Maksiat menjadi-jadi di Kulim..

Apa nak jadi dengan budak-budak di Kulim ni??

Kulim?? Ni kawasan Zul Kulum tu kan?? apa dia buat? dari sibuk nak jadi saksi kes DSAI lebih baik dia balik Kulim berdakwah kat budak-budak ni..

KULIM - Masalah sosial remaja semakin membimbangkan setiap hari.

Sebelum ini, Sinar Harian pernah membongkar aktiviti menghidu gam dalam kalangan pelajar lelaki dan perempuan di sekitar kawasan jirat Cina di Taman Cendana sehingga mendapat perhatian pihak berkuasa tempatan (PBT). Gambar fail.


Semalam, Sinar Harian membuat pemantauan di sekitar kawasan itu sekitar jam 1 pagi dan menemui kawasan tersorok dipercayai digunakan remaja untuk melakukan hubungan seks.

Dari tinjauan dibuat mendapati, banyak seluar dalam dan coli wanita dibuang di kawasan itu.

Apa lebih menjijikkan apabila kondom yang sudah digunakan bertaburan di kawasan itu.

Pegawai Agama Daerah Kulim Kedah, Sheikh Radzi Abdul Mutalib berkata, ibu bapa seharusnya dipertanggungjawabkan sekiranya ada dalam kalangan anak mereka terlibat dalam masalah seumpama ini.

“Ibu bapa terlalu banyak melimpahkan kemewahan kepada anak-anak mereka. Selain itu, anak juga diberikan telefon bimbit yang canggih di mana mereka boleh memuat turun pelbagai aksi lucah di dalamnya,” katanya.

Dari tangkapan dibuat oleh Pejabat Agama Islam Daerah Kulim Kedah (PADK) terhadap pasangan yang melakukan maksiat selalunya adalah pelajar.

Beliau tidak menafikan pelajar lelaki dan perempuan hari ini lebih cenderung untuk menjalinkan hubungan cinta dari menimba ilmu pelajaran.

Pegawai Khas kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Lunas, Elyas Saad berkata, bagi pelajar Tingkatan Lima dan Tiga khususnya, mereka seharusnya mengulang kaji pelajaran kerana peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dan Penilaian Menengah Rendah (PMR) semakin hampir.

“Baru-baru ini, dua laporan polis dibuat apabila dua pelajar perempuan yang masih menuntut dirogol oleh teman lelaki mereka. Dari maklumat saya terima, kedua-dua mangsa ini sering melihat aksi lucah dalam telefon bimbit. Ini merangsang mereka untuk melakukan perlakuan tidak bermoral.

“Saya meminta PBT memantau perlakuan sumbang yang dilakukan oleh pelajar sekolah yang sering berkeliaran di pasar raya bersama teman lelaki masing-masing,” katanya.


Sinar Harian

41 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. Haramkan talipon bimbit!!

    ReplyDelete
  2. MAIK buat apa haaa??...bulan posa tak larat nak buat rondaan ke? MP Kulim kira OK juga le..dia turun pi ziarah kawasan dia juga..tapi MP Permatang Pauh buat ape pulak? bila turun Permatang Pauh..keja yg dia tau...ceramah aje keja dia..nie bukan MP tapi...MAT PEMBOHONGAN..

    ReplyDelete
  3. AKP,

    MAT PEMBOHONGAN tu ialah kau sebab kau main hentam aje kata MP Kulim tu pi ziarah kawasan, padahal kau pun tau kau main bantai cakap, kau bukan ada kat Kulim pun. Bulan posa ni pun kau sanggup berbohong, munafiknya kau ni, Yahudi pun tak busuk macam kau.

    ReplyDelete
  4. AKP ni, nak kata bodoh,bahalul pun ada... orang fokus berkenaan daerah Kulim... yang dia tukar cerita Permatang Pauh.bengap betul.

    ReplyDelete
  5. Zulkifli Nordin,
    kamu tunggu di mahsyar kelak kamu akan dipertanggung jawab dan disoal apa yg berlaku di kulim. Tempat dimana kamu dah diamanahkan oleh ribuan pengundi utk jalankan tanggungjawab. Sudah kamu khianati amanah mereka, memperlihatkan sifat munafiq kamu. Malah kamu abaikan kebajikan orang2 yg menberi amanah kpd kamu.
    Sesungguhnya Zulkifli Nordin ini adalah manusia paling jijik dan hina di muka bumi allah ketika ini.

    ReplyDelete
  6. Anonymous August 11, 2011 7:57 AM
    "Sesungguhnya Zulkifli Nordin ini adalah manusia paling jijik dan hina di muka bumi allah ketika ini".

    petikan diatas adalah dari kamu wahai Anon7:57AM

    kamu juga kata YBZul memperlihatkan sifat munafik.....sedar diri kah kamu bila menulis kata2 yg kedengaran fitnah membabi buta.

    anda juga kata YBZul manusia paling jijik &hina dimuka bumi Allah....wow sudahkah anda muhasabah diri....knp kamu kata sampai begitu sekali...boleh kongsikan dgn saya semua dalam komen ini atau boleh kamu sharekan kpd sy maklumat yg kamu ada berkaitrapat dgn YBZul yg membuktikan beliau munafik dan hina spt kata2 kamu itu....

    ReplyDelete
  7. anon 9:59am
    Zulkifli Nordin diberi amanah oleh orang Kulim kpd dia dengan mengundi beliau menjadi wakil mereka menyuarakan perjuangan mengikut acuan Pakatan Rakyat. Bila dia isytiharkan sebagai MP bebas dan mesra dengan agenda2 umno, beliau sudah khianati amanah yg diberi.
    ----------------------------------
    Empat sifat, siapa yang bersifat dengannya bererti ia seorang munafik yang nyata, dan siapa yang mempunyai salah satu dari sifat-sifat itu bererti ia mempunyai satu sifat munafik sehingga ia meninggalkan sifat itu iaitu : Apabila bercakap ia dusta, apabila berjanji ia mungkiri, apabila ia mematerikan perjanjian ia cabuli perjanjian itu dan apabila berbalah (bertengkar) ia sentiasa ingin menang.” (Riwayat oleh al’Syaikhan dari Ibn ‘Amr)

    ReplyDelete
  8. anon 9:59am

    Harap berpuas hati dengan penjelasan sahabat di atas..

    ReplyDelete
  9. yang ko orang marah sangat zul kulim tu sebab dia dah tak sokong bos ko. ape punya bangal la ko ni... sedar la sikit bos ko tu kaki liwat kaki zina itu pun nak angkat jadi pemimpin...haprak la ko semua ni...

    ReplyDelete
  10. to
    Anonymous August 11, 2011 11:10 AM
    Anonymous August 11, 2011 12:24 PM

    terima kasih atas penjelasan anda...
    yer saya terima hujah anda mengatakan khianati amanah yg diberi. tapi sedarkah anda apa yg berlaku kpd YBZul???adakah beliau keluar parti??? setahu sy YBZul dipecat selepas kes penggunaan kalimah Allah oleh agama lain...

    so bila masa YBZul khianat dari amanah.....justeru anda sewajarnya kenali dahulu YBZul sblm bg mcm2 kata2 riwayat

    so berhati2 sblm mengeluarkan hujah

    ReplyDelete
  11. Syabas...ada juga yang mempertahankan zul kulum atau zul biawak? Riwayat jenis manusia paling cibai...

    Berhati2 di jalanraya
    kah...kah...kah

    ReplyDelete
  12. anon 1:24pm
    I don't buy that. Why was he sacked? Kerana tindakan beliau macam duri dlm daging dlm pakatan rakyat (harap2 ingatan awak masih waras). What ever reason, he has no right to betrayed the trust orang2 Kulim placed on him. Itu namanya khianat.
    Apa sepatutnya Zul ni buat ialah letak jawatan sebagai MP Kulim supaya para pengundi boleh mengundi wakil baru mereka. Tak salah kalau Zul nak jadi calun semula. Ada faham!!

    ReplyDelete
  13. Anon 1:36 PM
    anda tlh menggambarkan diri anda spt juga kata2 anda td

    ReplyDelete
  14. Anonymous 1:39 PM

    knp hanya YBZul yg kna letak jawatan sedangkan dia tidak meninggalkan parti ttp dia dipecat...nampak tak perbezaan tue.....sgt2 berbeza dgn MP yg sukarela keluar parti....so anda paham ker???

    ReplyDelete
  15. anon 1:44pm
    alasan kau ni bodoh la. Bagi pengundi kulim, kalu kena pecat parti sebab perjuangan dia tak lagi selari dengan PR, kalu dia tinggalkan parti pun sebab perjuangan dia dah tak selari dgn PR. pokoknya prinsip perjuangan dia dah menyimpang dari asas penduduk kulim pilih dia semasa pru. sebab tu dia kena letak jawatan, kalau tiday itu namanya khianat.

    ReplyDelete
  16. Anonymous August 11, 2011 1:55 PM

    bermakna perjuangan Islam dia la yg menyebabkan dia dipecat yer ....

    anda memang hebat mudah2an sinar Islam akan menerangi hidup anda dan kebodohan anda juga ditutup

    ReplyDelete
  17. anon 2:01pm
    Jangan mudah mendabik dada kata perjuangan zul kulim tu perjuangan islam....tindak tanduk dia tidak menampakan begitu. Penipu ada lah!!
    -----------------------------------
    Pelik tapi benar, Zulkifli Nordin yang juga Ahli Parlimen Bandar Baru Kulim yang sering dilihat menunjukkan imej warak dengan bersongkok putih (kopiah) meluahkan keyakinan melebihi 100 peratus, bahawa Anwar Ibrahim adalah lelaki yang dirakamkan melakukan adengan seks dengan pelacur dari cina [Utusan].

    Bila ditanya, sama ada beliau sudah menonton video tersebut ataupun belum? Dia tidak mahu menjawab. Tapi kalau dilihat kenyataan hasil tulisannya di dalam blog beliau, Zulkifli Nordin membayangkan bahawa dia sendiri belum pernah menonton video tersebut kerana hanya menulis kenyataan yang dikeluarkan oleh kawannya yang telah menonton video tersebut.

    ReplyDelete
  18. Anonymous August 11, 2011 2:40 PM

    anda mahu debat pasal video yg menyerupai Aljuburi gelaran yg diberi oleh mat sabun ker atau pasal YBZul....

    klu dh dia kata 100% tu idola kamu...knp tidak saja diambil tindakan.....saman ka atau apa saja....boleh lah dibuka siasatan lanjut yg akan membongkar kaw2 xkirala asli atau tidak video tue...so kita yg marhaen dpt ketemu dgn kebenaran yg kita doakan dlm hajat kita secara makmum

    ReplyDelete
  19. anon 2:53pm
    You are missing the poin again! bukan isu anwar yg penting dlm petikan tu tapi macam mana si zul kulim yg kau kata "pejuang islam" kononya tu buat tohmahan yg dia sendiri puntak periksa, dah lah tu...cakap lain tulis pula lain.
    kau suruh lah si bodoh ni letak jawatan ooi.

    ReplyDelete
  20. Org lain jadi MP, dia pun nak jadi MP...Mcmna na klawat kawasan...asyik dok sibuk nak memburukkan boss lama je.

    ReplyDelete
  21. Anonymous 3:00 PM

    ko kata pd aku "kau suruh lah si bodoh ni letak jawatan ooi"

    aku pulak kata "ko suruh Aljuburi gelaran yg diberi oleh mat sabun kpd idola kau jgn menangguh lagi kes dia kat mahkamah yer"

    ReplyDelete
  22. anon 3:05pm
    aku ingatkan kau ni jenis tak baca media alternative, nampaknya media perdana pun kau tak baca. apa punya bodoh kau ni! bukan kah pihak pendakwa yg minta tangguh konon nak hubugi saksi utk interview. Get your facts right lah bro.
    tapi jgn lupa suruh zuk kulim ti letak jawatan dan berambus dari kulim.

    ReplyDelete
  23. Anonymous August 11, 2011 3:13 PM

    ko memang bodoh sbb ko tak tau ker pihak yg minta tangguh berkali2 tu siapa...so aku rasa ko ni BODOH tahap terendah hehe

    baru kali ni pihak pendakwa minta tangguh ko nyer bodoh citer bagai bertahun pihak pendakwa minta tangguh HAHAHAH hehee ko ni pelik anon 3:13pm

    ReplyDelete
  24. Anonymous August 11, 2011 3:20 PM

    aku minta maaf sebab cakap ko bodoh tadi yer maafkan saya yer

    ReplyDelete
  25. Anonymous 3:13pm

    saya mohon maaf kata awak bodoh tadi maaf yer terkasar bahasa

    ReplyDelete
  26. anon 3.13pm

    Oleh SUWARNI MOKHTAR
    pengarang@utusan.com.my

    KUALA LUMPUR 10 Ogos - Mahkamah Tinggi di sini hari ini membenarkan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dijadualkan membela diri atas pertuduhan meliwat pada Isnin ini, berada pada sesi temu bual dengan bakal-bakal saksi pembelaan.

    isnin depan=15/08/2011 so harap2 idola kamu tu tak bertangguh lagi hendaknya hehehe ker ada alasan baru yg di rekayasa auuuu

    ReplyDelete
  27. 3:39pm
    idola?? apa yg kau merepek ni? idola aku cuma rasullullah.peduli apa aku dgn kes anwar ni. Yg penting zul kulim kena letak jawatan setelah khianat kpd orang kulim.
    Keep on missing the point bro.

    ReplyDelete
  28. Anonymous August 11, 2011 3:55 PM

    saya doakan anda ketemu kebenaran ...
    Syukur idola anda ialah Nabi Muhammad SAW

    waloapapun mudah2an YBZul tidak letak jawatannya krn yg patut letak jawatan adalah org yg kena pergi bicara pada 15/08/11 ni jgn tangguh lagi tau

    ReplyDelete
  29. anon 4:03pm
    saya sarankan kau buka minda kau lebih luas utk mencari kebenaran. jangan lagi hanya berpaut pada berita utusan meloya.
    very sorry lah, zul kulim tu patut letak jawatan, kalau tidak, "khianat" tu masih terpalit pada dia. habis macam mana orang tak kata dia munafiq.

    ReplyDelete
  30. Anon 4:08pm

    khianat pebenda nih jgn dok gebang mengarut la wei waduh2 pak....

    ReplyDelete
  31. 4:11pm
    You still don't get it do you? lantak kau lah nak terus sokong zul kulim. tapi dia pengkhianatan dia kpd rakyat kulim takan dimaafkan.

    ReplyDelete
  32. Anon 4:15 PM

    jgn tulih bhs omputeh kat sini boleh tak

    skrg nih sapa khianat sapa
    apa YBZul dh khianati

    sabar jaga emosi anda

    ReplyDelete
  33. anon 4:29pm
    tak payah menyamar lah. Like I said you still don't get it do you? Probably never will, moron like you.

    ReplyDelete
  34. anon 4:15 yang minta YB Zul Kulim letak jawatan hanya ko sorang je. aku pun orang kulim tak ada masaalah pun. bingai punya anon 4:15...

    ReplyDelete
  35. anon 4:29,
    anon 5:00pm panggil kau moron, kau tahu tak apa itu moron?

    ReplyDelete
  36. Anonymous August 11, 2011 5:00 PM
    Anonymous August 12, 2011 7:15 AM

    ko cakap la apa pun ko tu dah tak tahu kawal emosi....bg gelaran kat org ikut suka hahahaha

    ko ni sama macam mat sabun...dulu gelarkan matCD chinadoll tu sbg alJuburi dan kini ko phm sndrila heheh

    ko dah tak terkawal emosi yer nk nangis depan menteri aku ker depan aljuburi ko hehe aku bley susun pertemuan tu

    ReplyDelete
  37. nun kulim,
    kau cakap bagi pihak kau sorang la. jgn pandai2 nak nak wakili penduduk kulim. bagitau kat zul mangkuk tu kalau dia masih ada maruah resign supaya mandat dpt dikembalikan kepada rakyat. kalau dia masih berani nak bertanding sebagai calun bebas ke, calun umno ke tak ade masalah.

    ReplyDelete
  38. Anonymous August 12, 2011 9:28 AM

    lepas nih dia tak bertanding lagi kamu tak pernah baca pendirian dia ker sblm ni..... so lps ni dia dgn NGO

    hahah yg pasti org yg hina2 YBZul kompem akan ckp YB ni takut la dll....dgn emosi yg tak terkawal pulak uwaaaaaaa

    ReplyDelete
  39. anon 11:59
    samada lepas ni zul kulim ni tak nak bertanding ke, nak mampos ke orang kulim peduli apa. Yang penting zul kulim ni munafiq yg perlu letak jawatan kerana mengkhinati mandat yg orang kulim bagi kat dia.
    ada faham!!!!

    ReplyDelete
  40. Anonymous 8:04 AM

    hei dol celah mana yg YBZul munafik dan khianat mandat yg org kulim bg dei.....bila masa dia keluar parti dei tambi.....ente tak paham bahasa ker mahukah kamu ana cakap bahasa tamil disini dei dishdishdish

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post