UMNO Pulau Pinang Mengelupur lagi..


Ustaz Salleh Man turut bersama Ketua Menteri Pulau Pinang.


Semalam ketika Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng hadir di majlis perasmian projek pembinaan jalan penghubung di Jalan Bagan 29-Jalan Siram di Taman Bagan beliau telah diserbu oleh sekumpulan Pemuda UMNO yang lagaknya seperti samseng.

Mereka menyerbu tanpa mempedulikan apa itu protocol hanya untuk bersemuka dan bertanya kepada Ketua Menteri kenapa hendak ditukarkan agama rasmi Negara ini dari agama Islam kepada Kristian?




Banner Provokasi Anak Melayu Pulau Pinang yang dipimpin oleh seorang Mamak. kalau korang klik kat gambar untuk imej yang lebih jelas, korang akan nampak mereka inilah pengkhianat kepada UMNO kerana mereka Ahli UMNO yang mengundi PR.. kliklah..


Guan Eng diserbu oleh Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang Shaik Hussein Mydin


Sedangkan isu ini adalah fitnah yang dibawa oleh beberapa blog pro UMNO dan dipanjangkan pula sebarannya oleh Lidah Rasmi UMNO iaitu Utusan.

Jawab Guan Eng kepada mereka.. “itu Utusan yang kata, tanyalah utusan kenapa tanya beliau.”

Adakah benar mereka itu masih memperjuangkan Bangsa dan Agama? Sedangkan Tun Mahathir sendiri telah berkata “Orang Melayu sekarang nampak pemimpin Umno mengejar harta, kontrak dan AP (permit yang diluluskan, bukan lagi untuk bangsa, agama dan negara,” sepenuhnya di SINI



Jelas Pemuda UMNO Pulau Pinang kini kekurangan anak Melayu yang layak sebagai pemimpin hingga terpaksa melantik Anak Mamak..


Bukan kerana Bangsa dan Agama sebenarnya Guan Eng diserbu disitu tapi kerana Guan Eng hadir bagi merasmikan projek jalan pintas yang membolehkan pengguna-pengguna lebuhraya terutama penduduk sekitar Butterworth mengelak membayar 50 sen sehala di Tol Sungai Nyiur mulai.

Ini adalah jalan alternative yang menyebabkan UMNO Pulau Pinang dan sekutunya kehilangan satu lagi isu untuk dimainkan..

Kerana sebelum PRU12 yang lalu, DAP dan PR pernah menjanjikan tol di Sungai Nyior akan dimansuhkan jika PR berjaya menguasai Pulau Pinang.

Bagimanapun tindakan itu tidak dapat dilaksanakan kerana Lebuh Raya Butterworth – Kulim itu terletak dibawah bidang kuasa Kerajaan Pusat oleh kerana itu kerajaan PR Pulau Pinang sering dikatakan cakap tak serupa bikin oleh pencacai UMNO..

Sekarang pencacai-pencacai UMNO itu telah kehilangan satu lagi isu… maka mengelupurlah lagi mereka kali ini..



Hero hero Pemuda UMNO


Shaik Hussein Mydin dengan sidang akhbarnya..


Salah seorang dari AJK Pemuda UMNO Bahagian Bagan yang ditahan untuk soal siasat..


Berita berkaitan..

'Jalan rakyat' tak payah bayar tol
Mohd Sabri Said

BUTTERWORTH, 9 Mei: Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang memperkenalkan 'jalan rakyat' khusus kepada penduduk sekitar Butterworth bagi mengelakkan membayar kadar tol 50 sen sehala di Tol Sungai Nyiur mulai semalam.

Ketua Menteri, Lim Guan Eng ketika merasmikan jalan sepanjang 1 kilometer dari Jalan Bagan 29 ke Jalan Siram menyifatkan satu lagi kejayaan Kerajaan Pakatan Rakyat untuk menunaikan janji pilihan raya membantu rakyat bukan membebankan mereka sebagaimana yang menjadi amalam Kerajaan Barisan Nasional (BN).

"Pulau Pinang sekali lagi mencatit sejarah apabila berjaya memperkenalkan 'jalan rakyat' bagi kemudahan penduduk di sekitar Butterworth yang hendak ke Seberang Jaya mahupun ke lokasi lain tanpa membayar sesen pun tol," terangnya diiringi tepukan hadirin.

Tindakan Kerajaan BN yang membenarkan sebuah syarikat mengutip tol di jalan sedia ada dari Seberang Jaya ke Butterworth tiga tahun lalu dilihat membebankan rakyat apabila pengguna jalanraya Butterworth-Kulim terpaksa membayar RM1 pergi balik.

Pembinaan jalan rakyat itu juga, sambungnya yang juga Ahli Parlimen Bagan, boleh dijadikan pengajaran kepada pemerintahan yang zalim supaya membuang jauh tindakan menindas rakyat dengan bebanan kewangan.

Bahkan, katanya pembinaan tersebut juga merupakan satu contoh kebajikan yang Kerajaan Pakatan Rakyat berikan terhadap sokongan mereka pada pilihanraya umum lepas.

"Kita buat secara tander terbuka di mana kosnya RM5.7 juta dikeluarkan oleh Kerajaan Negeri semata-mata untuk melihat rakyat gembira. Melalui tender terbuka itu sebuah kontaraktor melayu yang tiada kabel dengan mana-mana pemimpin Pakatan Rakyat berjaya melaksanakan tugas dengan baik," jelasnya.

Dulu ujarnya, penduduk Taman Bagan tidak boleh keluar sebab jalanya adalah jalan mati melainkan menghala semula ke Butterworth tetapi setelah mendapati pembangunan pesat berlaku di situ, maka jalan rakyat dilaksanakan.

Kata Lim lagi, kerajaan negeri yang berjiwa rakyat bukan sahaja memberikan kesenangan dan kemudahan pada rakyat keseluruhanya malahan boleh menghidupkan semula jalan yang sudah mati.

"Untuk memberikan kesenangan kepada semua Kerajaan Pakatan Rakyat sanggup menghidupkan jalan yang dah mati. Mana ada kerajaan yang sanggup buat macam tu," katanya.


Harakahdaily

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

19 comments

comments
Anonymous
May 9, 2011 at 10:04 PM delete

PR dok sibuk tolong rakyat, BN dok sibuk bebankan rakyat. PR sibuk naikkan jalan dan elaun bilal dan siak, tapi BN dok sibuk naikkan minyak dan gula.

Reply
avatar
Anonymous
May 9, 2011 at 10:29 PM delete

Itu belum lagi PR memerintah Malaysia.Kalau memerintah Malaysia rakyat akan rasa lebih terbela kalau hidup berpandukan umat yang terdahulu seperti UMAR ABDUL AZIZ.Wahai Guan Eng...buatlah sedikit- demi sedikit biar UMNO mengelupor kepanasan...

Reply
avatar
May 9, 2011 at 10:37 PM delete

suara suara kaldai akaq umno p.pinang!!!Tambiii lu ingat lu Raginikhan ka!dey rascallll

Reply
avatar
Anonymous
May 9, 2011 at 11:02 PM delete

uhhhh sayang gila dengan cina komunis DAP rupanya puak puak PAS ni patutkah KRISTIAN KATOLIK makin naik kepala . Harap kepada umat ISlam yang berkesempatan dan kelapangan sudi sudi kan singgah ke masjid mujahideen di SS21 . Sama sama kita tentang dakyah KATOLIK ni dari bermaharajalela di bumi malaysia ni

Reply
avatar
KuroShogun
May 9, 2011 at 11:19 PM delete

Dulu Dato' Harussani ada maklumkan pasal isu murtad di kalangan umat Islam di Malaysia. Salah satunya kes Lina Joy. Tapi oleh kerana fajar pilihanraya tak nampak, parti keris buat bodoh je. Skrg ni sibuk dengan isu Kristian, mentang-mentanglah dekat nak PRU13. Yang kelakarnya isu murtad tak disentuh, tapi isu kononnya Kristian nak dijadikan agama rasmi pula yang meletup. Adakah ini satu propaganda? Please someone answer me!

Reply
avatar
Anonymous
May 9, 2011 at 11:47 PM delete

KuroShogun jawapan kepada soalan anda ada disini http://www.youtube.com/watch?v=nr1Y0NPyQ6E .... sebab tulah isu tu seakan senyap sebab tu dalam temuramah dengan BBC selebihnya isu tu merupakan kes mahkamah pada masa tu . TQ

Reply
avatar
Anonymous
May 10, 2011 at 12:07 AM delete

Muda betul DSAI dalam video tu... masa tu DSAI masih lagi dalam UMNO kan? Masih lagi kawan baik Mahathir kan? Kes Lina Joy meletup tahun 1997 kan? Kenapa tak tayang interview tu sampai habis?

Reply
avatar
Anak kg pertama
May 10, 2011 at 12:54 AM delete

Jangan dok komen dan buat andaian...buang masa aje..kita tunggu siasatan polis dulu..kita tengok sapa yg kena!!!

Khabar Utusan tu geng of PR kata haram..surat khabar fitnah..tapi aku naik hairan le juga...ada org2 PR yg cari makan jual paper jual jg utusan dan seterunya..ha..ha..apasal jd macam tu...nak kira macamana..ada ustaz kt sni..sila terangkan..nak kena buang ahli ke..buang dlm sg ke..sunat sekali lagi ke..ha..ha..kah..kah..

Reply
avatar
Das
May 10, 2011 at 1:38 AM delete

Tahniah Lim Guan Eng kerana meringankan bebanan rakyat. dan usahakan lagi projek2 yg gumbirakan rakyat.

Reply
avatar
Anonymous
May 10, 2011 at 3:06 AM delete

bagi aku yang tetiap hari gunakan laluan disekitar tu melihat jalan 'alternatif' tu takda la berfungsi sangat kepada pengguna jalanraya selain dari untuk menghabiskan duit rakyat 5.7 juta utk 1km saja..

Untuk makluman, sebaik saja tol 5 kupang tu diletakkan untuk tarik trafik gunakan Jalan Lingkaran Luar Butterworth (BORR) yang baru siap, kerajaan BN PP pada masa tu (2007) terus buat jalan alternatif awal lagi dimana dari seberang jaya boleh lalu depan penang bird park, lalu chaileng park dan jln chain ferry utk ke buterworth dan sebaliknya.

Bagi aku kalau dari bagan, nak ke seberang jaya guna jalan 'alternatif' 1km RM5.7 juta tu keja bodo yang tak praktikal sebab terpaksa juga guna laluan melalui bawah BKE tu, then tembus ke Chain Ferry dan sebaliknya atau untuk ke seberang jaya melalui mak mandin yang terpaksa juga harungi 6 lampu isyarat.

aku tak nampak langsung fungsi jalan tu kepada rakyat melainkan dari Jalan Siram nak ke Taman bagan @ Bagan specialist (vice versa) dapat la shorcut dlm 250m..Hehe

(Orang Sekitar Pulau Pinang Harap Dapat Gambaran Penceritaan aku)

Tapi yang paling penting konklusinya di sini ialah LGE sekali lagi kantoi menipu rakyat dan telah menghabiskan duit rakyat RM5.7 Juta untuk jalan satu lorong sejauh 1km!
balaci2 pr seronok kena kencing...hehehehe
khalifah guan eng sudah kencing yg terbaik utk org penang..hahahaha

Reply
avatar
Anonymous
May 10, 2011 at 7:42 AM delete

muka2 ajk umno tu muka munafiq. selama umno jadi belaci gerakan dulu apa pun depa tak buat kat penang. tak ada projek infrastruktur dibangunkan seiring dengan pembagunan pesat. Ooi orang umno, najib altantuya tu lagi suka bagi duit buat projek di tempat yg kroni di boleh buat untung la bukan dia peduli rakyat. Contoh terbaik quaters guru yg kosong dihuni hantu. kos buat quaters yg last2 hantu duduk tu 10X kos jln pintas untuk rakyat ni. Hang panggil cermat ke tu? bodoh punya umno.
anon 3:06, hang tak mahu pakai jln tu hang punya pasal la... ramai lagi manusia yg dok guna, bukan macam projek kerajaan umno yg akhirnya hantu guna.

Reply
avatar
May 10, 2011 at 8:29 AM delete

Anak Haram Kg Pertama,

Tak payah tunggu ustazlah kalau setakat kau ni kutti pundi dalam UMNO tu ramai boleh bagitau yang kau pun tau apa makna UMNO sebenarnya = United Munafikin National Organization.

Reply
avatar
May 10, 2011 at 8:52 AM delete

Kau orang pencacai2 pukimak UMNO ni jangan pandai nak cakap pasal salahguna duit rakyat kalau tak Pakatan yang dedahkan yang UMNO salahguna berbilion2 duit rakyat sampai tak terjawab apa pasal korang tak kutuk? Kau orang dok nak spin Pakatan atas tuduhan salahguna yang tak seciput mana pun kalau nak dibandingkan dengan UMNO yang megah jadi millionaire dan billionaire dengan cara yang tak bermaruah. Lebih baik orang2 kafir yang jujur dari orang2 Islam yang munafik macam UMNO. Kalau betul UMNO nak tunjuk baik, pulangkan kepada rakyat semua harta haram yang korang UMNO dah sapu dan telan dan hiduplah dengan gaji dan kemampuan menteri dan wakil rakyat yang sejati. Kalau tak, rakyat akan sentiasa doakan rumah haram dan harta haram orang2 UMNO akan terbakar hangus.

Reply
avatar
Anonymous
May 10, 2011 at 10:58 AM delete

bodoh punya pencacai umno...LGE belanja 5.7 juta utk rakyat di kata membazir...umno belanja berpuluh juta hanya utk mebaikpulih istana pm yg tak rosak apa cete...xkira lah 1 km ke atau 100 meter ke janji utk kemudahan rakyat...jambatan bengkok kena bayar ganti rugi rm 300juta pd kroni umno termasuk dato eskay x membazir ke...???bodoh nk mampus punya umno haramjadah.....

Reply
avatar
May 10, 2011 at 11:40 AM delete

Duk makan harta rakyat yang halal la sampai mampun buat banglow 4 tingkat. Bila terbakar siap boleh sengih senyum lagi.. Apa kisah, duit aku banyakkk.. kalau tak cukup aku sebagai Setiausaha UMNO tahu la mana nak sapu.. Bukan susah pun.. projek UMNO banyak lagi.. dapat setiap satu 10% pun cukup. Terbakar yang ni aku buat la lagi bunglow 5 tingkat pulak kat tempat lain.

Ni la tujuan UMNO ditubuhkan. Semata2 mengejar harta dunia. yg masalahnya harta orang pun dia kebas sekali. Kalau dan hidup bertuhankan wang ringgit, akhirat tak lagi di hati.

Kepada pencacai2 UMNO. tinggalkanlah perjuangan assobiah kamu.. sebelum hayat berakhir

Reply
avatar
Anonymous
May 10, 2011 at 11:54 AM delete

SUKA AKU DENGAQ ANON 10.58 PUNYA KOMENTAR.. CUKUP PEDIH DAN PERIT 'LIBASAN' DIBERIKAN..

AKU NAK TUNGGU APA KATA PENCACAI UMNO!!

Reply
avatar
Anonymous
May 10, 2011 at 12:39 PM delete

ANON 3:06 utk pengetahuan, mana mana belanjawan Pakatan melebihi kos (rujuk kes beli bendera rm2000) akan cepat cepat disiasat oleh pihak berkuasa..

Klau dah kata 5.7 juta tak siasat.. tu yg aku sokong tukar kjaan Msia ni .. lemah....

Reply
avatar
Anonymous
May 10, 2011 at 12:46 PM delete

dulukan ada seorang ustazah fatwa melacur dibolehkan waktu zarurat, mengambil kiasan dari fatwa itulah mungkin ada orang pr jual suratkabar utusan meloya tu.

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive