BERSIH : Ambiga diugut Bunuh.

Beberapa wartawan dan ahli Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0) telah menerima khidmat pesanan ringkas (SMS) berhubung ugutan bagi membunuh pemimpin NGO itu dan Pakatan Rakyat lewat malam semalam dan awal pagi ini.

SMS yang dihantar dari nombor telefon 601119732179 memuatkan ugutan bunuh ke atas pengerusi BERSIH 2.0 Datuk Ambiga Sreenevasan dan juga beberapa pemimpin PAS serta PKR yang akan terbabit pada perhimpunan 9 Julai bagi menuntut pembaharuan dalam sistem pilihan raya negara.


Ambiga, ketika dihubungi Malaysiakini, mengesahkan beliau menerima SMS itu.

"Ya, saya juga terima dan akan buat laporan polis,” katanya.

SMS itu berbunyi: "Korg ni buta hati ke?? buat apa sokong ambiga keling paria haramjadah tu? dia ni kapir laknat. korang tau tak dia ni jadi alat anjing2 politik untuk musnahkan keutuhan melayu. dia kata je nak BERSIH kan SPR. bersih kepala bapak dia.

“puak2 PAS n PKR pun buta tuli n pekak badak.. kalau SPR tak bersih, boleh ke diorang menang kat Sgor, Kedah, Penang, Kelantan n perak dulu? DAP cina sial tu pulak lagi haram jahanam. dia tengok je melayu bertekak. hujung2 dia perintah negara ni dan kristiankan kita semua. aku nak kasi amaran kat korang semua.

“kalau perhimpunan ni jadi, aku dan org2 aku akan bunuh ambiga dan korang2 keliling dia satu persatu, termasuklah orang2 politik bangang yg bersekongkol ngan kafir laknat tu.. ini amaran aku. Korang tengokla nanti."

Ahad lalu, kumpulan pendesak Melayu - PERKASA yang diketuai oleh presidennya, Datuk Ibrahim Ali juga membakar dan memijak gambar Ambiga pada satu perhimpunan dan memanggilnya sebagai "wanita Hindu yang merbahaya".

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

4 comments

comments
Anonymous
June 23, 2011 at 12:50 PM delete

Ugutan ini adalah bahasa orang samseng tak ada akhlak. Hanya 3 golongan biasanya begini, 1- hardcore perkosa,2- yg selalu pakai songkok 3" dan 3- pecacai2 murahan cybertrooper UMporNo.

Reply
avatar
Anonymous
June 23, 2011 at 3:47 PM delete

kepada 01119732179..

maut adalah takdir Allah..
kemungkinan juga sebelum 9hb.Julai,2011 nanti, 01119732179 yang ditalkin dulu..

orang yang buta hati ialah orang yang sokong UM4NO buta tuli..

kalau dah rasa hebat, pasaipa takutkan padang sama rata..

sedarlah..diri tu yang butahati, butatuli, butakarei..

Reply
avatar
Anonymous
June 24, 2011 at 5:11 PM delete

uhhh ramai gak yang sayangkan keling ambiga ni yer .....teringat kata ustaz taib azimuddin dalam dewan rakyat : "maut ditangan allah" ...allah yang mana satu ni ???? ambiga nilah yang perjuang kalimah allah untuk si khatolik tu . ingatlah balik apa yang ambiga dah buat dulu ... menjatuhkan maruah agama islam jer sapa sapa yang menyokong ambiga ni ...

Reply
avatar
leleng
January 15, 2012 at 2:58 AM delete

x nmpak pn msj ugut bunuhnya?

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive