Siapa Pemimpin PR Penang yang dah jadi Jutawan itu wahai Ghani?



Menurut Pengerusi Suara Anak-Anak Malaysia, Mohamed Ghani Abdul Jiman pemimpin UMNO mengambil masa lebih dari 50 tahun berkuasa untuk membolehkan mereka memiliki rumah yang mewah.

Tetapi ada Pemimpin Pakatan Rakyat mampu memiliki rumah yang mewah hanya setelah tiga tahun Pakatan Rakyat mengambil alih pemerintahan Pulau Pinang.


“Pemimpin UMNO memerlukan lebih 50 tahun untuk memiliki rumah sebegitu tetapi ada pemimpin sekarang yang hanya memerlukan satu penggal sahaja untuk menjadi jutawan, Saya ada bukti untuk menyokong tuduhan ini” kata Ghani..

Jika benar bagai dikata kemukakan saja bukti dan nyatakan saja siapakah pemimpin tersebut.. kerana dalam Pakatan Rakyat baik PKR, PAS mahupun DAP tidak diperlukan pemimpin begini.

Tidak diperlukan pemimpin yang kelihatan lebih rakus dari pemimpin UMNO sendiri dalam mencari harta untuk kepentingan peribadi.

Kami pendokong dan penyokong Pakatan Rakyat tidak akan mempertahankan pemimpin yang tamak begitu, kerana kebanyakkan pemimpin Pakatan Rakyat telah berkata mereka akan memperjuangkan dan membela nasib rakyat.

Mereka tidak berjuang untuk kepentingan peribadi tetapi demi rakyat… jadi jika benar ada yang membina kekayaan dengan menipu rakyat, Pakatan Rakyat bukan tempat untuk mereka tapi UMNO!


Ghani slams Pakatan’s ‘one-term millionaires’

GEORGE TOWN: Umno leaders, according to Suara Anak-Anak Malaysia chairman Mohamed Ghani Abdul Jiman, took more than 50 years in power to purchase lavish homes.

However, he said Pakatan Rakyat representatives were dwelling in luxury within three years of seizing control of Penang.

These representatives, he added, lived in double and triple-storey bungalows as well as posh townhouses.

“Umno politicians needed 50 over years to buy such houses but current elected representatives only needed one term to become millionaires. I have evidence to prove my allegations,” he said.

After a long hiatus, the firebrand Ghani led several pro-Umno NGOs to stage their outine post-Friday prayers anti-Chief Minister Lim Guan Eng protest outside Masjid Jamek some 50m from Komtar this afternoon.

Unlike the last riot-like street demonstration against the state government on July 1, this time the protest was a tame affair with about 10 people taking part.

Media representatives and police personnel at the scene outnumbered the protesters.

Despite the poor turnout, the protesters however did not lose their sting when attacking Lim and his administration.

‘Jump off the Penang bridge or Komtar’



The demolition of Malay and Mamak-owned eatery outlets on the island was the main issue of their protest.

“We wish Selamat Hari Raya to all victims of Lim’s brutal rule. The current state government only demolishes Malay and Indian shops, not Chinese shops.

“I am not a racist. I only want a government which is fair to all,” said Ghani, who is also the vice-chairman of the Coalition of Islamic NGOs Penang.

He urged Lim to step down if he could not return the items seized from the demolished outlets, including from his shop.

“If he can’t return my belongings, I will present him with a special gift soon,” warned Ghani, who also heads another unregistered NGO, Suara Anak-Anak Mamak Pulau Pinang.

The protesters displayed three anti-state government banners and chanted anti-Lim slogans, where the chief minister was condemned as a “communist, coward and ‘pondan’ (transvestite)”.

Shouting at the top of his voice, Ghani called on curious onlookers to reject Lim because “the Malaccan was not a Chinese but a communist.”

He called on Lim to quit and go back to Malacca immediately and repeated similar calls on the chief minister’s political secretary Ng Wei Aik, who is also the Komtar assemblyman.

Ghani also suggested that Lim jump down from either the Penang Bridge or the Komtar building to save Penang.

Free Malaysia Today

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

9 comments

comments
August 27, 2011 at 2:30 AM delete

Salam,tuan, mintak kerjasama tuan untuk link kan laman blog kami di blog tuan iaitu http://pkrcabangtambun.blogspot.com/ kerjasama tuan amat saya hargai.

Reply
avatar
Anonymous
August 27, 2011 at 8:49 AM delete

adey pandikutty yg hangpa buat duit kat malaysia lepaih tu hang buat pelari kat india sana? kat sini hang kat hang melayu? yenadey..

Reply
avatar
August 27, 2011 at 9:24 AM delete

Ramai pemimpin PR dah kaya sebelum jadi wakil rakyat. Lainle pemimpin BN. Ade penoreh getah, pekerja keretapi, posmen dsb yang jadi kaya raya bila jadi wakil rakyat. Yong bukan nak hina profesen yang Yong sebut tadi. Bagi mereka yang masih berada dalam profesen asal di atas, mereka adalah penyumbang ekonomi negara. Yong pasti nasib mereka akan lebih baik di bawah PR.

Ape umporno merepek sampai bengong nih?

Reply
avatar
Anonymous
August 27, 2011 at 9:35 AM delete

Deyyyy Thambi.. Mamak ni rasanya memang bodoh sangat2. Tak kan sekarang ni pemimpin kau dari BN/UMNO yang ada rumah mewah spt Zahid, Hishamuddin, Nazri tu dah 50 tahun berkecimpung dalam politik?

Tak kan depa ni dan UMNO lain dah bersama Umno since zaman Tunku? Kesian la mamak ni.. balik la rumah suruh bini kau pakai bra/panty yg kau bawa hari tu.. kasi hentam cukup2 laa.. ini kes kurang kasih syg ni... merapu x tentu hala mcm org gila...

Yang UMNO/BN punya rumah mewah,,kereta mewah...Depa ni semua muda2 dan ada rumah lebih drp gaji menteri sebenarnya... mamak di geram sebab dia tinggal di rumah flat murah.. dah tak mampu.. mengaku saja la.

Kenapa x mampu? sebab mmg dah bodoh dari zaman sekolah dulu.

Kesian3.. dia ni nak jadi KM Penang kot.. kalau jadi kaluuu.. dia lebih teruk lg la.. dah la bodoh.. melalak mcm anjing..

Jual Nasi Kandar pun OK? Ada juga gaji.. halal pulak tu....

Org Sg Dua

Reply
avatar
Anonymous
August 27, 2011 at 9:55 AM delete

MAMAK INI LAGI! PARIAH BETUL!

Reply
avatar
Anonymous
August 27, 2011 at 1:09 PM delete

Salam Ramadhan...

mamu Ghani sajer dok buat 'rancak'...mana UMNO MELAYU TULEN yek...nampak sangat MELAYU Pulau Pinang OK, tapi MAMAK saja yang dok buat 'RANCAK'...Asik asyik muka Mamak 'Pedukang' ni saja...

Reply
avatar
Anonymous
August 27, 2011 at 9:51 PM delete

apa buat macam nie???

ingat tak mcm mana xmb toyo kena..
ambil gambar banglow buat tajuk 'siapa punya?' ..

Reply
avatar
Batu Nisan (BN)
August 28, 2011 at 12:26 AM delete

cukup pukimak mamak ni waa hantar india mari baru tahu tinggi langit,kacau negri,kalau menumpang buat cara menumpang,sibuk nak jd Kmpp mimpi luu mamak,umnogok lagi kempunan nak jd KM inikan pula roti canai....kah3....

Reply
avatar
Anonymous
August 28, 2011 at 2:53 AM delete

Mamak ni mungkin mendpt kemakmuran ekonomi masa pemerintahan BN di PP tp merasai keperitan bila kerajaan PP bertukar.

Makmurnya demokrasi di sgor & PP skrg sejak PR perintah. kerap ada demonstrasi, perarakan di negeri ini. dulu masa BN perintah jgn haraplah PR nk buat kerja yg sama. belum apa2 dh kena tindakan oleh pihak berkuasa. hantar laporan penyelewengan MB sgor sebelum ni pun SPRM x layan. dh jadi Ketua Pembangkang Sgor barulah kena heret ke mahkamah.

Malah pelajar2 IPT pun dibenarkan join perhimpunan bantahan ni. cth pelajar2 Uitm berapa tahun lepas dgn keizinan pentadbir Uitm. tidakkah pelajar2 IPT terikat dgn AUKU.

Dulu Ketua Pemuda UMNO dlm perhimpunan UMNO mengatakan mereka yg terlibat dgn perhimpunan BERSIH sebagai monyet. tgklah sekarang sapa monyet!!

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive