82 Penduduk Sg Besar terima surat hak milik tanah

SABAK BERNAM 26 SEPT : Seramai 82 penduduk sekitar kawasan Sungai Besar di sini menerima surat hak milik tanah (notis 5A) yang diserahkan kerajaan negeri Selangor menerusi Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sempena lawatan rasmi beliau dalam Program Khas Mesra Rakyat di Sabak Bernam hari ini.

Rata-rata yang menerima notis 5A adalah waris kepada peneroka tanah yang selama ini menanti lebih daripada 50 tahun di bawah pemerintahan Barisan Nasional.


Penyerahan ini membuktikan kerajaan Pakatan Rakyat menunaikan janjinya untuk memberikan hak milik tanah kepada rakyat.

Menteri Besar dalam ucapannya berkata, penerima notis 5A diingatkan agar tidak menjual tanah tersebut kepada pihak lain.

Dalam masa sama, beliau turut menyampaikan sijil ASB kepada 45 orang penduduk setempat.

Pemerhatian TV Selangor melihat penerima kelihatan gembira dengan pemberian notis 5A oleh kerajaan negeri.

Dalam majlis itu juga, rakyat berpeluang berdialog dan menyuarakan pandangan mereka secara terus kepada Menteri Besar.

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

17 comments

comments
September 27, 2011 at 2:17 PM delete

Pencacai2 UMNO tentu kata ini semua gimik pilihanraya, aku akan setuju sebab sepatutnya dah lama perkara ini dilakukan, tak kira apa pun alasannya, keadilan yang dilengahkan adalah keadilan yang dinafikan...eh betul ke terjemahan aku ni 'justice delayed is justice denied'.

Sekurang2nya gimik Khalid ni tak lah macam gimik Najib yang membazirkan juta2 duit rakyat untuk beli bas mewah dan 5000 basikal dan entah apa lagi jadah yang dia agendakan dalam jelajah road show politiknya.

Korang tengoklah antara Khalid dan Najib mana satu yang boleh di panggil mangkukhayun yang berbuai-buai penuh dengan DUIT!

Reply
avatar
September 27, 2011 at 2:24 PM delete

Kesian.. 52 tahun sejak merdeka mereka menuntut hak milik tanah.. 4 tahun PR perintah semuanya settle.. tak de kerenah birokrasi, birokrat, biro tatanegara dan tah apa2 biro nak kena lalu..

Tahniah kepada PR yg berkhidmat untuk rakyat..

Bukan mcm Khir Toyo yg hanya tahu bg penyapu kat PBT je.. heheh

Reply
avatar
Anonymous
September 27, 2011 at 4:40 PM delete

Haha..kelakar....penyapu tue tanda nak sapu bersih apa yg ada dkt Selangor...toyo..toyo...mmg anak toyol lah...

Reply
avatar
rakab
September 27, 2011 at 6:35 PM delete

Geran rumah urut, spa, kedai jual arak, kelab malam, pusat pengumpulan chinadoll pun banyak di berikan.
Yang takda geran laaaagi banyak !!

Bagus tol si Khalid nih !

Reply
avatar
September 27, 2011 at 6:58 PM delete

bakar sonofabitch,

geran jual pantat bini kau khalid tak bagi lagi ke? cepatlah siapkan, aku pun nak rasa juga.

Reply
avatar
rakab
September 27, 2011 at 8:49 PM delete

fuczam,

Tak! ..Khalid tak bagi!....Dia cuma bagi geran untuk jual puki ngan pungkoq mak kau jer...

Itu pun tak laku....

kehkehkeh....

Reply
avatar
September 27, 2011 at 9:09 PM delete

bakar geranpantat,

pandai kau bodek khalid, kau bagi bini kau kat dia malam ni, dia bagi geran. kalau macam tu malam ni kau main pantat adik bini kau ajelah. Islam macam kau ni bila bab pantat, makan keliling. Tanya sikit pantat adik kau tu kau jual tak, kalau jual jugak tentukan kau main dia dulu sebelum hantar ke Najib, k? Najib memang suka pantat muda sebab Rosmah kan dah tak grip lagi.....

Reply
avatar
Anonymous
September 27, 2011 at 11:09 PM delete

Aparaa...sapa nak undi pas kalau bahasa ko cam ni...

Reply
avatar
Anak kg pertama
September 27, 2011 at 11:34 PM delete

Anon 11.09pm

Inilah bahasa ibunda Pakatan Rakyat...kalau puak2 ini terjumpa ngan puak UMNO/BN..maka akan keluarlah bahasa ibunda depa...tersusun kemas bahasanya...yg peka boleh tergelak...ha..ha..ha..

Khalib gagap pun nak cari kredit untuk PRU13...bagi le apa2 rasa nak bagi..bak kata penyokong2 PR..kt BN "bagi ambil pangkah jangan"..he..he..

Reply
avatar
September 27, 2011 at 11:48 PM delete

hahahahaha!.....AKP bercakap dengan Anon padahal Anon tu dia jugak.....HOHOHOHO....KAHKAHKAHKAHKAH!.....Adoi lawak best tahun ni, munafik buat klon munafik....

Reply
avatar
Anak kg pertama
September 28, 2011 at 12:16 AM delete

FMzam,

Kau dah makan ubat penenang ke?..semacam aje meroyan malam ni...cukuplah jangan dok jadi hero dan hebat bahasa ibunda kau tu..

Reply
avatar
Anonymous
September 28, 2011 at 12:34 AM delete

Hidup AKP!

Hidup AKP!

Hidup AKP!

Reply
avatar
September 28, 2011 at 12:38 AM delete

Anon Kg Pertama,

kaulah Anon, kaulah AKP, kaulah whatever.....WTF kau langsung tak ada rasa malu ke jadi bangsat yang buat kerja ni semata2 kerana duit UMNO. Aku bersumpah aku akan kerjakan selagi kau jadi munafik siber.

Reply
avatar
Anonymous
September 28, 2011 at 1:02 AM delete

kepala bapak ko la pukizam..
...khaakh..tuiikh!!

Reply
avatar
September 28, 2011 at 1:32 AM delete

Kahkahkah...ludah pun ikut skrip bakar fuki.....kepala bapak aku dalam pantat mak kau bacin tu...piss off!

Reply
avatar
Anonymous
September 28, 2011 at 7:46 AM delete

FMzam
si rakab@bakar tu bukan apa, kot sejak 2,3 hari ni bini dia yg gedebok tu tak kasi di peluk lagi, bau busuk todi sebab tu dia dok melalut sakan.

Reply
avatar
PengikutPenganutPAS
September 28, 2011 at 12:44 PM delete

alahaiii kekawan oiii. . kan ari tu PenganutPAS ada sound ada video terkini pasal mak bini n kakak RAKAB kena tutoq dgn babi tonyok n anjing kurap. .
tu yg sejak dua menjak ni, si RAKAB ni asyik dok sebot puki la, pungkok la, fuc la. . kira smua lucah2 punye sebutan la. .
sbb RAKAB sronok sakan le tu ye. .

ape2 pun tahniah buat PenganutPAS kerna brani terhadap RAKAB. . ya, brani kerna benar. . hidup PenganutPAS !!!

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive