UMNO Jebon? ha.. ha..ha..


ALOR STAR: Lebih 5,000 orang membanjiri Markas Pas Pokok Sena di sini, bagi mengikuti perkembangan terbaru dari pimpinan Pakatan Rakyat mengenai program Himpunan Bersih 2.0 di ibu negara 9 Julai ini.

Kehadiran rakyat yang bilangannya luar biasa itu, sekaligus memberi gambaran betapa sambutan rakyat terhadap seruan menyertai Himpunan Bersih 2.0, sangat menggalakkan.


Apatah lagi, Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam pidatonya bijak membakar semangat hadirin dengan mengingatkan rakyat supaya terus yakin dengan perjuangan menuntut perubahan kerana ia asas paling utama dalam melawan pemerintah zalim.


“Kita ada keyakinan, kita menang. Hilang keyakinan, kita kalah,” kata Ketua Umum KEADILAN merangkap Ketua Pembangkang itu.

Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar yang berucap dalam loghat pekat utara turut mencuri tumpuan apabila mengibarat pemimpin yang mengkhianati kepercayaan rakyat sebagai ‘jebon yang menjaga law ayam’ (musang yang menjaga reban ayam).

“Jangankan ayam, dengan law sekali jebon ini nak kekah,” katanya, penuh semangat.
Ketua Pemuda Pas kawasan Pokok Sena, Ustaz Izzat Shauki pula mencabar semua hadirin lelaki untuk turun ke Kuala Lumpur 9 Julai ini jika benar-benar anak jantan.

“Pengerusi Bersih 2.0, Datuk Ambiga, seorang perempuan pun turun ke jalan raya. Jadi, kalau saudara-saudara yang lelaki tak berani turut sama berhimpun, malulah kepada orang perempuan” katanya

Ahli Parlimen Kuala Kedah, Ahmad bin Kassim turut mengingatkan rakyat bahawa prinsip pengasingan kuasa antara pentadbiran, perundangan dan kehakiman perlu dititik berat agar kuasa tidak berpusat kepada Perdana Menteri semata-mata.

“Kalau dah campur jadi macam rojak, ada masalah. Justeru, tuntutan Bersih adalah sebahagian usaha memperbetul keadaan ini,” katanya.

Ceramah berakhir kira-kira jam 12 tengah malam dengan ribuan hadirin yang mengikuti amanat pimpinan beransur-ansur pulang ke rumah masing-masing, dengan tekad untuk menyertai Himpunan Bersih 2.0.

Di wajah mereka, terpapar semangat untuk berhimpun di Kuala Lumpur 9 Julai ini.


http://www.keadilandaily.com/?p=15966

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

22 comments

comments
apopo dan boboyuki
June 26, 2011 at 3:04 PM delete

bukan 5k bro,tapi 15k.
tahniah anak kedah...................

Reply
avatar
Anonymous
June 26, 2011 at 5:58 PM delete

Anwar jgn berdiam diri dengan statement yang dibuat oleh "Trio T" diluar mahkamah. Kalau terus senyap lebih baik berundur dari politik.

Reply
avatar
Anonymous
June 26, 2011 at 8:42 PM delete

kalau Anuar tentang....pun tetap kalah...trio tu dilindungi oleh kerajaan......

Reply
avatar
Anonymous
June 26, 2011 at 9:51 PM delete

begitu agung sekali ambiga tu diangkat oleh puak-puak PAS ni . aku amat kecewa sekali dengan sikap puak-puak yang menaku memperjuangkan islam lebih dari orang lain ni . Orang yang menjadi peguam kes lina joy murtad , pemimpin forum memeluk islam dan peguam yang bagi free fee untuk kes yang menentang mahkamah syariah tu diangkat sebegitu rupa ??? Orang inilah yang satu masa dulu bagi aku lebih jahat dari Yahudi. ternyata PAS ni sebuah parti politik yang telah menjatuhkan maruah orang-orang islam di malaysia ni . sebabnya aku tak nampak apa yang pas buat semenjak dari kes kalimah ALLAH hingga sekarang yang boleh dipandang tinggi dari aspek memartabatkan Islam . Tolonglah pembaca semua , berikan kepada aku contoh-contoh apa yang PAS dah buat bagi meninggi kan syiar Islam . Tolonglah bagi contoh supaya aku boleh kaji dan berfikir dengan matang.

Reply
avatar
Anonymous
June 26, 2011 at 10:27 PM delete

Contohnya ada pada keperibadian Datuk Nik Aziz. Renungkanlah

Reply
avatar
Anonymous
June 26, 2011 at 10:52 PM delete

soalan aku . apakah tindakan yang dilakukan oleh PAS semenjak dari isu kalimah ALLAH yang boleh meninggikan syiar islam di malaysia ni ?? Tolonglah aku amat harapkan tuan-tuan bagi satu contoh tindakan. kita bincang sama-sama .

pasal nik aziz aku tak leh nak terima dia cakap " isteri-isteri rasullullah pun pernah berdemo kepada nabi pasal tak puas hati . lepas tu allah mintak mereka berdamai" .

Reply
avatar
Anonymous
June 26, 2011 at 11:10 PM delete

soalan aku kepada anon bangang 10.52 dan 9.51 di atas.. apa sudah puak UMNGOK lakukan sepanjang 50 tahun sebagai pemimpin umat Islam untuk mempertahankan roh Islam dan mengukuhkan Islam agar disegani oleh kafir zimmi dan tidak dihina oleh mereka?!! Jika UMNGOK sebagai parti yang jujur laksanakan Islam dan sebagai ketua umat Islam di malaysia sudah pasti semua kaum akan menghormati melayu dan Islam.

Depa pun dua kali lima macam kafir zimmi perangainya nak pihak lain.. sapa pihak lain yang ada kuasa? PAS? nak buat hudud pun ditentang.. ada projek pembangunan Islam dilakukan kerajaan negeri kelantan, dihina dan diperlekehkan.. apa bangsa melayu lagu ni?! hang kalu dah bangang jangan bercakap.. nampak lagi tolol!!

Reply
avatar
Anonymous
June 26, 2011 at 11:19 PM delete

fokus dia adalah apa tindakan yang pas buat . contoh sokong misi ANTARABANGSA ke gaza . bukan nak kena ada kuasa pun . duit pun tak perlu . tak kisah lah Umngok tu parti kafir ker apa . fokus dia pada pas APA TINDAKAN YANG TELAH PAS BUAT ???

Reply
avatar
Anonymous
June 27, 2011 at 12:25 AM delete

anon 9:51,
ambiga bukan seorang islam tetapi beliau mahu keadilan ditegakan dinegara ini,
isu lena jay murtad tidak boleh menyalahkan beliau sebagai peguam yang bukan islam sudah tentu ia akan memehak kepada lina joy persoalanya umno menjadi ketua pemerentah kenapa tidak menyediakan peguam2 yang handal untok melawanya sepekara lagi yang patut difikirkan ialah dasar sekular (politik suku agama suku)yang umno bawalah menyebabkan ramai dikalangan orang islam didapati rosak akidah dan ada yang murtad yang sangat menghaerankan kenapa umno cukup takut dengan dasar dan undang2 islam sehingga orang numbur satu umno dua tiga bula lepas sanggup memberi ucapan depan kaum cina(MCA)mengatakan kalau pr merentantah pas akan mengetuai kepimpinan negara dan akan melaksanakan undang2 islam dan juga kita pernah mendengar dari mulut ketua negara seketika dulu mengatakan jika mencuri dihukum kerat tangan maka ramailah orang yang akan makan sup tangan,kalau hukum rejam dilakukan habislah batu untok buat jalan raya dan nabi tak cukur janggut kerana tak ada jelet inilah pemimpin yang menjadi musuh dalam selimut kepada islam lebih bahaya dari ambiga yang memang terang2 kafir.
dalam keadaan kita terpaksa memilih durian yang buruk sudah tentu kita memilih durian yang kurang buruk.
isu nama ALLAH mempunyai kaitan dengan kelemahan undang2 yang sedia ada yang memberi ruang kepada pehak kristian memakai nama ALLAH dalam agama mereka inilah juga natijah dari menolak undang2 islam oleh umno yang menjadi ketua penguasa negara ini.

Reply
avatar
Anonymous
June 27, 2011 at 1:02 AM delete

setuju dgn anon 11.10 PM dan 12.25 AM
jgn dilayan dgn puak2umporn o apco tu pintu hati mrk dah lama tertutup erat byk mentekedarah rasuah jd pd mrk yg busuk nmpak baik dan yg baik nmpk busuk di mata mrk..nak ty pd mrk siapa yg memotong bantuan ke sekolah2 agama, siapa yg memotong royalti petronas kpd trengganu dan kelantan dan berbagai2 lg siapa? siapa? sbb umporno busuk perut lah melayu trengganu n kelantan dinafikan hak royalti petronas siapa yg rugi cina ke atau india ke?tak nmpak lg? memang b uta hati dan perut!

Reply
avatar
Anonymous
June 27, 2011 at 9:17 AM delete

Woit anon 8.42,

Mana slogan lawan tetap lawan?...ada menang ada kalah ...slogan je nampak garang...tindakan lembik

Reply
avatar
Anonymous
June 27, 2011 at 10:18 AM delete

psl isu lina joy...nuar juburi pon skong lina joy murtad..ape ko nk komen psl ni aa wahai anon June 27, 2011 12:25 AM..nuar juburi membawakan agenda islam liberal di mana kesamarataan utk semua agama..ambiga jgk org kuat ifc..ko tau ke x psl tuntutan ifc..skrng ni isu die bknnye psl pemerintah..tp psl kafir laknat ambiga ni..

Reply
avatar
Anonymous
June 27, 2011 at 1:50 PM delete

anon 10:18.
enkau yang dok sokong parti sekular yang merentah lebih 50 th tak nak kepada dasar dan undang2 islam hanya bangga dengan banyaknya masjid tetapi kosong pengisianya sehingga enkau sendiri hidup dalam kejahilan oleh itu rentilah dari menyokong sebuah parti yang tidak ada langsong cita2 nak laksana syariat islam dinegara ini malah apa disebut undang2 islam enkau orang rasa berbulu.

Reply
avatar
June 27, 2011 at 2:53 PM delete

Ni ape kene mengena kaitkan Lina Joy dengan perhimpunan bersih? apa kaitan? ada relevan ke? yg dituntut isu ketidakadilan SPR bukan isu Murtad. kalau isu2 agama mufti2 kangkung berak cangkung la yg handle. diorang kan dibayar utk menjaga hal ehwal agama. kita yg tak dibayar ni mampu berdemo je laa..

Reply
avatar
June 27, 2011 at 2:56 PM delete

takde sapa yg agung dalam PR.. cuma seorang yg kuat semangat yg memberi semangat kepada kita semua.. kalau Dato Ambiga ditangkap sebelum perhimpunan pun, demo tetap akan diteruskan. kita berjuang bukan kerana Ambiga tapi kerana menegakkan dan menuntut keadilan dari penguasa yg tak reti2 nak faham. lihat saja bagaimana rasuah berleluasa masa pilihanraya sarawak.. siap bukti video lagi.. apa SPR buat? goyang telor je laaa...

Reply
avatar
June 27, 2011 at 3:03 PM delete

Sapa nak makan sup tangan sila datang Kelantan..

Sapa berjanggut dia tu macam kambing.

Nabi simpn janggut sebb tak de pisau gillette..

Buat apa hukum hudud kalau negara porak peranda?

Siapa punya statement kat atas ni? Tak lain tak bukan para pejuang Islam al-UMporNo wal APCO.. Apa lg nak diharapkan dr UMporNo kalau camni ayat yg kluar dr mulut2 depa?

Reply
avatar
Anonymous
June 27, 2011 at 7:33 PM delete

klau si anak berperangai buruk maka si bapa lah yg di persalahkan.. sibapa yg baik akan ttp menyalahkan diri nya sekiranya anaknya menjadi tidak baik wlupun tlh cuba sedaya upaya..

jgn tny apa yg pas dah buat tp tny apa yg amno tlh buat selama 50 thn berkuasa? kalau amno bijak memerintah maka mrk tak perlukan pas dlm apa apa isu.. spt mana selama ini mrk tak pedulikan pandangan pas ttp bila mrk dlm keadaan skg mrk tny pas ??

yg aku nampak klau tak de pakatan isu murtad ke isu bersih ke isu nama allah ke apa apa lah.. pas an dap akan dilaga lagakan..

kenapa di sabah sarawak dibenarkan menguna kalimah allah?? bukan kah pemerintah yg berkuasa membuat keputusan?

belum pernah apa yg dimintak atau dicadangkan oleh pas di terima oleh amno..

dinar islam, pajak gadai islam dan bantuan kewangan utk kawin beramai ramai... tunggu pakatan memerintah lagi banyaaaaakkk!!

Reply
avatar
Anonymous
June 28, 2011 at 12:45 AM delete

woit anom 1.02

sapa cakap bantuan sekolah agama di potong? Royalti minyak dipotong? kaji fakta dulu. jgn hantam je cakap. Klau nak di kira kelantan ni banyak lagi sumber asli yg boleh di cari. kenapa x di usahakan? hanya pandai ceramah je org pas ni. beratus ekar lg semak samun kat kelate yang boleh di jana. bagi lah pada rakyat kelate peluang. aku tengok lagi teruk perangai belia kelate di bawah jajahan PAS ni. usahakan sesuatu yang berfaedah. org luar x faham hakikat dlm PAS n Kelate.

Reply
avatar
Anonymous
June 28, 2011 at 11:36 PM delete

anon 12:25 AM
hujah kau panjang tapi tak leh pakai sebab bagi sesiapa yang nak lawan keputusan mahkamah syariah di mahkamah sivil ambiga tak ambik duit fee . ambiga jugak pendokong IFC . sila kaji tuntutan IFC , tak tersentuh ker hati kau sebagai seorang islam dengan tuntutan begini . soalannya kenapa mereka berani menuntut yang bukan-bukan ??? sebab mereka tahu melayu dan umat islam berpecah. pada zaman mahathir mereka takut nak buat tuntutan macam ni kerana sikap mahathir yang tegas (termasuk kepada nik aziz).
Puak-puak pas ni alasan dia satu jer umno yang salah sebab dah memerintah 50 tahun. Masalahnya mereka mengaku lebih islam dari orang lain . bila tanya apa TINDAKAN PAS MENINGGIKAN SYIAR ISLAM terus marah .....heran aku ...islam macam mana PAS ni ekkk .... flotila kebebesan GAZA pun tak sokong .....issshhhh

Reply
avatar
Anonymous
June 29, 2011 at 1:10 AM delete

apa beza tuntutan ifc dgn sis???


ya mmg pas dan anwar yg salah kan ..selama 50 tahun ini... org lain yg memerintah org lain yg disalahkan ..

patutlah senang memerintah msia ini ..

apa apa kaum pun berpecah 2 ke tiga tak jadi hal.. janji jgn rasuah dan boros berbelanja duit rakyat..

Reply
avatar
Anonymous
June 29, 2011 at 11:06 PM delete

emmm nampak nya setakat ni TAK ADA tindakan pun yang pas ambil untuk memertabatkan syiar islam kat negara ni . lupa lak dulu cita-cita nak beri kefahaman islam dan dakwah DAP yer ....

Reply
avatar
penternak_lipan
June 30, 2011 at 3:36 AM delete

pd anon yang duk sebut bab lina joy ni...dah banyak topic ...asyik2 masuk bab lina joy.aku rasa hang ni tertelan air mazi lina joy banyak sangat kot. tersentuh macam mana hang punya perasaan ni?tak paham aku .
kan mahkamah syariah kerajaan persekutuan boleh perkasakan dan menambah baik undang2 untuk mengekang apa2 jenis tuntutan dan hang lupakah yg YDP Agung adalah ketua agama yg menerima pakai nasihat dari PM untuk apa2 nasihat yg dipikirkan perlu.knp tak menyalak kat PM hang.skrg ni masalah PM hang adalah dia mengamalkan islam liberal dan sekular yg manis kat mulut aja.dia mempunyai kuasa.untuk menasihati memberi cadangan atau menguatkuasakan undang2 atas nasihat menteri yg menjaga hal ehwal berkaitan..jgn kata kes lina joy dipermainkan...bab tugu negara pun dah jadi macam anjing kurap tersepit telox celah pintu aja.ahli ulamak yg menentang,ditembak mati macam ibrahim libya dan yg memberi nasihat yg bertentangan akan dipecat serta merta .macam mana puak atau kaum lain tak ambil kesempatan atas kelemahan undang2 di malaysia..IFC ka SIS ka tak payah kaji kalau bab pemimpin yg di amanahkan patut menjaga tetapi tidak mengambil berat.

dan apa anon pukimeks 11.06pm
kalau hang nak sembang bab lupa2 ni..pi sembang dengan lubang jamban belakang rumah tokey bela babi sbb.kat sini tak ada masa nak layan bab lupa diri hang tu....
bodohh piang macam ...pelaq.

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive