Ibrahim Ali Pengecut kata Nurul Izzah



KUALA LUMPUR, 20 Jun — Nurul Izzah Anwar menyifatkan Presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali sebagai pengecut kerana mengugut kaum Cina menjelang Himpunan Bersih 2.0 yang akan diadakan 9 Julai ini.

“Ugutan-ugutan macam ini hanya dibuat oleh seorang pengecut,” kata beliau sambil berkata pihak berkuasa telah gagal untuk mengambil tindakan sewajarnya ke atas wakil rakyat itu sebelum ini.


“Sementara saya percaya bahawa kita harus menghormati hak setiap rakyat Malaysia untuk bercakap dengan bebas, kebebasan bukan sesuatu yang boleh disalahgunakan atau boleh digunakan tanpa rasa tanggungjawab.

“Oleh itu, saya sangat kecewa dengan kata-kata bersifat menghasut dan bahasa kesat digunakan oleh Datuk Ibrahim Ali (gambar), berkaitan dengan Himpunan Bersih 2.0,” kata Naib Presiden PKR ini kepada The Malaysian Insider.

Sehubungan itu, Nurul Izzah berkata, rakyat Malaysia tidak harus takut dengan ugutan Ibrahim yang dibuat semalam.

“Jangan kita takut untuk berdiri tegas atas apa yang kita percaya. Jangan kita tidak terhalang demi kebaikan Malaysia,” kata Ahli Parlimen Lembah Pantai ini.

Seorang lagi Naib Presiden PKR, Chua Tian Chang melahirkan respons berbaur menyindir berhubung ugutan Ibrahim yang menyasarkan kaum Cina.

“Terima kasih atas keprihatinan beliau ke atas orang Cina. Jika sesuatu berlaku, semua akan menerima kesan, betul? Tetapi Datuk Ibrahim Ali hanya risau mengenai keselamatan orang Cina, sangat mengambil berat (mengenai orang Cina),” katanya lagi.

Semalam, Ibrahim yang juga Ahli Parlimen Bebas Pasir Mas bersama 164 badan bukan kerajaan (NGO) melancarkan “perang” terhadap Himpunan Bersih 2.0 dengan membakar gambar Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil Datuk Ambiga Sreenevasan dan memberi amaran kepada kaum Cina agar jangan keluar pada 9 Julai ini atas alasan “apa sahaja boleh berlaku.”

Ibrahim menegaskan, perhimpunan anti-Bersih 2.0 yang bakal diadakan serentak akan diteruskan dan beliau tidak akan bertanggungjawab atas sebarang insiden tidak diingini.

“Cuba bayangkan jika berlaku huru-hara... jika himpunan Bersih 2.0 tidak dibatalkan, saya percaya kaum Cina perlu simpan bekalan makanan.

“Ya, apa sahaja boleh berlaku. Dan, saya minta agar polis mengambil apa sahaja tindakan dan gunakan kuasa mereka untuk bertindak,” katanya semasa melancarkan Gerak Aman semalam.

Bersih bersama Pakatan Rakyat dan aktivis parti bersedia menggerakan Himpunan Bersih 2.0 menuntut pilihan raya adil dan bebas sebagai kesinambungan himpunan yang kali pertama diadakan pada November 2007.

PAS telah berjanji akan menggerakkan 300,000 peserta untuk menyokong perhimpunan itu untuk mendesak Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengadakan pilihan raya adil dan bebas pada pilihan raya umum ke-13 tidak lama lagi.


The Malaysian Insider

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

12 comments

comments
Anonymous
June 20, 2011 at 5:23 PM delete

Brahim katak.....Si kecut teloq.....manusia macam ni akan tolak kawan ke depan tapi dia lari ke belakang...jaga2 jantung hang dah kurang berfungsi

Reply
avatar
Anonymous
June 20, 2011 at 6:16 PM delete

ya polis patut ambil tindakan apa sahaja so yg pertama ialah ambil tindakan terhdp pak brahim..

lepas bersih kt tenguk ada ke tidak huru hara.. klau ada kita tak salahkan dia..

round pertama pun dah kalah - jumlh pelancaran bersih di dewan cina dgn jumlah pak brahim buat ungutn..

Reply
avatar
June 20, 2011 at 6:17 PM delete

Macamana pulak Berahing ni pengecut? Bukan ke selama ni Berahing tu berani? Dia berani hunus keris, berani cakap dengan mulut besar, berani kata shit shit shit, berani ancam Cina, berani kutuk ulama PAS, berani ancam 13 mei, mana ada yang dia tak berani? Izzah kata Berahing ni pengecut tang mana yang Berahing ni kecut? Kepala dia bulat sampai leher pun terperosok, hidung dia kembang macam hidung babi, perut dia boroi macam perut babi, kaki tangan dia pendek macam kaki babi, tak nampak apa2 pun yang kecut semua macam babi gemuk aje? Yang aku tau kalau babi yang kecut tu ekor aja, yang lain semua gemuk. Cuba tanya Izzah dia ada nampak tak ekor babi kat buntut Berahing, kalau ada memang sahlah Berahing PENGECUT!

Reply
avatar
KATAK JD PANDY KUTTY
June 20, 2011 at 9:48 PM delete

BERAHIM ALI SAMA MCM DATO' T DPT LESEN KEBAL DARI UMNO UNTUK BERCKP APA SAHAJA DAN BUAT APA SAHAJA... SEMUA MALAYSIA RAKYAT TAHU YG BERAHIM DAN DATO' T NI TALI BARUT UMNO... ORG MCM NI BUKAN PEMBELA RAKYAT, TAPI PEMBELA TUAN DIA, UMPORNO...SANGGUP JILAT PUNGGUNG SIAPA SAHAJA YG BAGI DIA MAKAN... RAKYAT TERUTAMA ORG MUDA BUKANLAH SPESIS BODOH TONGONG & DUK NGANGA DENGAR SAHAJA..DIORG ADA OTAK, AKAL BOLEH BERFIKIR LEBIH BAIK, TAK MCM ORG2 YG MENYOKONG UMNO SKRG YG TAMAK MCM BABI...PANDY KUTTY...

Reply
avatar
Anak kg pertama
June 20, 2011 at 11:05 PM delete

Yang kata pun anak kepada si pengecut..teringat ada mangsa pi buat repot..pasal kena liwat..tut..tut..tiba2 dok tak duduk..ada org lari ke duta turki..nie panggil pengecut kantoi

Reply
avatar
Anonymous
June 20, 2011 at 11:27 PM delete

tindakan lari ke duta satu tindakan yg sangat bijak.. ini pelanduk yg tak lupakan jerat.. klau tak ..dah masuk tanpa dijamin semasa dibicara .. nak buat strategik pun dah tentu susah mcm kes dulu..skg kes tu dah meleret leret.. sape yg bijak???

kalau pengecut awal awal mtk turki keluarkan dr msia. cuba tny klau pak jib kena mana dia lari?? dan beza kan kemajuan negara yg dia akan tinggal dgn negara yg terima anwar..

akp gua nasihat nak g komen jgn pakai otak brahim, leh tak??? mtk tlg nie..

Reply
avatar
Anonymous
June 21, 2011 at 12:34 AM delete

Najib lari ke kazakstan.. minta tulun menantu dia.. huhuhu..

Hidup AKP lagi???!! aku ingat dah mamposss!

Reply
avatar
Anonymous
June 21, 2011 at 9:12 AM delete

kah..kah..kah...
Yg sinuar lagi pengecut...nak bagi DNA pun takot,nak bagi tgok jam omegay pun takot....kes liwat diheret berbulan2....siap lari ke kedutaan turki tue...
Si nuruk izaah lagi penakut...dah kena ugut pasal anak dia...boleh minta bantuan polis....tapi yg mengugut tue org dia...sajer nak glamer babi...

bodoh2 puak PR....terutama dari PAsial...

kah..kah..kah..

Reply
avatar
Anonymous
June 21, 2011 at 12:23 PM delete

Wajar Perkasa & Pekida ni diistihar pertubuhan pengganas di M'sia. Kumpulkn segala bukti aktiviti mrk utk tindakan lanjut. Jika ada kekecohn pd prgm Bersih nnti, tolong.. rakam wajah mrk ni.

Reply
avatar
Anonymous
June 21, 2011 at 1:27 PM delete

anon 9:12

kan jam omega tu ada kat polis so declare je lah anwar punya.. dan yg boleh tenguk hny hakim selepas polis tunjuk kan jam omega sgb bahan bukti ..

bukan takut bg DNA tp cara dapatkan dan jaga DNA tu dia org tak reti.. mtk keputusan uji kaji air mani dlm mahkamah tak kasi.. kalau dia org bg lepas tu anwar tak bg DNA dia bermakna salah satu DNA tu dia punya tp tak de tu sbb dia org tak kasi.. kenape sebelum perbicaraan tangkap anwar dan ambil DNA dr berus gigi dan air botol dia???

mandai mandai gko kata yg ugut nurul izzah tu org dia .. kenapa polis tak siasat ?? sb org dia ke .. kalau org dia .. dgn nurul izzah kena masuk penjara.. tolong bukti kan..

Jd sape yg bodoh skg???

Reply
avatar
Anonymous
June 21, 2011 at 10:35 PM delete

masalah nya jam omega tu anwar yang bagitahu jam tu ada kat bini dia . anak dia nipun sama menipu jugak . " sapa awak , pendakwaraya ??"
ada ker polis kata jam omega anwar ada dengan mereka ???? takat ni polis tak cakap apa-apa pun pasal jam anwar !!!
ishhhh memang anwar takut nak kasi DNA . Najib dah cakap kalau dia anytimediaboleh bagi DNA . alaaaa pepatah budak sekolah BERANI KERANA BENAR .tengoklah kes mahkamah tangguh lagi . yang nak tangguh anwar gak .. kalau aku lah , mesti nak cepat kalau memang aku tak liwat saiful . sapalah nak kenakan anwar tu!!!!! kalau nak kena dah lama dah polis gari anwar tu , tahan passport , masuk lock-up... fikir-fikirkanlah
kalau nurul izah tu berani ... pegilah jalan-jalan walkabout kat kawasan dia lembah pantai tu .... selesaikanlah masalahrakyat kat situ ... kalau beranibuat walkabaout lahhhhh......

Reply
avatar
Anonymous
June 22, 2011 at 3:28 AM delete

DSAI dah kena sekali kes pertama dia tahu kes yang kemudian nak mengenakannya, jadi dia bertindak berhati dengan fitnah ini. Kes yang pertama pun kantoi. Mengikut dari kacamata Islam semua kantoi.

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive