Hudud: Sekarang UMNO gigit jari kaki..

KUALA LUMPUR, 29 Sept: Pemimpin Umno menunggu-nunggu keputusan mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat dengan harapan ini adalah masa untuk melihat ikatan Pakatan Rakyat berkecai.

AJK PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad berkata, apabila sidang akhbar yang diumumkan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim, mengenai keputusan perbincangan, hasilnya amat mengecewakan pimpinan Umno kerana keputusan yang diharapkan tidak berlaku.

“Sekarang Umno gigit jari,” ujarnya.


Katanya, mereka bersiap sedia untuk berpesta jika berlaku perpecahan di dalam Pakatan Rakyat, mengenai isu Kanun Jenayah Syariah di Kelantan.

Beliau menambah, sekiranya berlaku seperti yang mereka sangka tentu Datuk Noh Omar mampu senyum sampai telinga, kerana peluang untuk menjadi Menteri Besar Selangor begitu cerah.

Datuk Seri Najib pula, ujarnya akan mengisytiharkan pilihan raya dengan seberapa segera kerana inilah peluang BN untuk terus berkuasa dan memfaraidkan khazanah negara serta meneruskan tradisi menindas rakyat.

Nampaknya, kata beliau hajat pemimpin BN tidak kesampaian kerana kebijaksanaan pemimpin PR yang mengurus krisis.

Idris berkata, sekarang orang Islam sudah nampak tembelang Datuk Seri Najib dalam soal keazaman untuk menghayati Islam.

Katanya, kenyataan tegas Najib menolak hudud adalah kerana takut kepada MCA dan Gerakan yang memberi amaran akan cabut lari daripada BN.

Tambahnya, timbulnya penentangan perlaksanaan hudud telah menunjukkan wajah sebenar pemimpin Umno terhadap Islam.

“Walaupun Najib cuba mempopularkan "konsep wasatiah" sebagai langkah untuk menunjulkan imej keislaman beliau,” ujarnya.


Harakahdaily

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

20 comments

comments
PengikutPenganutPAS
September 30, 2011 at 11:49 AM delete

allo allo. . tak main le gigit jari oii. . tak bebaloi la. .

depa dok gigit puting la bro. . puting althantuya ke, puting ziana zain ke. . bru ade "kick", syok dan puas. . hahaha hihihi huhuhu

ishk ishk suke nye depa ye

Reply
avatar
Anonymous
September 30, 2011 at 12:13 PM delete

PPP,

masuk sekali puting besar yang tua bik mama.....
ini puting keramat...
puting ini berpuaka....
puting ini buat najis khayal...
kah...kah...kah...

Reply
avatar
Anonymous
September 30, 2011 at 12:14 PM delete

Tahniah Pakatan Rakyat...
the coolest strategy...

Reply
avatar
September 30, 2011 at 12:23 PM delete

Kalau UMNO yang berkompromi dengan kroni2nya menolak Hudud, tidak hancur berkecai, maka PR yang berkonsolidasi tentang Hudud tetap bersatu. UMNO berkompromi dengan ugutan MCA dan Gerakan dan membuat keputusan dengan veto powernya menolak Hudud tanpa apa2 mesyuarat antara komponen BN. Sedangkan PR berkonsolidasi dalam mesyuarat untuk mencapai kata sepakat.

Keputusan UMNO tentang Hudud menampakkan kuasa UMNO sebenarnya kuasa authoritarian yang digunakan untuk mendiamkan "segolongan masyarakatnya" yang menyokong Hudud. Keputusan PR adalah keputusan demokrasi yang dibuat dengan cara terhormat.

Reply
avatar
rakab
September 30, 2011 at 2:36 PM delete

Triple P dan anon 12.13,

Macam ni kah komen penyokong Pas?.
Inikah rupa pendokong hudud?!

memalukan...

Reply
avatar
September 30, 2011 at 2:41 PM delete

yang bermesyuarat PKR , DAP dan PAS. PAS sokong hudud. DAP tentang hudud. PKR mula mula sokong lepas tu tak sokong . Yang hajat dia tak sampai PAS . tapi yang gigit jari UMNO pulak. Keputusan macam tu dikatakan bijaksana .

Macam ni ker hujah paling cerdik yang pemipin PAS boleh keluarkan ??
Macam ni ker kualiti kepimpinan yang nak perintah negara Malaysia ni ?? Alamatnya lingkup lah negara.

Reply
avatar
Anonymous
September 30, 2011 at 2:49 PM delete

memalukan?

malu sikit tak apa...
jangan sekali-kali menyokong pemimpin yang kaki memburit...
FLOM kaki membutuh...

Reply
avatar
Anonymous
September 30, 2011 at 3:00 PM delete

pPas
aku nak celik sekit mata hang yg kelabu asap tu;
pas - menganjur perlaksanaan hudud di kelantan;
dap - tak setuju tapi hormat hak pas laksanakan hudud di negeri pas berkuasa penuh;
pkr - setuju hudud, tapi perlu consensus dari semua, kalu di kelantan semua setuju buatlah,
mca - tolak, tentang hudud dan permainkan hudud;
Gerakan - tolah dan tentang hudud;
mic - apa umno kata semua ok;
umno - tentang hudud, fitnah hudud, permainkan hudud, ugut sesiapa yg nak laksanankan hudud, beri gambaran salah tentang hudud,

Reply
avatar
rakab
September 30, 2011 at 3:08 PM delete

Anwar kata hudud tak ada dalam buku jingga!...Jadi tak boleh nak laksanakan!

Nampaknya buku jingga lebih besar dan suci dari Alquran !!

Nauzubillah...

Reply
avatar
rakab
September 30, 2011 at 3:21 PM delete

Pakatan menghormati enakman hudud Pas ketika sebelum pakatan rakyat ditubuhkan.

Semenjak pakatan rakyat wujud, sudah ada persetujuan bersama diantara Dap,Pkr dan Pas melalui kitab jingga.

Hukum hudud tidak termasuk!....Pemimpin Pas terpaksa tunduk dan akur kepada kehendak kafir harbi Dap supaya isu hudud tidak dibangkitkan lagi.

Kepada Idris Ahmad,....bangkai gajah tak boleh ditutup dengan nyiru!!.

Umat Islam menyaksikan semua yang berlaku.....

Reply
avatar
Anonymous
September 30, 2011 at 3:21 PM delete

Woit 1Pelesit,

Mat monggol pratik ke risalah dalam Al Quran tu?
Penasihan ugama si jamil songlap duit zakat ada usaha nak laksanakan?
Jelas ulasan seekor bangang...
Jealous la dgn 1Pelesit ni sbb dia suka tunjuk kebodohan...

Reply
avatar
September 30, 2011 at 4:20 PM delete

dap - tak setuju tapi hormat hak pas laksanakan hudud di negeri pas berkuasa penuh;

tak pelik ker kenyataan kau tu . tak setuju tapi hormat . dah kaalu dia tu hormat patutnya dia setuju lah . dah kan negeri tu PAS berkuasa penuh. tak der kena mengena pun dengan DAP di kelantan tu .

Tak yah lah nak back up DAP . DAP tak pernah pun back up PAS . cakap jer DAP tak setuju dan tak hormat hak PAS . PAS jer yang sentiasa hormat pada DAP .

PAS jer yang jadi balaci DAP . yang dok baring depan kereta raja muda perak pun orang PAS demi hormat hak majorit DAP dan kuasa penuh di DUN perak.

Bila pulak DAP nak bela PAS ni . DAP kasi lebih kerusi pada PAS ker?? aku nak tengok gak . DAP jer asyik untung . sampaikan ceramah pun asyik menumpang PAS jer .

Reply
avatar
Anonymous
September 30, 2011 at 5:29 PM delete

Kalau bukan Islam tolak hudud aku boleh faham, tp orang yang Islam dari kecik tolak hudud mentah-mentah memang aku tak boleh diterima akal, walau betapa hebat pemikiran yg dianugerahkan dan betapa hebat hujah yg dispinkan. Kalau hukum yg jelas nyata dalam alQuran pun UMNO boleh kompromi demi kepentingan survival politik, mmg luar biasa la.. sapa nk jawab tu

Reply
avatar
Anonymous
September 30, 2011 at 5:39 PM delete

Umno nk letak Noh Omar jadi MB S'gor?? Jgn mimpilah sbb dh tentu Subahan Kamal tu jadi pilihn Najib sbb brjaya tingkatkn mutu bolasepak skit. Tmbahan pula gaya politikny jauh brbeza & kurng tonjolkn diri utk bodek ttp pentingkn pncapaian KPI.

Malangny Najib ni dh rosak akhlak. Bnyk menipu & lebh suka pentngkn diri sendiri dari keselamatn negara. Rakyat kian sedar bhw Umno bukan lagi pembela rakyat ttp pengkhianat negara.

Reply
avatar
September 30, 2011 at 9:02 PM delete

he he tak sangka bro asd ada peminat setia dari kalangan pencacai bee end heeee

Reply
avatar
September 30, 2011 at 9:48 PM delete

anon 5.29 aku pun heran jugak . yerlah bila orang islam sendiri yang tolak hudud . dah lah tolak berlindung disebalik orang kafir pulak tu .

tengok macam anwar . patut dia sebagai ketua pembangkang benarkanlah pas dengan cadangan dia nak hudud di kelantan tu . maknanya beban atas isu hudud ni di pindah ke kerajaan pusat , kalau dia setuju . rakyat boleh salahkan kerajaan pusat tak pinda perlembagaan.

tapi ni tidak berlindung disebalik konsesus kononnya . pasal dap tak setuju maka perlaksanaan hudud ditolak . sekarang rakyat dah tau yang paling awal menolak adalah pakatan haram . belum sampai parlimen pun , puak puak pakatan ni dah tolak awal awal lagi . yang tolak tu orang islam pulak tu .

tak heranlah . anuarkan fahaman pluralisma . semua agama sama . akidah john hicks . dap tak nak , so ikut jerlah fatwa dap . itulah konsesus pakatan haram .

Reply
avatar
Anonymous
September 30, 2011 at 11:55 PM delete

pPAS ayat kau tu ayat aku yg hentam kau psl kau gunakan ayat yg hudud termasuk org kafir.. kau guna lah idea kau seniri...


aku kurang setuju kau kata perlaksanaan hudud di tolak sbb dap.. kalau org islam yg beriya iya ingin kan hudud dap kena pertimabangkan tp masalahnya umno pun tolak .. makna dlm islam pun hudud tak diterima oleh islam/umno

mana kau belajar kalau hormat tu patut kena setuju... ini kebodohan nama nya ,,

jd di perak tu org melayu aje yg berkuasa ya... harap harap org cina tak bodoh mcm kau ... kerusi yg dimenangi oleh dap adalah kerusi dr kaum cina dan india...
dan salah satu katak yg lompat bg kuasa kat bee end perak ialah perempuan dap...

Reply
avatar
Anonymous
October 1, 2011 at 8:03 AM delete

ha ha ha!, orang yang komen atas nama penganutpas nampaknya memang sudah sakit jiwa dan mereng.... ha ha ha tak ada isu lain asyik pusing pusing cerita main bontot,entahlah.... mungkin banyak kut dapat duit.... ha ha ha ha!

Reply
avatar
October 1, 2011 at 9:30 PM delete

betullah ...patutnya pakatan haram bawak usul ke parlimen ubah perlembagaan supaya hudud boleh dilaksanakan. kan pas tu ahli teras pakatan haram .

tapi sayang . usul pas ditolak oleh keluarga mereka sendiri .

Ketuanya pulak seorang yang mengaku islam . nama pun nama islam ,anwar ibrahim .

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive