Video Kenyataan Mohon Maaf dari Guan Eng kepada Sultan Johor dan Rakyat Johor.



Sebagai rakyat Malaysia yang setia kepada Raja dan negara, patik ingin memohon maaf kepada Duli Yang Maha Mulia Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar, Sultan Johor, atas rasa tersinggung DYMM Tuanku terhadap kenyataan berikutan dengan Johor yang telah dibuat oleh patik.


Dan juga kepada rakyat jelata Johor di bawah naungan DYMM Tuanku atas perkara yang sama.

Patik tidak berniat untuk memburukkan Johor atau mana-mana negeri atas apa-apa sebab dan alasan sekali pun.

Dalam laporan media, DYMM Sultan Johor juga bertitah bahawa Baginda tidak mahu diseret ke dalam arena politik. Patik bersetuju dengan titah DYMM Sultan Johor.

Saya merasakan bahawa saya telah disalah lapor oleh media massa yang dikawal oleh Barisan Nasional.

Saya akan membawa perkara ini ke mahkamah untuk menentukan kebenaran tentang di mana saya membuat ucapan saya, apa yang sebenarnya yang diperkatakan, bagaimana ia dikatakan dan dalam konteks apa kenyataan itu dibuat.

Setakat ini, selain daripada pita rakaman yang disiarkan oleh TV3, tidak ada sebarang laporan media tentang apa yang saya katakan di Singapura atau di Australia.

Saya mempunyai akses untuk pita rakaman wawancara saya dengan Radio Australia. Saya masih sedang mencari pita rakaman tentang apa yang saya katakan di Singapura yang dibuat secara peribadi dalam satu sesi tertutup.

Saya telah pun mengarahkan peguam-peguam saya untuk memfailkan saman di mahkamah, ke atas semua media massa kawalan BN bermula dengan Bernama.

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

21 comments

comments
rakab
October 1, 2011 at 12:23 AM delete

Bila dah minta maaf,..maknanya memang Guan Eng dah buat salah!

Apa nak saman sana sini lagi.....tutup cerita jer laa..

Reply
avatar
October 1, 2011 at 12:40 AM delete

rakab, itu namanya hormat pada sultan ngok, kalau gitu najib n rosmah yang dalam tv ucap selamat hari raya dan mohon maaf kepada rakyat malaysia, itu bermakna najib dan rosmah tu banyak buat salah la kepada rakyat Malaysia.

Reply
avatar
Anak kg pertama
October 1, 2011 at 12:47 AM delete

Mengaku juga LGE...memang best LGE...sebab korek lubang sendiri terjun..LGE degil lagi mau sebulan
TV3 dok ulang..ingat sampai budak2 tadika pun boleh hafal skrip LGE...

P/S: 30/9/2011 ada 2 point utk BN..pertama..LGE mengaku silap atas kebodohannya..terlepas cakap..kedua..Portal Malaysian Insider akui berita tiada fakta terhadap Tajudin Ramli..minta maaf...inilah rupa Pakatan Rakyat..

Reply
avatar
rakab
October 1, 2011 at 12:54 AM delete

JOhorBORn,

Apa yang kau melalut pulak ?

Maksud ayat aku tu,..dah buat salah...minta maaf,..tutup cerita!
Apa nak saman menyaman lagi!

Ngok jugak kau ni rupanya...

Reply
avatar
October 1, 2011 at 8:24 AM delete

bila dah tak boleh dalih dan belit jawapannya mintak maaflah.... itulah pakatan haram

beginilah rupanya pemimpin pakatan haram mintak maaf dengan raja melayu . baca dua tiga perenggan depan wartawan lepas tu bagi alasan patik tiada niat menghina . lu maa chi bai lah guang eng . mintak maaf pun tipu lagi .

patik tiada niat memburukkan johor ?? dasar cina komunis bintang tiga biaDAP . kau cakap johor tak selamat pasal ko nak wartawan kat singapore tu promote penang lebih dari iskandar . komunis sekor ni memang busuk hati . rupa binatang macam ni pun , ramai jugak melayu nak sokong . melayu gakyang puja dan back up .

kalau kes macam ni kat china , kat tempat tok nenek komunis guang eng ni , rasanya dah masuk penjara dah. kalau takkena pancung lah . oiii cina komunis bintang tiga guang eng , kau berani ker mintak maaf macam tu dengan maharaja china??

Reply
avatar
Anonymous
October 1, 2011 at 11:56 AM delete

Lebih baik dari UMNO.. tak pernah nak memohon maaf jika kesalahan jelas dipihak mereka.. aku belum pernah lihat pemimpin UMNO dan BN mohon maaf.. dalam isu polis menembak aminulrasyid, polis juga enggan memohon maaf bagi pihak anggotanya yang bersalah bagi tujuan untuk meredakan keadaan dan kesedihan keluarga.. Tak salah mohon maaf.. Polis dan UMNO satu 'parti' yang sama. tidak mustahil kepimpinan UMNO akan juga bersikap seperti balaci mereka..

apa2 ajelah PP & Rakab ooii. Semua tahu hangpa semua berhujah bangang.. yang pasti jangan pangkah dacing!!

Reply
avatar
Anonymous
October 1, 2011 at 12:36 PM delete

penganutpiss, rakap, anak haram kg pertama adalah anjing2 belaan rosmah yg sama spesis dgn anjing2 yg dok kerja kat utusex tu...belum mintak maaf menyalak lepas mintak maaf menyalak..dasar anjing gila...apa yg penting cina tu mintak maaf...aku setuju anon 11.56..mana ada umno pernah mintak maaf..hentam raja2 kata sultan terengganu natang isu derih jusoh..natang woi natang siap banner woi..lanjiao macibai tiunabui lu la wahai anjing2 rosmah!mlm ni kita tggu dan lihat anjing2 belaan rosmah menyalak kat bulutiu utama pulak..

Reply
avatar
Anonymous
October 1, 2011 at 12:47 PM delete

fakta dan sejarah yg tak boleh diubah rakap, penganutpiss, anak haram kg pertama:

1. Pengasas Umno Dato’ Onn Jaafar dibuang daripada istana Johor pada tahun 1920 dan membawa diri ke Singapura kerana kritik Sultan atas isu harta.


2. Pada tahun 1979 kes Dato’ Rahim Bakar bekas Menteri besar Pahang yang berselisih dengan Sultan pahang. Media pro Umno mengkritik sultan secara terbuka.

3. 1983 Umno hendak meminda supaya kuasa YDP Agong mengenai pengistiharan darurat dikurangkan maka Umno membelasah Raja-Raja Melayu kerana menolak cadangan tersebut.


4. Pada tahun 1991 dalam Persidangan Agung Umno, Sultan Kelantan dihentam secara terbuka kerana menyebabkan Umno kalah di Kelantan.

5. Pada 18hb Jan 1993 Pindaan Perlembagaan Persekutuan yang membolehkan raja di bawa ke mahkamah.Apabila Raja-Raja Melayu minta tangguh pindaan ini, maka media mengkritik secara terbuka salah laku raja. (BH 19/1/1993)


6. Beberapa siri rapat umum haram Umno di Alor Setar, Bagan Datoh, Seremban, Batu Pahat dan Melaka untuk menunjuk sokongan pada Tun Mahathir dan mengecam raja-raja Melayu.


7. Peristiwa pertabalan Tengku Ibrahim Inderaputera untuk mengganti Sutan Ismail Putera 29hb April 1993 di Ketereh Kelantan oleh Dato’ Anwar Musa . Ini lagi memalukan, apakah ini bukan derhaka atau kurang ajar?

8. 23 daripada 24 ADUN Terengganu ugut boikot angkat sumpah Dato’ Mohd Said selepas pilihanraya 2008. Mereka buat kenyataan terbuka menyanggah pihak istana dan mahu Idris Jusuh juga jadi MB Terengganu. Manakala penyokong Umno pula mengatakan sultan binatang. Kenapa polis tidak tangkap mereka yang demo dan hina sultan. Apakah pihak polis buta sampai tidak tahu siapa yang pegang kain rentang yang menghina sultan sebagai binatang?

(credit to BK)

Reply
avatar
rakab
October 1, 2011 at 3:15 PM delete

non 11.56,

Umno tak pernah minta maaf?!

Kau dan fitnah dah sebati !

Reply
avatar
BOMBO
October 1, 2011 at 3:31 PM delete

Ppas rakab akp jenis spesis belaan bikmama yg dia tahu hanya duit haram,binatang lagi hormat dgn raja nya,apatah lagi manusia,cilakalah padahnya jika engkar pada raja,manusia yg penting tunjuk kuasa adalah jenis pukimak,adakah raja berpelembagaan mereka dpt sangsikan utk tunduk pada parti mereka memerintah,besar betui kuasanya,rakyat dah sedar jika berulang sekali lagi pasti mereka akan tolak dacing yg singgit,LGE mohon maaf bukan bererti salah,angapan Ppas/rakab/anak haram jauh salah dan hanyut sepertimana otak najis yg bodoh,cuba dgr dan hayati betui2 ucapan LGE,kes ini Ppas/rakab/anak haram apakah sindirin diubah2 belaci media sikap umnogok cepat melatah mcm senatak kotar ezam dan Zul kulim belum layak jadi senator dia hanya layak dipanggil pengarut editor najis..

Reply
avatar
rakab
October 1, 2011 at 3:32 PM delete

non 12.47,

Raja-raja melayu pun bukanlah maksum!

Umno menegur untuk kebaikan rakyat dan institusi raja sendiri.

JIka ada segelintir yang melampaui batasan,...tindakan harus diambil keatas individu2 tersebut,...bukannya Umno!

Peristiwa2 yang kau sebut itu hanya secara umum saja. Ia tidak menggambarkan situasi yang sebenar.

Berbanding dengan keceluparan Guan eng yang berniat dan bertindak memburuk serta mensabotaj ekonomi negeri Johor demi kepentingan dirinya sendiri !

Reply
avatar
rakab
October 1, 2011 at 3:37 PM delete

BOMBONGOK,

bila lagi agaknya kau ni nak bertukar jadi lebih cerdik ?.

Reply
avatar
Anonymous
October 1, 2011 at 5:31 PM delete

Lim guang eng.........mat cool

Reply
avatar
October 1, 2011 at 9:24 PM delete

apa sebenarnya jasa dan bakti cina komunis bintang tiga lim guan eng ni kepada melayu melayu dalam pakatan haram ni ??

Nampak ramai sangat yang cuba membela komunis yang seekor ni dengan hujah yang melalut dan merapu hingga ke polis tembak budak ,kes kes istana dan tah apa apa lah .

point dia cina yang lahir kat johor dan masih ada keluarga datuk dia kat china tu , menipu masa mintak maaf dengan sultan . konon kutuk johor tapi tiada niat .

korang diperbodohkan oleh komunis bintang tiga ni sebab dah makan nasi kangkang guang eng ker ?? Binatang ni tak basuh berak oooo .

Reply
avatar
October 1, 2011 at 10:47 PM delete

pPAS,

Ini rekod kau pertama mencarut maki hamun, jadi aku tak boleh terima kau sebagai orang, kena layan kau macam binatang jugak nampaknya. Kalau kominis bintangnya tiga kau ni apa jenis binatang bintang duabelas agaknya? Pilih mana binatang bintang 12 kau nak aku panggil, babi, monyet, ular atau kambing? Yang kau nak marah kitorang makan nasi kangkang Guan Eng kau ingat kitorang tak marah kau makan nasi kangkang Rosmah yang bakal jadi kominis tu? Sedap sangat ke wap kangkang Rosmah tu sampai kau nak semua rakyat makan dia punya je?

Reply
avatar
Anak kg pertama
October 2, 2011 at 12:17 AM delete

FMzam,

Apa kau meroyan nie...sensitif sangat!! kau bela le LGE kau tu...selagi DAP memerintah di Pulau Pinang..generasi 2 atau 3 kita Islam/Melayu yg akan datang semuanya akan dok diluar Pulau Pinang..tapi kerja di Pulau Pinang..fakta benar selepas DAP memerintah Pulau Pinang..rumah kos rendah dah kurang dibina..hanya sedikit aje dibina, ia hanya sebagai mengelakkan dituduh tak bina rumah kos rendah utk rakyat Pulau Pinang oleh UMNO/BN..

P/S: Yang pohon rumah kos rendah 95% Islam/Melayu...yg ramai pohon bukan rumah kos rendah adalah kaum LGE aje..maka apa nasib Islam/Melayu..terus melayu-layu...jadi daun kering

Reply
avatar
October 2, 2011 at 1:03 AM delete

AKP,

Bukan ke kerajaan kau jugak yang kata nak hapuskan rumah kos rendah sebab la ni tak ramai Melayu yang nak sampai rumah kos rendah telah disalahguna jadi rumah kediaman mat2 bangla? kan? kan2? Nak meroyan pasal rumah kos rendah yang orang2 UMNO sendiri pun tak nak duduk? Kau baru sedar ke Melayu masih miskin padahal 50 dibawah UMNO? Tanya UMNO PP pasal apa Melayu tak kaya2 waktu BN perintah dulu?

Rosmah pun tak mau ambil Melayu jadi anak angkat, pompuan piau tu rela ambik Jo Lho kafir laknatullah tu jadi anak angkat sampai Jo Lho jadi butawan (billionaire) kau tak heran ke? Kekayaan yang Rosmah bagi pada seorang kafir tu kalau bagi kat beribu Melayu PP kan lagi baik? Nak meroyan pun tak cerdik2 gak tapi nak jugak meroyan tu!

Reply
avatar
Anak kg pertama
October 2, 2011 at 1:33 AM delete

FMzam,

Ada manusia yg tak tahu nilai nikmat dan rahmat..kerana manusia itu kurang tahu bersyukur..rasa kau jangan jadi manusia tu...sebab kau mampu berfikir..

Reply
avatar
October 2, 2011 at 8:19 AM delete

memang patut aku maki , mencarut dan hamun pada cina komunis bintang tiga guang eng ni .jangan lari tajuk . ni pasal permohonan maaf ambik syarat binatang ni pada sultan johor .

komunis ni mintak maaf dengan cakap " patik tiada niat untuk memburukkan johor " . apa selama ni komunis ni bila bercakap tak boleh berfikir ker.

apa dia ingat sultan tu setaraf dengan bekas boss ayah dia Chin PEng yang tengah nak mampus kat siam tu ker .

kalau kita orang melayu , bila mintak maaf tu mengakulah kesalahan kita . dah terang kita salah . mintak maaf atas keterlanjuran dan tak diulangi .

aku sedih sangat bila sikomunis tu ajar orang melayu yang sokong dia tu cara mintak maaf begitu.

bukan setakat orang melayu tu terima bahkan melayu-melayu ni pulak yang melindungi cina ni .

korang nampak tak bagaimana komunis sekor ni dah pijak kepala....

Reply
avatar
Anonymous
October 2, 2011 at 9:51 AM delete

Woit 1Pelesit,

Browse transcript yg diuploadkan oleh ABC News Australia.....
ini lah bukti....
dan ini bukan puki rosmah berjanda2.....
kah...kah...kah....
kalau tak boleh cari transcript tu...
selak lah kain mah janda2 boleh lihat puki tua...
kah...kah...kah
sedut lagi wap kankang....
kah...kah...

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive