Najib naik bas dalam lawatan ke Perak.

Kata Najib "Dulu naik kereta kali ini kita naik bas jumpa rakyat, mesejnya nak rasa bagaimana tidak ada protokol antara pemimpin dan rakyat"

Gambar bas disebelah bukanlah gambar yang dinaiki oleh Najib dan Rosmah, merata aku geledah untuk mencari berita yang memaparkan rombongan Najib yang menaiki bas itu tapi tidak ada..

Tak sanggup rasanya anak seorang bangsawan dan isterinya yang menggalas beg tangan puluhan ribu ringgit harganya untuk menaiki bas macam tu..


Menurut seorang sahabat yang berada ditepi jalan ketika rombongan Najib melintas, Bas yang dinaiki oleh Najib dan rombongannya ialah bas ekspress yang baru dan diiringi oleh polis..

Satu lagi lakonan yang hebat oleh Najib..


PM, isteri nak bas dalam program lawatan ke Perak

Buat pertama kalinya dalam siri menjelajah ke seluruh negara, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor serta anggota rombongan dibawa menaiki bas menelusuri jalan raya di Perak menuju ke destinasi yang telah diatur dalam lawatan kerjanya itu.

"Dulu naik kereta kali ini kita naik bas jumpa rakyat, mesejnya nak rasa bagaimana tidak ada protokol antara pemimpin dan rakyat.

"Tak boleh pisah antara satu sama lain dan ini akan bawa pemimpin dekat dengan rakyat," katanya pada acara pertama lawatannya iaitu jamuan Aidilfitri bersama Perdana Menteri di Taman Soon Choon di Ipoh.

Lawatan itu melibatkan perjalanan dari Ipoh sehingga ke Sungai Siput sejauh kira-kira 50 km di mana perdana menteri mendekati serta bermesra dengan rakyat berbilang kaum termasuk kaum Orang Asli di Lasah, Sungai Siput.

Berucap di jamuan Aidilfitri itu, Najib mahu semua pemimpin BN menjelajah ke setiap pelusuk tanah air bagi mencari serta meraih sokongan baru terhadap BN sungguhpun parti telahpun mempunyai penyokong tegarnya sendiri.

"Kita tidak boleh beri perhatian kepada penyokong tegar kita sahaja," katanya sambil menambah sokongan terhadap parti tidak harus hanya di kalangan penyokong tegar seperti di dalam dewan (majlis) ini sahaja.

"Kita harus turun ke setiap ceruk pelosok negara dan setiap penjuru.. untuk meraih sokongan daripada mereka yang bakal menjadi penyokong kita," katanya di hadapan kira-kira 5,000 hadirin.

Najib yang juga pengerusi BN berkata pendekatan itu sejajar dengan Model Baru Ekonomi yang antara prinsip utamanya ialah konsep keterangkuman atau inklusif dan keadilan sosial.

Katanya, melalui konsep inklusif itu, kerajaan tidak mahu ada masyarakat yang rasa terkeluar atau terpinggir mana kala keadilan sosial itu bermakna kerajaan mahu memastikan semua golongan yang miskin dan kurang berkemampuan diberi bantuan.

"Ini barulah kerajaan yang dahulukan rakyat," katanya berucap pada majlis yang dihadiri oleh kira-kira 5,000 tetamu terdiri daripada rakyat pelbagai kaum.

Najib berkata pendekatan turun padang dan tinjauan mesra yang beliau lakukan selama ini bertujuan untuk mendapat tahu masalah rakyat serta mencari jalan penyelesaiannya.

Mengenai sambutan yang diberikan penduduk, Najib berkata beliau terharu dengan sambutan yang diberikan dan diharap ia satu mesej jelas dari masyarakat bahawa majoriti rakyat menyokong BN.

Sementara itu, Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir berkata tetamu yang menghadiri majlis itu bertuah kerana perdana menteri telah membawa bersamanya "Murtabak Pekan" iaitu murtabak yang terkenal di Pekan, Pahang untuk dinkmati bersama.

Turut hadir pada majlis itu ialah ADUN Sungai Rapat, Datuk Hamidah Osman yang juga exco kanan kerajaan negeri.

- Bernama

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

41 comments

comments
Anonymous
September 24, 2011 at 4:52 PM delete

Penipu ini buat lawak pula dah...Apa sekali hang buat pun tak akan dapat memadam ingatan rakyat bagaimana hang merampas kuasa di Perak dan bagaimana Speaker Sah diheret keluar Dewan Undang Negeri Perak. Detik-detik ini akan dicatatkan dalam Sejarah Malaysia Baru.

Tak salah kalau hang nak terus menghiburkan rakyat dengan latah hang.

Reply
avatar
rakab
September 24, 2011 at 5:43 PM delete

Bagus betollah Najib ni!

Sebelum ni naik teksi,..la ni pulak naik bas!

Kepimpinan melalui teladanlah katakan..

Jangan pedulik apa penyangak pakatan nak kata,..depa tu penuh dengan hasad dengki sampai ke mati!

pssst,...mat sabu dan Anwar pun naik jugak,...naik kerusi roda!!...menyusahkan orang lagi adalah !!..nak kena tolak pulak!

puuiiiih!!

Reply
avatar
Anonymous
September 24, 2011 at 6:19 PM delete

kepala bapak ko rakab!!!!!

Reply
avatar
September 24, 2011 at 7:02 PM delete

Rakyat pun tau ini semua gimik pilihanraya dan gimik yang bangang. Bangang kerana mesej Najib nak rasa bagaimana takda protokol antara pemimpin dan rakyat, baru nak rasa? tau apa mesej yang rakyat dapat? selama ni antara pemimpin dan rakyat ialah protokol, protokol dan protokol, hanya bila nak pilihanraya baru takda protokol, jadi kalau rakyat nak tau bila masanya takda protokol ialah bila waktu Najib naik bas, dan tunggu Najib naik bas ialah 5 tahun sekali, itupun setakat 50km aje, yang lain tetap ada protokol. Memang celakalah ada PM yang HIPOKRIT macam ni. Woi Najib kalau nak berjiwa rakyat naiklah bas hari2 baru ko tau macamana rasanya terhumban dalam gaung bila pilot bas tu tidur!

Reply
avatar
September 24, 2011 at 7:35 PM delete

Salam tuan darisungaiderhaka,mohon kerjasama bagi pihak tuan untuk linkan blog saya di blog tuan.pkrcabangtambun.blogspot.com. Semoga kerjasama baik tuan dibalas Allah dengan keberkatan.

Reply
avatar
Anonymous
September 24, 2011 at 7:39 PM delete

Najib naik bas?
kah...kah...kah...
bukan naik atas ziana sampai pancut2...
kah...kah...kah

Reply
avatar
September 24, 2011 at 8:33 PM delete

naik bas general salah... pakai bmw salah,mat rempit pun salah....
@tuantanah....
cari le tajuk lain...

Reply
avatar
September 24, 2011 at 10:31 PM delete

Bila Najib buat benda bodoh dan mengharap pujian, yang akan puji tentulah penjilat2 telur dia aje...

Reply
avatar
Anonymous
September 24, 2011 at 10:57 PM delete

DONCIN CAI.. naik bas tak salah.. tapi waktu dan masanya yang salah.. bak kata FMZam.. 5 tahun sekali waktu dekat dengan pilihanraya.. hahaha..

Reply
avatar
KIBAS
September 24, 2011 at 11:17 PM delete

sapa2pun boleh buat bodek rakyat asal dpt undi kan,kan,hanya rakyat yg bodo saja senang dikelentong sipunde pink ni mean babi...telatah mcmni semua rakyat dah tahu putar umporno,hanya pemuja juboq saja mengnyanjungi mr pink..rakyat masih terasa pedih bila rampasan perak dulu oleh banjingan sehingga wujudnya MB Mamak,mana melayu pemuja juboq tak layakkah jd MB...ha,ha,ha,hi,hi,huu,hanya layak penyekang juboq saja...mcm tv3suku

Reply
avatar
Anonymous
September 24, 2011 at 11:51 PM delete

lol. naik bas pon nak kecoh? opah aku pn naik beskal, bas, tade kepoh skampung, ni plak senegara.

bodoh anak razak ni. aku cabar anak razak tu naik bas standard, yg lopek2, tadak aircond, tadak kusi empuk. baru la "rapat dgn rakyat". ni tak, "rapat dgn bodigad" ade la.

gile woooo... naik bas. woooo... geli lak tkak aku... hak hak hakkkkk TUIHHH

Reply
avatar
Anonymous
September 25, 2011 at 12:57 AM delete

Rakyat bodoh lagi tuli saja yg masih nk undi Pakatan Rosak tu..
sejarah takkan boleh di padam oleh paper sial Haramkah/ Keadilan tentang bagaimana kerajaan Sarkas PR oleh si Nizar Berok mengemudi negeri Perak.. habis semuanya dilanggar asalkan puas nafsu politiknya dan melacurkan agama dan kaum sendiri kepada DAP laknatullah..

Sama ada Najib/BN itu ok atau tidak itu soal lain, lantaklah BN pun.. tapi yg PR pasti runtuh dan musnah tidak lama lagi..Aminnnn!!

Reply
avatar
Anonymous
September 25, 2011 at 1:38 AM delete

Elok juga tuu..

Najib, Rosmah, rakab, PenganutPas, AKP naik bas sekali campur dgn pecacai2 bodoh UMNO/BN.. nak sampai Ipoh brake tak makan .. semua masuk gaung.. elok la tu.. semua arwah.. selamat Malaysia.. aman Malaysia...

Boleh buat kenduri arwah perdana.. dapat makan FREE....

UMNO BODOH

Reply
avatar
binjai
September 25, 2011 at 3:26 AM delete

betul naik bas...tp bukan bas loncat mcm rakyat biasa naik, tak pun bukan bas express super vip mcm budak2 keja kl blk kg....

bas mewah la....private bas...,

ceh....

http://milosuam.blogspot.com/2011/09/najib-teruja-kali-pertama-menaiki-bas.html

Reply
avatar
Anonymous
September 25, 2011 at 7:37 AM delete

Tak pa praktis dulu naik bas mewah, esok-esok dah kalah, semua harta kena sita, insyaAllah kau naiklah omnibas.

Teringat kata-kata Mat Sabu tentang komen arwah Presiden PAS Ustaz Fadzil Noor tentang akhbar memaparkan gambar Tun Hussein Onn mengambil wuduk.

Reply
avatar
September 25, 2011 at 8:48 AM delete

Rakyat bodoh lagi tuli saja yang masih bodoh lagi tuli dengan lakonan naik bas oleh Najib. Yang bodoh dan tuli akan kata, bagusnya Najib ye nak jumpa rakyat Perak sanggup dia naik bas! Yang bodoh dan tuli saja yang akan berkumpul menyambut Najib turun dari bas. Najib pun tau hanya rakyat yang bodoh dan tuli saja yang dia boleh bodohkan dan tulikan dan Najib pun tau semua rakyat yang bodoh dan tuli itu adalah rakyat UMNO, rakyat dia sendiri, kerana UMNO adalah parti politik yang lebih suka rakyatnya kekal selama2nya menjadi bodoh dan tuli! Selagi ada rakyat yang bodoh dan tuli selagi itu UMNO hidup! Hidup UMNONGOK!

Reply
avatar
September 25, 2011 at 9:39 AM delete

Kalau najib berjiwa rakyat, naiklah bas dri medan gopeng ke tngjung tualang.. Try la naik bus dgn rakyat.. Bus berhenti2 ambik penumpang. Bru dpt merasa kenikmatannya.. Kalau setakat bus ditempah khas..buang masa je..

Reply
avatar
Anonymous
September 25, 2011 at 9:39 AM delete

Mulai skrg ni perlu bnyk guna otak drpd tngok & dengar berita. Brapa bnyk dh PM ni menipu. Harap2 rakyat Malaysia yg d cintai mmpu kluar dari penjajahn otak drpd d kuasai pmimpin ortodok Umno (BN).

Reply
avatar
Anak kg pertama
September 25, 2011 at 12:14 PM delete

Pernah nampak ke DSAI naik BAS?
Pernah nampak ke LGE naik BAS?
Pernah nampak ke TGNA naik BAS?
Pernah nampak ke TGHA naik BAS?
Pernah ke hangpa naik bas awam utk ke sesuatu tempat?
Bila..?Bila...ooooii?


P/S: Aku pun terlalu lama tak naik bas awam sebab ada kenderaan sendiri.

Reply
avatar
September 25, 2011 at 12:35 PM delete

AKP ni ingat orang lain macam Najib ke naik bas sekali riuh satu Malaysia macam ayam jantan bertelur. Woi AKP orang tak buatlah Jom Heboh bila nak naik bas, bukan macam Najib. Kau baik selawat banyak2 sebelum bawa kereta kau tu takut kang tak sempat mengucap mati katak digelek bas yang Najib naik tu.

Jangan takbur kerana kau ada kereta nanti bila kau terperosok dalam kereta yang dilanggar bas baru kau tau Qada dan Kadar Allah SWT tu lebih hebat dari kereta kau tu.

Reply
avatar
Anak kg pertam
September 25, 2011 at 12:43 PM delete

FMzam,

Terima Kasih hang menperingatkan aku, inilah kasih sesama Islam, hang nak tau aku senantiasa lakukan perkara mengelak kecuaian ketika memandu kenderaan..aku senatiasa bersyukur selepas sembahyang akan nikmatNYA pada aku, keluargaku, saudara2ku, sahabat2ku, saudara2 seagamaku dan UMNO/BN kerajaan negaraku..

Reply
avatar
September 25, 2011 at 12:52 PM delete

AKP,

Kalau ada keikhlasan pada kata2 kau yang kudus tu, aku tanya apa pasal kau hanya memasukkan UMNO/BN sahaja dalam senarai kau, kenapa mesti nak masukkan nama SYAITAN dalam doa kau? Itulah tanda hati kau masih tidak ikhlas terhadap Islam, jadi tak payah kau nak tunjuk kau tu seorang Islam yang baik kalau sembahyang kau tu dan nawaitu kau tidak seiring. Agaknya kau lupa tentang Allah akan membakul sampahkan sembahyang orang2 Islam yang munafik.

Reply
avatar
Anak kg pertama
September 25, 2011 at 1:02 PM delete

FMzam,

Kau pernah lihat syaitan ke? kenapa kau kata UMNO/BN syaitan? aku percaya disebabkan kau termakan kata2 kerana terlalu mendengar mulut org yg kau sanjungi...maka terkeluar gelaran yg bukan2 ini dari mulut kau..nauzubillah..

Percayalah kau masih ada masa untuk menilaikannya...

Reply
avatar
September 25, 2011 at 1:15 PM delete

AKP,

Nauzubillah mintak kau dijauhkan Allah dari buta dan jumud kepada syaitan2 UMNO yang sentiasa mengkaburi mata kau dengan sifat riak, takbur dan gah mengakui, mengiktiraf dan menyembah syaitan2 itu lebih dari Allah SWT. Mudah2an qada dan kadar Allah SWT masih ada untuk kau sedar dan insaf untuk berbuat baik sekali dalam seumur hidup kau. Amin!

Reply
avatar
Anak kg pertama
September 25, 2011 at 2:04 PM delete

FMzam,

Kau dah sesat..dalam cerah

Reply
avatar
KIBAS
September 25, 2011 at 2:27 PM delete

Akp tu sama spesis pemuja juboq mcm kerismudin...ha,ha,ha,nak ckp soal islam...buat lawak bodo org baca standard SPM3 tu semakin bodolah..his not online with us....

Reply
avatar
September 25, 2011 at 2:58 PM delete

Hahahahaha...AKP, seorang hipokrit yang berlagak seperti seorang yang pakar dalam selok belok agama tapi tak mampu membimbing orang kepada jalan Allah, itulah orang yang paling sesat dalam Islam. Lebih baik kau diam aje dan jagalah solat kau, hidup kau, mati kau dan agama kau.

Reply
avatar
Anonymous
September 25, 2011 at 3:51 PM delete

Lebai akp = lebai monggol
kah...kah...kah

Reply
avatar
Anak kg pertama
September 25, 2011 at 3:54 PM delete

FMzam,

Dari tulisan2 kau yg lalu dan terkini...org dah tahu tahap ilmu agama kau...perkataan yg jijik adalah ilham/makanan kau..huhuhuhu

Reply
avatar
September 25, 2011 at 4:14 PM delete

AKP,

Kerana tulisan akulah yang mendedahkan apa jenis lebai kau ni kalau bukan lebai petai yang cakap macam orang warak tapi perbuatan haprak.....fitnah dan tohmahan itu memang darah daging kau...kahkahkah...lebai PHD (lebai petai hasad dengki)...

Reply
avatar
Anak kg pertama
September 25, 2011 at 5:01 PM delete

FMzam,

Jangan dok turn 360°...terimalah hakikat yg aku kata diri kau sebenar...masih ada masa kau berubah tulisan2 kau tu..sebab telah jadi kebiasaan maka menjadi masalah jika hendak berubah...

P/S: Org yg suka maki-hamun..ibarat org yg suka minum air ketum..sehari tak dapat mengeletar satu badan...meleleh air liur..

Reply
avatar
September 25, 2011 at 5:23 PM delete

AKP,

Berubah tak ada dalam kamus hidupku, aku akan berubah bila PR dapat memerintah negara ini dan menyeret semua menteri2 UMNO yang rasuah ke muka pengadilan.

P/S Orang yang berpura-pura warak tapi sebenarnya munafik kalau sehari tak membuat fitnah ibarat keling ketagih todi, sehari tak dapat sanggup lacur anak bini.

Reply
avatar
dd
September 25, 2011 at 7:12 PM delete

celaka nyer zam lahanat...babi ko.
mmg sah ko ni anak sundal betina jalang lrg hj taib..
suka merendahkn org,mcm ko maksum.....sial nyer kominih!
ko ngan suku sakat ko kat cni mmg kapir harbi...barua ko fmzam.

Reply
avatar
September 25, 2011 at 7:33 PM delete

sudahlah AKP@darai dildo dd@ Faizal s/o Rahim,

Bila nak maki hamun ko pakai nama dd, memang ko bukan saja pengecut tapi juga si sumpah sumpit, ingat aku tak tau identiti ko. woi darai dildo mana gambar bogel ko aku nak tengok pelir ko yang saiz kucing tu, apa segan2 pulak? jadi orang ko pengecut, jadi kucing pun pengecut jugak ke? hahahaha....pandai nak menyamar sekali hit sekali run pastu pakai nama AKP.....piiiiirah munafik!

Reply
avatar
dd@ BOMBO
September 25, 2011 at 9:12 PM delete

kepala bapak ko lah fmzam !
bapok cam ko ada kote ke?
kuikuikui..
AKP tak ada kena mengena ngan aku...

Reply
avatar
Anonymous
September 25, 2011 at 9:15 PM delete

trick lama.....
sudah tukar ka?
sebelah siang akp......rakab
sebelah malam.....dd
sebab malam meniaga juboq runcit kat lorong gaharu penang.....
pirah...pi mampos...
melayu bangsat...
kah..kah...kah....

Reply
avatar
Anak kg pertama
September 25, 2011 at 10:58 PM delete

Ha..ha..ha..

Depa perasan yg dok hemtam blog nie tu seorang aje...tu takut dengan bayang2 sendiri..hangpa nak tau la ni rakyat makin sedar...meningkat mendadak..

Ayuh kawan2 semua yg sehaluan Akp..kita bedal puak2 yg perasan nie..

P/S: Gelombang PRU12 dah berubah, dah jadi alun buih2 aje..

Reply
avatar
September 25, 2011 at 11:07 PM delete

dd darai dildo@AKP@Faizal a/l Rahim,

Pakai nama dd ada gaya gay sebijik AKP, dd tu kan nama pompuan, tapi ko tu pompuan ada pelir kahkahkahkah...kalau ketawa pun kuikuikui...penat pantat mak ko keluarkan ko didik ko supaya jadi jantan....besar2 ko jadi darai....bila pakai nama AKP jadi lebai pun lebai darai gak...ahakz!

Belum pun sempat BN rampas PP, dah tau pun kau siapa AKP....dd darai dildo rupanya ko....alahai....tengok tu punya pengecut siap panggil geng....macam hantu jepun pramlee....cobaan!

Reply
avatar
Anak kg pertama
September 25, 2011 at 11:30 PM delete

FMzam,

Akp tak main tukar2 nama identity...apa pun kau minta ASD check nombor IP..sahkan betul ke tekaan kau tu..

Reply
avatar
Anonymous
September 26, 2011 at 7:57 AM delete

akp bangang! akp bangang! akp bangang!

Reply
avatar
dd
September 26, 2011 at 4:39 PM delete

AKP,

ko jgn panik dikkk..!
pedulikkan apa pun anjing2 tu menyalak!...pegi le dia mamposs..
kau mmg bukan dd dan rakap,...sebab dd tu ialah aku..
fokus pd komen...
lawan tetap lawan.

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive