Al-Fatihah! Dr. Lo Lo telah kembali ke rahmatullah.

KUALA LUMPUR, 17 Julai: Ahli parlimen Titiwangsa, Dr Lo' Lo' Mohd Ghazali (gambar) menghembuskan nafas terakhir di Hospital Selayang kira-kira jam 10.15 malam ini.

Jenazah beliau kini sedang diusahakan untuk dibawa ke Masjid Al-Akram, Dato Keramat.

Perkara itu disahkan oleh Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat, Siti Zailah Mohd Yusof ketika dihubungi Harakahdaily.

Maklumat berkenaan kematian itu juga turut dimuatkan pada laman Facebook dan Twitter Allahyarhamah atas nama keluarga.


Beliau sebelum ini menerima rawatan akibat kanser.

Dalam respons awal, Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan Allahyarhamuha seorang yang istiqamah berjuang untuk Islam sehingga akhir hayat.

"Saya dimaklumkan oleh keluarga terdekat almarhumah Dr Lo' Lo', MP PAS Titiwangsa tentang pemergian beliau sebentar tadi.

"Semoga Allah merahmati rohnya dan ditempatkan bersama orang-orang yang soleh. Beliau seorang yang istiqomah berjuang untuk Islam hingga ke saat akhir hayatnya," tulisnya di Facebook.

Ketua Dewan Pemuda PAS, Nasrudin Hassan pula menyifatkan Allahyarhamah seorang tokoh pejuang Islam yang tabah.

"PAS dan rakyat sebentar tadi kehilangan tokoh pejuang Islam yg tabah apabila sbentar td Dr Lo' Lo' telah kembali ke rahmatillah.. Al Faatiihah." tulisnya di Twitter.

Menurut anak allahyarhamuha, Muhd Fawwaz, jenazah akan diuruskan di Masjid al-Akram, Datuk Keramat pagi esok.

"Insya allah, akan dikebumikan pada waktu pagi di Tanah Perkuburan Islam Datuk Keramat," tulisnya melalui sistem mesej singkat (SMS) kepada Harakahdaily.


Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

18 comments

comments
July 18, 2011 at 12:18 AM delete

Marilah kita semua sedekahkan Alfatihah untuk roh Allahyarham. Alfatihah.

Reply
avatar
Anonymous
July 18, 2011 at 6:55 AM delete

woooiii berok PASIal...betol ke dia ni dah mati....ko pasti ker??...bukan org laen ker??...ko x nak tnjuk dulu ker dia berdoa maki2 org2 UMNO dulu ker??..masok syorga pork nik la dia ni yea....bagusla...kurang sikit berok2 PASial....lagi ramai mati lagi baguih....
kah...kah..kah..kah..lu org tgok la esok lusa...berok2 PASial kata DR lolo x mati lagi....kah..kah..kah..ini semua fitnah dari BN....kah..kah..kah..

Reply
avatar
Anonymous
July 18, 2011 at 7:05 AM delete

statement bodoh dari yahudi yg pandai berbahasa melayu.....ko blajar islam tak ?ko paham islam tak ? org dah meninggal...penggunaan bahasa tu elok la sikit....

Reply
avatar
Anonymous
July 18, 2011 at 7:28 AM delete

anon 6.55am jelas pecacai umno yg fasih berbahasa melayu tapi kapiaq.
typical pecacai UMporNO otak selut.

Reply
avatar
Anonymous
July 18, 2011 at 7:52 AM delete

astaghfirullahal azim..tekejut dgn bhs ano 6.55 di pg yg mulia ini.. ada jg kafir yg menjenguk blog ni.. sori to say, bdk ini dah comfirm ahli neraka jahanam dan akan ditimpa bala sedikit masa lg..amin ya ALLAH..kecuali dia cpt2 mintak maaf dgn ahli kluarga almarhumah..
semoga dr lo'lo' dicucuri rahmat n di tempat besama para syuhada'.. alfatihah

Reply
avatar
Anonymous
July 18, 2011 at 8:40 AM delete

Semuga dicucuri rahmat.
Seorang pejuang...

Reply
avatar
July 18, 2011 at 9:07 AM delete

Biarkan.. itulah wajah sebenar pejuang UMnGOK.. mereka tak pernah fikir akan kematian jauh lagi mengingati diri akan mati suatu masa nanti.. Bagi mereka dunia adalah matlamat. sebb itu mereka tak takut rasuah, tak takut hukuman Allah..

Pembaca semua boleh nilaikan.. Toksah kita nak marah dia sebab salah mak bapak dia lahirkan dia dalam jahil, tanpa adab dan sopan. Sebaiknya mak dia tikam sahaja semasa dalam kandungan daripada lahirkan manusia berjiwa haiwan. Kita usah sakit hati.. yg penting perjuangan kita diteruskan.. tapi kalau korang jumpa ludah sahaja mamat ni..

Reply
avatar
July 18, 2011 at 9:09 AM delete

ANON 6.55 AM

sekira tuan dari kalangan orang Islam, jelaslah tuan diantara orang-orang Islam yang akan dilaknat oleh ALLAH...insyaallah..menyesal dahulu pendapatan dan menyesal kemudian tak berguna lagi.

Reply
avatar
July 18, 2011 at 9:10 AM delete

al-Fatihah...perjuangan beliau menjadi contoh bagi semua kaum muslimat

Reply
avatar
Anonymous
July 18, 2011 at 9:23 AM delete

al-fatihah, gugurnya seorang sarikandi islam yg sukar dicari ganti. Semoga allah swt memberi keampunan, rahmat dan himpunkan rohnya bersama mereka yg soleh dan solehah.

Reply
avatar
Anonymous
July 18, 2011 at 10:38 AM delete

ya Allah tempatkanya di tempat org yg beriman dan para solihin Amin

Reply
avatar
Anonymous
July 18, 2011 at 12:09 PM delete

Alfatihah buat Allahyarhumah Dr Lo'lo smuga Allah mencucuri Rahmat ke Roh nya,hilang nya seorang srikandi islam dlm membantu mermatabatkan islam,bangsa dan negara hingga ke akhir hayat nya,smuga roh nya di tempatkan bersama2 dgn org2 yg beriman dan beramal soleh, utk anom 6:55 AM tu memang sah roh kamu ini roh yg di selaputi NAFSU AMARAH (penuh dgn sifat2 Mazmumah)kalau mati nafsu jenis ini memang confirm masuk neraka kecuali yg sekurang2nya BERNAFSU MUTMAINNAH yg dijamin oleh ALLAH SWT kpd pencacai tegar umporno ini bersedia lah kamu kemungkinan besar IZRAIL akan dtg melawat kamu dlm 2,3 bulan ini jd elok lah selalu2 buat solat sunat TAUBAT dan solat sunat TAHAJJUD mudah2an kamu mendapat keampunan dari Allah swt.

Reply
avatar
Anonymous
July 18, 2011 at 12:39 PM delete

sangat setuju dengan anon 12:09pm.

Reply
avatar
July 18, 2011 at 3:01 PM delete

Anon 6:55 tu kita buat aja yassin 44 kali bagi dia kojol dilenyek lori Utusan, amacam?

Reply
avatar
anak pandan
July 18, 2011 at 4:30 PM delete

janganlah kita melayan orang sedemikian kerana dari tulisannya dah nampak peribadi dia .........
kalau berkata sedemikian rupa agaknya dalam keluarganya hidup dalam fahaman yahudi laknatullah agaknya ... moga allah beri dia petunjuk sebelum malaikat memberi salam padanya ...

Reply
avatar
Anonymous
July 18, 2011 at 9:38 PM delete

kesian kita kepada saudara kita anon 6:55 kerana hidup dalam keadaan kejahilan(jahil murakab)orang yang jahil amalanya tidak akan diterima oleh ALLAHswt.

Reply
avatar
penternak_lipan
July 22, 2011 at 2:39 AM delete

ucapan takziah pada waris2 beliau.semoga ditabahkan hati anak2nya untuk menempuh masa depan.

untuk anon 6.55weks tu...apapun terima kasih atas komen tu..tak apa..dan aku pasti hari hang akan sampai jua nanti.aminn

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive