Pasca BERSIH 2.0 : Ribuan Hadir di Seberang Jaya



Sabtu 09 Julai 2011, seluruh dunia telah menyaksikan kezaliman pihak Polis yang menurut arahan pentadbiran Najib dalam menangani kehendak rakyat yang mahukan satu system pilihanraya yang lebih adil seperti yang terkandung dalam memorandum BERSIH.


Lebih dari 1400 peserta Perhimpunan BERSIH 2.0 telah ditahan oleh pihak Polis dan berpuluh-puluh lagi mengalami kecederaan termasuk beberapa pemipin Pakatan Rakyat.

Namun begitu tindakan Pihak Polis yang menahan hanya pemimpin dari PAS dan PKR biarpun Lim Kit Siang berdiri didepan mata meraka jelas hanya bagi membolehkan pihak UMNO/BN menggunakan isu ini sebagai Propaganda bagi menggambarkan kepada rakyat bahawa PAS dan PKR telah diperkudakan oleh DAP dalam isu BERSIH 2.0.

Adakah kita masih bodoh untuk mempercayai Propaganda bodoh UMNO/BN?

Dua hari setelah perhimpunan BERSIH 2.0 , berlangsung pula satu sessi Penerangan oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang tentang isu BERSIH 2.0 ini..

Antara yang hadir memberikan ucapan adalah Tuan Haji Mohd Sabu yang berkerusi roda kerana kakinya cedera dilanggar Land Rover pihak berkuasa dan juga DS Anwar Ibrahim sendiri.

Biarpun dalam Perhimpunan BERSIH 2.0 kita telah menyaksikan apa yang dikatakan sebagai tindakan Zalim pihak berkuasa, namun kini tekanan melalui kezaliman bukanlah lagi satu perkara yang mengentarkan rakyat..

Ribuan tetap hadir bagi mendengar sendiri penjelasan dari Pemimpin – pemimpin PR tentang peristiwa BERSIH 2.0..

Saksikan ribuan yang hadir!!!













Laungan oleh Mat Sabu.."Najib Bohong..Perdana Menteri Bohong" bergema di Seberang Jaya.

"Kamu boleh melukakan lututku..tetapi kamu tidak boleh melukakan otakku.." kata Mat Sabu

Mat Sabu menyeru kepada polis agar menjaga keselamatan rakyat bukan menjaga keselamatan umno.

Mat Sabu mengingatkan peringatan Ustaz Hadi bahawa 9 Julai 2011 adalah satu permulaan..kita akan ajak rakyat turun ke jalan raya jika kerajaan dan SPR terus pekak dan tidak mahu penuhi 8 tuntutan BERSIH.

Mat Sabu cerita beliau mahu ke masjid tiba-tiba polis yang langgar beliau. Begitu kejam polis apco sanggup langgar pemimpin rakyat sendiri.

Bil air di rumah perdana menteri rm30 ribu sebulan.. "ini bukan orang yang mandi tetapi badak yang mandi.."

"Malaysia dah gila..baju kuning kena tangkap..kalau berak tahi kuning pun mungkin kena tangkap.." sindir Mat Sabu. - SharpShooter
















Lagi gambar sila lihat di SINI

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.228050750560185.63373.100000657861545

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

16 comments

comments
Anonymous
July 12, 2011 at 7:38 AM delete

HIDUP, HIDUP...HIDUP RAKYAT
Semoga semangat ini bakal dibawa ke PRU13 kelak untuk kita pencenkan terus SEMUA YB2 ADUN umno di Pulau Pinang dan bebas dari belengu UMporNO.

Reply
avatar
July 12, 2011 at 8:07 AM delete

najib dah meroyan dan merapu bila bercakap kepada dongoi2nya sehari selepas bersih2....najib kau masih perassssan yang dongoi2 ni suka kau..kau tak tau mereka semua dah sedia pisau nak tikam dari belakang sebab nampak sangat bodoh dan pekong kau yang membusuk tu...tunggu najib masa pasti tiba......

Reply
avatar
July 12, 2011 at 9:00 AM delete

Bukan soal Bersih kali ini besar atau kecil, puluhan ribu ataupun ratusan ribu. Ini soal maruah Najib yang tercemar teruk semuanya bila Najib membenarkan Bersih berhimpun dalam stadium, Najib telah tersilap kata, maka marahlah kabinet, UMNO dan apalagi Perkasa. Untuk menutup kemaluannya itulah Najib berpidato berapi-api untuk meredakan hati konco2nya. Bersih telah meninggalkn kesan after effect yang mendalam kepada puak2 UMNO yang melihat Najib seorang pemimpin UMNO yang sangat lemah kerana seorang pemimpin yang kuat sepatutnya berpidato berapi-api sewaktu sebelum Bersih, bukan selepas Bersih. UMNO nampak Ibrahim Ali atau KJ lebih layak untuk menggantikan Najib!

Reply
avatar
Anonymous
July 12, 2011 at 9:45 AM delete

Kalau najib bercakap, yg lain kena diam, itu lah yg terjadi kat 6000 pengampu2 pemimpin umno di PWTC hari ahad lalu, yg umpama mayat hidup.
walaupun berapi dan bunyi garang, hakikatnya semua orang tahu najib bini rosmah ni penakut. sebab tu bila di cabar berdebat oleh anwar, sampai hari ini menikus tak berani nak sahut.

Reply
avatar
Anonymous
July 12, 2011 at 10:52 AM delete

Adakah seorang peliwat dan penzina tegar yang cita-cita utamanya nak jadi PM harus disokong???

Allah swt melaknati perbuatan liwat dan zina yang menjadi sebati dengan darah daging Anwar Ibrahim. Menyokong perbuatan liwat dan zina adalah menjadi kebanggaan kaum luth.

Insaflah, Melayu Islam Malaysia hanya boleh survive di Malaysia ini jika mereka bersatu menyekat kemaraan anasir-anasir komunis mengambil alih pucuk pentadbiran negara Malaysia yang tercinta.

Reply
avatar
Anonymous
July 12, 2011 at 12:40 PM delete

anon 10:52am,
Kau ni dari jenis muslim munafiq. Sebut nama allah swt dan balasannya dlm komen kau tapi dalam masa yg sama menyebar fitnah pada anwar yg belum terbukti lagi tuduhan yg dilempar oleh pemimpin2 umno.
Segera lah bertaubat selagi pintu taubat masih terbuka.
Kau boleh benci anwar, itu hak kau, tapi jangan sebar fitnah yg akhirnya akan menyebabkan roh dan jasad kau terhumban ke neraka jahannam di akhirat kelak. selalu aku lihat penyokong2 umno ni bodoh, tapi tak sangka sampai ke tahap ini kebodohan mereka.

Reply
avatar
Anonymous
July 12, 2011 at 1:07 PM delete

Sdr anon 10.52

Pemikiran dan hujahan sdr adalah hujahan tipikal org UMNO yang telah menutup mata dan hati mereka kepada maklumat lain selain dari maklumat dari pemimpin UMNO dan media arus perdana yang juga adalah alat propaganda UMNO. Dan inilah yang dianjurkan dan disukai oleh para pemimpin UMNO. Keadaan inilah yang menyebabkan berlakunya keadaan "biarlah luncai terjun dengan labunya..biarkan..." Cubalah buka mata dan hati dengan membaca bahan-bajan lain dan mendapat maklumat dari sumber lain selain dari "attack dogs" UMNO seperti Zul, Zaharin dan Ibrahim Ali. Bukalah fikiran anda supaya dapat berfikir dengan jelas dan rasional. Bacalah lagi sdr.....

Reply
avatar
Anonymous
July 12, 2011 at 2:01 PM delete

apa kata suruh kpn kira berapa hadir ceramah semalam .hahahahahahhaha

Reply
avatar
July 12, 2011 at 2:39 PM delete

Anon 10:52,

Jangan sebut pun nama Allah swt kalau pembunuh, perasuah, pengotor, pemantat dan pemakan duit rakyat itu yang kau junjung sebagai pemimpin Islam kau. Jangan ingat Allah swt pun kau boleh kelentong macam kau kelentong rakyat. Kau mungkin rasa kau boleh tipu apa pun pada rakyat tapi kalau kau menipu Allah swt dan kau tahu kau menipuNya, kau lah yang sepatutnya insaf sebelum Allah swt insafkan kau.

Melayu yang menentang Najib tidak perlu insaf kerana kita semua tidak berdosa. Najib yang berdosa!

Reply
avatar
Anonymous
July 12, 2011 at 3:01 PM delete

PM M'sia takut pd pilihanraya yg Bersih. Nk gunakn dakwat kekal pun dah mengelabah. Apa perlu takut jika ahli Umno ada 3juta & rakyat plak dah kembali sokong Umno(BN)??

Reply
avatar
Anonymous
July 12, 2011 at 3:05 PM delete

Bila nk ceramah dkt Gombak plak??. Nk gak dengar prkembangn terkini. Dulu era DSAI tp skrg masa Mat Sabu plak gudum Umno. Tahniah yg mengundi Mat Sabu krn memilih org yg betul sbg naib presiden. Itu baru prmulaan dia tu.

Reply
avatar
amir
July 12, 2011 at 3:11 PM delete

aku setuju dgn pendapat kau anon 12.40pm tapi aku agak kecewa yang engkau tak sangk bahawa orang UMNO bodoh2 belaka

Reply
avatar
Anonymous
July 12, 2011 at 5:32 PM delete

Najib cabut lari ke luar negara kerana terkejut dgn sambutan Perhimpunan Bersih yg luar biasa... merawat jiwa yg lara.....pi jumpa POPE....hihihihihi...alahai Najib.

Reply
avatar
Anonymous
July 12, 2011 at 10:25 PM delete

anon 10:52 masih jahil hukum islam harap selalulah cari kuliah dalam youtube jangan seronok dok main game macam macam budak tadika dan tinggalkan tebiat menuntun berita tv 3/4 dan surat khabar utusex.

Reply
avatar
penternak_lipan
July 13, 2011 at 2:30 AM delete

untuk cybertrooper umnoporno atau yg berfahaman be END kat sini..
kadang2 kesian kat korang..sbb tak pernah amik iktibar.apa tugas cybertrooper yg patut dijalankan selain dari propaganda murahan yg dah basi yang selalu di ulang tayang sejak 2008 hingga kini.dan mungkin korang terlupa sesuatu.bila lepas keputusan PRU12 2008.pihak media pro KERAjaan sendiri telah menyalahkan paklah atas kelemahan nya dgn mendakwa publisiti mengenai kebaikan yg berlebihan parti pemerintah sendiri telah memakan diri.dan sini pd hari ini.anda telah membawa fahaman itu kembali.secara tidak sedar..sejak 2008 puak2 bodoh cybertrooper ni sendiri yg membodohkan diri sendiri dgn kenyataan hanya berkisar ttg liwat,salah laku seks dan sifat rasis kemelayuan umno yg suci dalam debu tu aja..itu saja yang tau...cybertrooper ni tak sedar dari kenyataan diaorg yg bodoh nak mampus ni..paca pelawat dalam sini secara tak langsung akan menilai secara pro dan kontra.dan hasilnya nanti akan diketuhui pd PRU13 .masa tu baru hang pa tau.. salah satu punca kejatuhan umno be end ni disebabkan cybertrooper yg di upah semua bodoh2 belaka.. apapun trimasss kaseh cybertrooper pundek ayam semua...atas kebodohan hangpa semua.wehehehe
sekian..tak tau nak tulis apa dah.
wehehehehe

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive