Kalau macam ni.. bertambah kaya la hang Najib!!

Difahamkan nota pembelian daripada sebuah hotel terkemuka itu dikeluarkan atas nama Jabatan PM. Ini menimbulkan soalan, siapa sebenarnya membayar bil katering yang berjumlah RM81,000.00.

Pergi berbincang pasal majlis pertunangan anak di Kazakhstan semasa lawatan rasmi.. guna harta kerajaan.. sekarang bila bertunang pula bil dikeluarkan atas Jabatan Perdana Menteri..

Tak cukuplagi kah dengan apa yang sudah ada wahai Najib?

Siapa biaya kos pertunangan anak Najib?

Pemimpin PKR Dr Tan Kee Kwong hari ini menimbulkan soalan siapa yang membiayai bil bagi majlis pertunangan anak Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang diadakan di Seri Perdana, Putrajaya malam semalam.


Majlis tertutup itu dikhaskan kepada kira-kira 800 tetamu istimewa dan terpilih yang terdiri daripada golongan dan kerabat diraja termasuk dari negara asing, ahli politik, tokoh perniagaan dan kenalan rapat yang lain.

Hanya media rasmi sahaja yang dibenarkan membuat liputan.

Majlis itu diadakan sempena pertunangan anaknya Nooryana Najwa kepada Daniyar Nazarbayev, yang mempunyai pertalian dengan presiden Kazakhstan Nursultan Nazarbayev.

“Saya difahamkan nota pembelian daripada sebuah hotel terkemuka itu dikeluarkan atas nama Jabatan PM. Ini menimbulkan soalan, siapa sebenarnya membayar bil katering yang berjumlah RM81,000,” soal Dr Tan.

Nooryana Najwa Najib and Daniyar NazarbayevBeliau yang merupakan bekas ahli parlimen Gerakan dan juga timbalan menteri berkata soalannya itu penting, khususnya ketika rakyat sekarang diminta 'mengetatkan tali pinggang mereka ketika menghadapi kenaikan kos kehidupan'.

“Pengurangan subsidi minyak dan barangan keperluan, memeritkan rakyat. Justeru, soalan siapa yang menanggung perbelanjaan itu perlu dijawap, lebih-lebih lagi nota pembelian dibuat atas nama Jabatan PM,” katanya.

Awal bulan ini, lawatan Najib serta keluarganya ke Kazakhstan menjadi isu hangat apabila ahli parlimen Kuala Selangor, Dzulkefly Ahmad membidas perdana menteri kerana didakwa bersalah dari segi moral kerana menggunakan dana awam bagi merisik perkahwinan anak perempuannya.

"Tindakan Najib ini tidak ada kelas langsung iaitu menggunakan wang kerajaan dan rakyat untuk urusan peribadi,” kata pemimpin PAS itu.

Sebaliknya, Wisma Putra menafikan laporan itu dan menegaskan bahawa lawatan itu adalah untuk memenuhi penerimaan perdana menteri terhadap undangan yang telah lama dibuat oleh Presiden Nursultan Nazarbayev untuk melawat negara itu.

Lawatan itu, juga dikatakan kebetulan diadakan serentak dengan penganjuran Forum Ekonomi Islam Sedunia (WIEF) ke-7 di Astana dari 7 hingga 9 Jun lalu.

Malaysiakini

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

27 comments

comments
Anak kg pertama
June 19, 2011 at 2:45 AM delete

Sekarang program Maharaja Lawak dr Astro sungguh mendapat sambutan dari rakyat Malaysia...ia mungkin adalah respon rakyat pada suasana politik PR hari nie..sebab semua perkara dipolitikkan..pasal rakyat, lantak aje....mungkin lepas nie leaders of PR boleh cuba nasib tahun depan dlm program Raja Lawak,Astro...sebab banyak sangat buat lawak...ada ke PM Malaysia bodoh macam puak2 nie...majlis pertunangan nak guna duit kerajaan. Ha ha..100x

Reply
avatar
June 19, 2011 at 7:13 AM delete

Ahad, 19 Jun 2011
MUHASABAH DIRI!! KENAPA ISLAM MELARANG MEMAKAN DAGING BABI?? mai tengok meh..

Tengok contoh video dibawah.. ishh..


Ada parasit dalam daging babi, kalau masak pun parasit tu tetap takkan hilang dan takkan mati. Haram bagi umat Islam memakan daging babi.

Sama juga macam Dapigs, haram bagi kita menyokong Dapigs, hanya melayu bodo macam babi saja yang sokong Dap ni.

McTheory:
babi cuma kawan dengan babi ja..

Reply
avatar
bunbinban
June 19, 2011 at 8:43 AM delete

laaaaa...apa ke bodohnya malaon kat atas ni. MCA pemacam, gerakan pemacam...sbb tu la pemimpin BN ni, suka2 hati je je guna duit kerajaan atau lebeh tepat lg duit rakyat sbb adanya rakyat yg mcm korang yg tahap bodohnya pointer 4 beserta anugerah dekan lg. Korang kutuk2 cina DAP tu pehal, cina MCA. GERAKAN tak sama ke. Sapa yg bagi singapura kat LKY?. sapa bagi genting kat LGT?. Sapa bagi Bukit Tinggi kat VT...DAP? PAS? PKR?..oiiii bodoh! yg bagi tu semua adalah tuan kamu yg kamu dok jilat ari2...aku pernah jumpa org bodoh tapi tak pernah lak jumpa yg sebodoh kamu ni...

Reply
avatar
Anonymous
June 19, 2011 at 8:53 AM delete

AGAK nya AKP dan leekonyou banyak sgt makan daging babi kot.. sebab tu parasit dalam badan diorang takkan hilang...

Reply
avatar
Anonymous
June 19, 2011 at 8:55 AM delete

Woit ASD & Leepuki,
Tahap bodoh kritikal.....tolong la buat ulasan yang berlogik. Do your homework.......

Theory butuh;
Bodoh hanya bersama dgn bangang

Reply
avatar
Anonymous
June 19, 2011 at 9:33 AM delete

Sebab tu UMNO dah jadi mcm babi. Tulisan bloger UMNO pun haram jg untuk dibaca. Sentuh kulit UMNO pun rasa mcm sentuh kulit babi je. Sebab kawan dgn pemakan babi (MCA,MIC,Gerakan) lebih 50 tahun.

Reply
avatar
Anonymous
June 19, 2011 at 10:09 AM delete

kalau akp ada otak dan ada berani - semua komen akp sila gunakan nama Jabatan Perdana Menteri dlm komen blog ini..

Krn terdpt nota pembelian dikeluarkan atas nama Jab PM lah maka dituntut penjelasan..

Apakah dlm fikiran org spt kamu menuntut penjelasan menjd kesalahan??

Pernah ke kt dengar ada majlis pertungangan bekas bekas PM yg dibuat secara kebetulan (forum) spt ini.. dan dgn di hadiri pemimpin luar negara dan kerabat diraja??? Ini hny pertunangan yg selalunya dihadiri kaum keluarga sahaja..

Reply
avatar
Anonymous
June 19, 2011 at 10:27 AM delete

pemimpin umno beruk...tak penah dn tak akan insaf dlm menipu rakyat..dulu,kini dan selamanya..

Reply
avatar
Anonymous
June 19, 2011 at 11:07 AM delete

Kalau dah perasuah pembunuh penzina perompak perogol penfitnah semua ada dalam kepipinan orang orang umno bn. whole in one apa nak dihairankan memang dan jadi darah daging mereka ,halal haram apa peduli janji mashuuuk free.

Reply
avatar
Anonymous
June 19, 2011 at 11:16 AM delete

Maaf Abang ASD,

Ulasan saya Anon 8:55 , Bukan ASD tapi AKP.......

Reply
avatar
KuroShogun
June 19, 2011 at 12:47 PM delete

Fokus utama artikel ini adalah berkenaan isu pertikaian bil katering yang dikeluarkan atas nama JPM untuk majlis pertunangan anak Najib di Seri Perdana. Jadi semua pengunjung ASD faham akan maksud mesej yang disampaikan oleh artikel ini. Aku tak nampak pun perkara-perkara lawak yang ditimbulkan oleh PR dalam hal ini. Hoi AKP, ko ni gila ke? Yang si Leekonyou ni pulak, apahal cerita pasal babi ni? Ko dah jadi gila babi ke? Saya menggesa para pengunjung ASD supaya jgn hiraukan orang-orang gila mcm AKP dan leekonyou sebab tiada manfaat yang kita dapat daripada orang-orang gila ni.

Reply
avatar
June 19, 2011 at 1:52 PM delete

AKP & Leekonekyou,

Enko dua eko ni bila la nak pandai2 tak habis2 dengan bodoh korang ni. Korang berdua bukan tak tau UMNO tu jahat iblis setan munafik tapi masih tetap ampu bodek padahal dah terang2 pemimpin2 UMNO semua kaki songlap duit rakyat, bukan saja songlap yang besar2 tapi sampai nak kawinkan anak pun masih tak segan2 belanja kawin seciput itu pun songlap duit rakyat juga. Tak nampak ke kalau dah tabiat suka songlap maka sampai terbiasalah hingga buat kenduri kawin anak pun tak ada rasa malu nak songlap jugak. Itu pun korang berdua sokong ke? Alahai memang sahlah korang dua eko ni anak2 babi, orang2 macam kau ni layaknya dihidang dalam majlis kawin anak Najib dengan muncung korang atas dulang sebagai hidangan high table pengantin.

Reply
avatar
Anonymous
June 19, 2011 at 1:57 PM delete

uhhh kalau anak najib nak bertunang dengan org kazakh maknanya takboleh lah najib pegi ke WIEF?? najib kena naik kapalterbang mas jer ker ??anak dia tunang kena buat kat homestay ker takleh buat kat putrajaya?? yang pegi terima bulat bulat cerita cina tu pasal apa?? dia ada phostat ker ambik gambar ker ambik video ker nota pembelian yang dia cakap tu ?? nanti tak semena mena kita ni jadi tukang bawak fitnah dari kafir tu ?? kan dosa .dia tak perlah dia tak dosa , dia kafir. dah kerja dia ,dia tahu berpolitik dengan cara membunuh karektor orang lain jer. sukalah dia kalau tengok sama sama melayu bergaduh. dah tujuan dia nak ambilalih pemerintahan negara ni dari melayu agama islam. hentilah bawak fitnah kat najib tu .sama gak macam bawak fitnah kalau kita cerita pasal video sek anwar dengan pelacur cina tu , tak gitu??

Reply
avatar
June 19, 2011 at 2:16 PM delete

Anon 1:57,

Sejak bila kau pandai nak nasihat orang jangan buat fitnah, cuma bila kena kat UMNO aje baru kau keluar khutbah ni ye? Kau ni pantat lah!

Reply
avatar
leepukilu
June 19, 2011 at 9:01 PM delete

anon 7:13 Mcm mana tahap kepercayaan kau dgn babi mca &gerakan tak samakah memang bodo tahap babi lah kau ni,mak bapak kau munkin lagi tahap b....sebab dia lahir kau dlm kandang babi..org mcm kau ni kalaulah byk dlm negara alamat yg negara semakin bodo tak maju2...sebab mempunyai warga yg bodoh zuriat mcm nilah yg Ingat uMNo Ingat Sek......

Reply
avatar
apaPunTakBoleh
June 19, 2011 at 9:23 PM delete

anon 1.57,

ada bukti? nota pembelian?

abih tu, apa cite ngan dokumen perjanjian UMPORNO-APCO yg dikemukan DSA di parlimen tu? ada tindakan? harammmmm.... sama macam penempahan carcosa utk tayangan video seks atas nama RISDA... ada tindakan.. harammmmm... sebab diorang ada bukti la dia minta penjelasan... bodoh tak leh nak ajar la puak2 umporno ni....

Reply
avatar
Anonymous
June 19, 2011 at 9:56 PM delete

uhhhh anon 9.23 tu sama panas dengan FMZAM, bila kena pada batang hidung lah katakan. siap bincang pasal tindakan lagi tu walhal persoalannya tentang fitnah dan bukti serta dengar cakap cina kafir tu. macam jugak video anwar ibrahim main dengan pelacur cina tu , tak der bukti . sebab video tu besi ( kata tokey besi buruk ). sebab tu tiada tindakan dari anwar . eemmm cuba video tu memang sah palsu sah tindakan serta merta dari anwar bin ibrahim , ketua pembangkang malaysia , saman fitnah Dato eskay . mesti tuntut ratus juta ringgit lah . maklumlah bekas menteri kewangan yang track record nya songlap dan kayakan kroni !!!!!!! mau tak kena pecat ....

Reply
avatar
Anonymous
June 19, 2011 at 10:30 PM delete

Bertuah anak najib ...ni....mendapat liputan menyeluruh...tapi kesian pulak tgk anak rosma dgn suami lain....x dipeduli oleh sang ibu....tak mengaku anak ...pulak tu....macam2 manusia di dunia ni...

Reply
avatar
June 19, 2011 at 11:23 PM delete

Anon 9:56,

Kau nak spin pasal saman pulak, abis tu Najib apa tak saman Dr Tan kalau itu fitnah? Batang hidung siapa yang kena ni? Batang hidung kau yang macam hidung babi tu ke? Orang yang bercakap benar ada kira dia Islam atau kafir ke? Cuba bagitau satu perkara yang pemimpin UMNO cakap tak bohong, boleh? Kalau Najib tak saman Dr Tan, aku tau aku boleh percaya pada kafir yang jujur dari Islam yang makan rasuah. Tentang video Anwar aku tak peduli, itu soal peribadi dia tak kena mengena dengan bab Najib kawinkan anak guna duit rakyat, ada faham?

Reply
avatar
Anonymous
June 20, 2011 at 4:52 PM delete

Duit Rakyat = Duit Bini Najib (BN)

Engkorang peduli apa? Ini negara UMNO. Hang tak suka, get out of here.

Hidup UMNO kepala lanun nusantara

Reply
avatar
Anonymous
June 21, 2011 at 10:20 AM delete

Sesungguhnya (agama tauhid) ini, adalah agama kamu semua, agama yang satu dan Aku adalah Tuhanmu, maka bertakwalah kepada-Ku. Kemudian mereka (pengikut-pengikut rasul itu) menjadikan agama mereka terpecah belah menjadi beberapa pecahan. Tiap-tiap golongan merasa bangga dengan apa yang ada pada sisi mereka (masing-masing). Maka biarkanlah mereka dalam kesesatannya sampai suatu waktu. [2:52 ~ 2:54]

ps: penat je gaduh2...

Reply
avatar
Anonymous
June 21, 2011 at 12:43 PM delete

Majlis trtutup pun boleh terbuka jumlahny. Mcm na nk sorok lagi ni. Ishhh... ishhh.. ishhhh... cobaaannn...

Mana panglima perang fobia Najib?? Zul gelabah, Ibrahim katak, Ezam sesumpah, Zahrain bibir tebal dll tu... bantulah skit utk prtahankn tok guru Najib ni. Barulah boleh sama² masuk neraka dgn harta² skali..

Reply
avatar
Anonymous
June 21, 2011 at 10:01 PM delete

uhhhh video anwar soal peribadi !!!!! tegarnya FMzam jadi penjilat anwar . anwar jadi imam . anwar baca khutbah . anwar bagi ceramah baca ayat quran . anwar tuduh orang lain buat tak elok . anwar nak jadi PM .semua kau ikut . semua kau sokong . alih alih anwar main dengan pelacur cina sampai keluat video pun kau sokong lagi ??? hebat betul kau FMZAM. lagi ramai orang macam kau ni . lagi makmurlah negara ni. harmoni gitu . dapat PM kaki zina . tapi rakyat tetap menyokong!!!!

Reply
avatar
Anonymous
June 21, 2011 at 10:48 PM delete

kalau tgk majlis tunang anak die pn da mcm majlis kahwin da...meriah gile jemput vvip semua tu...tak pernah lg jumpe perdana menteri anak die tunang meriah mcm tu...kalau tak silap laa...
dan kalau dr segi akaun...bil atas nama jpm...jpm laa kena byr...tp kalau tak berkaitan dgn aktiviti jpm atau untuk personal...sepatutnya tak boleh masuk dlm akaun=tak boleh byr bil tu...n kalau audit tgk mmg kene tanye laa mende ni...
tp kalau die juz nk gune name jpm tu dan die byr senirik lain cerita laa kot..

Reply
avatar
Anonymous
June 22, 2011 at 7:09 PM delete

Orang cina tukang tuduh... orang melayu tukang percaya... eluk laaa...

Melayu bodoh mudah pecaya pada tuduhan.... kalau kena kat pemimpin diaorang..., havis fatwa kuar..!!

Dah tak ramai dah melayu bodoh kat Malaysia ni.... Nanti bila pemimpin agung diaorang check-in kat Sg Buloh..., baru laa melayu bodoh ni pegi cari Dapigs lak...

Melayu bodoh akan hancur dgn angan2 mereka... Hanya melayu yang ada akal yg bakal tinggal...

Ada aku kisah..??

Reply
avatar
July 2, 2011 at 12:11 PM delete

Pemimpin PKR tu hanya membuat pertanyaan siapa yang membayar pertunangan anak Najib tu,dan sebaik nya pihak BN atau pun yang punya fakta dapat menjawab semua pertanyaan itu,rakyat hanya nak tahu hal kedudukan nya sahaja.Rakyat punya hak untuk berbuat hal yang sedemikian

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive