Saya tidak pernah liwat Saiful - Anwar

Kalau Najib berkata "Saya tidak kenal siapa itu Altantuya", "Saya tidak terlibat dengan kematiannya" maka namanya terus dibersihkan dari segala tuduhan tanpa sebarang dakwaan.

Ini berbeza buat DS Anwar Ibrahim, kerana mungkin Malaysia yang dibawah pentadbiran UMNO/BN ini mempunyai dua set undang-undang yang dipakai, satu untuk VIP UMNO manakala satu lagi untuk rakyat jelata..


Biarpun beliau menafikan beliau tidak pernah mengadakan sebarang hubungan seks dengan bekas pembantu peribadinya Mohd Saiful Bukhari Azlan, penghakiman terhadapnya terus berjalan..


Anwar: Saya tak pernah adakan hubungan seks dengan Saiful

KUALA LUMPUR, 22 Ogos — Ketua Umum Pakatan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau tidak pernah mengadakan sebarang hubungan seks dengan bekas pembantu peribadinya Mohd Saiful Bukhari Azlan.

“Saya sama sekali menafikan tuduhan ke atas saya. Saya mahu mengatakan, dengan tidak ragu-ragu bahawa saya tidak pernah mengadakan hubungan seks dengan pengadu Mohd Saiful,” kata beliau dalam kenyataannya di Mahkamah Tinggi hari ini.

Kandungan keterangan Anwar di Mahkamah Tinggi pagi ini, yang dibuat dari kandang tertuduh, diemelkan kepada media.

Anwar, Ahli Parlimen Permatang Pauh, memilih untuk memberi keterangan dari kandang tertuduh.

“Dakwaan dia (Saiful) adalah satu pembohongan terus-terang dan kejam dan (ia) akan dibuktikan demikian,” kata Anwar yang juga Ketua Pembangkang di Parlimen.

Anwar menambah dakwaan itu juga satu usaha keji dan hina untuk membunuh karakter beliau.

“Dalam hal ini, biar saya menekankan semula bahawa mereka boleh melakukan apa sahaja yang mereka mahu untuk membunuh karakter saya dan mencemarkan reputasi saya dan mengugut saya sekali lagi dengan hukuman penjara 20 tahun, tetapi ambil kata-kata saya, mereka tidak boleh menakutkan saya,” katanya.

Sambil menegaskan beliau tidak akan menyerah diri dalam usahanya melawan tuduhan kali ini, Anwar berkata, “kebenaran akan terbukti kelak.”

Anwar berhadapan dengan kes liwat kedua dalam tempoh satu dekad ini.

Pada 16 Mei, mahkamah memerintahkan Anwar membela diri selepas memutuskan bahawa Saiful, pengadu dalam kes itu, adalah seorang saksi yang boleh dipercayai dan berwibawa.

Anwar mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen pada 7 Ogos 2008, atas tuduhan melakukan seks di luar tabii di Kondominium Desa Damansara di Bukit Damansara, antara 3.10 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun tahun yang sama.

The Malaysian Insider

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

16 comments

comments
August 22, 2011 at 12:17 PM delete

Semoga penghakiman berjalan secara telus.. kita tengok nnti siapa yang dimakan dek sumpah...

Reply
avatar
Anonymous
August 22, 2011 at 12:25 PM delete

aa kan..baik xpayah sumbah terus.Sumpah bela diri pun xpayahkan. Nanti xpasal2 kene makan sumpah.....

Reply
avatar
August 22, 2011 at 12:35 PM delete

najib penah sumpah dengan quran die xpnah jmpe altantuya,skang pe jd?eskay bersumpah depan quran,kalah saman 20 juta.sian org yg men sumpah2 ni.sepol je yg xbpe feymes citer die sebab die bkn org bangsawan,so xde sape amek peduli psal die

Perbezaan Broadband Malaysia Dan USA(Ada Beza Ke?)

Reply
avatar
Anonymous
August 22, 2011 at 12:40 PM delete

anok sg derhaka ni skoloh mane dulu ni? macang budok dok pas srp je tahap pemikirang...

Reply
avatar
Anonymous
August 22, 2011 at 1:43 PM delete

kao ckp anok sg derhaka tahap srp je ye. . nasib kao memang baik pasai kelulusan tahap ni pun org umno bn da kecut prut dn ada yg sampai trus tak de teloq. .
hahaha hihihi huhuhu

Reply
avatar
Anonymous
August 22, 2011 at 2:00 PM delete

bodoh anon 12.40pm - aku rasa ko kena kluar dari kotak pemikiran kolot melayu yang dilayukan mamak mahadey. Aku nk tanya ko, ade dengar Esso Malaysia diambil alih oleh syarikat anak mamak mahadey dibawah harga pasaran? dan syarikat itu adalah san miguel, pengeluar arak di Filipina..so aku rasa ko dan percacai lain mmg anggap mamak mahadey, najis, bodowi, hisapmudin ohh jgn lupa budak oversea KJ sebagai pejuang Melayu tulen kan..so biar la depa samun harta malaysia habis2an..tu aku belum sentuh engurusan GLC kat malaysia ni..aku rasa ko boleh terlondeh ..

Reply
avatar
Anonymous
August 22, 2011 at 2:24 PM delete

Anonymous August 22, 2011 2:00 PM

anda harus kawal emosi anda lebih2 lagi di bulan Ramadan yg mulia ini saya tak tahu agama anda.....so hormatilah bulan yg amat dinanti2 oleh org Islam ini ok....jgn dicemari dgn kata2 kurang sopan anda


semoga kj sukses hehe

Reply
avatar
Anonymous
August 22, 2011 at 3:22 PM delete

Anwar tak bersalah krn..
1) permohonan pindah ke mahkamah syariah ditolak
2) bahan bukti tidak diberi
3) prmohonn tukar hakim ditolak krn nyata berat sebelah
4) Najib nafi jumpa Saifol sblm mengaku prnah jumpa (lidah brcabang)
5) Saiful minta bantuan biasiswa dgn PM (special kes)
6) doktor pusrawi &
hospital besar d ugut
7) pemfitnah gila sumpah

... tolong sambung

Reply
avatar
AntiAPCO
August 22, 2011 at 3:48 PM delete

Yang suka bersumpah-sumpah ni sebenarnya orang yang jahil agama dan orang yang cuba mengambil jalan singkat untuk melepaskan diri... Ingat! Jangan kata kat akhirat, silap-silap kat dunia dah ditunjukkan terang-terang dan dilondehkan di khalayak segala kebatilan dan penipuan akibat suka sangat bersumpah.

Reply
avatar
Anonymous
August 22, 2011 at 3:53 PM delete

strategik yg bagus. memilih memberi keterangan dan tidak boleh disoal balas oleh pedakwaraya.

hakim mengatakan budak sontot tu boleh dipercayai dan berkata benar.

hakim kena jgk fikir apa kah seorg ahli parlimen dan ketua pembangkang tidak boleh dipercayai dan tidak berkata benar.

disatu pihak he is nobody. dan satu pihak pemimpin masy. Yg mana satu pilihan hati hakim??

Reply
avatar
Anonymous
August 22, 2011 at 4:01 PM delete

anon 2:24 PM hrp anda tidak menyamar dan mmg tak tahu psl agama kami.tp yg penting ialah maksud dan apa yg nak dikatakan.

kalau setakat nak menegur bahasa yg di pakai berikan lah pandangan anda apa yg dikatakan betul atau tidak.. lepas tu nak tibai bahasa dia tibai lah..

sebelum ni pun byk ayt ayt mcm ni keluar tp tak plak anda tegur krn itu sy sangsi anda tak tahu agama kami.. sb anda seorg islam. bg kaum lain mrk menganggap mrk lembu jika sokong khairy/..

Reply
avatar
August 22, 2011 at 4:01 PM delete

beri keterangan dari kandang tertuduh tu strategik ????? hahhaahahha ....eemmm kononnya LAWAN TETAP LAWAN .....piiiirahhhh...ku sangka SIVAJI THE BOSS rupanya AHMAD NISFU jee...... macam ni ker calon perdana menteri ????

Reply
avatar
Anonymous
August 22, 2011 at 4:49 PM delete

sronoknya penganut pas bergerak laju ke neraka yea. .

Reply
avatar
Anonymous
August 23, 2011 at 12:07 AM delete

bodoh anut pas. apa kau tak tahu ke org yg dituduh boleh memberi keterangan dr kandang tertuduh atau kandang saksi.

ini peraturan dlm mahkamah.

lawan mmg tetap lwn tp bukan mcm amnot lawan main redah mcm babi hutan lari menyondol jee...

ni aku smp kan apa abang nuar aku kata 'saya bagitau mrk, saya tidak boleh ditakutkan oleh mereka' dlm mahkamah tu beb .. masuk rekod bertulis beb.. bukan dlm dairy wartawan utusan kelas 3..

hebat lah abang nuar dlm mahkamah pun dia masih lawan ttp lawan!!!

najib.. jd saksi pun cabuuuutt!!!

Reply
avatar
Anonymous
August 23, 2011 at 8:29 AM delete

Anonymous August 22, 2011 4:01 PM

nampaknya anda bagai org yg sama spt anon itu tidak mampu mengawal emosi dan den pun dok gelak sakan pada kamu hehehe

klu kamu dah makan cili kamu rasalah pedasnya...tiada perlu aku bg penjelasan bhs kasarnya krn mmg aku kerap menegur sesiapa shj yg kurang berbahasa....dan tuan punya diri pun belum bertanya apa salah bahasanya....tp org lain pula yg sibuk disini hehe

sukses kayjey (dgn nada sinis)

Reply
avatar
Anonymous
August 23, 2011 at 8:34 AM delete

Anon 3:22 PM

aku sambung ok.....

8) sampai bila2 pun org spt kamu takkan terima kenyataan jika matCD kamu tu dotdotdot

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive