Ceramah BERSIH 2.0 di Seberang Jaya dihalang dengan Perintah Mahkamah!



Bagi aku ini satu tindakan yang bijak oleh pihak Polis Pulau Pinang, mereka menggunakan saluran yang betul untuk menghalang perhimpunan BERSIH 2.0 yang dijadualkan berlangsung di Tapak Ekspo,Seberang Jaya malam ini.

Antara yang tertulis dalam perintah Mahkamah itu ialah..


DAN BAHAWASANYA : Telah didapati oleh Mahkamah ini bahawa kamu(Dr. Tan Kim Woon, Mohammad Sabu,Ong Chin Wen, Mohd Hanif, Dato Ambiga,Lim Guan Eng, semua orang yang dikenalpasti oleh anggota dan pegawai polis)dan penyokong BERSIH 2.0 akan meneruskan Ceramah/Perhimpunan yang dicadangkan ituwalau tidak ada kelulusan oleh Pihak Berkuasa.

Oleh yang demikian perhimpunan ini adalah dilarang..

Bagaimanapun perhimpunan tetap diteruskan dengan lokasi yang berbeza.. aku rasa SMS dah bertebaran keseluruh Pulau Pinang dah buat masa ini..

Dan ada pihak yang melaporkan kesesakan telah berlaku sepanjang 1.5km kerana pihak Polis telah mengadakan sekatan Jalan Raya menghala ke Seberang Jaya..


Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

16 comments

comments
Anonymous
June 30, 2011 at 8:21 PM delete

SILA AMBIL PERHATIAN CERAMAH WAT JUGAK DI MARKAS PAS PONGSU 1000... SILA HADIR, CUMA UBAH LOKASI..

Reply
avatar
Anonymous
June 30, 2011 at 8:59 PM delete

negara kuku besi kuku caku. emmmm.. we're moving backward.

Reply
avatar
Anonymous
June 30, 2011 at 10:23 PM delete

slm seikh..ceramah iman ke ceramah politik seikh?ceramah besar2kan allah ke ceramah besar2kan kuasa?..xboleh ke kita usaha atas agama sebelum berkuasa?kalo ianya boleh knp pulak kita asik cerita pasal kuasa brbanding iman?kalo kita x brjaya amal agama kita yg salah ke org lain yg salah?kalo kita teringin agar diri kita dpt brsolat kita kena mtk kat allah bg kekuatan utk brsolat atau kita mtk kat kerajaan?antara 1 parti dgn parti yg lain ada beza ke?dlm agama ada politik ke seikh? seikh..kalo kita sndiri yg x amal agama tp kita slhkan org lain ni baru betul2 hero kan seikh??.....slm n walahuaklam

Reply
avatar
June 30, 2011 at 11:11 PM delete

karkun sesat mana pulah dah ni . . jaga iman tuan, sangka buruk tu rosak kan iman, jahil pun rosak iman. iman bukan solat saja.Islam tu luas tuan, bukan takat keluar 3 hari ja. Pi jauh sikit, takat dok fadail amal saja, takut syaitan tipu. Mengaji lebih sikit, keluaq tu tak pa,tapi kena mengaji, jangan dok ikut india sangat, depa negara hindu perintah, nak kalut apa sangat

Reply
avatar
Anonymous
June 30, 2011 at 11:15 PM delete

BN mati2 mesti halang BERSIH.
Kementerian Najib dan Hishammuddin sedang dan telah aturkan program untuk tambah undi kpd BN secara haram.

1. Rekrut beribu2 anggota polis baru & undi keluarga mrk
2. Rekrut beribu2 anggota rela & undi keluarga mrk
3. Projek kad pengenalan kpd warga asing
4. Daftar SPR punyai ramai pengundi 'hantu'
5. Undi Pos

Dll.....

Reply
avatar
Anonymous
June 30, 2011 at 11:42 PM delete

salam seikh..mtk maaf la ye seikh ye atas soalan2 saya yg salah 2..saya ingt iman itu menafikan makhluk dan mengakui allah,byk lg rupanya.mtk maaf ye seikh ye...salam n trima kasih seikh.

Reply
avatar
Anonymous
July 1, 2011 at 1:07 AM delete

Aku ingat kalau negara kita tak ada polis lagi baik kott....ape kita nak buat semua boleh....semua ramai-ramai leh pegi berhimpun kat mana pun...temtu negara kita sentiasa meriah....macam penyokong Ambiga nak kan....

Reply
avatar
Anonymous
July 1, 2011 at 6:31 AM delete

Perhimpunan BERSIH ingin menuntut ketelusan dan kejujuran dalam mengendalikan pilihanraya....Ini suara rakyat....kenapa kerajaan takut...Udah le....macam2 taktik kotor kerajaan buat utk kekal kuasa....rakyat bukannya bodoh...kerajaan wajar terima hakikat...bukan selama2nya kita berkuasa...

Reply
avatar
Anonymous
July 1, 2011 at 7:49 AM delete

yer ker bersih nak tuntut ketekusan dan kejujuran??? betul ker tu suara rakyat ?? suara puak puak pembangkang jer kot?? jangan lupa ramai yang tak sokong bersih ni . dan ramai yang geram dengan puak puak yang menyusahkan orang ramai ni. nasib baik aku ni bukan penganut PAS .

Reply
avatar
Anonymous
July 1, 2011 at 10:40 AM delete

sampai macam ni mereka halang??kurang hajar!!bahang tinggal ag 10 hari lagi!!

Ninja Glock,Dari Casing Handset Jadi Pistol Sebenar!!

Reply
avatar
Anonymous
July 1, 2011 at 2:46 PM delete

anon 7:49 dari kumpulan melayu umno yg bodoh dan sesat.
Kan presiden umno yg bodoh tu dah kata umno tak jadi hal kalau nak kumpulkan 3juta orang, apa yg tunggu lagi buatlah. taka da orang pun yg halang. yg takut sgt himpunan bersig kenapa??? sebab kau tu kotor???
dasara umno selama ni menang pilihanraya dengan menipu, hakikatnya rakyat dah meluat dengan umno, ooops silap UMporNO.

Reply
avatar
Anonymous
July 1, 2011 at 3:20 PM delete

yerlah ikutlah macam pilihanraya PKR tu .... berapa ramai pemimpin merajuk . konon ahli ada 120,000 orang kat selangor . mesyuarat pemilihan adalah sekerat dua manusia . tu pun mungkin diupah untuk hadir . ker nak tiru pemilihan PAS.Dua hari ooooo nak umum pemenang. konon nak buat pilihanraya masjid , pakat dgn DAP , baru tampal senarai pemilih kariah dah kena bantah dek semua ahli masjid . cerdik sangatlah tu.
bak kata pepatah , lebih baik berPerdana menterikan orang yang bodoh dari lantik orang tua yang gila sex jadi PM !!!!

Reply
avatar
Anonymous
July 1, 2011 at 4:36 PM delete

Bukan susah sangat kalau kita ikhlas...maksud saya kalau pihak polis ikhlas dan bertanggungjawab. Beri permit kepada mereka yang memohon. Contohnya untuk BERSIH boleh berarak dari jam 8.00am sampai 10.00am dan kenalpasti jalan-jalan yang boleh dilalui. Kemudian jam 11.00 hingga 1.00 bagi permit untuk UMNO. Dari jam 2.00 ptg - hingga 4.00 ptg untuk PERKASA. Apa masalahnya??

Reply
avatar
Anonymous
July 2, 2011 at 1:09 PM delete

Heran bin ajaib boleh kah mahkamah keluarkan perintah larangan?

Reply
avatar
penternak_lipan
July 3, 2011 at 2:59 AM delete

anon 3.20pm
pukimeks hang cap ayam
kali ni aku sokong hang 100% tentang pemilihan 2/3 kerat tu dan juga pemilihan pas yg amik masa 2 hari nak bagitau result..isk! isk! kita kena bersatu amik tindakan pertama dahulu dgn mereport kat SPRM pasal isa samad main politik wang,pastu leh jadi plak pengerusi FELDA,mcm mana khairy yg leh tertinggal undi dgn mukriz utk jadi ketua PEMUDA ..pengiraan kali pertama mukriz menang,kali kedua mukhriz menang..masuk kali ketiga pengiraan khairy anak jamil plak menang?pakai undi pos kot noo. pastu kita sokong chua soi lek 100% membantah dan menghina islam dgn isu salam.dan kita sokong menteri yg jaga agama boleh guna duit zakat untuk lantikan lawyer bg diri sendiri...pastu kita sokong plak khir anak toyol dgn membuat bantahan pd mahkamah yg pihak mahkamah telah menginanyai khir anak toyol dgn tuduhan salah guna kuasa.kita sokong RTC yg rogol budak tu sbb..sbb budak tu yg salah..pastu kita lantik RTC jadi pengerusi felda..perghh...aku lepas ni kena pikir cara hang pulak dgn menyokong hang...
iduppp anon 3.20pm kerana kita kalut menentang ambiga,tapi berjaya buat babi untuk kes2 lain!!!kita tangkap ambiga...biar yg lain terlepas.

Reply
avatar
penternak_lipan
July 3, 2011 at 3:01 AM delete

pembetulan
RTC pengerusi risda bukan felda..felda bekas menteri jiran negeri dia dah balas.

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive