Khabar Angin : PRU 13 mungkin lepas Raya

Berita baru masuk!! Sumber dalaman memaklumkan bahawa pilihanraya umum ke-13 akan berlangsung pada musim perayaan iaitu pada pertengahan September.

Persediaan untuk pilihanraya kini berada di peringkat akhir dan juga di mana-mana bahagian yang terlibat dalam misi BN mempertahankan Putrajaya.

Ini berikutan skandal pembelian kapal selam Scorpene yang menghampiri kemuncaknya pada akhir bulan September.


Berkemungkinan besar, Najib akan dikenakan 'sapena' di Mahkamah Perancis yang memaksa kehadiran Najib dalam perbicaraan yang melibatkan salahlaku urusniaga pembelian Scorpene. Berikut adalah berita mengenai butir-butir perbicaraan rasuah di mahkamah Perancis kelak;

KUALA LUMPUR, 25 Julai: Komisen ketiga pembelian kapal selam Scorpene yang dibayar 'pegawai peringkat tinggi' kerajaan Malaysia akan didedahkan ketika perbicaraan rasuah itu di mahkamah Perancis, September ini.

Pengarah Suara Rakyat Malaysia (Suaram), Cynthia Gabriel sebelum ini mendedahkan bukti baru bahawa komisyen ketiga itu dibayar lebih besar daripada sebelumnya kepada syarikat Perimekar Sdn Bhd, yang berjumlah RM540 juta, lapor KeadilanDaily.

Perimekar dimiliki sepenuhnya Ombak Laut, syarikat Abdul Razak Baginda
iaitu kenalan rapat Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang terlepas dari
hukuman gantung kerana membunuh warga Mongolia, Altantuya Shaariibu.

Penyiasat persendirian yang pernah bertugas dengan Abdul Razak, P Balasubramanian pernah mendedahkan dalam akuan bersumpahnya yang Najib mempunyai hubungan dan turut terlibat dengan pembunuhan itu.

Cynthia ketika dihubungi berkata, perbicaraan di mahkamah Perancis itu juga dijangka mendedahkan individu ketiga yang menaiki penerbangan ke Macau pada 2002.

Individu 'misteri' itu bersama Abdul Razak dan Altantuya dikesan menaiki
pesawat ke pulau itu bagi urusan pembelian kapal selam berkenaan.

"Melalui mahkamah kita dibenarkan untuk akses kepada dokumen syarikat
yang menjalankan urusniaga," kata Cynthia kepada Keadilandaily. - hdaily

Panggilan sapena terhadap Najib akan memberi impak yang sangat besar dan untuk mengimbangi impak tersebut, Najib memerlukan sebuah kerajaan baru yang mempunyai mandat lebih besar. Dalam masa yang sama, pembubaran Parlimen akan mengalih perhatian rakyat daripada perbicaraan di Perancis yang dijangka berlangsung akhir bulan September.

BN menjangkakan mereka masih mempunyai kekuatan di kawasan majoriti melayu terutamanya di luar bandar. Sementara mereka masih memiliki 'cengkaman' ke atas pengundi melayu yang tidak bermaklumat, Najib mengharapkan BN masih berjaya bertahan di Putrajaya dalam PRU kali ini walaupun dengan hanya majoriti mudah sepertimana pilihanraya Mac 2008.

Najib sememangnya tidak mempunyai banyak pilihan kerana apabila di'sapena' oleh mahkamah Perancis, samada Najib hadir atau tidak hadir ia pasti mengundang kemusnahan besar ke atas kempen BN untuk pertahan Putrajaya terutamanya kehilangan sokongan pengundi melayu. Ini tidak mungkin dibenarkan berlaku oleh Najib dan hanya pilihanraya dalam masa terdekat sahaja yang boleh menyelamatkan Najib.

Baru-baru ini Muhyidin juga telah memberi klue yang cukup jelas dengan mengatakan pilihanraya akan berlaku dalam masa dua-tiga bulan lagi. Sebelumnya, dapat dilihat pelbagai persediaan telah di atur oleh pihak kerajaan termasuklah pengenalan sistem biometrik untuk pilihanraya umum ke-13, satu sistem yang sangat diragui berbanding cara manual dakwat kekal.

Justeru itu, Pakatan Rakyat harus lebih bersedia menghadapi sebarang kemungkinan besar yang bakal berlaku. Pertembungan yang berbentuk 'sistem dua parti' dalam PRU-13 dikatakan satu pertembungan paling sengit dalam sejarah. Juga hebat diperkatakan yang Barisan Nasional akan tumbang buat kali pertama dan terakhir...


http://edyesdotcom.blogspot.com/2011/07/pecah-berita-pru13-september.html

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

9 comments

comments
July 26, 2011 at 10:58 PM delete

betul jugak . sangat logik tu pilihanraya bulan september . aku sokong sangat. 5 september tarikh penamaan calon . 15 september hari mengundi . 16 september PR tubuh kerajaan . 16 september anwar jadi PM . 16 september lim kit siang jadi TPM . 16 september haji hadi jadi TPM . 16 september azmin ali jadi TPM. 16 september kau orang semua kena tipu buat kali kedua .

Reply
avatar
akula
July 27, 2011 at 8:31 AM delete

salam semua..


mudah2an Allah memberikan kekuatan kpd hamba2NYA yg berjuang kerana Islam dengan berlandaskan prinsip Keadilan dan Ketakwaan..

jgn lah kita hanya pandai berkata2 & menulis, walhal apa yg dikata & ditulisnya itu hanya kosong, fitnah dan dusta semata-mata..

WALLAHUALAM..

Reply
avatar
Anonymous
July 27, 2011 at 8:35 AM delete

biar 10 org TPM pun tak pe asalkan lebih baik dr bn pimpinan njib..

kita org baru 2 kali kena tipu tu pun kalau jd yg kali kedua .. yg mengaku penganutpas berpuluh puluh kali kena tipu...

Reply
avatar
Anonymous
July 27, 2011 at 8:41 AM delete

16 sept - jib dpt pr turkmestan..

16 sept - temujanji penganutpas dgn pakar sakit jiwa ..

semuga diusahakan sapina mahk dikeluarkan sebelum raya... maka berkemundang lah lagu raya yg ditujukan kpd puak puak dan pencacai amproco

Reply
avatar
Anonymous
July 27, 2011 at 11:09 AM delete

16hb september juga penganutpas kulum peliaq mat monggol....terpancut-pancut
kah...kah..kah...kah

Reply
avatar
July 27, 2011 at 10:43 PM delete

kena tipu sekali tu biasalah ... kalau dah 2 kali kena tipu tu . kena berubat lah jugak . ubatnya pegilah tengok lembu tu . sambil tengok fikirlah .... adakah aku kena cucuk hidung sebab terlalu taksub?? atau adakah otak ku ini seperti lembu tu ?? kalau taksub tu memanglah kena tipu 200 kali pun masih percaya . kalau otak seperti lembu itu 2000 kali kena tipu pun makin percaya . macamtu lah 16 september dengan penyokong PKR .

Reply
avatar
July 28, 2011 at 3:23 AM delete

penganutPAS ni buat andaian takde bukti...sape yang kena tipu sebenarnya..yang mudah ditipu dalam dunia ni hanya dua kaum je, iaitu melayu dan India, sebab kemenangan BN hanya bergantung kepada dua bangsa ini...selagi ada nya dua bangsa ini bermakna BN masih berkuasa,bangsa ini tidak sensitf dengan politik yang berlaku di Malysia ini..

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive