Video Seks : Kronologi pendedahan edisi Datuk 'T'

Berikut merupakan kronologi pendedahan video seks oleh trio ‘Datuk T’ berdasarkan fakta kes yang dikemukakan dalam mahkamah.

Faham betul-betul kronologi pendedahan video seks oleh trio ‘Datuk T’

Akhir Februari 2011:

Datuk Shazryl Eskay Abdullah telah pergi berjumpa dengan Datuk Shuaib Lazim di Taman Sri Ukay, Ampang, Selangor berkenaan satu peranti storan media USB (pendrive) yang mengandungi rakaman hubungan seks diantara seorang lelaki yang dipercayai Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan seorang perempuan warga negara China.


Shazryl dan Shuaib telah berbincang sesama sendiri dan telah bersetuju untuk berjumpa dengan Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik berkenaan kandungan peranti tersebut memandangkan ianya sensitif fan melibatkan kepentingan negara.

Perjumpaan diadakan di Wisma UOA Jalan Pinang, Kuala Lumpur berkenaan kandungan peranti tersebut. Mereka kemudiannya membuat keputusan untuk menayangkan rakaman video yang terkandung dalam peranti itu dan memutuskan untuk memanggil wartawan bagi menyaksikan rakaman video tersebut.

Dalam perbincangan itu, Rahim mencadangkan tayangan rakaman video berkenaan dibuat di Hotel Carcosa Seri Negara dan menjemput beberapa wartawan untuk menyaksikannya. Perkara ini dipersetujui Shazryl dan Shuaib.

19 Mac 2011: Rahim telah menghubungi seorang individu Kamarulail Sulaiman dan meminta beliau menempah bilik di Hotel Carcosa Seri Negara di Kuala Lumpur.

20 Mac 2011:

Kamarulail pergi ke Hotel Carcosa Seri Negara di Jalan Mahameru dan telah menempah bilik Seri Makmur atas nama Rahim bermula hari tersebut sehingga 21 Mac 2011 (Isnin).

Shazryl meminta Ketua Wartawan The Star, Sirajinisa Habibu Mohd untuk menyebarkan kepada wartawan media supaya hadir di Hotel Carcosa Seri Negara pada 21 Mac 2011 mengenai satu cerita besar demi kepentingan negara.

Sirajinisa telah menyebarkan jemputan ini keapda beberapa wartawan dan wartawan-wartawan tersebut pula turut membuat sebaran yang sama kepada wartawan lain.

21 Mac 2011:

Ramai penyunting akhbar dan wartawan telah tiba di Hotel Carcosa Seri Negara seawal jam 9 pagi. Shazryl telah meminta Shuaib supaya menapis wartawan-wartawan yang hadir sebelum dibenarkan masuk Bilik Seri Makmur, Hotel Carcosa Seri Negara bagi menyaksikan tayangan video tersebut.

Pada jam 10 pagi, penayangan rakaman video yang mengandungi adegan aksi lucah ini kemudiannya dilakukan oleh Shazryl menggunakan sebuah LCD CPU jenama Lenovo kepunyaannya.

Semasa tayangan rakaman video dijalankan, Shazryl juga telah memberi penerangan rakaman video tersebut. Beliau juga telah menerangkan bahawa gambar beliau turut terakamm sebelum rakaman hubungan seks diantara seorang lelaki yang dipercayai Anwar dengan seorang perempuan warganegara China.

Shuaib juga hadir pada pada sepanjang masa penayangan itu. Penayangan video tersebut dilakukan secara berulang dan pada setiap tanyangan hanya beberapa orang wartawan sahaja yang dibenarkan untuk menontonnya.

Tayangan ini mengambil masa antara 20 hingga 25 minit. Secara keseluruhannya, seramai 13 wartawan telah menyaksikan tayangan rakaman video tersebut dan tayangan terakhir tamat lebih kurang jam 12 tengahari.

22 Mac 2011:

Anwar telah membuat laporan polis berhubung penayangan video tersebut di Balai Polis Tun H S Lee (9703/11).

23 Mac 2011:

Pada jam 4petang, satu sidang media dilakukan oleh Shazryl dan Rahim di Hotel Impiana KLCC, Kuala Lumpur. Dalam sidang media tersebut, Shazryl dan Eskay mengaku mereka bersama Shuaib bertanggungjawab menayangkan rakaman video tersebut keapda wartawan terpilih di Hotel Carcosa Seri Negara pada 21 Mac 2011.

24 Mac 2011:

Pada jam 5petang, Shazryl dan Rahim hadir ke Ibu Pejabat Polis Bukit Aman untuk menyerah diri dan memberi kerjasama dalam siasatan yang dijalankan. Shazryl telah menyerahkan peranti yang mengandungi rakaman video seks diantara seorang lelaki yang dipercayai Ketua Pembangkang dengan seorang perempuan warganegara China.

25 Mac 2011:

Shuaib telah datang ke Ibu Pejabat Polis Bukit Aman untuk menyerah diri dan memberi kerjasama dalam siasatan yang dijalankan.Keterangan mendapati rakaman tersebut telah diambil dalam sebuah bilik apartment di Ampang, Kuala Lumpur.

Pihak polis telah mendapatkan rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di apartment tersebut dan telah mendapati kehadiran Anwar bersama Shazryl dilobi apartment tersebut pada 21 Februari 2011.

Keterangan menunjukkan rakaman video tersebut mengandungi adegan aksi lucah dan persetubuhan diantara seorang lelaki dan seorang wanita dalam keadaan kedua-duanya berbogel.

Hasil analisa pakar dari Dartmouth College, Handover, New Hampshire, Amerika Syarikat telah mengesahkan rakaman video tersebut adalah tulen iaitu tidak dilakukan sebarang ‘tampering’ dan ‘super impose’ serta berasal daripada satu alat perakam DVR yang dirampas daripada Shazryl.

Pakar tersebut juga telah menjalankan ‘Facial Recognition Analysis’ terhadap pelaku seks (lelaki) dalam rakaman video dan hasilnya mendapati 99.99 peratus adalah menyerupai Anwar.


Free Malaysia Today

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

30 comments

comments
Anonymous
June 24, 2011 at 9:57 PM delete

Anak kampung pertama, anon sini mau tanya:-
1. Apa rasional nya pakar video tu degan pihak pendakwaan kes ini atau senghaja nak beri keterangan kepada perkara yang tidak releven.
2. Kenapa ketulinan video menjadi isu utama dari pada kesahihan penayangan video selaras dengan tuduhan. Tak tahu membezakan antara video seks dengan bukan seks.
3. Kemana saksi2 utama yang menuntun video tu tak penting kah mereka tu dalam tuduhan ini.

Reply
avatar
Anonymous
June 24, 2011 at 11:14 PM delete

anak kampung pertama ,
anon sini plak nak habaq : rupanya selama ni Risda kena fitnah , bilik kat carcosa tu ditempah guna nama Rahim rupanya . Awat kalut dok fitnah kat RISDA ...

Reply
avatar
Anonymous
June 24, 2011 at 11:45 PM delete

Pihak polis telah mendapatkan rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di apartment tersebut dan telah mendapati kehadiran Anwar bersama Shazryl dilobi apartment tersebut pada 21 Februari 2011.
Bagi aku statement ni dah cukup jelas . Ker masih boleh spin lagi ??

Reply
avatar
Anak kg pertama
June 25, 2011 at 12:58 AM delete

Yang rasionalnya adalah mengakuan dari Datuk 3 "Trio', ia adalah sebagai penjelasan bahawa tidak layak seseorang pemimpin yg mempunyai masalah moralnya boleh diangkat menjadi pemimpin kepada rakyat Malaysia.

Pengesahan ketulenan video adalah perlu kerana ia membukti video tersebut bukan satu rekaan,kegagalan mengesahan video tersebut akan timbul seribu persepsi, keraguan, andaian dan tohmahan.

Sangsi2 utama mungkin akan keluar pabila video tersebut di siasat secara lebih terperinci...jangan terkejut yg tak disangka dah jadi nangka.

Kebenaran akan datang jua...sabar adalah salah satu cabang keimanan

Reply
avatar
Anonymous
June 25, 2011 at 5:55 AM delete

Rahim rogol gadis bawah umur.... ini yg nak jadi saksi.....????????????????? tapi ...sebab dia ni disokong oleh UMNO....Si Rahim dibebaskan...., Aku tengok air muka ketiga2 trio....ni ada ke ciri2 org beriman....?????? menjatuhkan Anuar dgn cara ini....edar video lucah yg aku yakin ini permainan kotor....Aku yakin....melalui taktik ini Anuar disumbatkan di mahkamah....sebelum pilihanraya....walau apa pun yg terjadi....kalau x percaya...tunggu dan lihat....dato trio akan disokong 100%....Anuar akan dijatuhkan melalui pelbagai cara.....walaupun membuktikan bukan Anuar....kalau kita takut pada Allah .....fikir2 le untuk percaya dgn tuduhan ini....org yg menjadi saksi ini.....pun sukar utk dipercayai....

Reply
avatar
Anonymous
June 25, 2011 at 8:22 AM delete

Mmg dia ni nk jatuhkn DSAI. Trbaru dari sumber dalamn SB akn keluar plak statemnt amoi dlm video tu. Ini semua dh d rancng. Sape yg lebih prcaya Rahim Tamby Chik tu sememang akalny dh tak boleh prgi jauh lagi. Umno ni sejak dari dulu, kini & selamany mmg jahat & gila kuasa tambahn pula selepas jumpa Mugabe ni. Wajah² penghuni neraka... Ya nauzubillah

Reply
avatar
Anonymous
June 25, 2011 at 8:58 AM delete

AKP,

Lu orang angkat chua soi lek jadi pemimpin...bermoralkah cina tu? kah..kah..kah...kah...pemimpin cibai

Reply
avatar
Anak kg pertama
June 25, 2011 at 10:04 AM delete

Anon 8.58am

Chua Soi Lek telah mengaku yg dia adalah pelaku dlm rakam tersebut, walau pelaku belum disahkan oleh sesiapa...dan yg mengangkat dia semula adalah ahli parti MCA...

Ingatlah setiap manusia tentunya ada lakukan kesilapan yg dia sedari atau belum disedari...ini menunjukkan manusia itu ada kelemahan...tiada yg sempurna...ia sudah tertulis dlm Al Quran...walau pun manusia itu adalah hebat dimata semua..tak terlepas dari kesilapan..hanya yg maksum aje yg selamat...

Kelemahan/kesilapan seseorang akan diketahui jua..cuma masa,cepat dan lambat aje, mengelak atau menafikan adalah lumrah apabila kelemahan/kesilapan seseorang itu telah ketahui org...

Reply
avatar
Anonymous
June 25, 2011 at 11:32 AM delete

AKp,

Banyak lagi pemimpin yang berwibawa dan bermoral. Kenapa tak dilantik? Mana integriti kerajaan?

Reply
avatar
Anonymous
June 25, 2011 at 1:33 PM delete

Biasalah tu bagi akp yg masih kaniaq tak faham2 hukum islam. tak habis2 dok julang pemimpin2 munafiq. Najib bini rosmah adaah PM yg paling lemah dan bodoh dalam sejarah Malaysia.

Reply
avatar
Anonymous
June 25, 2011 at 1:43 PM delete

Seperti yg rakyat dah duga, sesi mahkamah yg sepatutnya menghukum datuk T dgn hukuman setimpal akhirnya digunakan utuk berpesta menyerang anwar.
Episod ini tak akan di bawa lagi ke mahkamah sebaliknya akan digunakan oleh najib bini rosmah dibantu oleh pecacai2 media umno utk terus memfitnah dan megaibkan anwar. Itu saja najib bini rosmah nak, aibkan anwar melalaui cerita seks, seks dan seks.

Reply
avatar
Anonymous
June 25, 2011 at 1:48 PM delete

kalau hollywood boleh buat avatar, apa nak heran kalau nak klon kan anwar dalam video.
Rakyat takan percaya lah, umno bodoh guna tektik bangang ni.
Kalau betul anwar, dah tentu eskay dan belaci2 murahan umno tangkap masa dia tengan lakukan seks...sapa dalam maaysia ni yg tak cam anwar?? kalau macam tu barulah aku percaya.
sudah lah umno, kau bungkus cerita video seks ini dengan bendera umno, buang dalam lubang najis.

Reply
avatar
Anonymous
June 25, 2011 at 1:54 PM delete

Ini anon 11:45pm tulis komen "Pihak polis telah mendapatkan rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di apartment tersebut dan telah mendapati kehadiran Anwar bersama Shazryl dilobi apartment tersebut pada 21 Februari 2011."
Kau ni cekup bodoh macam lembu.
Kalau dah pelakun siam dalam video seks tu boleh di make up macam anwar, tentulah lah gambar dia yg kau nampak kat CCTV..ayoooooo kenapalah orang umno ni bodoh sangat. Itu lah pecacai2 umno ni terlalu obsess sangat dengan seks.

Reply
avatar
Anonymous
June 25, 2011 at 2:17 PM delete

Pendakwaan itu digunakan sepenuhnya oleh peguam negara, polis dan peguam Datuk T untuk mengitar semula tuduhan terhadap Anwar, kali ini di dalam sebuah mahkamah terbuka.

Pada masa sama mereka menutup ruang untuk Anwar mempertahankan diri seraya memeriksa laporan “pakar” dan bukti-bukti lain yang dikemukakan semalam

Reply
avatar
Anonymous
June 25, 2011 at 2:19 PM delete

Sayang sekali, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik, Datuk Shuib Lazim dan Datuk Shahryl Eskay Abdullah tidak pula mengaku tidak bersalah dengan hujah mereka bertindak menayangkan video itu demi kepentingan negara dan bukan kerana mencari keuntungan diri.

Jika mereka berani meminta dibicarakan, maka sudah tentu ia memberi ruang kepada Anwar untuk dipanggil sebagai saksi dan peguam-peguam Anwar pula boleh memohon untuk menjadi pemerhati dengan hak menyoal balas “pakar-pakar” pendakwaraya.

Namun ini tidak berlaku. Gandingan Datuk T sebaliknya cepat-cepat mengaku salah, dan membayar denda ringan.

Reply
avatar
Anonymous
June 25, 2011 at 2:21 PM delete

Satu aspek menarik mengenai kes mahkamah Datuk T adalah bagaimanakah peguambela mereka, Datuk Shafee Abdullah memperolehi laporan daripada profesor Amerika itu jika dokumen itu adalah sulit dan dipegang oleh polis?

Seperti yang dijangka, laporan itu dipergunakan sepenuhnya oleh Shafee untuk mendakwa kononnya kini ada pakar Amerika Syarikat mengesahkan bahawa orang dalam video itu 99.99 peratus adalah Anwar.

Yang menghairankan, ialah tidak ada pula butiran dalam laporan pakar itu yang memberikan peratusan sedemikian.

Reply
avatar
Anonymous
June 25, 2011 at 4:02 PM delete

dann lagi nak spin tu . laporan pakar tu adalah fakta mahkamat. maksudnya dari pihak pendakwa . apa pulak tetiba jer dato shafee pulak nak ditohmahkan . dah korang takleh terima bahawasanya anwar bin ibrahim ketua pembangkang dan ketua umum PKR itu ada kemungkinan membuat perkara-perkara keji seperti yang didakwa. maklumlah bekas pelajar jurusan melayu dan berkawan dengan orang-orang yang rendah moral seperti dato Nallakarupan dan dato eskay ini mungkin tahap iman tak seperti yang digembar-gemburkan. satu lagi manusia anwar bin ibrahim ini lah yang memperjuangkan pluralisma dan menyokong secara terang-terangan hak lina joy untuk tidak memeluk islam. ini terbukti dengan penolakan kepimpinan ABIM terhadap bekas pemimpin ABIM ini.

Reply
avatar
Anonymous
June 25, 2011 at 5:15 PM delete

alibi DSAI ialah pada masa ketika dan tarikh itu dia ada kat rumah esok pergi ke mahkamah. mana ada road ini, cuma make-up story bagi orang percaya sebab ketika itu kes liwat 2 dah nak kantoi.Hukum Islam kes ni kantoi semua ,pakar ke tak pakar ,nak ikut mana nak Islam ke tidak .Tepok dada tanyalah diri.Nak ikut Tambi kecil pi la.

Reply
avatar
manjung
June 25, 2011 at 5:27 PM delete

penjilat2 anuWar ni sampai mati pun mereka tak kan percaya punya yang bos mereka ni kaki porno. walaupun anuWar dah mengaku dia lah yang jadi pelakon sex tu. punya le taksub puak2 ni...

Reply
avatar
Anonymous
June 25, 2011 at 8:18 PM delete

hey manjung haramjadah..hang ni kapiaq ka?
Tunjuk bukti yg anwar mengaku dia pelakun video seks citaan umno tu?
manjung ni dari spesis melayu lidah biawak..kalau dah sampai buat fitnah tak takut kemurkaan allah...hang ni melayu kapiaq kot???

Reply
avatar
Anonymous
June 25, 2011 at 8:23 PM delete

Pendakwaan datuk T ni tak lebih dari wayang UMporNO. Motifnya jelas hanya untuk terus fitnah dan aibkan anwar.
video seks ciptaan umno yg "made in Thailand" ni adalah kemumcak kekufuran pemimpin UMporNO.

Reply
avatar
Anonymous
June 25, 2011 at 10:04 PM delete

3 peminpin umno bn ini bakal jadi PM 1 malaysia akan datang, umno bn bakal mejual video lucah.

Reply
avatar
Batu Nisan(BN)
June 25, 2011 at 11:20 PM delete

si manjung bodoh lagi kudis kita bukan mempersoalkan siapa pelaku itu baik anuarkah najibkah,luu memang pukimak...kalau andaian luu betul waa sanggup jilat pukimak luu,jgn kau samakan kebodohan kamu berjangkit kat kami kalau nak sokong punde babi luu sokonglah sampai mati luu kurap dgn entot2 luu kami inginkan ketulusan dari kes ini bukan soal siapa pemimpin cilaka yg kau sanjung....

Reply
avatar
Anak kg pertama
June 26, 2011 at 12:22 AM delete

Gengs of PR dah mula meroyan giler bila sikit demi sedikit bukti2 keluar pasal DSAI, ingatlah sikit DSAI tu pun manusia macam kita semua, tiada peliknya jika ia adalah benar2 berlaku, DSAI manusia juga, bukannya malaikat, yg pelik cuma penyokong2 DSAI tak boleh terima hakikat aje...taksub giler...kalau DSAI kata air sungai derhaka mampu buat kuat tenaga batin..kering konta jawapnya air sungai derhaka bila gengs of PR datang ambil...

Reply
avatar
Anonymous
June 26, 2011 at 10:26 AM delete

AKP budak kaniaq,
Yang aku nampak dok meroyan lani ialah geng2 pengedar video seks a.k.a pecacai murahan umno. najib bini rosmah PM terbodoh dalam sejarah Malaysia bukan main panic lagi sekarang sampai jawaban dia kat reporter dalam TV pun jauh tersasar dan merapu. Ooops sorry...bukan merapu, kan dia ni bodoh piang.
Hanya melayu kurang bijak macam pecacai2 murahan umno saja yg masih dok percaya najib bini rosman.

Reply
avatar
Anonymous
June 26, 2011 at 10:39 AM delete

biarlah AKP dan sekufunya mengutuk Anuar....x luak pun....sikit pun. Allah beri akal pada kita ....kita gunalah sebaik mungkin.....agar iman kita x tergadai

Reply
avatar
Anonymous
June 26, 2011 at 10:53 AM delete

Saya tengok pelakon Ben Kingsley 100 peratus mirip Mahatma Gandhi, padahal dia orang puteh", merujuk lakonan Ben Kingsley dalam filem Gandhi arahan Richard Attenborough.

"Saya juga tengok Anthony Quinn 100 peratus mirip Omar Mukhtar, padahal Anthony Quinn itu bukan Islam pun", merujuk pula kepada lakonan Anthony Quinn dalam filem Lion of the Desert

Reply
avatar
Anonymous
June 26, 2011 at 10:20 PM delete

kesimpulan nya ;
alasan yang diberi oleh penyokong anwar ialah :
1. video itu fitnah dari umno ...tapi tak diberi bukti
2. seseorang boleh dimake up untuk kelihatan serupa dengan anwar
3. anwar tidak mengaku dia pelaku.

alasan yang diberi oleh anwar pula ialah :
1. konspirasi pihak tertinggi ..najib bini rosmah lah tu
2. dia ada dirumah bersama bini, anak dan cucu
3. jam omega yang didakwa dato T ada dalam simpanan azizah
4. dia kata masa tu rakaman tu dibuat dia ber tweeter dgn rakan online.

tapi aku heran . pasal apa dia tak saman Dato Eskay . mintak perintah mahkamah menghalang dato eskay dan media elektronik/cetak membuat statement mengaitkan dia dengan video tu . lepas tu saman fitnah dato T tu ...

Reply
avatar
Anonymous
June 26, 2011 at 11:14 PM delete

anon 10.53 ,
kau ni sama bodoh dengan rujukan kau tu si mahfuz omar
Watak Omar Mukthar dan juga watak Saidina Hamzah, kedua-duanya lakonan Anthony Quinn, langsung tidak menyerupai wajah kedua-dua tokoh sejarah itu. Hakikat ini diakui sendiri di dalam pengarahnya, Allahyarham Moustapha Akkad di dalam beberapa tulisan dan temubualnya. Bagaimanapun, apa yang menjadi ingatan dan pujian ialah bagaimana Anthony Quinn menjayakan watak itu dari segi gerak lakunya sehinggakan ia menyakinkan sesetengah penonton bahawa kedua-kedua watak itu dilakonkan oleh seorang Islam.

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive