Allahyarhamah Dr Lo'Lo Selamat Dikebumikan

KUALA LUMPUR 18 JULAI : Jenazah Allahyarhamah Dr Lo'Lo Mohd Ghazali selamat disemadikan kira-kira jam 11 pagi ini.

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebentar tadi memimpin solat jenazah bersama-sama 500 jemaah di Masjid al-Akram, Datuk Keramat.


Turut kelihatan hadir memberikan penghormatan terakhir, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Presiden Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, ahli parlimen Pakatan Rakyat termasuk Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Shahrizat Jalil.

Jenazah dikebumikan di Lorong 9, Tanah Perkuburan Datuk Keramat.


TVS News

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

14 comments

comments
July 18, 2011 at 11:46 AM delete

al fatihah.. semoga rohnya dicucuri rahmat allah.

PAS sudah tidak lagi memperjuangkan Islam demi menjaga hati parti sekutu mereka. Pas lebih Takut DAP dari Allah.

Reply
avatar
Anonymous
July 18, 2011 at 11:56 AM delete

Bro Jinggo
apa yg kau merepek ni. baru lepas minum kot??
PAS menjadikan islam sebagai payung bukan saja kepada muslim tapi juga setiap setiap ahli masyarakat yg bernaug dibawahnya. Bukan seperti kerajaan UMporNO yg tak sanggup walau pun mengeluarkan warta untuk menyekat walaupun umat islam sendiri dari mengunjugi pusat2 maksiat di negeri BN di bulan ramadhan. umno takut sangat kat MCA, MIC???

Reply
avatar
Anonymous
July 18, 2011 at 12:01 PM delete

Bro Jinggo,
pecacai2 umno macam kau memang biadap habis. Apa hujah kau yg PAS lebih takut DAP dari allah?? kalau tak ada hujjah, lebih baik tak payah komen dengan bahasa bebal.
pemimpin umno yang jelas munafiq mempersendakan hukum islam melalui kartun yg disiarkan dalam utusan meloya, apa komen kau??
umno lebih takut kehilangan kuasa daripada takut kepada allah swt.

Reply
avatar
Anonymous
July 18, 2011 at 12:05 PM delete

Bro jinggo,
kau ingat tak lidah rasmi pecacai umno TV3 suku semasa aidil fitri tahun lepas cuba untuk memesongkan akidah umat islam malaysia dengan konsep iklan aidil fitri santa clauss nya??
satu lagi contoh umno tak takut allah. jangan lah terus jadi bodoh dan munafiq.

Reply
avatar
Anonymous
July 18, 2011 at 12:20 PM delete

Semoga dicucuri rahmat oleh Allah keatas rohnya. Al-Fatehah.

Reply
avatar
Anonymous
July 18, 2011 at 1:08 PM delete

bro jinggo - bangang kecik2 tak nak mampos..ko tgu time mamakdey pulak..dh dekat dah tu..

Reply
avatar
PakSu Man
July 18, 2011 at 1:55 PM delete

Al-Fatehah,Semoga Allah mencucuri rahmat keatas rohnya & ditempatkan bersama orang yg beriman, amin.
Kawan2 JANGAN dok komen yg tak elok @ bercakaran dlm laman ni, p komen d laman lain, ucap takziah dan puji-pujian Allahyarhamah.

Reply
avatar
July 18, 2011 at 2:21 PM delete

bro jinggo semoga Allah ambil nyawa mu lebih awal..

Reply
avatar
Anonymous
July 18, 2011 at 3:00 PM delete

Al-Fatihah......semoga nya ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman. Amin
Sedih.....sebab allahyarhamah tidak dpt menunaikan ibadat puasa yg akan menjelma x lama lagi....begitulah usia kita .....esok ataupun lusa....selagi kita hidup marilah sama2 kita memperjuangkan Islam di bumi Allah.....biarlah apa juga cercaan serta makian yg datang dr musuh ataupun saudara kita yg seagama ....kita tempuhi dgn sabar dan taqwa....itu semua merupakan ujian.....dr Allah swt...

Reply
avatar
July 18, 2011 at 3:15 PM delete

kah kah kah jinggo ni bangang tak dapat di cover..kesian mak bapak hang hantar hang sekolah...patutnya hang ni jadi unta lagi bagus dari dok jadi pencacai umno...

Reply
avatar
July 18, 2011 at 4:40 PM delete

Pertama kali mendengar ceramah almarhumah pada 2000 di Senai, Johor.. Ketika sy masih lg student UTM. Seorang Ibu bergelar doktor yang amat berkarisma dan kuat semangat.. Sanggup berjihad demi Islam.. Biarpun perginya untuk selamanya, namun bakti dan semngat almarhumah sentiasa diingati..

Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya..

Alfatihah

Reply
avatar
Anonymous
July 18, 2011 at 5:36 PM delete

.... terkilan sebab tak dapat bertemu arwah.pertama kali bertemu beliau in-person semasa bertugas di ppk tmn melawati.beliau seorang doktor yg baik dan ahli politik yg berkarisma . semoga ALlah curahkan rahmat ke atas rohnya .

MJMY

Reply
avatar
Anonymous
July 18, 2011 at 9:24 PM delete

saudara bro jin go,
yang hang dok gadoh pas berjuang islam atau dah tak berjuang islam ni pasai apa? hang jadi ahli seumur hidup pas ka...? kalau tak atau hang ahli umno seumur hidup hang jagalah pati hang yang sesat menyesatkan dulu kini dan.......

Reply
avatar
Anonymous
July 19, 2011 at 7:05 PM delete

Utk bro jin n go go hang ni memang dah byk mentekedarah RASUAH atau dpt upah dari umporno/APCO sbb tu ulasan hang byk yg merepek aje hang memang pencacai umporno sbb itu hang terikut2 umporno punya strategi dgn mengatakabn bahawa PAS tunggangan DAP, MEMANG buta perut kamu ni yg umporno jd tunggangan MCA, MIC dan GERAKAN KAMU TAK NAMPAK yg kamu nampak PAS aje ini semua memang di momok2kan oleh umporno dgn tujuan agar org melayu tak menyokong PAs dan KEADILAN ini semua adalah strategi peperangan SARAF BAGI MELEMAHKAN LAWAN lg pun PRU ke 13 akan di adakan pd bila2 masa aje..kamu faham tak??? kalau tak faham hang p lah blajar strategi2 peperangan dan perisikan...BODOH mcm unta BAHGDAD!!!hehehe..

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive