Isu Murtad : Pembangkang tidak serius - Rahim Thamby Chik

ALOR GAJAH - Sikap pembangkang tidak menunjukkan kesungguhan berhubung isu pemeriksaan sebuah gereja di Damansara Utama sebelum ini, ternyata mengecewakan banyak pihak, terutama rakyat.

Veteran UMNO, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik berkata, pembangkang nampak tidak serius dengan masalah murtad membabitkan umat Islam yang dilihat semakin membimbangkan.


“Mereka seperti tidak berminat untuk mengambil tahu tentang isu serbuan di gereja terbabit, walaupun seramai 12 orang yang beragama Islam dikesan menghadiri majlis tersebut,” katanya.

Beliau berkata demikian di program Menghayati Ramadan dan penyampaian sumbangan kepada Ibu-ibu Tunggal Seri Mastana di Kampung Seri Tanjung, Masjid Tanah semalam.

Beliau meminta Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dan mana-mana jabatan berkaitan berperanan lebih tegas dalam bertindak memantau keadaan yang boleh memecahbelahkan umat Islam.

Bekas ketua menteri Melaka itu memuji keberanian Exco Agama Negeri Selangor, Datuk Dr Hasan Ali yang berpendirian tegas menyokong tindakan Jais dalam melakukan pemantauan dan pemeriksaan ke atas gereja terbabit.

“Keberanian beliau perlu dicontohi ahli Pas lain supaya mereka tahu pentingnya isu ini kerana membabitkan akidah umat Islam. Malah, isu memurtadkan umat Islam di negeri Selangor bukan sesuatu baru.

“Tetapi pembangkang dilihat lebih berminat meraih undi semata-mata supaya kekal berkuasa, sedangkan mereka gagal pertahankan kepentingan umat Islam kerana soal akidah adalah sesuatu yang sensitif,” katanya. - Sinar Harian

Ini pula sekadar mengingatkan sesama insan.. bacalah..

PERINGATAN KEPADA YAB HAJI DATO' SERI DR MAHATHIR DAN DATO GANI PATAIL

Saya ingin menyampaikan peringatan sebagai seorang Islam yang sungguh cintai kepada ALLAH swt dan amat takut kepada balasan NYA jikalau mengengkari. Menjadi kewajipan saya untuk memperingati perkara sedemikian:

YB Saudara Tuan Haji Tan Sri Datuk Rahim Thambi Chik,

Lupakah saudara peristiwa yang begitu murni selepas solat sebelum saudara berangkat ke mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO selepas sahaja saudara menerajui jawatan sebagai Ketua Pemuda UMNO pada tahun 1993. Ingatkah janji saudara kepada saudara Haji Anwar Haji Ibrahim dan yang lebih penting lagi janji saudara kepada diri saudara. Saudara, saya mesti memperingatkan janji saudara supaya kita semua cuba membetulkan kesilapan silam kita, bertaubat dan mohonlah kepada ALLAH swt semoga diberi pengampunan.

Malam itu saudara memakai baju putih untuk melambangkan kesucian perjuangan, sifat rendah diri dan meneruskan tradisi Pemuda UMNO. Ingatkah saudara yang saudara Anwar mencadangkan kepada saudara supaya menyalin kepada baju batik lengan panjang dan telah pun mengambil baju kepunyaannya untuk diguna oleh saudara. Saudara mengatakan saudara mempunyai baju sedemikian didalam kereta.

Saudara Tuan Haji, apakah yang diperkatakan oleh saudara Tuan Haji Anwar, " You ni berubahlah sikit, apa ni orang sampai kata Rahim tu taruk skirt kat tiang talipon pun, pi". Saudara dengan penuh tawaduk terus menjawab " I akan berubah". Kami Amin bersyukur.

Saudara saya sedih, kita gagal mengkotakan Amin kita.

Saya banyak terhutang budi kepada saudara. Benar saya mengetahui dan mengakui kurniaan Datuk daripada TYT Yang DiPertua Negeri Melaka telah dianugerahkan bukan setakat cadangan bahkan dorongan persendirian saudara. Saya tidak dapat membalaskan budi saudara. Saya tidak sekali-kali ingin mengaibkan saudara. Saya hanya seorang insan yang lemah yang terpaksa menjalankan tugas ke jalan ALLAH swt.

YAB Saudara Ayahanda Tuan Haji Dato' Seri Dr Mahathir,

Dengan penuh insaf saya ingin memperingatkan kepada YAB Tuan Haji mengenai perkara di atas. Kita selalu berjumpa. Kita saling kenal diantara satu sama lain. Saya masih berkhidmat didalam kerajaan. Saya tidak mempunyai jalan yang lain untuk menyampaikan perkara ini kepada Tuan Haji yang saya hormati. YBhg Tan Sri Aziz atau pun YBhg Dato' Ali susah untuk mendapatkan ruang untuk menyelitkan saya dalam 'work schedule' YAB yang begitu sibuk.

Saudara Rahim Dahalan (lebih terkenal dengan pangilan 'Rahim King') dan saudara Kapt. (B) Sudirman Haji Ahmad adalah kenalan kepada YAB Tuan Haji. Tiada siapa dapat menafikan ini. Sebagai pegawai kontrak, mereka diberi tugas-tugas khas dalam Biro Tata Negara. Mereka merupakan jurulatih yang disegani oleh semua pihak. Kami sedar disatu masa dahulu mereka berdua adalah orang kepercayaan YAB Tuan Haji. Malah Pas Keselamatan mereka adalah dari taraf yang tertinggi, lebih tinggi dari taraf pas keselamatan saya untuk memudahkan mereka melaksanakan tugas-tugas mereka. Saya begitu kagum dengan prestasi mereka.

Saya masih ingat lagi tentang Kursus Perdana ulung yang begitu berkesan. Diantara perkara yang diketengahkan oleh YAB Tuan Haji ialah sifat murni. Saya masih teringat kata-kata YAB "a leader must be whiter than white". Saya yakin kepada kata-kata ini. Bahkan inilah cogankata yang sentiasa dilaungkan YAB Tuan Haji dibeberapa Kursus Perdana.

Saya terpaksa memperingatkan YAB Tuan Haji kepada peristiwa berikut kerana kita wajib melakukan kebenaran sungguh pun perkara itu begitu pahit demi ALLAH. Suatu petang saudara Rahim dan saudara Sudirman telah bergegas ke Sri Perdana. Mereka telah membawa bersama mereka gadis daripada Melaka yang telah di rogol, guru disiplin daripada sekolah murid tersebut dan pa'cik kepada murid tersebut. Mereka yang bertiga ditinggalkan dipondok keselamatan polis, saudara Rahim dan Sudirman terus masuk ke Sri Perdana. Mereka seperti biasa memberikan taklimat politik/keselamatan khas kepada YAB Tuan Haji. Mereka mula memberikan taklimat mula daripada negeri di utara, satu persatu menuju ke selatan. Sama ada ini satu tektik mereka untuk meredakan keadaan hanya mereka yang mengetahui (Kapt (B) Sudirman adalah pakar Psychological Warfare (Psywar) kelulusan Institut termahir didalam bidang ini di Amerika Syarikat).

Cuba YAB Tuan Haji memperingati kembali apakah perkara yang mula-mula YAB Tuan Haji persoalkan bila taklimat sampai ke negeri Melaka. "Kes Rahim (yang dimaksudkan YB Haji Rahim Thambi Chik) apa ceritanya?"

Saudara Rahim terus menjawab bahawa itulah sebabnya mereka datang berjumpa dengan YAB Tuan Haji. YAB Tuan Haji terus mengatakan "A leader must be seen to be whiter than white". Saudara Rahim seterusnya memberitahu bahawa budak perempuan dan rombongannya ada di pondok keselamatan. YAB Tuan Haji suruh budak perempuan tersebut dan rombongan masuk. YAB Tuan Haji seterusnya menyoal budak perempuan berkenaan yang pada masa itu hanya berumur lebih kurang 15 tahun.

YAB Tuan Haji diantara lain mengemukakan soalan-soalan berikut kepada budak perempuan berkenaan:

a. Macam mana kenal YAB Tuan Haji Tan Sri Rahim Thambi Chik

b. perkara itu berlaku

c. kali perkara rogol ini berlaku

d. Berapa dibayar

Saya percaya YAB Tuan Haji Dato' Seri Dr Mahathir masih ingat akan jawapan-jawapan yang diberi oleh budak perempuan tersebut.

Jikalau YAB Tuan Haji Dato' Seri ingin mengimbas kembali kisah ini mungkin YAB Tuan Haji boleh berhubung dengan mereka-mereka ini:

Saudara Rahim Dahalan 012-2109016

Saudara Kapt. (B) Sudirman Haji Ahmad 012-2013917

YBhg Dato' Ali (ADC YAB Tuan Haji Dato' Seri)

YBhg Dato Gani Patail,

Saudaralah yang memberi tahu kami bahawa saudara telah pun mempunyai bukti DNA untuk mendakwa YAB Tuan Haji Tan Sri Rahim Thambi Chik. Saudara sungguh kecewa bila saudara Mengatakan "Mahathir stopped me from prosecuting".

Perkara yang di Pelajari. Siapakah yang bercakap benar?

Untuk pengetahuan YAB Tuan Haji Dato' Seri keupayaan profesional kami di Cawangan Khas E3M di waktu itu amat mengkagumkan. Mengikut arahan YAB Tuan Haji Dato' Seri kediaman rasmi TPM yang didiami Tuan Haji Anwar Hj Ibrahim telah dirakamkan secara sulit. Ketua kami diwaktu itu Tuan Haji Datuk Amir Junus diwaktu itu sangat rapat dengan Tuan Haji Anwar Haji Ibrahim telah memberi tahu perkara ini kepada Tuan Haji Anwar Haji Ibrahim.

Kami percaya YAB Tuan Haji Dato' Seri masih ingat dalam perbualan akhir YAB Tuan Haji Dato' Seri dengan Tuan Haji Anwar Haji Ibrahim, Tuan Haji Anwar ada berkata " You even bug my house". YAB Tuan Haji Dato' Seri Dr. menjawab tanpa emosi " I did it for security reason". Kami tahu siapa yang bercakap benar.

RENUNGAN DARIPADA E3M

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

23 comments

comments
Batu Nisan (BN)
August 15, 2011 at 10:40 PM delete

Apa yg kau tahu anak Tambi punde saja kau tahu lpastu entot gadis bwh umur,ingat umno ingat sek,ingat Rahim ingat rogol gadis bwh umur,dek2 nak jaga maruah gadis melayu inilah dia puak2 yg kenyang makn daging sebangsa.tak payah tunjuk jaguh kita tahu siapa pukimak...dlm umporno

Reply
avatar
Anonymous
August 15, 2011 at 10:44 PM delete

Macam ni pun nak bercakap lagi. Nak jadi ketua lagi. Dunia dah nak kiamat kot. Tak malu ka.

Reply
avatar
Anonymous
August 15, 2011 at 11:16 PM delete

kapala pak dia

Reply
avatar
August 15, 2011 at 11:18 PM delete

"Beliau berkata demikian diprogram Menghayati Ramadan dan penyampaian sumbangan kepada Ibu-ibu Tunggal Seri Mastana diKampung Seri Tanjung, Masjid Tanah semalam"

Dalam Program menghayati Ramadhan dan sumbangan pun boleh melalut sedemikian rupa....

Reply
avatar
Anonymous
August 15, 2011 at 11:37 PM delete

Sebelum nak tunjuk baik dikhalayak ramai, anak tambi kena angkat sumpah laknat yg dia tak rogol budak melayu bawah umur dulu. Kesian kak bedah..

Reply
avatar
Anonymous
August 15, 2011 at 11:39 PM delete

ewah! mamat seks maniak ni bercakap macam ulamak la pulak!! perbaik la diri tu dulu oi!! bila lagi?

Reply
avatar
August 15, 2011 at 11:40 PM delete

rahim ni bagai rogo budak bawah umur minat sekali

Reply
avatar
Anonymous
August 15, 2011 at 11:54 PM delete

Dh jd haji pon..
Masa lontar jamrah tu ingt main saja2 lontar jer ker?
Blk sini klu perangai mcm setan lg,eloknya bia landing jer Flight kt airport tuh,kami baling kamu dgn batu pulak..
whakakakaka!!!!!

Reply
avatar
Anonymous
August 16, 2011 at 6:28 AM delete

Berubahlah pak Rahim Tamby Chik. Sudah tua tu patut rajin ke masjid menginsafi diri & bukan terus nk tunjuk angkuh. Buat mcm Pak Lah. Lain lah kalu semasa hayat berkuasa dulu adalah seorang pemimpin yang adil, bersih & baik. Ni bukan, dah tua lagi nk buat fitnah semata-mata dendam. Dah ada tempat ke dalam neraka??

Reply
avatar
August 16, 2011 at 7:11 AM delete

Dia marah sebab dulu pembangkang sangat serius dengan kes rogol dia sampai dia tersungkur.

Reply
avatar
Anonymous
August 16, 2011 at 8:14 AM delete

SubhanAllah wahai pengkomen2 diatas cubalah tolak tepi hal ehwal politik yg kamu mainkan......berjuanglah untuk menentang penyebaran agama selain Islam kepada orang Muslim....apa nak jadi dgn kamu semua ni haa....

Reply
avatar
Anonymous
August 16, 2011 at 8:41 AM delete

Tazkirah di bulan ramadhan oleh Al Ustaz Mat Todi & Rogol...
Kah...kah...kah.

Reply
avatar
Anonymous
August 16, 2011 at 8:43 AM delete

Ada ciri-ciri seorang Mufti Melaka yang baru...
Sipundek....melayu bangsat

Reply
avatar
Anonymous
August 16, 2011 at 8:55 AM delete

sahibul samahah ustat rahim tambi chik cakap pasal Islam kahkahkahkah mcm bangsat

Reply
avatar
Anonymous
August 16, 2011 at 8:55 AM delete

Muka perogol nak sebut Isu Murtad? Ka ka ka... memang dari golong mamakkuty...nama pun ada Tambi...

Reply
avatar
Anonymous
August 16, 2011 at 9:32 AM delete

Salam...try gi blog papagomo, housepk, zulkifli nordin, milosuam, perisik rakyat cuba banding beza

Reply
avatar
Anonymous
August 16, 2011 at 10:33 AM delete

anon 8:14
aku nak cakap lebih2 pasal RTC ni, aku macam kau juga teringat bulan puasa. Tapi membiarkan hipokrit sekor ni menyalak memfitnah orang lain pun tak boleh. Elok kau nasihatkan dia duduk diam2....diam lah Rahim!!!

Reply
avatar
Anonymous
August 16, 2011 at 10:48 AM delete

Kenapa nak salahkan pembangkang. isu murtad ini dah lama. Zaman Mahathir lagi..... tapi tiada tindakan apa2 pun. Sekarang baru nak kecoh wat apa....sepatutnya perkara ini telah diperangi sejak dulu lagi......Kalau BN benar2 ingin tegakkan ISLAM mengapa tidak diperangi habis2an dalam menyelamatkan umat Melayu yg dikristiankan dr duluuuu lagi. Apa yg diajukan oleh Mufti Perak ditepikan sejak dulu lagi..... Bila dah dekat pilihanraya baru....keluar sorang2 barua BN nak tunjuk hero....

Reply
avatar
August 16, 2011 at 11:03 AM delete

nak sebut kes ko rogol budak 16 tahun tu kang ko kate tak baik ngungkit bulan puasa ni

Manusia Kini Boleh Melihat Bulan Dengan Belon Udara Panas(Video)

Reply
avatar
Anonymous
August 16, 2011 at 11:58 AM delete

SubhanAllah sekali lagi..wahai pengkomen2 diatas cubalah tolak tepi hal ehwal politik yg kamu mainkan......berjuanglah untuk menentang penyebaran agama selain Islam kepada orang Muslim....apa nak jadi dgn kalian semua ni haa....

Reply
avatar
Anonymous
August 16, 2011 at 1:43 PM delete

Diam lah woooi rahim!!!

Reply
avatar
Anonymous
August 16, 2011 at 9:50 PM delete

Muka penganyak pun nak cakap bab agama

Reply
avatar
August 17, 2011 at 5:53 PM delete

sebab salahkan pembangkang kerana pembangkang yang beria-ia sangat bagi komen yang JAIS tak sepatutnya serbu DUMC . sedangkan dalam tu sempat ditahan ICnya 12 orang anak muda melayu yang sedang dalam proses dimurtadkan . kenapa DAP marah sangat . kenapa nik nazmi dari keadilan marah . kenapa khalid samad marah . kenapa PAS sibuk sibuk nak jadi orang tengah . takut hilang undi kristian ker takut hilang undi melayu ??

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive