Tindakan Ghani Abdul Jiman BIADAP!



KUALA LUMPUR, 31 Julai — Bekas presiden Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim) Dr Mohd Razak Idris menyelar tindakan sebuah badan bukan kerajaan (NGO) Melayu yang cuba memberikan “hadiah” berupa pakaian dalam kepada Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng.


Kelmarin Persatuan Suara Anak-anak Malaysia Negeri menghadiahkan dua coli dan seluar dalam bercorak harimau bintang kepada Lim sebagai simbolik meluahkan rasa tidak puas hati terhadap pentadbirannya.- sila baca di (SINI)

Razak berkata tindakan Persatuan Suara Anak-anak Malaysia Negeri yang diketuai Mohamed Ghani Abdul Jiman itu satu perbuatan tidak berakhlak dan melanggar amalan orang Melayu di negara ini.

“Saya menyeru kepada pihak yang terlibat ini memohon maaf kepada beliau (Lim) kerana telah melanggar batas susila yang dianjurkan ajaran Islam,” katanya dalam khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada The Malaysian Insider.

Pensyarah Fakulti Pengajian Islam Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) ini menambah sebarang pertikaian politik hendaklah dibuat dengan saluran yang betul dan bukan bertindak di luar batasan.

“Saya berharap supaya sebarang pertikaian politik dan ketidakpuasan hati tentang urusan pentadbiran negeri diluahkan dengan cara yang beradab pada masa akan datang.

“Jangan sesiapa merosakkan imej baik umat Islam yang menjunjung tinggi ketinggian budi dengan perbuatan yang berunsur biadap seperti itu,” katanya.

Pada sidang media yang diadakan di Komtar, George Town kelmarin Mohamed Ghani berkata “hadiah” itu diberikan kerana sikap Lim dan beberapa barisan pemimpin kerajaan negeri Pakatan Rakyat itu termasuk Setiausaha Politik Ketua Menteri, Ng Wei Aik, yang didakwa menindas rakyat Pulau Pinang.

Menurutnya, coli dan seluar dalam wanita bercorak harimau bintang itu dijadikan hadiah kerana ia simbolik menandakan Lim dan Ng sebagai tarzan serta menggelar semua pemimpin kerajaan negeri sebagai harimau.

“Maskot Kerajaan Negeri bukan kucing dan kononnya mengamalkan dasar cekap, akauntabiliti dan telus (CAT), tapi sebenarnya adalah harimau. Oleh kerana dia tipu rakyat, kita hadiahkan coli dan seluar dalam kepadanya.

“Ini tunjukkan ketidakpuasan hati kami sebagai rakyat Pulau Pinang terhadap kerajaan negeri yang selama ini tidak bela nasib kami,” katanya.

Walaupun tiada wakil kerajaan negeri yang menerima “hadiah” itu, kumpulan itu telah menggantungkan coli dan seluar dalam itu di pintu masuk yang menyediakan lif untuk ke pejabat Lim.

Tambah Razak, tindakan Persatuan Suara Anak-anak Malaysia Negeri itu juga boleh mencemarkan hubungan baik antara orang bukan Islam.

“Kita selaku umat Islam harus mengakui iaitu hubungan kita dengan penganut bukan Islam adalah berasaskan ukhwah insaniah.

“Jangan sesekali mencemarkan hubungan abadi ini oleh sebab permusuhan politik,” katanya.


The Malaysian Insider

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

16 comments

comments
Anonymous
July 31, 2011 at 11:47 AM delete

MINTA DIBUAT PEMBETULAN SEDIKIT...YANG DOK BUAT ONAR TU BUKAN MELAYU WAHAI SAUDARA Dr. MOHD RAZAK....DIA TU MAMAK YANG MANA ASAL KETURUNAN DIA TU MEMANG DARI INDIA DATANG KE MALAYSIA CUMA NAIK TONGKANG AJA....KALAU TENGOK I/C BELIAU AKAN TERCATAT KAUM INDIA BUKANNYA MELAYU....

Reply
avatar
Anonymous
July 31, 2011 at 12:14 PM delete

NGO melayu? tapi semua dalam gambar tu bukan melayu! Ini satu fitnah kepada bangsa melayu.
hadiahkan seluar dalam, baju dalam? Ini bukan ajaran islam! Ini satu fitnah kepada umat islam.

Peringatan kepada mamak2 penyokong mamu ghani ni...jangan sekali-kali labelkan NGO kamu sebagai NGO melayu seandainya kamu tak faham adat MELAYU....tolong panggil NGO mamak.

Reply
avatar
Anonymous
July 31, 2011 at 12:33 PM delete

coli dan seluar dalam patut bagi kat mat monggol yg sex maniac...kah...kah...kah

mamak2 ni boleh pikaiq takat tu je.....mai hisap peliaq aku lagi baik...kah...kah...kah

Reply
avatar
July 31, 2011 at 12:40 PM delete

INI BUKAN NGO MELAYU TAPI NGO MAMAK KUTIK.......JGN SAMPAI MELAYU MARAH WAHAI MAMAK SEMALAYSIA.....PRESIDEN KIMMA MERANGKAP SENATOR.....SILA NASIHATKAN ANAK BUAH KAMU.....INI BUKAN MELAYU ISLAM......

THINK BEFORE YOU LEAP......UMNO P.PINANG APAH PENDIRIAN KALIAN?????

DIMANA LETAKNYA RUKUN NEGARA KELIMA: KESOPANAN DAN KESUSILAAN

Reply
avatar
Anonymous
July 31, 2011 at 12:52 PM delete

malangnya di malaysia, sesiapa beragama islam dan boleh cakap Melayu, jadilah di bangsa Melayu. apa boleh buat.terima ajalah.

Reply
avatar
Anonymous
July 31, 2011 at 1:32 PM delete

itu lah manusia bernama MAMAK TONGKANG mengaku MELAYU mengapa org2 melayu diam sehingga di perkudakan oleh MAMAK2 ni, INGAT LAH WAHAI bangsa melayu jatuhnya kerajaan melayu MELAKA kerana MAMAK SI KITUL yg menjadi pemfitnah dan tali barut PORTUGIS sehingga bendahara Seri Maharaja yg mahir dlm seluk beluk Pentadbiran dan Pertahanan mati di hukum bunuh oleh Sultan Melaka tanpa usul periksa bukan saja Bendahara seorang sj yg di bunuh nya tp juga seluruh k'ga beliau yg tinggal cuma Tun Fatimah utk banginda jadikan isteri setelah suami nya Tun Ali juga di bunuh bersama2. kini yg byk tinggal adalah cucu cicit, piut MAMAK SI KITUL jd berhati2 dan berwaspada lah wahai bangsaku melayu. glgn ini memang PAKAR mencipta FITNAH!!!

Reply
avatar
Anonymous
July 31, 2011 at 1:43 PM delete

MAMAK2 ni memang kurang ajar xde adab kesopanan lansung yg depa tahu duit2 itu sj, bg duit apa pun mrk sanggup lakukan itulah dia mamak kat malaysia ni, mana dia 1 malaysia yg di laung2kan oleh Najib PM kita habis rosak xde makna nya slogan 1 malaysia kalau tiada tindakan yg di ambil terhadap mamak tongkang ni..orang MELAYU memang berbulu dengan mamak2 ni terutama orang2 melayu melaka mrk x lupa sejarah melayu melaka apa yg terjadi kat Bendahara Seri Maharaja dan keluarga mrk walaupun peristiwa hitam itu dah berlaku hampir 600 thn.

Reply
avatar
Anonymous
July 31, 2011 at 3:37 PM delete

perangai mcm sampah!
patutla, mamak rupanya...

Reply
avatar
Anonymous
July 31, 2011 at 11:37 PM delete

Memang dlm sejarah kebanyakan mamak adalah golongan ganas dan suka menfitnah. Tengok Parameswara dan mamakkutty adalah segala ketua segala mamak. Ingat insiden Kpg Rawa di Pulau Pinang dimana mamak berbunuhan sesama bangsanya (orang india juga) dulu? Kemudian orang melayu dari luar P.Pinang campur lawan...patutlah RPK kata melayu BODOH!

Reply
avatar
Batu Nisan(BN)
July 31, 2011 at 11:44 PM delete

Mamak adalah spesis cibai Pukimak,tolong jgn jatuhkan mertabad org melayu pucibai mamak,waa pasti naik angin kalau dengar pukimak mamak ni tunjuk kuasa,negara ni bukan makbapak dato nenek pukimak mamak ni yg punya,yg waa tahu pukimak mamak ni hanya perdagang cari sekeping roti canai kat malasia ni,so jgn tunjuk lagak,kalau pukimak mamak ni berdegil kita bangsa pribumi akan menghantar pukimak2 ni kat mumbai atau sri langka itu asal usul pukimak kamu mamak..jgn bagi kami org pribumini naik angin,memang cilaka punya pukimak mamak...apa erti luu bagi coli/seluar sumbu,nak tunjuk biadap di negara kami...cilaka sial mamak ni...

Reply
avatar
Anonymous
August 1, 2011 at 1:39 PM delete

rakyat tanah melayu malaysia ni kene ingat, mahathir tu keturunan mana? mamak kuti gak, tgk malaysia masa dia jaga, kulit nampak cantik, dalam banyak busuk, sekarang ni mamak2 yg ada kat malaysia ni byknye dia pnya sedare la,habih rosak malaysia ni dia buat, yang best gak tu satu group silat ni, ape name cicah?lincah? mamak gek..xtahan mengaku melayu tuu..wei silat hang n keturunan hang bukan melayu..wahai rakyat malaysia..aku sayang tanah tumpah negara aku, aku xnak sok cucu cicit aku ngata atok2 dia dah bagi susah kat diorang sebab dulu pilih org hampeh jg negara ni ,macam aku dok nganta pemimpin dulu yg dok byk kilafnye..tanah melayu ni kita warisi dari nek moyang kita dulu..igt ank bangsa,anak cucu dan warisan kita..jangan dipilih api dalam sekam..bertindaklah sekarang..selamatkan tanah melayu ini (malaysia)igt bangsa ni byk musuh nye yg cuba nk ambil kesempatan..igt lah

Reply
avatar
Anonymous
August 1, 2011 at 4:08 PM delete

Tuan2 semua.. nak tahu.. MAMAK dalam photo ni semua sure beli bra/panty spare utk bagi kat bini2 depa.. cuba bayangkan bini2 depa pakai?

Sure SEXY gila habis.. mcm beruk pakai panty/bra bini2 depa dlm photo ni... hahahahahahaaa..

MAMAK BODOHHHH....PIIIIIII RAHHHHHHHH..

Hadiah la 1 kat Najib tu dan suruh Rosmah Pakai..

1. Tak Muat
2. Hodoh Gila
3. Yak sexy.. nak muntah bila tgk Rosmah Gemok tu pakai

Reply
avatar
Anonymous
August 2, 2011 at 1:27 AM delete

The mamaks are taking away jobs, business opportunities, government funds allocated to Malays, government contracts, bumi loans.....

Mahathir is still Indian as his paternal ties is from India. Mahathir is not a Malay rather an Indian Muslim. KIMMA is Mahathir and MIC is where he belonged and not UMNO.

Reply
avatar
Anonymous
August 2, 2011 at 4:13 PM delete

Inilah bezanya orang berpolitik dengan barua politik. Mamak keling ni dia bukan ada pertimbangan. Mcm orng Gila, org suruh buat apa pun dia buat. Tak reti nak jaga maruah org Islam langsung. Manusia jenis ni lebih kurang macam keldai saja...

Reply
avatar
Anonymous
November 17, 2011 at 7:26 PM delete

ini mamak buat gempak,ini ampu nak masuk pru akan datang aku syor you buat parti mamak lahhhh wooooii

Reply
avatar
Anonymous
December 9, 2011 at 3:29 AM delete

ORANG MELAYU BANGKIT MENENTANG MAMAK (munafik mengaku melayu)DI PENANG. SEDARLAH BANGSAKU...MAMAK ADALAH TALIBARUT PENGHANCUR UMAT!!!!! AYUH KITA GERAKKAN PEMBEBASAN MINDA MELAYU DARI DIROSAKAN MAMAK2 KEPARAT. MELAYU ADALAH MELAYU, MAMAK ADALAH MAMAK!!!! KITA TUBUH SEKARANG ANGKATAN MENENTANG KEMUNAFIKAN MAMAK PENANG!!!!!!

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive