Transformasi Ala Guan Eng.. 200 Kontraktor Bumiputera mendapat Projek..

Artikel ini ditujukan khas buat Pencacai UMNO yang sering meninggalkan komen di dalam ruangan komen blog ini..

Bila aku menyiarkan satu berita yang dipetik dari Berita Harian yang aku tukar tajuknya dari ‘ Jual rumah, ikat perut tiada projek’ kepada Transformasi ‘Ala Najib.. 28,588 kontraktor Kelas F bakal gulung tikar ‘ sila baca di (SINI) beliau telah meninggalkan satu komen yang tak relevan langsung dengan tajuk artikel aku itu..

Komen Pencacai itu ialah..


‘tak heran lah kontraktor kelas F kat Penang gulung tikar. dah memang dijangka. mau taknya yang perintah kerajaan DAP . manalah DAP ni nak beri projek terus kat kontraktor seperti yang beri biasa dibuat . tengoklah dalam kes Teoh Beng Hock . habis semua projek dibawah DUN dia disapunya . adalah barua melayu yang beri guna lesen tu ... dapatlah 10% jer . Bayangkan lah sebutharga dengan letterhead pembekal ada dalam komputer riba TEOH HOCK , yang hanya seorang pembantu kepada wakil rakyat dari parti DAP. nasib ah kau para kontraktor kat penang dan selangor , dah rakyat sana silap pilih kerajaan .

Aku tak mahu kata pencacai itu bodoh biarpun komennya itu mempamirkan kebodohannya.. kerana tajuk berita tersebut ialah tentang 28,588 kontraktor Kelas F seluruh Negara bukannya negeri Pulau Pinang sahaja.. komen beliau mengenai Kontraktor Pulau Pinang sahaja..

Kalau di bawah Program Transformasi Ala Najib kita telah membaca 28,588 kontraktor Kelas F bakal menggulung tikar.. berikut pula adalah berita mengenai Transformasi Ala Guan Eng..

200 Kontraktor Bumiputera telah dianugerahkan kontrak mendalamkan sungai di kawasan yang sering dilanda banjir di seluruh Pulau Pinang..

Mereka dianugerhkan kontrak tersebut secara rawak melalui e-tender Kerajaan negeri Pulau Pinang bukannya kerana mereka mempunyai kabel di dalam pentadbiran Kerajaan Negeri Pulau Pinang..

Ini barulah dikatakan Transformasi.. dari tiada kepada ada.. bukannya seperti Transformasi Ala Najib tu.. dari ada kepada tiada sampai kena ikat perut untuk terus hidup..


A deluge of river deepening projects

GEORGE TOWN: Some 200 bumiputra contractors in Penang have been awarded contracts worth RM15.7mil to carry out river deepening projects in flood-prone areas in the state.

Chief Minister Lim Guan Eng said the projects were awarded randomly through e-Tender on the state government’s website.

A steady increase in the river deepening projects in the state had been recorded, he told a press conference after meeting with the contractors in his office.

In 1990, 128 projects were carried out while 187 were carried out last year and as of June this year, 243 projects have been given out to contractors.

Among the contractors, Nor Ana Nayan, 46, who is Gerak Restu Enterprise manager, said her company had been awarded the tender to maintain and clean some 45 rivers in Changkat, Nibong Tebal on the mainland.

“The cost of cleaning and maintaining all the rivers is about RM10,000 for each session and we do it five times a year,” she said.

Impian Sejati Enterprise manager Zainidin Saleh, 63, said that his company also received the tender to clean rivers and drains in south Seberang Prai.

Penang Malay Contractors Asso-ciation president Datuk Mohamad Fadzill Hassan lauded the state’s move but he urged the Penang Government to look into the plight of the 1,200 Class F Malay contractors in the state.

On the e-Perolehan system which contractors use to apply for tenders online, Fadzill said that to be more transparent, the state should start giving out tenders and contracts through a ‘drawing lot’ system.

The Star Online

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

10 comments

comments
PakSu Man
July 28, 2011 at 10:04 PM delete

yang dok hingaq(bising) tuu Kontraktor Bumiputera UMNO, pasai depa tak dapat, masuk paper masuk tv.laa nii Kontraktor Bumiputera PR la pulak maaaa! "leng-leng maaa"

Reply
avatar
July 28, 2011 at 10:41 PM delete

uhhhhh 200 indent harga rm50,000 setahun bawah jabatan perairan dan saliran negeri pun lim guang eng nak tumpang ambik nama . kat negeri lain tak bising pun .

Reply
avatar
July 28, 2011 at 10:50 PM delete

Klasifikasi kontraktor mengikut spesifikasi UMNO:

Klas A = Klas Atas
Klas B = Klas Bawah
Klas C = Klas Cincai
Klas D = Klas Dua
Klas E = Klas Emergency
Klas F = Klas Fuck

Selain dari kontraktor klas A, klas yang lain tu takyah cakaplah kalau Klas B pun dah klas bawah.

Reply
avatar
July 29, 2011 at 5:49 AM delete

Kebanyakkan mentaliti mereka ni comment sebelum baca. Kalau baca pun , setakat baca tajuk.

Smartphone : Risiko "privasi" pengguna terdedah.

Cara Buka Banyak YM dan Banyak ID pada 1 Masa
.

Reply
avatar
Anonymous
July 29, 2011 at 9:31 AM delete

penganutpas.. tak de lah kontrator tu sampai jual rumah... gulung tikar...

modal bersih kan kawasan sungai pun apa lah sgt ... kalau kerap hujan lebat lg senang keje .. habis kuat kerja buang sampah kat jembatan...

Bersih kali pertama dan kedua mungkin susah sikit lah.. tp lepas tu tenguk tenguk je ...

Reply
avatar
Anonymous
July 29, 2011 at 9:37 AM delete

sebenarnya persoalan/tuduhan pencacai sebelum ini ialah kontraktor melayu di pp ditindas ... melayu di pinggir kan..

nah 200 kontraktor bumi kau ... dpt projek ..

kalau parti bertunjang kan melayu amenot.... hny 10 kontraktor melayu diberikan projek... kalau ada 10 bhg lah kat pp.. kalau 8 bhg .. baca 10 kontraktor melayu tu sbg 8 laaa...

tak gitu penganutpas???

Reply
avatar
Anonymous
July 29, 2011 at 10:24 AM delete

mmg buang masa layan penganutpas sbb jelas dia mmg tak dak modal nak komen. pemimpin UMNO yang dia agungkan ada nak bg cm tu..lainla klu dia pun terlibat atau dia adalah kontraktor kelas F yang jenis buat keja bg kt cina..semua kerja di ali baba kan. kata bodoh marah tp mmg bodoh..kecik2 tak nak mampos, bila dah umur 86 tahun pun tak mampos2 lagi!!!

-penganutUMNO

Reply
avatar
July 30, 2011 at 2:03 PM delete

kerajaan pulau pinang pimpinan lim guang eng ni kalau sebut harga pun panggil tender ker ?? Indent pun panggil tender gak ker ?? kalau tender tu macam mana plak ?? cuba gak pegi tanya kawan kawan yang kerja dengan JKR. negeri perlis yang paling kecik sekali dalam malaysia berapa indent yang dikeluarkan dalam setahun?? isshhh tulah asyik main bangkang jer , mentadbir tak reti . yang reti hanya salahkan orang lain kerana dah tadbir 50 tahun.

Reply
avatar
Anonymous
July 31, 2011 at 12:34 PM delete

ni punya tolol si penganutpas... samakan pulau pinang dgn perlis..

pembangunan pulau pinang tu selayak nya di bezakan atau setarafkan dgn kuala lumpur..

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive