Utusan Rugi RM6.893.. padan muka!


SHAH ALAM 18 MEI : Ketika akhbar lain mencatat keuntunganm Utusan Melayu (M) Bhd mengalami kerugian sebelum cukai RM6.893 juta bagi suku pertama berakhir 31 Mac, 2011, berbanding RM6.524 juta pada suku yang sama pada 2010.

Dalam maklumannya kepada Bursa Malaysia hari ini, Utusan mendakwa kerugian itu disebabkan peningkatan bahan mentah sebanyak 30 peratus.


Ia berkata perolehan bagaimanapun meningkat kepada RM85.828 juta berbanding RM74.830 juta sebelumnya.

Utusan berkata peningkatan saingan untuk penguasaan pasaran perbelanjaan pengiklanan dijangkakan berterusan tahun ini.


TVS News
"Bagaimanapun unjuran pertumbuhan positif dalam keluaran dalam negara kasar dan perbelanjaan pengiklanan bagi 2011 akan menyediakan peluang untuk kumpulan itu meningkatkan perolehan pengiklanan," katanya.

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

15 comments

comments
May 18, 2011 at 11:01 PM delete

Rugi atas kertas - peningkatan bahan mentah 30%. Rugi sebenar - berita2 mentah yang tak masak2 menyebabkan pelanggan lari, yang setia membeli hanya Surat Kabar Lama.

Reply
avatar
May 18, 2011 at 11:46 PM delete

Sapa kata Utusan rugi? Ketua Pengarang, Pengarah dan kakitangan Utusan memperolehi keuntungan yang besar setelah bekerja keras mempelbagaikan cerita sensasi di dunia ini, Insyaallah diakhirat kelak akan memperolehi LABA yang amat perit.

Reply
avatar
Anak kg pertama
May 18, 2011 at 11:53 PM delete

Ini bukan menunjuk perubahan pembaca2 setia Utusan..sebenar perubahan cara membaca oleh pembaca iaitu dari membeli surat khabar berubah ke melayari Utusan Online (internet), walaupun lupa baca berita dua hari lepas pun masih boleh baca dalam arkib berita..improvement kurang kegunaan kertas..

Reply
avatar
Anonymous
May 19, 2011 at 12:21 AM delete

Kalau bijak katakan bijak,
Kalau bodoh jangan ditunjuk,
Wahai sahabatku yang porak,
Udah ler tu, hang dah mcm beruk..

Reply
avatar
din
May 19, 2011 at 12:21 AM delete

utusan dah jadi pembungkus nasi lemak dah.

Reply
avatar
Anonymous
May 19, 2011 at 12:32 AM delete

kalau dah tahu pembaca melayari utusan on-line apa ke bodoh nya beli bahan mentah yg tlh meningkat 30%?

Tak ada ke buat kajian dan perancangan pemasaran??

Lagi pun sedarlah dan mengakulah yg membaca utusan saluran 1. Jd mana pergi nya mereka?

Sepatutnya ini adalah petanda dan amaran kpd penguasa dr umno?? ttp krn kedegilan masalah ini diatasi dgn cara yg merugikan lagi.

Reply
avatar
Anonymous
May 19, 2011 at 12:47 AM delete

jika ingin meningkatkan jualan paper ini, ambillah langkah drastik saperti rebranding. Untuk itu amat wajar paper ini di beri nama baru yang sesuai iaitu saperti Jamban Times atau Jamban Mail.

Reply
avatar
Anonymous
May 19, 2011 at 12:59 AM delete

Pemimpin penjenayah klu memerintah mana tau rugi. Klu rugi pn duit rakyat gak dia pump utk pulihkn. Biasa le beb. Itu sbb mrk mati-matian utk prtahan kuasa sbb dh x larat nk pikul kekayaan yg dia sapu.

Reply
avatar
May 19, 2011 at 1:40 AM delete

Sebaiknya boikot saja Utusan. biar rugi. Umno antara pemegang saham besar dalam Utusan.

Kenapa perempuan suka tayang body pada lelaki

Reply
avatar
Anonymous
May 19, 2011 at 2:40 AM delete

Nampaknya Utusan boleh pindah operasi ke Tel Aviv dan tukar nama kepada "The Israeli Messenger".

Reply
avatar
Anonymous
May 19, 2011 at 8:26 AM delete

Only a stupid racist will buy and read Utusan.

Utusan and UMNO will destroy Malaysia soon.

Reply
avatar
Anonymous
May 19, 2011 at 10:57 AM delete

'a very defensive excuses'!! bukan kenaikan harga barang mentah lah tetapi peningkatan jumlah orang2 yg memboikot utusan....hahaha!!!serve u right!!marilah kita sama2 kuburkan utusan sblm malaysia dikuburkan.

Reply
avatar
May 19, 2011 at 2:22 PM delete

saya rasa utusan tak akan rugi dan tak akan ligkup.. ini kerana banyak2 akhbar di malaysia, hanya utusan yang dilihat begitu sinonim dengan pembalut bungkus nasi lemak, recycle jd tisu jamban, dan oleh kerana saiz yg besar, selalu digunakan untuk menutup mayat. So, utusan sentiasa mendapat tempat di hati rakyat dan juga mayat..

kihkihkih...

Reply
avatar
Anonymous
May 19, 2011 at 11:35 PM delete

Utusan patut ikut cara kerajaan umno, naikkan harga kepada Rm 20 senaskah...barula bole untung...lagi pun yang beli pun dah tak ramai dah

Reply
avatar
August 24, 2011 at 10:47 PM delete

Aku kat Johor kekadang nampak juga orang UMno beli kertas jamban ni ni, rasa aku nak sesah je org tu, bodoh mcm keldai. Tapi jualan amat kurang , selalu tak habis, vendor pun malas nak jual dah, buat letih turun lori naik lori je. Mampos la dgm kertas jamban ni.

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive