PANAS!! Setelah 13 tahun berlalu, Ummi bersumpah tak lakukan sex dengan Baginda..

Setelah hampir 13 tahun Norazman Abdullah @ Baginda anak Minda mengaku di Mahkamah beliau telah mengadakan hubungan sex dengan Ummi Hafilda di London iaitu pada tahun 1998, tiba-tiba hari ini Ummi Hafilda menurut jejak Saiful dan juga Najib serta Datuk ‘T’ melafazkan sumpah laknat menafikannya..

Baginda anak Minda saksi pembela dalam kes tuduhan liwat yang pertama keatas DSAI, telah memberitahu Mahkamah ketika perbicaraan beliau telah mengadakan hubungan sex dengan saksi utama pendakwa iaitu Ummi Hafilda di London pada sekitar June 1998.


"I had sex with Ummi in London," said Norazman Abdullah @ Baginda anak Minda to the murmurs of those seated in the public gallery.

The 40-year-old Iban told judge Arifin Jaka that he had known Ummi since 1992 but their relationship only became close when they were in London in June 1998, together with businessman and former MP S'ng Chee Hua (who was Norazman's boss then) and another friend.- sepenuhnya sila baca di (
SINI)

Hari ini..

Ummi lafaz sumpah tak ada seks dengan Baginda

Ummi Hafilda hari melafazkan sumpah laknat mendakwa dirinya tidak pernah mengadakan hubungan seks dengan Nor Azman Abdullah @ Baginda Minda seperti yang didakwa oleh lelaki itu.

Sumpah itu dilafazkan di mahkamah Kuala Lumpur setelah memfailkan permohonan penghakiman ingkar terhadap Baginda hari ini.

“Wallahi, Wabillahi, Watallahi...

“Saya buat sumpah ini di bulan Ramadan yang suci bahawa saya tidak pernah mengadakan hubungan seks dengan Baginda Minda.

“Jika saya menipu, maka saya akan dilaknat,” katanya.

Ummi Hafilda diiringi oleh Penasihat Undang-undang Mohd Khairul Azam Abdul Aziz.

Beliau mengemukakan permohonan itu setelah Baginda gagal menghadirkan diri di mahkamah seperti yang disyaratkan pada 8 Ogos lalu.

Menurut Mohd Khairul, Malaysiakini, yang dinamakan oleh Ummi Hafilda sebagai defenden kedua, hadir apabila kes itu disebutkan.

“Kami telah failkan dokumen berkaitan ke atas dirinya termasuk mengiklan di Harian Metro tetapi dia (Baginda) gagal hadirkan diri,” katanya.

Pada 25 April lalu, Ummi Hafilda memfailkan semula saman fitnah yang sebelum ini dibatalkan oleh Mahkamah Tinggi 13 April lalu, selepas peguam kedua-dua pihak tidak hadir ketika ia pertama kali disebut.

Dalam saman itu beliau mendakwa Baginda dalam satu temuramah di lobi Parlimen telah mengeluarkan kenyataan bersifat fitnah serta menyerangnya secara peribadi.

Ummi Hafilda mendakwa kenyataan Baginda itu dibuat untuk memalukannya dan berniat jahat seolah-olah beliau seorang wanita yang mempunyai banyak skandal serta amat tidak jujur, selain terlibat dengan bekas pembantu peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim iaitu Mohd Saiful Bukhari Azlan, yang mengakibatkan pertuduhan liwat terhadap ketua pembangkang itu.

Mkini Dotcom Sdn Bhd pula didakwa telah secara cuai membenarkan penerbitan, penulisan dan penyiaran artikel bersifat fitnah itu di lamanweb www.malaysiakini.com pada 15 Mac lalu.

Beliau menuntut gantirugi am RM100 juta dan perintah injunksi bagi menghalang kedua-dua defendan daripada terus membuat kenyataan fitnah terhadapnya.

Malaysiakini

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

16 comments

comments
Anonymous
August 16, 2011 at 1:27 PM delete

salam.

Kan perempuan ni suka2 tuduh orang macam2.. bila kena batang.. dgn izin batang hidung sendiri.. mau kelam kabut nafi.

hehehe.. andartu ni masih dara lagi la ya? itu pun kalau..kalau dan kalau...

sekarang rasa mcm mana enkau memfitnah orang lain.. rasanya bagaimana? seronok? puas?

hehehe..

Reply
avatar
Anonymous
August 16, 2011 at 1:55 PM delete

adakah sesiapa yakin dgn sumpah laknat pompuan itu... kalau yakin maknanya dia masih dara ..

kesan tusukan 13 tahun lalu dah hilang baru lah dia nak nafikan ..

dia pulak masuk perangkap sumpah sumpah sb lepas ni Baginda pulak sumpah ...

bila dua dua dah main sumpah sumpah maka tak payah lagi kes mahkamah .. kita tunggu jeeeeeeeee .. anwar tu degil.. dato t bersumpah dia tak nak bersumpah ...

Reply
avatar
Anonymous
August 16, 2011 at 1:58 PM delete

Kalu betul pun apa salahnya. Tak perlu nak main2 sumpah laknat. Seelokny kawin je dgn Norazman Abdullah tu. Lama kelamaan nnti tak boleh tahan apatah lagi dh main sumpah ni.

Reply
avatar
Anonymous
August 16, 2011 at 2:26 PM delete

Ramai yang berani sumpah laknat sbb dlm sumpah dia cuma sebut dilaknat. Pasangan gay pun dilaknat, tp tk ramai yg dpt bala'.
Lain kali bila hendak bersumpah, sumpahlah dgn mengatakan bahawa sekiranya dia bohong, maka pokok besar akan jatuh hempap diri dia ataupun minta diberi kudis seluruh bdn smpai mati.
Org lain tk bleh minta ni semua utk org yg bersumpah sbb dah kira doa tk baik utk org.
Jadi yg nk bersumpah tu biarlah heavy drama sikit - baru best penantiannya.

Reply
avatar
Anonymous
August 16, 2011 at 2:29 PM delete

Sbb Anwar tk mahu bersumpah adalah kerana ianya tidak digalakkan dlm Islam. Wallahualam.
Mungkin dia redha yg ini semua adalah perhentian sepanjang perjalanan hidupnya. Yg penting is how he handles it and how the family face it - dgn keimanan ataupun kelemahan. Wallahualam

Reply
avatar
Anonymous
August 16, 2011 at 3:28 PM delete

amboi..ujian betul hai ramadhan kali ni. macam2 ada!! Yang ni aku tak mahu komen lah..umi ooi itu hang berjawablah dengan allah swt.

Reply
avatar
man
August 16, 2011 at 3:35 PM delete

kalau percaya jugak cakap perempuan nie, aku xtau nk kata apa la dengan pemikiran orang2 nie.

Reply
avatar
Anonymous
August 16, 2011 at 5:44 PM delete

aku lansung tak percaya dgn sumpah perempuan ni...kita lihat lah nanti lg pun ini bln Ramadhan al mubarak ada keberkatan nya, insyaAllah kita tunggu aje apa yg di minta nya..

Reply
avatar
Anonymous
August 16, 2011 at 6:37 PM delete

Masih dara dan gebu...
kah..kah...kah
Kes liwat 1 pun berbohong.........
maknanya dia akan terus berbohong

Reply
avatar
Anonymous
August 17, 2011 at 12:18 AM delete

kalau nah tengok ramai yang bersumpah bila baru kena tangkap dek polis, macam macam sumpah ada yang laknat tak laknat pun ada. Last last
kantoi. Tu yang kena tangkap, yang buat perangkap pun banyak sumpah sana sumpah sini nak bagi orang percaya. Yang guna akai tu tak main sumpah...akai dia lebeh baik dari lidahnya.

Reply
avatar
Anonymous
August 17, 2011 at 12:19 PM delete

Ala..dia ada problem dgn bf barunya..bfnya dah tahu sal hal itu tapi dia nafikan..so bf dia suruh dia sumpah laknat.. itu yg dia buat sumpah laknat. Bulan Ramadhan. Puasa ke dia? Setengah org Ramadhan atau tidak, mrk sama jer.

Reply
avatar
Anonymous
August 17, 2011 at 2:52 PM delete

ini pandangan aku lah sbg peringatan utk aku dulu .. selalunya org akan kata life begins at 40's ..

seolah olah hidup sebenar hny bermula pd umur kita 40 tahun.. kebanyakan mentafsirkan ketika umur 40 thn ini lah kita rasa nikmat keseronokan hidup..

tp pd pandangan aku maksud sebenarnya ialah apa yg kita buat sebelum 40 thn dulu itu akan menunjukan kpd kita sape kita.. krn itu lah kita mesti ada ilmu agama yg bermanafaat seawal mungkin.. bukan setelah umur kita mencapai 40 thn ..

kalau kita lihat sekiranya org itu tdk menafaatkan umur nya yg meningkat maka apa yg dibuat dulu akan di buat semula masa umur nya 40 thn .. kalau masa mudanya menyanyi setelah berhenti sekejap, org ni akan menyanyi .. kalau masa mula kawin buat hal dan kemudian insaf tp sebentar akan dibuat hal yg sama .. mcm mcm lagi spt saudari ummi kita

tp kpd yg bertahan selepas umur 40 tahun teruskan bertahan.. dgn bertahan lah kita dpt meningkat akan pribadi kita ..


kalau tak silap .. betul kan aku .. ketika umur Nabi Muhammad saw 40 tahun dia diangkat jd Rasul..
wa'allahuallam..

Reply
avatar
August 17, 2011 at 4:44 PM delete

sebab apa anwar tak nak saman ummi ni ?? takut sangat ker dengan ummie ni sedangkan ummie ni cakap macam macam pasal anwar . alaaaa bukan saman apa pun , kurang kurang dapatkan perintah mahkamah menghalang umie buat kenyataan berkenaan anwar . tu jer susah sangat ker . kecualilah sebahagian besar dakwaan ummie tu perkara yang benar .... hehhehehh

Reply
avatar
Anonymous
August 17, 2011 at 5:26 PM delete

woit bahalul penganutpas,

artikel ini tentang dara umi...
awat hang sentuh bab saman pulak..
buka puasa nnti hang makan tahi lagi bagus...

Reply
avatar
Anonymous
August 17, 2011 at 6:00 PM delete

Bagi Anwar buang masa aje layan si Ummi ni...... x perlu saman. Biarkanlah Ummi dgn sebaran cacian dan makian , x rugi apa2 pun. Allah swt ada. Lihatlah sendiri diri Ummi ni .....makin lama makin jauh.....x habis2 menghina dan membuat umpatan tentang Anwar..........Ummi ....ummi dosa diri sendiri pun dah x tertanggung .....nikanlah nak menambah dosa kita pd orang lain......tup2 timbul pula pasal Baginda.....x tau le kamu Ummi. Kesianlah pada ibu bapa kamu Ummi....

Reply
avatar
Anonymous
August 18, 2011 at 10:29 PM delete

tengok muka macam pelacur zaman
P Ramli je...

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive