Serbuan HQ PKR, bukan nak bakar atau menakutkan?

Arman juga hairan dengan tindakan PKR yang marah dengan perhimpunan Pemuda Umno di depan ibu pejabat parti mereka.“Mengapa sampai ada laporan polis? Mengapa AMK buat laporan polis,” soal beliau.

Alahai mamat ni… BERSIH nak buat perhimpunan aman, riuh rendah pencacai-pencacai UMNO yang berselindung disebalik NGO buat laporan Polis.. tapi bila mereka sendiri mengadakan perhimpunan haram depan HQ PKR, laporan Polis dibuat dia persoalkan pula..

‘Kami hanya beri amaran supaya batalkan Bersih’

PETALING JAYA: Sekumpulan besar Pemuda Umno berhimpun di depan ibu pejabat PKR, Tropicana, di sini malam tadi bertujuan supaya Bersih membatalkan hasratnya untuk menganjurkan perhimpunan pada 9 Julai ini.


Bagaimanapun, bekas Ketua Wira Perkasa, Arman Azha Abu Haniffah menafikan tujuan ‘serbuan’ Pemuda Umno itu untuk membakar ibu pejabat PKR atau menakut-nakutkan pemimpin parti itu.

“Kita beritahu PKR supaya membatalkan perhimpunan Bersih kerana ia membawa kesan buruk kepada negara kita. Kita bimbang kalau Bersih buat perhimpunan nanti ada bangunan yang terbakar. Bukan kita suruh bakar bangunan,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Arman yang kini menjadi Timbalan Pengerusi Unit Pidato BN menegaskan bahawa beliau tidak mengeluarkan suara pun dalam perhimpunan itu malam tadi.

Menurutnya, yang bercakap ialah Lokman Nor Adam, Pengerusi Unit Pidato BN, Ketua Pemuda Selangor dan Wilayah Persekutuan.

“Kalau orang kata saya bercakap itu tidak betul. Tetapi saya datang dan berada dalam perhimpunan tersebut, malahan saya berjabat tangan dengan Rozan Azen Mat Rasip (timbalan ketua penerangan AMK),” tambahnya.

Arman berkata demikian sebagai mengulas perhimpunan ahli Pemuda Umno di depan ibu pejabat PKR di Tropicana di sini malam tadi.

Mengikut laporan seramai 300 Pemuda Umno berhimpun tetapi Arman mendakwa jumlahnya mencecah 800 orang.

Baju Patriot

“Kita kira berdasarkan jumlah 800 helai baju Patriot berwarna merah yang diberikan kepada ahli Pemuda Umno yang datang ke ibu pejabat PKR malam tadi. Itu tidak kira lagi ramai Pemuda yang tidak mendapat baju Patriot kerana kehabisan,” tambahnya.

Arman berkata, tidak ada sebarang kekacauan berlaku dalam perhimpunan tersebut. Tidak ada cermin kereta yang dipecahkan dan tiada semburan cat pada ibu pejabat PKR.

“Bila polis datang dan minta kita bersurai, kita minta lebih lima minit untuk berucap dan kemudiannya bersurai,” katanya.

Arman juga hairan dengan tindakan PKR yang marah dengan perhimpunan Pemuda Umno di depan ibu pejabat parti mereka.

“PKR kata berhimpun dan berucap boleh kerana ada dalam perlembagaan negara tetapi mengapa Pemuda Umno berhimpun mereka marah?

“Mengapa sampai ada laporan polis? Mengapa AMK buat laporan polis,” soal beliau.

Rozan membuat laporan polis jam 11.40 malam tadi selepas kumpulan itu bersurai.


Free Malaysia Today

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

16 comments

comments
Anonymous
June 28, 2011 at 8:45 PM delete

Orang yg pengecut aje yg takut BERSIH......Perhimpunan ini bukan nak berperang....tetapi diapi2kan .....oleh UMNO .....sendiri....Mentang2 kerajaan memegang kuasa.....apa saja yg dirancang oleh pihak pembangkang ...dicantas.....

Reply
avatar
June 28, 2011 at 9:20 PM delete

SATU SOALAN KEPADA ARMAN....
KENAPA AMK TIDAK BOLEH MEMBUAT LAPORAN POLIS BERHUBUNG DENGAN PERKARA TERSEBUT? SEDANGKAN APABILA BERSIH HENDAK BERHIMPUN SEBANYAK LEBIHKURANG 1500 LAPORAN POLIS DIBUAT OLEH PELBAGAI PIHAK TERUTAMANYA UMNO.

DINASIHATKAN SUPAYA ARMAN BERFIKIR SECARA SEBAGAI SEORANG PAHLAWAN/PEJUANG DAN JANGANLAH BERFIKIR KERANA 'WANG'.

Reply
avatar
Nani
June 28, 2011 at 9:21 PM delete

Polis buat bodo aja duduk terpacak macam tunggul kayu tengok dia orang berdemo. Kenapa tak rampas pembesar suara semacamana mereka rampas pembesar suara bila parti lawan berucap.
Kenapa tak bagi warning macamana mereka bagi warning pada pihak lawan?

Aku hairan la dgn double standard polis2 ni bila buat kerja?
Tak dengar langsung mereka berkata "ini arahan pihak atasan" pada pendemo2 itu?

Apa dah jadi dengan polis2 ni hah????

Reply
avatar
Anonymous
June 28, 2011 at 10:07 PM delete

Polis malaysia kini dah jadi bodoh macam lembu tuggu tuan nya tarik hidung ke padang ragut pilihan tuan nya iaitu UMporNO.
Bukti jelas bahawa tanpa arahan pemimpin UMporNO polis malaysia tak berani bertindak.

Reply
avatar
Anonymous
June 28, 2011 at 11:30 PM delete

Salam sejahtera kepada semua...

Rakyat sekarang sudah celik persekitaran, tidak seperti dulu. Mereka dapat menilai apa yang dilakukan oleh pemerintah, egen pemerintah serta badan berkecuali.

Justeru itu sebagai pemerintah, jalankanlah amanat dengan sebaik mungkin. Jangan membezakan mana-mana rakyat.

Jika rakyat sudah tidak tahu kepada siapa harus mengadu, maka rakyat akan keluar beramai-ramai. Jadi sebelum rakyat keluar, pemerintah perbaikilah apa yang rakyat tidak puas hati itu. Kita semua akan mati dan tiada pangkat, wang serta harta yang kita bawa.

Pemerintah bergantungan kepada rakyat dan rakyat juga bergantungan kepada pemerintah.

Banyak sangat benda pelik serta pembaziran yang dibuat oleh jentera pemerintah sekarang. Rakyat mengetahui semuanya kerana rakyat yang buat segala kerja pemerintah, pemerintah usah menipu rakyat....nanti rakyat semakin marah.

Pemerintah kena sensitif kepada semua lapisan rakyat. Jangan beza membeza. Sebab pemerintah tidak beza membeza mengambil cukai dari rakyat.

Saya doakan tiada rusuhan serta huru hara di Malaysia ini. jika ada rusuhan, maka adalah pembunuhan, tak ramaipun sikit. Pemerintah boleh lari, tapi rakyat.... Rakyat yang terkapai-kapai. Jadi yang benar-benar setia kepada negara adalah rakyat.

Wahai pemerintah, rakyat meminta sesuatu dari kalian... tunaikanlah. Yang dituntut itu adalah yang baik-baik.... kenapa takut nak tunai.....rakyat tahu ada kepincangan....

Saya pun rakyat, saya pun nampak kepincangan itu...

Semoga kita semua tidak berkelahi dan saling tuduh menuduh.

AKU HARAPKAN SEBUAH NEGARA MALAYSIA YANG AMAN DAN SEJAHTERA

Sekian

Reply
avatar
Anonymous
June 28, 2011 at 11:38 PM delete

Masih di gelar kelakuan yang biadap..seperti gangster..

Reply
avatar
Anonymous
June 28, 2011 at 11:43 PM delete

betul anon tu cakap . pemerintah menjaga rakyat sebagai mana yang diamanahkan . tu pasal lah pemerintah cakap bersih ni diharamkan . sebab pemerintah menjaga amanah rakyat kebanyakan . yang dok sibuk sibuk nak buat bersih tu puak puak penyokong parti pembangkang jer . Ingatlah rakyat yang tidak menyokong lagi banyak . dan lagi banyak rakyat yang tidak ingin bersekongkol dengan pemimpin bersih iaitu ambiga sipendokong kuat IFC.

Reply
avatar
Anonymous
June 29, 2011 at 12:06 AM delete

khas buat cik li ,
dah selama ni AMK lah yang kutuk polis tak hingatt . macam-macam dimakinya polis . aikkk sekarang mengadu plak ker . jangan ingat semua rakyat sokong tindakan AMK tu selama ni . ramai lagi yang sokong polis . mau polis tak tercegat bila AMK kena . kesimpulan nya .... padan muka kau . dah terantuk baru tengadah!!

Reply
avatar
Anonymous
June 29, 2011 at 12:46 AM delete

jd sape yg mcm kominis skg..? PSM..?

ngadu polis tu bukan hrp dia org ambil tindakan cuma utk rekod.. dan rekod ini akan menunjukan kecekapan polis dan mungkin diambil tindakan bila pakatan ambil kuasa di msia..

oh.. jd mcm tu rupanya polis msia.. ada pulak yg sokong dan tak sokong.. lebih baik tubuh jd kan parti..

hairan lah klau rakyat tak menyokong biaq pi lah dia org berhimpun.. tetapi tindakan yg di ambil nampak sgt sambutan bersih diluar dugaan..

Reply
avatar
Anonymous
June 29, 2011 at 12:48 AM delete

rasa rasa nya yg ramai kerah ahli pergi ialah PAS.. berpuluh puluh ribu tapi nak tny hang satu kenapa yg diserang ibu pejabat PKR???

DIWAJIBKAN semua ahli PAS...

Reply
avatar
Anonymous
June 29, 2011 at 6:51 AM delete

Di mana suami hantu kopek semasa mereka berkumpul di depan ibu pejabat PKR? Mabuk kopek ke?

Suami hantu kopek pun sama DNA United Mamak Nation Organization.

Reply
avatar
Anonymous
June 29, 2011 at 9:44 AM delete

Org akal lembap, bodoh & mudah d pergunakn je mnyokong Umno ni. Depa ni bukan tau pun yg pemimpin Umno tu semua dah kaya-raya hasil salahguna kuasa & rompak khazanah rakyat.

Reply
avatar
June 29, 2011 at 10:51 AM delete

Buat yang masih tak berapa tahu peranan BERSIH - satu senarai tuntutan diajukan kepada SPR untuk penambahbaikan sistem pilihanraya sekarang yang terdedah kepada penyelewengan dan penipuan, undi hantu, undi pos yang entah dari mana2 kotak undinyer..pengundi yang tak wujud di alamat tertentu, warga asing yang diberi IC (projek IC dulunya hanya di Sabah sekarang dh menular di semenanjung)- semua ini langsung tak pernah di siarkan oleh mana2 media utama..(aku paham kenapa puak2 pecacai marah kepada BERSIH)-SPR dari dulu, kini dan selamanya tidak pernah memberi apa2 maklumbalas mengenai tuntutan ini..kalau tidak salah kenapa takut..negara lain siap yang juga amalkan demokrasi boleh jemput wakil luar saksikan pilihanraya mereka, Malaysia jgn kata orang luar, warga malaysia sendiri pun tak boleh jadi pemerhati..sapa yang tak berapa jantan kat sini?

Reply
avatar
Anonymous
June 30, 2011 at 11:36 AM delete

SEBAB KEPALA BAPAK DIA YANG SURUH BUAT REPORT.!! MEMANG PA*T*T MULUT BANGANG NI!

Reply
avatar
penternak_lipan
July 1, 2011 at 1:22 AM delete

anon pukimak 11.43pm
dan
sorang lagi anon 12.06am pelaq pat sagi
hang ni tak paham perlembagaan ni..dah la hang bodoh pastu taktau apa yg hang taip..jgn spin ayat org lain.tu la kalau aramjadah pencacai puak umnopukis ni.tau spin cerita aja
perarakan secara aman terkandung dalam perlembagaan artikel 10(i).termasuklah perarakan hari wesak atuk hang juga dikira dalam artikel 10(i).tidak termasuk perarakan membawa kepala lembu pelaq oii.pemerintah mmg ptt jaga rakyat dan kalau pemerintah tu paham artikel 10(i) pemerintah tu yg patut menjaga keselamatan org dalam ahli perhimpunan ni.bukan berperang..masalahnya otak pemerintah yg terasa hilang kuasa yg sebenarnya yg menderhaka kepada negara sbb tidak menghormati perlembagaan dgn menyalah gunakan pihak penguatkuasa.itu tidak termasuk pencacai2 taik anjing yg low class..lagi tak paham...bab perlembagaan tu..sbb tu anon2 pukimak ni..dia menyalak dalam sini..sbb anon2 ni bukan paham..sbb semua mentekedarah najis najib



taik hang!!!! anon 11.43&12.06

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive