Tuduhan Liwat : Dua saksi pertama gagal di temuduga

KUALA LUMPUR, 9 Ogos — Peguam-peguam Datuk Seri Anwar Ibrahim gagal untuk menemu bual dua daripada 15 saksi utama walaupun mahkamah membenarkan beliau membela diri minggu depan.

Pihak pendakwa memaklumkan pasukan peguam Anwar mengenai bantahan itu melalui satu panggilan telefon pagi tadi selepas pasukan pembela tiba di Mahkamah Tinggi di sini untuk menemu bual bekas ketua polis negara Tan Sri Musa Hassan dan bekas ketua polis Melaka Datuk Mohd Rodhwan Mohd Yusof.


Temu bual itu biasanya dilakukan untuk menentukan sama ada seseorang saksi akan dipanggil untuk memberi keterangan dalam perbicaraan.

Pihak pembela juga berniat mahu memanggil Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor. Kedua-dua mereka dilaporkan kemungkinan mengelak daripada ditemu bual dalam kes liwat kedua Anwar kecuali disepina oleh mahkamah.

Selain Najib dan Rosmah, terdapat saksi lain termasuk bekas pengarah eksekutif Institut Kajian Ekonomi Malaysia (MIER) Mohamad Ariff Abdul Kareem dan Ketua Pegawai Operasi Bursa Malaysia Omar Malek Ali Merican.

Mahkamah Tinggi pada 16 Mei lalu membuat keputusan agar Anwar mempertahankan diri dalam kes liwat yang melibatkan bekas pembantu Mohd Saiful Bukhari Azlan tiga tahun lalu.

Mohd Zabidin memutuskan terdapat satu kes “prima facie” terhadap ketua pembangkang berusia 63 tahun ini yang berdepan dengan tuduhan kes liwat kali kedua selepas 13 tahun.

The Malaysian Insider

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

17 comments

comments
akula
August 9, 2011 at 3:31 PM delete

Salam semua,



Kita dah boleh agak menda sedemikian akan berlaku..


Skrip dah ada..


Cuma macam mana olahan cerita ajer yang berbeza..


Cuba 'flashback' balik kes "liwat 1"

DSAI x bersalahpun..

tetiba sangkut kes salah guna kuasa dan rasuah..


yg mana salah guna kuasa dan rasuah pun x tau hujung-pangkalnya...


yg penting matlamat akhirnya ialah PENJARA KAN DSAI!!!


itu ajer skripnyer..

olahan cerita,ikut suka hati masing2..


So,

Renung2kan lah...

Reply
avatar
August 9, 2011 at 4:13 PM delete

Pakatan Rakyat bayar bonus 2 bulan?? lihat suarapakatanrakyat.com

Reply
avatar
AntiAPCO
August 9, 2011 at 4:31 PM delete

Kenapa musang hassan ni takut?? Selalunya cakap berdegar-degar masa pegang kuasa dulu.. sekarang menikus pulak?? Berani kerana benar... nak kena interview pun TAKUT???? Telo mana???

Reply
avatar
Anonymous
August 9, 2011 at 4:43 PM delete

akula kata Cuba 'flashback' balik kes "liwat 1"

DSAI x bersalahpun..


terima kasih Pn. Akula kerana berkongsi cerita....tak bersalah tidak bermakna tidak berlaku kan...so sebaiknya anda cari lebih sikit maklumat kes liwat pertama bagaimana idola kamu tu boleh lepas x bersalah pun seperti yg baru kamu titipkan td

Reply
avatar
August 9, 2011 at 4:52 PM delete

Hello tuan,Bolehkah anda bertukar-tukar link? saya telah dikaitkan web yang bagus anda, supaya anda boleh link blog saya?Saya berharap anda tidak keberatan ...
ini adalah blog saya http://webmarhaen.blogspot.com/

nasib baik

Reply
avatar
August 9, 2011 at 5:00 PM delete

dah pencen dan dak dekat nak mampos pun tak sedar2 lagi... tak mau bertaubat... susah bila duit haram dah jadi darah daging. hanya api neraka menjadi habuan...

Reply
avatar
Anonymous
August 9, 2011 at 5:32 PM delete

Anon 4:43, kalau begitu jawapan kau, berberan-beran lagilah kes melibatkan pemimpin UMNO

- Skandal seks Rahim Tamby Chik - tak bawa ke mahkamah belum tentu tak berlaku ye tak?

- Walau pun Najib bersumpah tak kenal Altantuya, tapi bukan bermakna Najib tak tipukan?

- Kes bunuh Altantuya, walau 2 orang telah disabit bersalah, belum tentu Rosmah tak terlibatkan?

- Bila menghalau balik peguam dari Perancis yang menyiasat kes kapal selam, maka menambahkan lagi kepercayaan bahawa perkara itu memang berlakukan?

Duit anak aku dicuri RM 2 di sekolah, boleh aku lapor terus kepada PM atau Bini Najib? Tak boleh? Apasal tak boleh? Itu budak kata kena liwat boleh jumpa itu TPM dan Bini Najib? Apasal pula aku tak boleh. Ooooi Najib bukan polis.... abis tu dia polis ke masa budak tu mengaku diliwat?

Reply
avatar
Anonymous
August 9, 2011 at 6:56 PM delete

Anon 4:43 PM kamu ni memang bangang lah x leh nak berfikir dfan mungkin kamu tak mengikuti kes liwat 1 dgn penuh kalau kamu ikuti kes tersebut terlalu byk yg tak lojik berlaku tetapi hakim gula2 HACKS dah dibeli DAN DAH MAPUS PUN SEMUA NYA TAK RELEVAN, memang kamu seangkatan dgn umporno yg kuat makan RASUAH sbb itu otak kamu pun dah tak berfungsi. BEBAL SGT2. HARI NI mrk berkuasa dan di atas sampai masa akan ke bawah jugak InsyaAlah.

Reply
avatar
Anonymous
August 9, 2011 at 7:00 PM delete

JLN TERBAIK TUMBANGKAN DACING, NAK TY PADA ANON 4:43PM tu kalau bontot hang kena tibai, kena balun habis setor kunyit berterabur kamu nak report ke tuk jib? atau diamkan diri sbb malu kat org ramai mcm mana bontot aku kena balun

Reply
avatar
Anonymous
August 9, 2011 at 10:00 PM delete

Kisah Benar....

Anon 4:43PM sebenarnya pernah kena LIWAT..

Dengan siapa?

DSAI?

Tidakkkk..

Yang Sebenarnya...

Dengan BAPAK dia sendiri masa dia umur 15 tahun..

Saya kenal dia siapa...

Dia kata tidak.. tipu semua ni..

Tapi mungkin tidak.. tapi mungkin ya kan??

kan? kan? kan???

HAHAHAHA ...

Reply
avatar
Anonymous
August 9, 2011 at 10:38 PM delete

anon 10.00 bodoh, orang kata tentang fakta dia cakap pasal perasaan dia, walaubagaimana pun untuk menyenangkan hati engko kita boleh terima lah ceta ko tu buat malam ni aja, tapi anon 10.00 mesti ingat bahawa kenyataan sebenar telah tercatit dalam rekod perbicaraan mahkamah sebagai fakta sahih.
Apa mau perbodohkan diri sendiri yah?
Kalau tak puas hati engko pi lah tanya tuan engko kenapa paranan melayu akan diambilaleh oleh indon , kemboja, siam dan philipin PRU 13 ?
Pasai Kamu terlalu bodoh , pengampu orang kaya dan tahu bodek saja.

Reply
avatar
Anonymous
August 9, 2011 at 11:57 PM delete

Anwar adalah penasihat keewangan di Timur Tengah & brkawan dgn org yg brpengaruh d dunia. Majoriti pemimpin dunia langsung tidak percaya isu liwat ini. Hanya yg bengap & lemah akal aje yg prcaya. Adakah Najib Razak dah pikir habis nk penjarakn Anwar?? Sedangkn TDM pn trpaksa brundur, inikan pula Najib?

Reply
avatar
Anonymous
August 10, 2011 at 8:07 AM delete

musang hassan? kahkahkahkah binawe!

Reply
avatar
Anonymous
August 10, 2011 at 8:27 AM delete

kepada anon yg x boleh kawal emosi dibawah(xyah debat la klu hilang kawalan emosi:-
Anonymous August 9, 2011 10:00 PM
Anonymous August 9, 2011 7:00 PM
Anonymous August 9, 2011 6:56 PM
Anonymous August 9, 2011 5:32 PM

saya cerita pasal kes idola MatCD kamu yg digelar oleh mat sabun sbg alJuburi jgn la kamu cuba spin tang cerita lain....klu nak debat hal tu kita cita dekat forum lain la kakak...skrg nih komentar utk hal matCD yg digelar oleh mat sabun sbg aljuburi kamu....hahaha klu dah kepala otak tepu dgn dok pikir kondem org lain...kita dok sembang (alip) kamu yg otak tepu dok sembang (ba).......

sy rasa seeloknya anda cari lebih lagi maklumat berkaitan kes liwat 1 dulu dgn lebih dlm lg sblm nk debat hal lain2 yg kamu dh taipkan diatas....yer kakak

kpd anon2 yg kata sy telah dibuntuti oleh bapa sy atau siapa saja....demi Allah sungguhpun sy tidak mengenali kamu namun anda telah melakukan Dosa Fitnah terhadap saya sesungguhnya anda wajib tahu balasan Dosa Fitnah apabila saya tidak memaafkan kamu...seharusnya anda kawal emosi anda bila berbicara...hehe

mudah2an anon2 diatas diberi petunjuk dan hidayah Allah SWT agar menerima kebenaran

Reply
avatar
Anonymous
August 10, 2011 at 11:41 AM delete

anon 8:27am
Tolong kawal emosi anda.
Bila hang kata "tak bersalah, tak bermakna tak berlaku" tu hang bagi implikasi yg menjurus tuduhan meliwat. Lepas tu bila bila orang kritik hang, hang mula spin cerita dan start nak menangis.
Hang sedar tak bila hang bagi implikasi tu pun dah dikira hang memulakan fitnah........so tolong pi bertaubat!!!!

Reply
avatar
Anonymous
August 10, 2011 at 2:44 PM delete

kepada Anonymous August 10, 2011 11:41 AM

ko kalu tak tau cerita dan fakta tak usah cerita pasal "tak bersalah, tak bermakna tak berlaku" kat sini.....jgn tunjukkan kecetekan anda disini kita debat dgn ilmu dan fakta bg mencari kebenaran....aku cari fakta semua blog aku baca dari pihak yg menyebelahi org yg pernah digelar alJuburi oleh mat sabun dan juga dari pihak yg ko sgt amat ragui....so apabila telah diteliti bermacam2 cerita fakta dan dakyah yg ditimbulkan oleh sesiapa saja baru lah kita bley debat....ni tidak ko yg amat lucu mengatakan aku buat fitnah hehehe ko dh dpt blom fakta yg aku maksudkan klu ko tak dapat jom kita lawat blog ZULKIFLI NORDIN.....disana tidaklah keluar ayat carut marut Insya Allah byk fakta yg anda boleh jumpa lepas tu anda boleh nangis teresak dihadapan cermin tp jgn lebih2 kang nnt rugi yer

aku doakan anda dibuka pintu hati utk menerima kebenaran....SubhanAllah

Reply
avatar
Anonymous
August 13, 2011 at 11:34 AM delete

Kalau baca blog Zulkifli Nordin x payah.....aku orang bandar baru.....aku tau dia ni mana ada turun padang nak tengok rakyat ....yang dia tau tak2 habis2 nak jatuh dan burukkan Anuar.... Biasalah peguam pandai cakap pandai kelentong.

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive