haha

Reply
avatar
Anonymous
November 22, 2011 at 2:02 AM delete

keja umno bn mcm tu la,,,cuba tengok dlm ,,,BSN BANK GIRL TIKAM BATU..amati bebetul siap pelaku,,,lambang apa yg kuar,,,hahha

Reply
avatar
November 30, 2011 at 10:51 PM delete

giler tol ler skrng ni....berzina sudh jd mainan hidup....

Reply
avatar
December 1, 2011 at 10:24 PM delete

hadoiiiisprm pun kene hahaah..tapi pape pun hati-hati ketika bersama kekasih atau kawan anda..tengok ni.. http://terubukbakar.blogspot.com/2011/12/artis-ini-ditangkap-basah-dan.html

Reply
avatar
January 8, 2012 at 8:37 PM delete

ISU SIAPA DALAM VIDEO TU KEDUA...

yg pertama: kenapa zaman sekarang orang bebas menyiarkan video lucah???

Reply
avatar
Anonymous
January 12, 2012 at 6:30 PM delete

tak sah kalau komen tanpa pengomen tegar haters iaitu RAKAB.

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 11:39 AM delete

Apsal bangsat sangat proamengok ni...yahudi apco dah bagi training cow2 punya kot..

ko suluh lah sikit diri ngan ketuurnan korang tu dan bandingkan bapak ko ngan DSAI..mak ko dengan Wan Azizah...anak pompuan ko ngan anak2 DSAI dan menantu ko ngan menantu DSAI..

pasal SPRM suka campak orang pun DSAI gak yang salah ke? Ntah2 muka korang mcm harem pun DSAI gak yang salah kot...

Reply
avatar
February 8, 2012 at 11:14 AM delete

kalau di england. semua tempat dipasang camera adalah semata-mata untuk mengesan penjenayah. malaysia padang camera juga. tapi pasang untuk aibkan orang.

Reply
avatar
December 25, 2019 at 7:59 AM delete

Nama: __ Hendi Zikri Didi
Kota: _______________ Malacca
pekerjaan: _ Pemilik bisnis
Setiap pemberitahuan: ____ hendidi01@gmail.com

Halo semua, harap berhati-hati tentang mendapatkan pinjaman di sini, saya telah bertemu banyak pemberi pinjaman palsu di internet, saya tipuan saya hampir menyerah, sampai saya bertemu seorang teman yang baru saja mengajukan pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa stres, jadi dia memperkenalkan saya pada PERUSAHAAN PINJAMAN AASIMAHA ADILA AASIMAHA ADILA yang sah, saya mengajukan permohonan untuk Rm1, 3 juta. Saya memiliki pinjaman dalam waktu kurang dari 2 jam hanya dalam 1% tanpa jaminan. Saya sangat senang karena saya diselamatkan dari menjadi miskin dengan hutang. jadi saya menyarankan semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda.

Aplikasi / Pusat Kontak
E-mail: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
WhatsApp ____________________ + 447723553516

Reply
avatar
February 12, 2020 at 9:54 AM delete

Data pribadi
negara Indonesia
Nama: Arif Hidayat
Alamat: Jl.ds.lamangkona tawaeli
Sudah dua tahun sekarang saya telah memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam Rp30 juta dari AVANT Loan Company dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipuan online. AVANT Loan telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran pinjaman bulanan yang saya pinjam sebelumnya, saya memohon kepada Ibu Deborah bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi bisnis lebih lanjut sehingga saya menyerahkan tambahan Rp250 juta setelah melalui proses hukum saya. pinjaman disetujui oleh manajemen mereka dan saya menerima pinjaman saya dalam waktu kurang dari 2 jam di rekening bank BCA saya. Saya tidak memiliki tantangan dengan bank karena Bu Deborah dan tim manajemen pinjaman terbatas Avant telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah baik di Amerika Serikat, MALAYSIA dan INDONESIA, sehingga tidak ada masalah sama sekali.
Untuk pinjaman apa pun, saya sangat merekomendasikan Avant Loans Limited hari ini dan selalu
e_mail: [avantloanson@gmail.com]

WhatsApp: +6281334785906

Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

Reply
avatar
March 19, 2020 at 5:36 AM delete

Saya MENJADI ANDA SEMUA PADA HALAMAN INI
INI IALAH CERITA SAYA

Saya MURNI SANTI, Aa wanita, ibu, saudara perempuan dan rakan dari (Bekasi), Indonesia, saya seorang PENGELUARAN ESTATE REAL dan saya telah mengalami banyak tekanan kewangan baru-baru ini, tiada siapa yang mahu meminjam wang untuk melengkapkan projek komersial kami telah dalam pembinaan beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa syarikat pinjaman palsu yang mendakwa sejumlah besar wang dari saya tanpa kami tidak menerima pinjaman.

Saya kecewa, suami saya berusaha sebaik-baiknya dan membantu, saya akan membunuh diri kerana kesakitan, terlalu banyak untuk menanggung dan saya kehilangan semua harapan, sehingga saya diperkenalkan kepada SEMUA GANTI PELANGGAN GLOBAL syarikat pinjaman yang ditaja oleh bank dunia itu sendiri.

Saya memutuskan untuk memohon pinjaman dan menghubungi syarikat itu, pegawai pinjaman mereka yang sebenarnya memberi saya harapan dan memberitahu saya tidak bimbang bahawa syarikat itu akan meminjamkan saya wang, walaupun jumlah yang saya perlukan adalah besar, dan saya dapat memberi mereka keperluan yang ada beberapa maklumat peribadi, yang saya lakukan.

Saya pergi melalui semua proses, mereka berjanji untuk meminjamkan wang yang saya minta selepas telah mengesahkan saya layak untuk pinjaman, saya diminta menunggu, untuk mengejutkan saya yang paling besar pinjaman yang dimasukkan ke dalam akaun saya dan saya mengesahkannya .. syarikat kembali dari segi kewangan dan keluarga saya melakukannya dengan baik, ini menjadikan kehidupan saya lebih baik, saya bersyukur kepada Allah dan kepada SEMUA JUTA PELAYAN GLOBAL
GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

UNTUK MENGHUBUNGI AKU
Murni Santi
murnisanti55@gmail.com

Reply
avatar
March 20, 2020 at 6:14 AM delete

Hai semua

Nama saya FRADESY RIRITIA, saya dari indonesia, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberitahu anda semua kebenaran, setiap orang yang melihat jawatan mereka di blog dan laman web ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi mangsa cerita mereka dan mereka telah merosakkan hidup saya.
Saya tidak berada di sini untuk memberitahu anda tentang bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak wang untuk mereka.

Saya di sini untuk memberitahu anda yang benar dan hanya LOAN SYARIKAT yang ALLAH dihantar untuk mengubah hidup saya, mereka adalah SEMUA PINJAMAN GLOBAL GLOBAL, mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen yang diiktiraf dan dibiayai oleh WORLD BANK.

Mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen, mereka mempunyai terma dan syarat pinjaman yang besar, untuk memungut semua pinjaman mereka adalah berpatutan dan cepat untuk membebankan tidak seperti syarikat-syarikat palsu lain yang anda lihat di sini dalam talian yang akan mengambil wang anda tanpa mengeluarkan pinjaman anda,
Tolong jangan tertipu oleh penguji yang mempunyai nombor indonesia dan whatsapp, mereka semua penipu, bagaimanakah sebuah perusahaan perseorangan memberi pinjaman ?, yang sepatutnya menjadi pertanyaan pertama kalian orang-orang saya.

Saudara-saudara saya dari Asia, saya minta kamu mendengarkan saya kerana saya bersumpah kepada kamu atas nama Allah, bahawa saya memberitahu anda semua kebenaran, SEMUA LOAN GANJARAN GLOBAL, syarikat adalah satu-satunya syarikat yang boleh dipercayai dan mereka akan memastikan anda menerima pinjaman anda sebaik sahaja anda melengkapkan proses pinjaman seperti yang diperlukan.
Kenapa anda tidak berada di kalangan usahawan ini dengan menghubungi mereka segera jika anda SANGAT MENINGKAT untuk meninggalkan perjuangan kewangan anda dan untuk meningkatkan tahap hidup anda, di sini adalah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com.

Anda sangat bebas untuk menghubungi saya di fradesyriritia12@gmail.com EMAIL saya untuk maklumat lanjut, saya akan senang mendengar anda berkongsi kisah kebahagiaan anda sendiri.
Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati semua PINJAMAN SEMUA GLOBAL kerana memberi saya kegembiraan baru ini.

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive