Semoga UMNO Pulau Pinang terkejut dengan kejutan dari rakyat..

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Pulau Pinang Zainal Abidin yang juga Anggota Majlis Tertinggi Umno berkata, beliau mengharapkan kejutan daripada rakyat untuk menumbangkan kerajaan negeri pimpinan DAP yang dilihat mengamalkan politik tidak bertanggungjawab.

Tak tahulah aku apa jenis kejutan dari rakyat yang dimaksudkan oleh Datuk Zainal Abidin tu.. kejutan dari rakyat buat UMNO dengan menguburkan terus UMNO di Pulau Pinang atau kejutan dari rakyat buat Pakatan Rakyat dengan memenangkan semua calon-calon dari Pakatan Rakyat..

Di kawasan Seberang Perai ni yang aku tahu dua nama besar dari UMNO tak akan bertanding lagi pada PRU13 ni.. sorang ADUN dari Seberang Jaya dan seorang lagi MP dari Kepala Batas..


Yang dari Seberang Jaya tu dah kena cantas pasal tak sehaluan dengan Ketua Bahagian biarpu ada persamaan yang ketara antara mereka .. orang kata depa takut bini... ha..ha.. tak tahulah aku betul atau tidak.. ramai kawan-kawan depa kata macam tu..

Dari Kepala Batas pulak Pak Lah bakal berundur pasai dah tak laku dah.. ada pun serupa tak ada saja sekarang.. Semoga Tun Pak Lah berbahagia..


Umno Pulau Pinang harap kejutan dalam pilihan raya umum

PEKAN: Umno Pulau Pinang mengakui bakal menghadapi cabaran getir pada pilihan raya umum akan datang, namun mengharapkan ‘kejutan’ daripada rakyat untuk menguasai kembali negeri itu.

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Pulau Pinang Datuk Zainal Abidin Osman berkata Umno dan Barisan Nasional (BN) kini bukan hanya melawan parti politik, sebaliknya turut berdepan jentera kerajaan negeri.

“Kalau dulu, BN bertarung bagi mengekalkan pemerintahan di Pulau Pinang, begitu juga di Selangor dan Kedah…kini, kita bukan sahaja melawan parti tetapi jentera kerajaan negeri, orang yang sedang berkuasa,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan mesyuarat Perwakilan Pergerakan Puteri Umno Bahagian Pekan di sini, hari ini.

Turut hadir ialah Timbalan Ketua Umno Bahagian Pekan Datuk Ishak Muhammad dan Ketua Puteri Umno Pekan Nor Azita Abdul Rahman.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai kenyataan Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin yang menyifatkan Pilihan Raya Umum Ke-13 akan datang sebagai paling sengit dalam sejarah politik tanah air.

Kejutan rakyat

Zainal Abidin yang juga Anggota Majlis Tertinggi Umno bagaimanapun berkata, beliau mengharapkan kejutan daripada rakyat untuk menumbangkan kerajaan negeri pimpinan DAP yang dilihat mengamalkan politik tidak bertanggungjawab.

Beliau berkata Pakatan Rakyat mengharapkan keburukan pada negara dan kesusahan rakyat demi untuk berkuasa.

“Mereka mahu ekonomi negara merudum dan harap harga barang serta minyak naik supaya rakyat akan marah kerajaan (BN),” katanya.

Beliau berkata Umno di negeri itu kini sedang berusaha keras bagi mengembalikan sokongan rakyat termasuk mengadakan program tinjauan mesra setiap minggu.

“Malah parti-parti komponen BN juga telah bangkit dan mula mengorak langkah dan saya yakin sedikit masa lagi rakyat akan kembali kepada BN,” katanya.

Sementara itu, Zainal Abidin memohon kerajaan persekutuan agar mengkaji mekanisme terbaik bagi mengatasi kenaikan harga barangan dan minyak yang kini menjadi kegusaran rakyat khususnya mereka yang berpendapatan rendah.


- Bernama

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

26 comments

comments
May 22, 2011 at 9:56 PM delete

Rakyat bukannya jenis macam UMNO yang pandai buat kejutan, rakyat bukannya jenis macam UMNO yang terkejut bila kena kejutan. UMNO itu ikan, rakyat itu lautan, jadi kalau berlaku kejutan, yang terkejut ialah ikan, bukannya lautan.

UMNO dan DAP ialah dua orang nelayan, tapi nelayan UMNO adalah nelayan yang menangkap ikan dengan menggunakan kejutan elektrik...tu pasal UMNO tak berubah-ubah asyik mengharapkan kejutan.

Reply
avatar
Anonymous
May 22, 2011 at 10:26 PM delete

kita rasa pelik umno 90 peratus ahlinya islam tapi menolak hukum islam (hudud) dilaksanakan dinegara ini sebaliknya dap 99 peratus bukan islam kalau dap taknak kat islam memang tak rasa pelik yang kita rasa pelik dap bolih berkawan dengan pas yang dap sendiri tahu pas parti islam dan kalau merentah negara ini*akan laksanakan undang2 islam.

Reply
avatar
Anonymous
May 22, 2011 at 10:29 PM delete

Kejutan yang bakal tiba, Anak Kg. Pertama dimasukkan ke wad psikiatri di HKL kerana menghidap skizofrenia tahap kritikal!

Reply
avatar
Anonymous
May 22, 2011 at 10:32 PM delete

Kejutannya ialah UMNO mati terkejut. Ha..ha..ha..

Reply
avatar
May 22, 2011 at 10:46 PM delete

Assalamualaikum,

Blog anda dilihat telah berjaya menarik minat masyarakat untuk terus mengikuti perkembangan terkini mengenai isu2 panas dan penting untuk diketahui.

KL POS mengucapkan syabas atas kejayaan blog anda pada tahap yg kami kira sangat hebat di dalam pentas Media Maya.

Portal KL POS juga telah mengambil peluang untuk turut serta dalam memberikan informasi terkini dalam kesemua bidang termasuklah Politik, Hiburan, Luar Negara, Sukan, Automotif dan sebagainya.

Namun, tidak dinafikan, Politik dan Hiburan merupakan keutamaan dalam Portal KL POS ini yang menjadi pilihan utama majoriti masyarakat di Malaysia.

Namun, kami tidak memihak pada mana2 parti politik mahupun individu2 yang terlibat dalam politik. Kami hanya menyampaikan maklumat dari kedua2 pihak secara telus dan konsisten. Malah kami turut akan membuat liputan penuh Secara Langsung Muktamar PAS ke 57 PADA 3 HINGGA 5 Jun ini.

KL POS meminta jasa baik anda untuk turut menyenaraikan Portal ini dalam senarai di blog pilihan di blog anda.

Sila Copy URL di bawah jika anda berminat utk meletakkan Portal ini dalam senarai blog pilihan, jika tidak keberatan. Hanya menggunakan url di bawah ini sahaja Laman Portal KL POS akan dikemaskini selaras dengan senarai di blog2 lain.

http://www.google.com/reader/view/feed/http://www.klpos.com/rss/news.xml?source=ignition

Kami juga akan memantau dan sentiasa mempromosi artikel2 di blog anda dalam Kategori 'Dari Blog' di Portal kami sebagai tanda penghargaan dan kejayaan blog anda.


Sekian, Jutaan Terima Kasih.

Radhi Razak
Ketua Editor Politik dan Hiburan
KL POS MEDIA AND SERVICES.

Reply
avatar
Anak kg pertama
May 22, 2011 at 11:51 PM delete

Kejutan berlaku utk mengejut bagi mereka2 perasan bahawa gelombang tsunami PRU12 adalah sama pada PRU13..sekali air bah pasir akan berubah oooii..

Jangan terlalu perasan bahawa sokongan akan kekal kpd PR dikalangan org2 Melayu..diam tak semestinya takut..dan riuh tak mestinya menang...

Reply
avatar
Anonymous
May 23, 2011 at 12:20 AM delete

Bila Allah taala nak kalih sesuatu pemerintahan tiada siapa dapat mengatasinya.

Reply
avatar
Anonymous
May 23, 2011 at 7:27 AM delete

Pr tidak perlu angkuh dan riak dan seolah2 menganggap pru13 tsunami bakal berulang....
sokongan org melayu kini telh beralih arah dri pr ke bn....anda tak percaya ...lihat saja..kawan2 aku dimana mereka yg pengundi atas pagar ...bakal meletakkan pengkah keatas bn berbanding pru sblm ni...
org pas dan melayu keadilan akan sabotaj...dan mengundi bn...
anda tak percaya....terpulang...tetapi undi org cina terhadap dap makin kukuh ...itu tak dinafikan...

Reply
avatar
Anonymous
May 23, 2011 at 7:55 AM delete

anon 7.27..

aku tak hairan kepada orang melayu yang beralih arah ini kerana benar kata Tun Mahathir.. melayu mudah lupa.. mudah lupa yang BN pernah mendajalkan mereka dan mudah beralih arah apabila percaya kepada maklumat BN, TV3, UMNO dan bla..bla..bla..

Bagi kain pelekat dan duit 200 dah mula nekk menyokong BN. Murah betul nilai orang melayu..

Reply
avatar
Anonymous
May 23, 2011 at 8:01 AM delete

AKP
Hang kata sekali air bah, pasir akan berubah?? you got it right mate! pru13 nanti inshallah pasir akan terus berubah sehingga menghakis habis adun2 yg umno menang dulu.
Kejutan yg ketua umno penang maksudkan, mungkin seperti berikut:
1) kerusi adun2 dari umno keseluruhannya kalah;
2) Gerakan dan MCA make a come back sedikit, mungkin 4 atau 5 kerusi saja;
3) Ketua pembangkang Penang berpindah ke Gerakan;
4) 6 bulan lepas pru13, umno Penang di isytihar muflis;
5) Bangunan umno di Mcalister road terpaksa di jual kepada DAP;
6)ahli2 umno membakar banggunan umno permatang pauh kerana tak puas hati janji membayar RM500 seorang upah memasang bendera umno semasa pru13 tidak ditepati,
6) ahli2 umno penang, akibat terlalu marah, menyalahkan najib razak diatas apa yg berlaku,
7)Pemimpin2 umno penang yg terlalu kecewa berpakat mengedarkan video porno untuk memfitnahkan najib supaya dia jatuh;

Reply
avatar
May 23, 2011 at 8:19 AM delete

Anon 7:27 sebijik macam AKP, gaya dan mentaliti sama, klon UMNO cukup senang nak kenal, dia pakai pampers kat mulut bukan kat bontot sebab dia kencing dan berak ikut mulut. Itu pasal Anon ni takleh bezakan antara Najis dengan makanan sebab semuanya masuk dan keluar ikut mulut. Nak guna otak pun otak dia dah turun kat bontot, kepala dia dah kosong hanya layak jadi tong taik. Sampai bila pun dia takleh gunakan kepala sebab kepala dia KEPALA TAIK.

Reply
avatar
Anonymous
May 23, 2011 at 8:31 AM delete

My malay friends in Penang all say PR is doing a better job than UMNO-BN.

My malay friends say if Lim Guan Eng did not give RM400 bonus, UMNO-BN would not have given RM500 bonus.

My malay friends say they will support PR.

Reply
avatar
Anak kg pertama
May 23, 2011 at 8:38 AM delete

Kalau dah bapa kencing berdiri,tentu anak pula kencing berlari..ini sifat penyokong2 tegar DSAI..bila pemimpin PR selalu maki hamun/lucah..maka turun pada penyokong2 juga suka maki hamun/lucah sahaja..

Pepatah Melayu kalau kita berkawan dengan penjual minyak wangi akan berbau wangi sedikit pada kita..tapi kalau berkawan dengan tukang besi maka akan terkena percikan besinya...nasib le penyokong2 tegar..

Reply
avatar
May 23, 2011 at 8:58 AM delete

AKP@GBB@Anon@Anjing@Babi@Whateverlah,

Kau boleh guna apa saja nama, kau boleh guna IP address berbeza, kau boleh menyerupa whateverlah, kita boleh kenal kau, dalam gelap pun kita boleh cam kau, kau tak kan dapat ubah bayang2 kau yang hidung panjang, 4 kaki pendek dan ekor kecil melilit. Bila kau bercakap aje, semua orang dah tau dah binatang apa kau tu yang zoo pun tak mau pelihara kecuali di sarkes UMNO. ALIF MIM NUN tendang WAU - Sarkes!

Reply
avatar
May 23, 2011 at 9:06 AM delete

Anak babi kg pertama,

Nak berpepatah pun tak pandai2 gak lagi, mana ada pepatah yang panjang2 macam tu, pepatah kepala pukimak hang yang karang sendiri. Woi kau kencing kat tandas lelaki ke tandas pompuan? Pompuan aje yang kencing duduk kat pancur kencing lelaki yang dah direka untuk kencing berdiri BAHLOL! Lebih baik berkawan dengan tukang besi senang nak guna penyembur api kasi bakar sipenjual minyak wangi yang jual minyak wangi tiruan macam kau tau tak?

Reply
avatar
Anak kg pertama
May 23, 2011 at 9:23 AM delete

FMZam,

Jangan dok tuduh aku nie guna IP address lain2...aku tak kenal sapa yg seteru aku tu..walau pun aku tak kenal depa, depa dari saf aku juga..

Pertuduhan kau tak ubah macam DSAI..takut dgn bayang2 sendiri...

Reply
avatar
anak seberang jaya
May 23, 2011 at 9:34 AM delete

pkr dan pas dah tersepit....tak habis2 menyalak...fitnah mcm biasalah...makanan depa..
tunggu saja pru13...cakap banyak tak guna...
yang pasti sokongan org melayu dah berlih ke bn...insyallah

Reply
avatar
May 23, 2011 at 9:50 AM delete

woi AKP,

Kau ada saf yang berjemaah untuk buat kerja setan ni ye, jangan guna istilah saf kau mengotorkan Islam aje. Ni aku tolong betulkan, ganti saf kepada malaun baru sesuai untuk munafikun macam kau dan saf kau tu.

Sorilah AKP taraf aku tak setinggi DSAI untuk kau samakan. Aku ni setaraf dengan anjing liar yang takde tuan, bukan macam kau babi peliharaan.

Reply
avatar
May 23, 2011 at 9:58 AM delete

lagi sekor anak ni kali anak sbrg jaya lak,

sokongan melayu dah beralih ke BN tu kau ada buat research ke? kalau ikut sedap cakap aje kau jangan terkezut bila sokongan melayu yang beralih ke BN tu akan menyeberang pulak ke PR....insyaallah.

Reply
avatar
May 23, 2011 at 10:00 AM delete

Aku gelak berguling2 bila ada pecacai2 kt atas ni kata ramai dh beralih ke BN. Klu setakat dikalangan adik beradik dan kawan2 terdekat aku tak heran sbb mmg dh bebal melekat kt masing2..org yang bebal ja x dpt buka mata..Sayangnya malaysia ada rakyat cm ni..berjayalah niat pemimpin umno melahirkan rakyat2 bangang dgn sistem pendidikan kelas ketiga..

Reply
avatar
May 23, 2011 at 11:07 AM delete

Terima kasih buat Tuan Radhi Razak dari KL Pos..

Reply
avatar
Anak kg pertama
May 23, 2011 at 11:09 AM delete

FMZam..

Aku tak pernah kata aku dan seteru aku nie babi pelihara..engkau dan seteru kau yg tuduh..tapi hari nie ada yg mengaku setaraf anjing liar pulak...tapi menyalak bunyi lain le...tak macam anjing liar..tak makan tulang..patut pun..

Reply
avatar
Anonymous
May 23, 2011 at 11:13 AM delete

Hati-hati PR. Ada muslihat & tipudaya tu. Mcm Khir Toyo ckp dulu pd PRU-12 iaitu pembangkang sifar d Selangor. Akhirny menjadi kenyataan krn trlalu bnyk penipuan. Pengundi d pindah, undi pos luarbiasa dsb. Sejak akhir-akhir ni, mane program rakyat brsama wakil rakyat Umno, pasti Jabatan Pendaftaran Negara akan turut-serta. Apa maknany tu? Jgn dah trlambat baru nk brtindak. Kedudukn PM dlm bahaya. Itu sbb walauapa cara sekalipun, BN mesti hendak menang. Klu x, matilah jawabny.

Reply
avatar
Anonymous
May 23, 2011 at 12:35 PM delete

kalau tak tipu bukan umno kalau tak buat fitnah pun bukan umno kalau tak makan duit rasuah lagi bukan umno kalau tak tolak hukum islam tak dinamakan umno,sememanglah umno dah sebati dengan perkara yang tersebut diatas dulu kini dan selamanya.

Reply
avatar
Anonymous
May 24, 2011 at 8:05 AM delete

memang umno synonym dgn rasuah, politik wang, politik fitnah memfitnah, betul ke x? if x da RM, org2 umno x akan bergerak! nk menang pun pakai undi org2 asing, makin ramai indon, bangla, pakistan n bangsa2 asing yg dpt mykad! tp itu perancangan mereka, tp perancangan allah yg mengatasi segala2nya!

Reply
avatar
altantunya sharibu
June 1, 2011 at 11:03 AM delete

ape pun kami tetap sokong PR...BN jahanam lah hendaknya..

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive