Satu Alamat, 88 pengundi.. Apa penjelasan SPR?

SPR adalah sebuah Badan yang bernaung di bawah institusi Raja-Raja Melayu dan bertanggungjawab mengawal selia proses pilihanraya negara ini. Ianya sewajarnya adalah sebuah Badan yang bebas dan berkecuali dari mana-mana parti politik samada dipihak Kerajaan mahupun Pembangkang.

Bagaimanapun semalam Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihanraya iaitu Wan Ahmad Wan Omar telah mengeluarkan satu kenyataan yang boleh menjejaskan kredibiliti SPR sendiri.

Dalam kenyataannya yang jelas menunjukkan beliau memihak kepada Barisan Nasional, Wan Ahmad telah mendakwa perhimpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai ini digunakan oleh Pakatan Rakyat untuk meraih sokongan bagi membina momentum untuk gagasan itu menawan Putrajaya.

Hujah yang sama telah digunapakai oleh Perdana Menteri Najib Razak beberapa hari sebelum itu.


Wan Ahmad turut mendakwa pembangkang risau menyaksikan kebangkitan BN dan mahu menggerakkan Bersih kali kedua setelah menyaksikan bagaimana perhimpunan tahun 2007 membawa kepada 'tsunami' politik yang memberi kemenangan besar kepada PR pada PRU 2008.

Kenyataannya boleh dibaca di SINI.

Mungkin Wan Ahmad mempunyai terlalu banyak masa terluang hingga membolehkan beliau memikirkan akan agenda Pakatan Rakyat dalam perhimpunan BERSIH 2.0 akan datang ini..

Hal yang sepatutnya beliau mendiamkan diri bagi menunjukkan bahawa beliau seorang yang mempunyai kredibiliti dan bertanggungjawab terhadap tugas yang diamanahkan terhadapnya oleh Raja-Raja Melayu.. bukannya sibuk untuk memberikan ulasan..

Beliau sepatutnya membuat semakan terhadap daftar Pemilih yang baru dikemaskini Mei lalu, jika beliau serius akan tanggungjawabnya beliau harus menjelaskan bagaimana sebuah rumah yang kecil ini boleh terdapat seramai 64 pengundi didalamnya.. dan bagaimana pula sebuah lagi rumah yang berada dikawasan yang sama boleh mempunyai seramai 88 pengundi pula?


Rumah kecil ini mempunyai 65 pengundi..



Ini adalah pemilih yang beralamat 1138 kesemuanya ialah 64 Orang, nombor dihadapan senarai adalah nombor siri dari Daftar Pemilih dan nombor terakhir adalah alamat rumah.

15 330422085529 L 1933 MOHD YUSOF BIN MOHD SOOM 1138
48 410403085435 L 1941 MOHD HUSSIN BIN CHAT 1138
44 410108075218 P 1941 RAMLAH BINTI MAT ALI 1138 TBP
76 441202085836 P 1944 EMBIN BINTI ABD RAHMAN 1138
86 460819025036 P 1946 KHATIJAH BT HASSAN 1138
95 470102075254 P 1947 KARTHIYANI A/P PERUMAL 1138
98 470302025470 P 1947 SITI ASA BINTI ARIFIN 1138
114 480928075516 P 1948 MANGGAKASSIN A/P PARMAL 1138
115 481214045168 P 1948 MARIAM BINTI SAAD 1138
125 491107025478 P 1949 SITI JAMALIAH BINTI MD MIN 1138

187 540612025178 P 1954 KECHIK BINTI HAMID NT 1138
194 541029025212 P 1954 RAFTAH BINTI HASSIM 1138
246 561118075201 L 1956 MOHD RASHID BIN MD NOOR 1138
263 571007085860 P 1957 ROBIAH BINTI DIN 1138
273 580328075625 L 1958 MURAD BIN HASSAN 1138
282 580925075498 P 1958 ZAHARAH BINTI MD NOOR 1138
297 590316085577 L 1959 MAT ZAIN BIN MOHD YUSOF 1138
313 590925025721 L 1959 SAMSUDIN BIN REJAB 1138
335 610414085007 L 1961 MARATHAIYAH A/L PACHAVANAM 1138
338 610607075569 L 1961 RUSLI BIN MD NOOR 1138

342 610816025939 L 1961 ABU HASSAN BIN REJAB NO 1138
346 610907075659 L 1961 K PRAMASIVAN A/L P KALIMUTHU 1138
357 620410075724 P 1962 MARIAMA A/P CHELLIAH 1138
372 621204075445 L 1962 KARIM BIN MD.NOOR 1138
373 630101025634 P 1963 SABIRAH BINTI GHAZALI NT 1138
402 641007025009 L 1964 RAMLI BIN ZAHID 1138
408 641121025838 P 1964 BAHIYAH BINTI REJAB NT 1138
418 650712075495 L 1965 MOHAMAD BIN SHAARI 1138
430 660322075800 P 1966 SALASIAH BINTI MD NOOR 1138
439 660531075081 L 1966 AZHAR BIN ISMAIL 1138

455 670407076123 L 1967 AZHAR BIN MD NOOR 1138
475 680406075646 P 1968 JAYABHARATHI A/P VETTANATTAYIL 1138
479 680523106341 L 1968 EWAN BIN ZULKIFLI 1138
496 690220035733 L 1969 ROSLAN BIN ABDUL 1138
498 690516075216 P 1969 AMUTHAVALLI A/P SUBBAYAH 1138
506 691020075655 L 1969 AZNI BIN MD NOOR 1138
519 700618075117 L 1970 SHAMSUDDIN BIN DIN 1138
520 700626085219 L 1970 AMIR BIN HASAN 1138
524 701118075983 L 1970 KAMARUDIN BIN MD NOOR 1138
528 710114086030 P 1971 JULIANA BINTI KAMARUDDIN 1138

550 720605075351 L 1972 KAMARUDDIN BIN DIN 1138
552 720621025397 L 1972 ISMAIL BIN MOHD YUSOF 1138
568 730713075657 L 1973 KAMARUL ZAMAN BIN REJAB 1138
584 741210075253 L 1974 IBRAHIM BIN MOHD YUSOF 1138
585 741227075559 L 1974 MUHAMAT BIN ABDUL HAMID 1138
595 750606086594 P 1975 JAMILAH BINTI MOHD YUSOF 1138
596 750710075588 P 1975 ROSLINDA BINTI MOHD RANI 1138
610 761223025624 P 1976 NORAINI BINTI ABDAUL RASHID 1138
614 770205075542 P 1977 MANJULA A/P KRISHNAN 1138
616 770422086221 L 1977 JOHAR BIN AHMAD 1138

624 771203075869 L 1977 NAZRI BIN ABDUL HAMID NO. 1138
628 780220076227 L 1978 KUMARAN A/L KRISHNAN 1138
635 781221075159 L 1978 AZMAN BIN HASAN NO 1138
644 790822075001 L 1979 THURAIRAJ A/L KRISHNAN NO 1138
657 800806075593 L 1980 MUHAMAD ASRI BIN ABDUL RAZAK 1138
659 800902075323 L 1980 VISVA A/L KRISHNAN 1138
667 810410075182 P 1981 HANIZA BINTI ABDUL HAMID NO 1138
687 820621086200 P 1982 AIDA BINTI HASAN 1138
700 830414075583 L 1983 HAMZAH BIN MAT ZAIN NO 1138
704 830526075561 L 1983 MOHD REDZWAN BIN ABDULLAH 1138

748 850828075450 P 1985 SUHASINI A/P K PRAMASIVAN 1138
754 860302355465 L 1986 YASSIN BIN ABDUL HAMID 1138
758 860823565556 P 1986 NORAIZADATHULAKMA BT MAT RODZI 1138
773 880528355335 L 1988 MUHAMAD SAHLAN BIN SAMSUDIN 1138



Dan ini pula Rumah yang beralamat 1155, jumlah pemilih di sini ialah 88 orang,nombor dihadapan senarai adalah nombor siri dari Daftar Pemilih dan nombor terakhir adalah alamat rumah.

1 140707755111 L 1914 SHEIK DAWOOD S/O MOHAMMED GANI 1155
6 280702755029 L 1928 SINNAPPAN A/L MUNUSAMY 1155
7 281008075239 L 1928 NARAINA @ V.K VELOO A/L KALLIMUTHU 1155
24 360902025020 P 1936 MON BINTI YUSOF 1155
37 390601025104 P 1939 CHE GAYAH BINTI MAT DAUD 1155
40 400616085659 L 1940 CHE AHMAD BIN CHIK 1155
45 410210025022 P 1941 THANALECHEMY A/P SUBBAREDY 1155
67 431211085089 L 1943 MUNISAMY A/L MUNISAMY 1155
80 450915075026 P 1945 GOVINDAMMAL A/P SAMIAYAH 1155
90 461103075024 P 1946 RUKUMONY A/P MUTHIAH 1155

101 470528025078 P 1947 PADAVETTA A/P SINNIAH 1155
111 480831075528 P 1948 ANJALAI A/P MUNIAN 1155
116 490218085065 L 1949 SATIWELL A/L R NABBU 1155
120 490812025073 L 1949 RETNASAMY A/L SUBBIAH 1155
127 500217085836 P 1950 MURUGAMAH A/P MANIKAM 1155
128 500312025495 L 1950 MD ISMAIL BIN MYDIN PITCHEY 1155
133 500630075068 P 1950 PANJALAIE A/P S.MOTIYE 1155
135 500818025302 P 1950 KUPPAMMAH A/P SUBRAYA 1155
136 500908075354 P 1950 MUNIAMAH A/P RAMAN 1155
137 501003025293 L 1950 PALANYAPPAN A/L SUBRAMANIYAM 1155

155 521101075399 L 1952 SEGAR A/L SUBRAMANIAM 1155
157 530110025267 L 1953 GOVINDARAJOO A/L RAMAN 1155
160 530310025173 L 1953 PERUMAL A/L PERUMAL 1155
161 530322075426 P 1953 ALICE MARY A/P ANTONISAMY 1155
180 531214075351 L 1953 MARIAPAN A/L VELOO 1155
189 540831085218 P 1954 ENDRANI A/P ARUMUGAM 1155
197 550118025155 L 1955 SUBRAMANIAM A/L S.AHNIMANNAN NO 1155
198 550129025441 L 1955 GANESAN A/L SOORAPPAN 1155
207 550415025530 P 1955 MARIAMAH A/P RAJAGOPAL 1155
210 550608025668 P 1955 MANIEE A/P JOSEPH 1155

218 551227025087 L 1955 NAGAPPAN A/L MUNUSAMY 1155
225 560404085967 L 1956 ARUMUGAM A/L PARAMASIVAM 1155
227 560409075450 P 1956 RANGAMAH A/P NALAIAH 1155
230 560415026006 P 1956 RAMAMAH A/P GOPAL 1155
232 560522075022 P 1956 RAJASPORY A/P GOVINDARAJOO 1155
234 560602075006 P 1956 BALOMANI A/P ASIRVATHAN 1155
261 570906025605 L 1957 KRISHNAN A/L NADARAJAH 1155
265 571024075189 L 1957 BEATLICE A/L ASUVATHAM 1155
266 571101026189 L 1957 VIJAYAN A/L MURUGIAH 1155
268 571105075500 P 1957 V.MARY A/P VANATHAIAH 1155

280 580828075066 P 1958 HESHAH BEE BINTI M.M KADER BAWA RAWTHER 1155
285 581106025088 P 1958 HABIDAH BINTI KASSIM 1155
295 590301075931 L 1959 NARAYANASAMY A/L V.K.VELOO 1155
298 590318025367 L 1959 RAVITHIRAN A/L NADARAJAH 1155
299 590318075735 L 1959 DAVID A/L AZIRVATHAM 1155
304 590520025926 P 1959 YASODAH A/P GOVINDASAMY 1155
317 591222075508 P 1959 SHARIPAH B BINTI MAHMUD 1155
322 600407075602 P 1960 SANTHANAMARY A/P AROKIASAMY 1155
324 600515075132 P 1960 PUSPERVALLI A/P NADESON 1155
326 600531075116 P 1960 LAGMI A/P SANNASEE 1155

331 601024085840 P 1960 AMUTHA A/P SUBRAMANION 1155
349 610925105946 P 1961 SELVARANI A/P MURUGIAH 1155
350 611001026038 P 1961 AMUTHA A/P NARASU 1155
380 630421085003 L 1963 SHAMUGAM A/L MUNISAMY 1155
381 630517086617 L 1963 VASOO A/L SUBRAMANION 1155
382 630617025782 P 1963 MURUGAMAH A/P NADARAJAH 1155
397 640531075972 P 1964 PLOMINA A/P KUPPUSAMY NO 1155
399 7432554 640628086483 L 1964 JAYABALAN A/L MUNISAMY NO 1155
425 651218075275 L 1965 MUNIANDY A/L NARAINA @ V K VELOO NO 1155
427 660203086304 P 1966 VASONDA A/P SUBRAMANIAM 1155

449 670227075289 L 1967 PUVANASWARAN A/L NARAINA @ V K VELOO 1155
456 670409025741 L 1967 CHANDRAN A/L PONNAN 1155
463 670719085934 P 1967 PARAMESWARI A/P MUNISAMY 1155
478 680522075491 L 1968 V SEVANASAN A/L V K VELOO 1155
517 700518075611 L 1970 RAVY A/L RAMASAMY @ SUBRAMANIAM NO 1155
527 701213075009 L 1970 SUTHAGAR A/L SUBRAMANIAM 1155
570 730805086222 P 1973 SARALA A/P S SEGAR 1155
579 740710075212 P 1974 MANGALANAYAKEY A/P V SINNAIAH NO 1155
597 750730075198 P 1975 MUNISPERIE A/P SUBRAMANIAM 1155
613 770202085657 L 1977 MANICKAM A/L VERASAMY 1155

618 770723075016 P 1977 RATHNADEVI A/P DHEVAN NO. 1155
623 771127065641 L 1977 VIJAYA KUMAR A/L KARIAMALAI NO 1155
632 780814075256 P 1978 YOGESWARY A/P SUBRAMANIAM 1155
637 790430075141 L 1979 KARUNAGARAN A/L RAJU NO 1155
655 800613075546 P 1980 RAJESWARY A/P RAMASAMY 1155
664 810213075597 L 1981 VERARAKAYAN A/L VIJAYAN 1155
680 820207026050 P 1982 HEMALATHA A/P PERUMAL 1155
692 830113075619 L 1983 MEYYELAHAN A/L VIJAYAN NO 1155
703 830524075744 P 1983 RAJAKUMARI A/P SUBRAMANIAM 1155
705 830527075643 L 1983 NORIES A/L GNANAPRAGASAM 1155

706 830530075783 L 1983 PRABAGARAN A/L RETNASAMY 1155
707 830609086303 L 1983 VELU A/L BALAN 1155
710 831009026096 P 1983 THILAGAVATHI A/P PERUMAL 1155
729 840914075976 P 1984 MAGESWARY A/P BALAN 1155
730 841113075540 P 1984 ANGELINA A/P GNANAPRAGASAM 1155
747 850819075811 L 1985 BASKARAN AL VIJAYAN 1155
774 880611075254 P 1988 LINDA A/P GNANAPRAGASAM NO.1155
779 890311016294 P 1989 MALA A/P BALAN NO 1155


Sebahagian Daftar Pemilih.







Apa penjelasan SPR?

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

50 comments

comments
Anonymous
July 1, 2011 at 1:52 AM delete

Nampak rumah tu kecil je, tapi tak sangka pula di dalamnya seluas itu sampai boleh buat perkampungan.

Di dalam rumah tu ada kampung bunian ke? Bunian dengn hantu sepupukan?

Reply
avatar
Hairan..
July 1, 2011 at 2:39 AM delete

Teringin gak nak tengok umah tu.. Magic...

Reply
avatar
July 1, 2011 at 3:35 AM delete

haaaaa..apa lagi..jawablah SPR...kalau rumah tue didiami sebanyak itu walaupun berhimpit,xkan cukup..

Sensasi saat ini:
Tiket Wayang
Free!!

Reply
avatar
July 1, 2011 at 6:55 AM delete

itulah kalau spr sangat sibuk hendak jadi juru cakap B-end, jadi carca merba bila spr pandai juga tabur kacang pada salah burung atau salah mata kail, sepatut nya dia berkecuali dari mengeluarkan sebarang fakta auta dan tumpukan pada kerjanya sendiri...

Reply
avatar
Anonymous
July 1, 2011 at 7:23 AM delete

Ini baru 1Malaysia, i rumah pelbagai bangsa. Tercapai jugak visi Najib.

Reply
avatar
Anonymous
July 1, 2011 at 7:29 AM delete

"itu senarai daftaran pemlih sebelum 2002". jadi selama ini bn menang pilihanraya dgn undi hantu lah. PANTAT ANJING punya W Ahmad

Reply
avatar
July 1, 2011 at 9:23 AM delete

saya dan anak lelaki saya juga pernah dimainkan olih SPR dalam pilihan raya 2004.kami yang sejak mula dibolehkan mengundi,kami mengundi diKlang Selangor,tapi pada tahun itu nama saya ditukarkan keJerlun Kedah dan anak lelaki saya namanya berada diTrengganu.nasib baik dalam pilihan raya lepas nama kami dikembalikan kesini semula.

Reply
avatar
Mun'im
July 1, 2011 at 9:44 AM delete

xsabar tggu komen AKP...

Reply
avatar
Anonymous
July 1, 2011 at 9:54 AM delete

SPR ni cuma Siapkan Pelan Rasuah untuk najib aje. keluhan, sunggutan dan keraguan rakyat tak pernah di endah langsung dari dulu hingga sekarang. Pengurusi SPR tak buat kerja. Tapi malang nya bagi rakyat malaysia, semua institusi ini, SPR, Polis, MACC dah di cucuk hidung oleh umno, dan pemimpin umno buat negara ni macam MAK BAPAK mereka punya. Bagi umno rakyat tak penting dan tak ada kuasa.
Wahai orang melayu luar bandar, tak jelas kah lagi dosa pemimpin umno kepada rakyat? Ayuh berubah sebelum parah, berubah demi MARUAH!!!

Reply
avatar
Anonymous
July 1, 2011 at 10:10 AM delete

http://www.malaysiatimes.my/2011/06/16/baru-ada-akai/

jawapannya disini!!!

Reply
avatar
Anonymous
July 1, 2011 at 10:39 AM delete

aku nak upah orang yang buat umah tu bley tak?da 88 org duduk tak roboh2 ag,giler kukuh!!!hahahaha

Ninja Glock,Dari Casing Handset Jadi Pistol Sebenar!!

Reply
avatar
temeloor
July 1, 2011 at 12:12 PM delete

ada pattern lak umah ni, satu org tua2 je yg duduk (70-91tahun) satu umah lagi org muda2 punye (22-26tahun)

Reply
avatar
Anonymous
July 1, 2011 at 12:50 PM delete

ni baru bahalol....

Reply
avatar
Cynical
July 1, 2011 at 1:17 PM delete

apa nak kecoh, anak beranak dia la tu... setahun beranak 10 orang.. wakakakakaka....!!!

Reply
avatar
Anonymous
July 1, 2011 at 2:28 PM delete

SPR pandai main spin. Soal alamat rumah bukan urusan SPR untuk mensahihkan walau pun beribu penghuni daiam satu rumah. Hak mengundi berpandukan kepada alamat dalam IC. Dalam hal ini kena tanya jabtan imegrisen, jab imegresen tak ada hak nak larang pemegang untuk tinggal dimana mana tempat pun.

Apa nak dibuat? Semua SAH.

Yang patut di tekan kan ialah sewaktu membuang undi dengan mempastikan pengundi warga sebenar dan tidak mengundi berkali2, tidak memiliki banyak IC, isi kotak undi tidak ditambah tambah dikurang kurang , ditukarganti etc. perjalanan penghantaran kotak undi selamat, pegawai permerhati agen pilihan raya tidak dirasuah.

Kenakan Kempen Semak IC besar2an yang akan bebas PBB , sesiapa didapati memiliki IC dimana butir keterangan nya tidak betul / bohong atau tipu akan didakwa dimahkamah kerana memberikan butiran palsu semasa membuat permohanan pembuatan IC. Macam?

Ini macam baru kicup buah zakar SPR, Imigresen, orang2 amno dan pemegang2 IC haram.

Reply
avatar
Anonymous
July 1, 2011 at 3:21 PM delete

anon yang bg jawapannya di sini!! tak payahlah tunjuk diri tu macam detective conan sangat..kenapa spr tak boleh keluarkan maklumat lengkap dengan nama jalan sekali? sebab senang sikit nak menipu kalau maklumat tak lengkap. Ko dah pergi siasat dah ka? kalau BN bg elaun 5ribu sebulan kat kau pun aku tak heran..dah memang jenis makan rezeki tak kira halal ka tidak, hati dh keras mmg susah nak betulkan..

Reply
avatar
Anonymous
July 1, 2011 at 3:41 PM delete

Ada satu cadangan lagi ASD,
Kalau dawat kekal dah besi, Adakan pemeriksaan mandatori kimia sebelum membuang undi, lepas mereka membuang undi mereka diberikan suntikan dadah.
Kalau mereka cuba2 nak buang undi kali kedua pemeriksaan kimia dadah mendapati positif, bukan saja mereka dihalang dari mengundi, mereka akan di dakwa atas kesalahan akta dadah....ahahah!

Reply
avatar
Anonymous
July 1, 2011 at 3:44 PM delete

tangguh aja daftar pemilih mei tuuu!
PR cari lg error SPR bg dia tiap2 hari jwb, lama2 kantoiiii laaa!. Sepandai tupai melompat.......

Reply
avatar
July 1, 2011 at 3:56 PM delete

ni namanya 1Malaysia weh! boleh gamaknya pelbagai kaum dan jantina duduk dan hidup aman damai di bawah satu bumbung. Sok nanti pi mengundi leh pakat pi sesama... yang muda bantu yang tua... tak gitu? hahahhaha.....

Reply
avatar
July 1, 2011 at 4:36 PM delete

laknat2 di spr ni tak kan peduli semua dakwaan2 nih... sebab ada syaitan besar yg melindungi mereka. dah berapa banyak bukti ditunjukkan tetapi mereka, manusia2 laknat ini buat tak faham saja.. sebab tu kita ramai2 kena pakai baju kuning... ayuh..

Reply
avatar
July 1, 2011 at 4:38 PM delete

I guess Anak Kg Pertama either has no balls or is too feeble minded to comment on this farce

Reply
avatar
Anonymous
July 1, 2011 at 8:46 PM delete

Haha... dah agak dah

Anwar semasa dalam UMNO dan belum dipecat dari UMNO tahun 1998 dulu mengarahkan pengikut2nya mendaftar ramai pengundi di kawasan Ptg Pauh supaya dia terus akan memenangi kawasan Ptg. Pauh.

Yang Anwar marah sangat kerana ramai juga ahli2 UMNO yang dulu pengikut setianya tidak lagi menyokong dia kerana Anwar suka meliwat dan berzina.

Tapi sejak Julai 2002 dulu pendaftaran pemilih hanya mengikut address di kad pengenalan.

Reply
avatar
Anonymous
July 2, 2011 at 12:19 AM delete

Wah, cepatlah saman semua penama tu, Ambigakan peguam handal, saman cepat dan batalkan nama tu......

Reply
avatar
Anonymous
July 2, 2011 at 4:46 AM delete

kenapa korang x fikir yang nie dah di edit? kalau kes ni yang dulu2 kenapa x bawak ke mahkamah? kenapa dekat bersih baru ada menda2 camni? korang x rase korang ker yang menipu? Bersatulah kita x kira apa agama dan bangsa, jaga martabat bgsa dan keharmonian kita yang masih lagi ade nie. dah lumrah xdir untuk seseorang itu hidup susah....ps dah tau susah kerja lbh skit2. nie buang masa buat benda bodh...rugi negara rugi masyarakat..

Reply
avatar
Anonymous
July 2, 2011 at 9:29 AM delete

jawapannya ialah:sesungguhnya harga undi negara kita masih murah berbanding negara jiran.papppp!!!sedas tumbukan dilepaskan ke arah muka beliau!!!


Loji Nuklear Scotland Terpaksa Ditutup Kerana Obor Obor
Jalan JFK Runway 4 Dipenuhi Penyu
Friendster Dilancarkan Semula Dengan Bantuan Facebook

Reply
avatar
Anonymous
July 2, 2011 at 9:56 AM delete

Hello Brader dan Sista, u ol cek la betul betul sikit, I dah masuk dah, sebenar nya ada banyak bilik bawah tanah la, macam kat ROM, ada catacomb (tempat simpan mayat). Cuba pi tangok kalau tak caya!!!

Reply
avatar
Anonymous
July 2, 2011 at 10:23 AM delete

ada pencacai UMGOK tolol di sini yang cuba nak berhujah.. semakin berhujah semakin bangang aku nampak..

ada tolol pencacai berhujah.. anwar pakat-pakat daftar nama dalam satu alamat.. kalau begitu kenapa SPR tidak mantap pengurusan mereka dengan membuat semakan dan menaiktaraf sistem pendaftaran agar tiada berpuluh penama dalam satu alamat? SPR sibuk sangat ke? pilihanraya hanya 5 tahun sekali..

ada tolol UMGOK juga dakwa kenapa tidak dibawa ke mahkamah.. tolol apa beri jawapan sebegini!! isu bawa dan report penipuan pilihanraya dah lama dah hanya SPR, POLIS, MAHKAMAH DAN BLA..BLA.. tak pandang sebelah mata.. dipekakkan telinga dan dibuta kan mata..

semua tolol UMGOK beri kenyataan tahap bangang.. dan basi hujah tu!!

kalau bangang tetap bangang jugak!

Reply
avatar
July 2, 2011 at 12:08 PM delete

tu diaa..lu punya fitnah tahap mencapai babi terbang dh ni. bila gua suruh baca lu tak mau baca, lepas tu lu terus2 dok pesong org.

gua ckp sama lu, yg dok istiqomah memesong org ni iblis dan syaitan saja. moga2 lu tak termasuk dlm geng itu. tolong la baca artikel ni.

http://www.malaysiatimes.my/2011/06/16/baru-ada-akai/

"Bila kita beli Daftar Pemilih, ini yang kita dapat. Nombor rumah dan lokaliti. Tak ada nama jalan, tak ada nama lorong."

mmg bangsat la lu, dan dungu2 yg sokong lu mmg bangsat sebijik mcm lu. celaka terbesar yg bukan saja taktau bersyukur malah tak berilmu. kalau lu benci sgt kat kerajaan, lu tak payah belajar kat SMK lu bleh pi belajar kat SMJK. tp yg penting cari ilmu la dungu2 oiii...

moga2 lu dpt petunjuk!

Reply
avatar
Anonymous
July 2, 2011 at 1:31 PM delete

PR ada sistem canggih boleh detect penggundi hantu. Itu yg SPR & krjaan Umno kera ni takut. Nk sekat BERSIH. Buat malu je.

Reply
avatar
Anonymous
July 2, 2011 at 4:33 PM delete

memang bebal puak penyokong peliwat dan penzina Anwar nih

Bodoh sampai ke tua la.... Kan aku dah cakap pendaftaran dulu dibuat oleh penyokong Anwar kerana nak jadikan Anwar PM.

Allah swt maha kaya, hanya sebelah kaki saja Anwar nak jadi PM, tup-tup kegiatan liwat dan zinanya terbongkar dan diketahui umum.

Penzina dan peliwat layak ke jadi pemimpin Muslims.....??? bodoh piang betoi hangpa berkiblatkan kepada peliwat dan penzina...

Reply
avatar
Anonymous
July 2, 2011 at 5:26 PM delete

Woi bodoh piang,
memang hang ni memang bodoh piang dan sial . Tak kan pencuri nak habaq kat polis yang dia pencuri?

Bodoh piang pi habaq kat SPR tu supaya buang pengundi kat umah tu bagi tinggai 8 orang cukuplah...88 orang tu bodoh piang sangat.

Reply
avatar
Anonymous
July 2, 2011 at 6:29 PM delete

Tu sebab depa nak buat bersih nak cuci ini SPR . Dah bertahun dok cakap tak ubah juga , macamana orang tak marah dan kesal.

Reply
avatar
Anonymous
July 2, 2011 at 9:30 PM delete

spr dan daftar pemilih tu cuma alasan bagi menghalalkan cara . matlamatnya ialah menzahirkan rasa tidak puas hati bila ISLAM dijadikan agama rasmi negara ini . mereka mahu membuang syarat daftar kelahiran melayu mesti beragama islam sepertimana dalam undang-undang dan perlembagaan negara . ini lah mainan ambiga dan geng-gengnya . pas cuma pejam sebelah mata jer demi undi cina dan kuasa . spr dijadikan kambing hitam jer .

Reply
avatar
Anonymous
July 2, 2011 at 11:02 PM delete

ohh...peliwat dan penzina x layak jadi pemimpin islam...habis tue..pembu*** layak plak jadi pemimpin kita....sanggup pejam mata..kena pijak kepala...x sanggup dengar kebenaran...oppss....nnti kena bom plak mcm itu orang..kesian..kubur pun x ada..sungguh zalim.....lu pk la sendiri

Reply
avatar
Anonymous
July 3, 2011 at 12:43 AM delete

ye ke pembunuh....tak pernah pn kene dakwa buktilah, cuma selalu dgr citer je...kan Ambigas, karpal, pkr tu semua peguam hebat2....

Reply
avatar
Anonymous
July 3, 2011 at 7:46 AM delete

baru aku tahu . keluar video seks anwar dengan pelacur cina itu kira fitnah. pasal altantuya tu kira fakta. ni fatwa PAS ker ?? nasib baik aku bukan penganut PAS

Reply
avatar
azmie
July 3, 2011 at 12:03 PM delete

miss sexuan, sapa yg tara baca? lu ka sapa? lu tau ka ini kg dok tang mana? bodo. lu tak ikut ajaran sesat kasi terbalik kalimah syahadah pi buat demo itu hr? alang2 nak sesat, biaq lu ikut skali masuk neraka

Reply
avatar
Anonymous
July 3, 2011 at 10:35 PM delete

oiiiii mangkok hayun yg tak tahu apa2, itu rumah mak mertua aku la. depa yg boleh guna address 1138 adalah atas ikhsan arwah bapa mertua dan ibu mertua aku kepada jiran-jiran setinggarden kami untuk kemudahan surat menyurat.kalau depa pi mengundi sekali pangkah saja, kemudian balik rumah sendiri dan tak bernafsu nak pangkah banyak2 kali...kalau nak sapu BERSIH PRU 13 pun mai lah ambil berat tentang kebajikan kami dulu, tak pun bagi salam kat waris ka....ni apa ke jadah yang hang buat fitnah ni. Dah hilang akal ke cara berpolitik sehingga gelojoh menyelongkar dan mengaibkan tuan rumah.hang ni nangoi lagi berpolitik untuk membela Ummah dan guna politik kedai kopi. Nak tukar kerajaan pun ikutlah jalan yang betui ,lawan dalam pilihanraya.tak kan kerana tak menang semua negeri hang kata SPR tak betui,yang sebenarnya pakatan hang yg banyak yg auta.pebetui yg dok ada dulu,kot Allah tarik balik baru pakatan hang nak mengelupur......Al Fatihah utk bapa mertua aku moga diampunkan pemfitnah......

Reply
avatar
July 4, 2011 at 3:01 PM delete

ader pulak yang mengaku rumah bapak mertua dia? hahahaha... pastu komen guna anony? tanpa nama? bapa mertua kau mesti pendekar berbilang nama kn, sebab menantu sampai xder nama.. hahaha.. ko nk belajar berpolitik ke bro? hahaha meh la... rasa SB neh.. xpn geng parpukari..hahahaha..

bgus gak penulis artikel nie, dia menyokong najib.. sebab mmg tujuan najib nak tubuhkan rumah 1Malaysia mcm nie..hahahah

Reply
avatar
Anonymous
July 4, 2011 at 9:14 PM delete

Lebih baik tiada nama drpd ada nama seumpama pembunuh upahan (SILENT KILLER )....mesti nangis leleh emak ngan bapa bila dia dengar nama baru hang. inilah kesan ditarbiayhkan dan asyik setiap malam dgn roadshow ceramah..akhirnya hanya pandai maki serta mengejek maruah org lain.Sedar-sedarlah diri kalau ngaku lebih Islamik dan selalulah pergi ngaji kitab dgn Tok Guru yg tak pernah ajar anak muridnya cara kurang ajar....lebih baik 1Malaysia drpd gadai negara kpd kafir DAP...sanggupkah lagi dengar Karpal kata 'langkah mayat aku dulu kalau nak negara Islam'..dah dapat hidayah ke si Karpal dan Guan Eng sepanjang tok-tok guru hangpa bersubahat ngan depa? Mana slogan asal yg harus dipertahankan selama ini..sekejap boleh sekejap tidak semata-mata dengki dengan sebangsa yg memerintah...bodoh sombong punya spesis...hang pula aku agak mesti keturunan si kitul.

Reply
avatar
Anonymous
July 4, 2011 at 11:53 PM delete

siapa yg penipu? makin benci aku dengan pengikut yg berimamkan pejuang murtad. zaman sahabat dahulu, saidina abu bakar memerangi org murad, zaman ni, bukan setakat x memerangi tp berimamkan pejuang murtad. fitnah sesama muslim.

jawapan 1 ;http://www.malaysiatimes.my/2011/06/16/baru-ada-akai/

jawapan 2
http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2011/07/pengundi-hantu-taktik-pembohongan.html

sudah2 la..

Reply
avatar
July 5, 2011 at 11:05 AM delete

assalamualaikum,...

Ada cara ke utk kesan bil. pengundi dalam satu2 rumah? dlm web spr boleh? boleh kite cari ramai2...

Reply
avatar
Anonymous
July 5, 2011 at 3:47 PM delete

Kalau aku kata semua totok PAS dan PKR ini bodoh tentu nko orang marah kat aku. Tapi sebenarnya memang nko orang semua bodoh dan suka buat fitnah.

Ni bodoh, mana dapat nombor plet KBS 1138 tu??? Plet lori terjatuh kemudian tempek kat rumah tuh ke???

Woi ada ka Majlis Perbandaran Seberang Perai keluarkan nombor plet rumah macam tuh untuk premis bukan kekal??? Jawab beb....... kalu tak pasti, pi tanya Bahagian Bangunan, MPSP di Bandar Perda tuh

Penghuni rumah-rumah setinggan (mungkin tuan tanah tu sekarang Cina wlaupun masa dulu milik Melayu, ataupun tanah Kerajaan yang belum ada rancangan nk develop) selalu pakai satu alamat saja kerana rumah setinggan mereka tak ada alamat (rumah tak leh daftar bukan dibina atas tanah milik sendiri). Buat kad pengenalan pun pakai nombot satu tu la yang ditempek mungkin berbelas atau berpuluh tahun lalu.

Peduli apa satu alamat mempunyai 100 pengundi pun. Bila nak mengundi keluarkan Kad Pengenalan pengesahan kepada pegawai pengundian. Nama dalam daftar digariskan sebagai pengundi telah mengundi, siap dengan nomot kertas undi lagi dicatat dalam daftar. Saksi dari wakil2 parti bertanding lagi termasuk kaum totok PAS dan PKR.

Oiiii... kalau orang PKR & PAS mabuk minum nira lebih teruk perangai daripada India mabuk toddy ....

Citttt..... cittttt..... citttt...

Mangkok ayun yang berkata rumah tu didiami oleh bepuluh orang memang la bangang sampai ke tua....

Reply
avatar
Anonymous
July 5, 2011 at 8:27 PM delete

Btul3...tok guru korang suma bodoh,gila babi...tmbah anwar ibrahim tu gila jubur..suma dia nak balon.. PAS MURTAD!Korang suma jadi barua Ambiga!Hindu tu tau apa!?Nk basuh berak pn tak reti!Lancau lu!!!Mulut mcm butuh!!!

Reply
avatar
Anonymous
July 5, 2011 at 10:31 PM delete

Kemungkinan juga kata teman saya berketurunan Pakistan telah lebih 20 tahun tinggal di Malaysia berniaga. Beliau memberitahu bahawa ketika balik dari Pakistan beberapa bulan lalu, beliau singgah di India berjumpa kawan dan memaklumkan bahawa beberapa orang rakan India (kawan beliau) mendapat tawaran istimewa dari kerajaan Malaysia iaitu kad pengenalan dan mereka masih lagi berada di India, belum masuk ke Malaysia lagi.

Cerita ini mungkin betul apabila terbaca 88 pengundi berbangsa india tinggal di alamat yang sama saperti ynga didedahkan.

SPR perlu menyiasat perkara ini segera jangan jual maruah negara Malaysia.

Reply
avatar
Anonymous
July 6, 2011 at 8:29 PM delete

Woi mangkuk!kwasan tu umah bkan setinggan...yg jdi umah stinggan tu umah blakang tepi sungai!!tuan tnah tu byar cukai tanah tiap2 tahun!korang apa tau?!!kapala hotak korang..tak tau kapala ekor,dok diam2!dah brtahun org gna alamat 2..tuan rumah tu yg benarkn org gna alamat tu..dia tak hingar,korang plak yg lbih2!SPR dh wat keja..Korang ja buta mata!dok ikut pungkoq ambiga sngat,smpai tak tau apa!

Reply
avatar
Anonymous
July 7, 2011 at 2:33 PM delete

Mna dia pejuang2 melayu dalam PAS(Pejuang Ambiga SeMak) &PKR(Pakatan Kelentong Rakyat).Suma dayus!bodoh!nk berhujah,fkir dlu fakta!bkan kpala lutut bnyak yg auta!INDIA & CINA sdar dri,tanpa budi baik org MELAYU!!!DH LMA KORANG MEREMPAT DI TANAH MELAYU!!!DAULAT TUANKU! HIDUP MELAYU! HIDUP UMNO!

Reply
avatar
Anonymous
July 8, 2011 at 5:04 PM delete

btol ke ni? cmne mklumat cmni bule leaked? bkn ke mklumat pengundi semua nya confidential???

Reply
avatar
Anonymous
July 8, 2011 at 9:37 PM delete

maklumat apa sialan wei?!!aku tau la!leaked kepala tengkorak ang!

Reply
avatar
Anonymous
July 10, 2011 at 9:29 PM delete

woi!!!mna org tg slalu hentam kerajaan?takkn ketandusan ideal kot?ataupn takot!!!jom la berhujah... sedar dri...kalo tak ska kerajaan..jgn hntar ank2 korang p sk atau smk..p je la sjk...snang crita!

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive