BONGKAR!! 10,000 Risalah memfitnah Kerajaan PR Pulau Pinang bakal diedar di Rumah Terbuka Malaysia.

Malaysiakini telah melaporkan Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Rais Yatim berkata Majlis Aidilfitri Rumah Terbuka Malaysia tahun ini akan diadakan di kawasan Parlimen Permatang Pauh, Pulau Pinang pada 11 Sept ini.

Majlis anjuran kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan itu akan berlangsung di padang Sekolah Menengah Kebangsaan Guar Perahu yang terletak dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti, bermula dari 11.30 pagi sehingga 1 tengah hari, katanya.

Alhamdulillah.. Syukur kepada Allah.. biarpun Permatang Pauh diketahui umum sebagai kubu kuat PKR/PR yang mana Ahli Parlimennya adalah Anwar Ibrahim namun kerajaan UMNO/BN masih tidak meminggirkan rakyat yang membangkang kerajaan.


Satu pujian harus diberikan kepada Pak Menteri yang telah menyaman Din Binjai itu kerana tidak menganak tirikan rakyat Malaysia di Permatang Pauh biarpun hakikatnya beliau hanya mahu mengukur pengaruh Anwar di Permatang Pauh kini.

Dan tidak lupa juga kepada Perdana Menteri kesayangan pencacai UMNO, Najib Tun Razak biarpun suatu masa dulu dibumi Permatang Pauh ini beliau telah dihina oleh penyokong Pakatan Rakyat namun beliau masih sudi menjejakkan kakinya ke sini.

Najib mungkin tidak lupa bahawa dibumi bertuah Permatang Pauh ini suatu masa dulu ketibaannya disambut dengan nyanyian Altantuya, Najib juga pasti tidak lupa bahawa di hadapan Sunway Hotel beliau telah di curah dengan mineral water.

Dibumi Permatang Pauh ini juga tangan yang dihulur Najib untuk bersalaman tidak disambut rakyat, yang menyambut dan mencium tangannya hanyalah pencacai-pencacai UMNO.

Datanglah wahai Najib, bumi Permatang Pauh bukanlah tanah yang diharamkan buat diri anda..

Datanglah Wahai Najib.. biarpun kehadiran anda dibumi Permatang Pauh ini bakal digunakan sebagai propaganda untuk menunjukkan kepada rakyat Malaysia yang lain bahawa di Kawasan Anwar Ibrahim sendiri anda disambut meriah oleh rakyat yang kononnya dahagakan pembangunan.

Kibarkanlah bendera UMNO dan BN wahai pencacai UMNO.. kibarkan sepanjang jalan jika boleh kibarkan dari Lapangan Terbang Bayan Lepas hingga ke Sekolah Menengah Kebangsaan Guar Perahu biar bumi Permatang Pauh bertukar menjadi Biru.. aku tak kisah..

Angkutlah seramai mungkin rakyat jelata yang ada demi menjadikan suasana kelihatan amat meriah, agar sasaran 10,000 hadirin itu tercapai, angkutlah hatta dari Somalia sekalipun.. aku juga tak kisah.

Cuma apa yang aku kisahkan ialah jika hendak Majlis Aidilfitri Rumah Terbuka Malaysia itu usahlah disebar fitnah, usahlah disebarkan risalah yang memburuk-burukkan Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang.

Menurut seorang sahabat yang berada di pihak sana sejumlah 10,000 keping risalah yang muka depannya hampir menyamai Risalah 30 Dasar Kerajaan Berjiwa Rakyat, Pakatan Rakyat Pulau Pinang bakal diedarkan pada 10,000 hadirin yang dijangka hadir ke Majlis Aidilfitri Rumah Terbuka Malaysia itu.

Dari apa yang diamati kandungan risalah tersebut jelas dipenuhi dengan fitnah-fitnah terhadap Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang.

Kalau nak makan, makanlah! Yang nak diedar Risalah penuh fitnah ni apa kejadah?

Macam Haram Jadah!!

Risalah asal Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang.














Risalah penuh fitnah yang bakal diedar di Majlis Aidilfitri Rumah Terbuka Malaysia












Buat Ketua AMK Permatang Pauh dan juga Ketua Penerangan PKR Permatang Pauh.. takkan nak baca saja kot???

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

18 comments

comments
horahora
September 9, 2011 at 1:32 AM delete

amende la "PEMBOHONGKAN RAKYAT" tu??
tatabahasa macam haram!!
standard umngok!!

Reply
avatar
Anonymous
September 9, 2011 at 1:48 AM delete

PASbingai pun turut terlibat menyebarkan pembohongan...hebat..!!!

Reply
avatar
September 9, 2011 at 1:57 AM delete

politik fitnah..jangan amalkan..nanti makan diri di akhirat..

Entri Terhangat!! :
HOT!! - Rakan Ajak Onani?
HOT!!Apa Kata Artis Kita Tentang Aurat!!

Reply
avatar
Anonymous
September 9, 2011 at 7:26 AM delete

Jom kita paka pi ramai2, ambil risalah, makan kenyang2 lepas tu koyak risalah dan bagi balik kat anak yatim bila bersalaman dengan dia masa nak balik.
minta2 rosmah tak kangkang nasi nak di jamu tu sudah!!!

Reply
avatar
Anonymous
September 9, 2011 at 7:56 AM delete

aku tak kira sape sape .. politik mcm ni lah yg aku nak tinggalkan ,, dr dulu zaman guna keris/santau/fitnah .. pemimpin ini terus buat cara yg hodoh dan jijik ini .. setelah merdeka 54 tahun ..

apa lah salah nya buat risalah yg mengatakan mrk lebih baik dr Pakatan ?

sorg kata dia lebih baik dr yg satu lg .. dan yg satu lg akan kata dia lebih baik dr yg mengatakan dia lebih baik .. bila dua dua buat yg terbaik maka yg untung pasti lah rakyat ..

Reply
avatar
Anonymous
September 9, 2011 at 8:09 AM delete

mrk asyik kena peluru yg berbagai jenis dr rakyat dan pakatan .. mrk dah tak mampu menunggu di kubu yg dibuat lubang mcm lubang taik ..

mrk kena masuk ke tempat yg boleh melemahkan lwn .. batang tubuh musuh terlalu kebal bg mrk .. jd mrk kena serbu masuk dlm kws musuh yg mrk takuti itu ..

cara ini mencemarkan konsep rumah terbuka ..

Reply
avatar
Anonymous
September 9, 2011 at 8:49 AM delete

aku akan berusaha sungguh2 untuk salam cium tangan pemimpin jujur macam mat rogol....sial
kah...kah...kah

Reply
avatar
Tokwan Pencen
September 9, 2011 at 9:05 AM delete

Yg memecah bekahkan rakyat ialah UMNO dan hari ini rakyat dah mula sedar d sebalik sandiwara pemimpin2 UMNO.
Kita lihat Pemerintahan negeri2 yg PR menang adalah lebih telus.
Ayuh kita semua tolak dacing pangkah bulan dan parti2 yg sewaktu dgnnya.

Reply
avatar
September 9, 2011 at 10:14 AM delete

Rais Yatim nampaknya lebih menonjol sebagai menteri propaganda dari menteri pelancongan dan semakin tambah menonjol dengan berbagai agenda propaganda sejak dia dicop sebagai perogol amah. Hanya dengan cara itu dia fikir dia dapat menghilangkan tanda ROGOL yang terconteng di dahi dia, namun disebabkan dia terlalu over untuk jadi menteri propaganda, rakyat semakin mengiler2 mengingati dia sebagai menteri perogolan.

Reply
avatar
Anonymous
September 9, 2011 at 10:15 AM delete

Pecacai nak buat duit sikit, buat kuah lauk dan nasi nak bagi makan geng geng pelahap yang tak ada penderian hidup.

Reply
avatar
September 9, 2011 at 10:20 AM delete

Inilah agaknya yang BN katakan berpolitik secara berhemah dan profesional..

BN dan fitnah murahan ibarat berak dan kentut..

Reply
avatar
PengikutPenganutPAS
September 9, 2011 at 10:52 AM delete

hello HORAHORA. . kao mana le tau pasal tatabahasa "pembohongkan rakyat'. .

istilah ni adalah idea dan ilham PenganutPAS la. . dia dpt rm pulo-pulo ribu pasal mewujudkan istilah cikodok penyek babi tonyok air lio basi ni tau !!!

kao jeles kt PenganutPAS kot hahaha hihihi huhuhu

Reply
avatar
September 9, 2011 at 11:09 AM delete

PengikutPenganutPAS,

Tak habis2 kau kata penganutPAS blogger upahan UMNO padahal dia dah bersumpah dengan nama Allah, tak boleh ke kau lepaskan dia dari label "upahan" tu sebab bila kau terus menerus begini nampak macam kau adalah balasan yang Allah turunkan kepada dia kerana buat sumpah palsu?

Reply
avatar
Anonymous
September 9, 2011 at 11:52 AM delete

penganutpas tu memang pecacai upahan. apa dia nak takut dengan sumpah, sumpah lah seribu kali pun bukan nak jadi apa. sedangkan buat fitnah pun dia tak takut....dosa bagi dia bukan boleh nampak pun.

Reply
avatar
TEORI rahman
September 9, 2011 at 11:58 AM delete

saudara FMZam. .

PengikutPenganutPAS tidak berkata yang PenganutPAS itu blogger upahan umno. . beliau hanya berkata mendapat rm / upah, itu sahaja dan tidak lebih dari itu.

Oleh itu janganlah saudara terus mengkusutkan fikiran PenganutPAS kerana ini nanti mungkin akan menyebabkan periuk nasi bulanan dia kena potong atau ditarikbalik.

Sama-sama kita berdoa moga Allah memberi taufik dan hidayah kepada kita semua demi agama dan tanahair tercinta dan moga negara kita mampu menegakkan syiar dan hukum Allah (kerana selama ini kita ditindas secala halus oleh pemerintah)

Apa-apa pun saya menghargai pandangan dan pendapat saudara FMZam. Terima kasih dan wassallam.

Reply
avatar
PengikutPenganutPAS
September 9, 2011 at 12:16 PM delete

sesungguhnya PenganutPAS ke, amno-apco ke, bn ke. . depa smua ni akan trus rasuah, aniaya rakyat, tindas org dan sgala jenis macam keburukan kerana mereka tak takut dosa, mereka tak takut neraka malah mereka pun tak takut Allah. . . mereka hanya takut anwar brahim (tu yang anwar brahim kena KOW-KOW tu) hahaha hihihi huhuhu

tak pe- tak pe. . mereka mungkin selamat di dunia tapi mereka mesti ingat akan janji2 Allah akan neraka diatas kekufuran mereka. . oppsss lupa le pulak sbb mereka ni smua mana ada takut dgn Allah hehehe

Reply
avatar
September 9, 2011 at 10:23 PM delete

Pegi jangan tak pegi.Makan kenyang kenyang ambil duit raya.Undi bagi kat PAKATAN RAKYAT.

Reply
avatar
rakab
September 9, 2011 at 11:26 PM delete

Apa nak kecoh-kecoh .
Pakatan buatlah rumah terbuka di parlimen Pekan !

Najib nak belanja makan...pergi jer laa...beramai-ramai.

Nak undi siapa ,...kau orang punya pasal laa...

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive