Kerana Mereka.. Rosak nama PDRM..



Bagi aku.. adalah tidak patut jika kita melabelkan semua anggota PDRM itu zalim dan tidak bertimbangrasa, apa yang mereka lakukan itu hanyalah kerana menurut arahan..


Apa yang menjadikan mereka bertindak zalim itu adalah kerana mengikut perasaan
Tetapi oleh kerana tindakan segelintir dari mereka yang bertindak mengikut perasaan maka buruklah nama PDRM, umpama kerana nila setitik habis rosak susu sebelanga atau kerana seekor kerbau membawa lumpur habis semua terpalit..

Gambar diatas adalah gambar seorang anggota Polis? yang bertindak mengikut perasaan..

Lihat video-video dibawah yang memperlihatkan kepada kita anggota-angota Polis yang melanggar SOP mereka..









Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

9 comments

comments
July 20, 2011 at 11:43 AM delete

Pinjam Kata2 Anda -

Bagi aku.. adalah tidak patut jika kita melabelkan semua anggota PDRM itu zalim dan tidak bertimbangrasa, apa yang mereka lakukan itu hanyalah kerana menurut arahan..

Yg ni saya sokong 100%.

Dalam setandan kelapa.. tidak semuanya boleh dibuat santan !

Reply
avatar
Anonymous
July 20, 2011 at 1:03 PM delete

papar lagi...gambar2 polis jahat....pecat mereka

Reply
avatar
July 20, 2011 at 3:01 PM delete

"Kerana secebok nila , rosak sebaldi susu".

Mungkin perlunya penjawat awam mengambil ujian psikologi 3 kali setahun untuk mengenal pasti masalah psikologi sebilangan penjawat yang bermasalah.

Smartphone : Risiko "privasi" pengguna terdedah.

.

Reply
avatar
Anonymous
July 20, 2011 at 6:07 PM delete

Semoga tidurmu lena wahai polis yang berkelakuan seperti anjing!!! atau igauan buruk menghantuimu saban malam

Reply
avatar
Anonymous
July 20, 2011 at 8:01 PM delete

Saya hairan dalam mengawal perhimpunan Bersih itu hari saya menyedari bahawa anggota PDRM tidak memakai nombor pengenalan indentiti nya dan tanda nama pada pakaian seragam nya.Apa muslihatnya.

Reply
avatar
Anonymous
July 20, 2011 at 11:47 PM delete

aku cuba menahan diri dr melihat gambar video nie... sb aku tak tahan melalui malam yg menyakitkan hati.. org yg merompak membunuh tu pun kalau nak dibawa ke kereta peronda atau ke lori ke .. tak pernah aku tenguk di perlaku kan begini.. teringat perangai yahudi zionist...

dan perumpamaan nila .. kerbau .. tak tepat dlm isu ini.. yg betulnya '' sebelanga nila rosak susu setitik'' .. '' semua kerbau bawak lumpur habis terpalit seekur lembu''

tak satu pun polis yg menegur dan menarik tahanan itu jauh okt yg dlm keadaan di tawan.. apa kah dlm keadaan ini mrk boleh melakukan sesuka hati...

dan apa kah tidak menjadi kesalah polis menutup muka ... klau UTK tu kita faham lah...

kita tak boleh mengunakan alasan menurut arahan.. kalau menurut arahan pun nak sepak nak tangkap nak lepas geram biar lah berpada pada... org dah tak berdaya... dan okt tu langsung tak bersedia yg dia akan kena tumbukan secara tiba tiba krn dia sangka dia dlm tangan org yg diberi tanggung jawab menjaga keselamatan...

Reply
avatar
Anonymous
July 21, 2011 at 2:51 AM delete

no ID kat uniform suma dah cabut. barua punya polis!

Reply
avatar
Anonymous
July 21, 2011 at 8:45 AM delete

Mat koboi ke sipolis cibai ni?
Pukimak mana beri arahan polis boleh tutup muka...motifnya amat pelik....

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive