Ibu pejabat PKR mungkin dilelong... Salah Siapa???

Ada cerita disebalik peristiwa ini sebenarnya.. Mat Saman Kati (MSK - Malaysia Times) ada jawapannya..

PKR mungkin diusir dari ibu pejabat parti itu kerana pemilik bangunan yang disewanya gagal membuat bayaran pinjaman bank sehingga mengakibatkan bangunan berkenaan terpaksa dilelong.

Buat masa ini PKR menyewa bangunan lima tingkat itu daripada sebuah syarikat dengan sewa bulanan antara “RM10,000 hingga RM20,000".

Bagaimanpun, pemilik bangunan itu dikatakan telah gagal membayar ansuran pinjamannya dan bank mahu melelong hartanah rumah kedai di Tropicana, Petaling Jaya ini.


Mengesahkan perkara ini dengan Malaysiakini, bendahari PKR dan ahli parlimen Selayang William Leong berkata lelongan dijadualkan pada 9 Jun ini.

“Kami hanya menyewa. Tuanpunya tidak bayar. Ini bukan pinjaman kami dan kami tidak berhutang dengan bank. Kami cuma penyewa.

“Saya tidak tahu mengapa mereka tidak bayar. Mungkin (pemiliknya) ada masalah perniagaan dan tidak dapat membayar pinjaman mereka,” katanya.

Malaysiakini

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

14 comments

comments
Hijat Panjang
May 26, 2011 at 3:14 PM delete

bro, apa kena mengena dgn MSK? Konpius aku...???

Reply
avatar
May 26, 2011 at 3:18 PM delete

Tanda2 tuuuu atau kebetulan........

Reply
avatar
May 26, 2011 at 3:31 PM delete

Ni nak spin sikit je...jangan marah ye pencacai2 UMNO....

Ada UMNO disebalik batu.

Kalau tak ada UMNO masakan pokok bergoyang.

Kalau tak ada UMNO mana kan ada asapnya.

Jangan sangka air tenang tak ada UMNO.

Reply
avatar
Anonymous
May 26, 2011 at 3:40 PM delete

haha..pkr semakin bermslh..lps ni korng wt la opis terbuka bwh pokok..mcm kerajaan psr 2 butir cite doremi..ni kesan smpah laknat ke..hahahahah..fmzam spin mcm babi..sume mende pon nk dislhkn umno..pemikiran tahap jamban..bengap nk mampos..sok luse kalo anak ko kene rogol pon agaknya ko slhkn umno.kalo nuar juburi liwt ko pon nnti msti ko slhkn umno..btul x asd..mmg bodo..hehe

Reply
avatar
KuroShogun
May 26, 2011 at 3:56 PM delete

IP PKR tak salah, tuan punya bangunan yang salah. Kalau korang menyewa rumah orang lain pun, apa korang nak buat kalau tuan punya rumah tak bayar hutang kat bank. Korang nak tolong bayar ke? IP PKR boleh sewa bangunan lain, tak de masalah pun. Tapi kalau tuan punya bangunan yang baru tu masih kekalkan sewaan IP PKR pun lagi bagus.

Reply
avatar
anak seberang jaya
May 26, 2011 at 4:11 PM delete

salah umno lagi ka...semua salah umno...depa je maksum..
anwar pi balun china doll pun salah umno...lawak betul balaci2 pr ni...
tak pernah nak mengaku kesalahan sendiri

Reply
avatar
May 26, 2011 at 5:43 PM delete

lelaki bacul yg wt komen guna anon, hit n run,

Reply
avatar
May 26, 2011 at 5:44 PM delete

Anon jubur,

Yang semakin bermasalah ialah anon yang takleh nak menyerupai orang lain lagi sebab jubur kau dah kena paku, baru pedih ye? kentut pun sembelit....kahkahkah...padan muka kau pondan UMNO yang bercakap ikut jubur, berfikir pun pakai telur. Pondan macam kau ni memang tak layak jadi pelacur UMNO nak cari makan bagi anak bini pun tak laku. Kau duduk rumah ajelah suruh bini kau kangkang kat Najib atau ikut Eskay jual burit bini kau kat Thailand tu, lagi banyak dapat duit, boleh tanggung kau, takyah susah2 kau ambil upah melalak kat sini macam anjing terkencet, tau tak?

Reply
avatar
Anonymous
May 26, 2011 at 8:36 PM delete

anak seberang jaya......hang tak takut pd Allah...swt....ke .Kutuk Anuar cam tu....jaga sikit mulut...tu.Apa yg engko tulis ...tu akan dicatat oleh para malaikat utk diadili di padang Mashyar nanti.....meskipun ASD padam....komen hang tuuuuuuu. Jangan terlalu ikut perasaan....amarah dan kenbencian hang pada Anuar. Anuar tu ada buat dosa dgn hang dan kaum keluarga hang...ke.Hang tak takut kutukan hang tuuuuu nanti akan menyebabkan salah seorang keluarga hang...terlibat dgn maksiat...lebih dahsyat dari apa yg kau kutuk pada Anuar....Insafle....sikit. Politik...politik...juga...tapi jgn tergadai iman.

Reply
avatar
Anak kg pertama
May 26, 2011 at 9:32 PM delete

Pendapat aku lain sikit dalam hal nie..

Pertama: Bangunan nie..PKR mestilah sewa dari owner geng of PR..kalu bukan geng of PR..tentu owner tak bagi sewa.

Ke 2: Owner dah insaf dan meluat dgn gelagat2 badut geng of PR. Mula niat nak halau aje keluar..takut PR fitnah kata owner dapat rasuah dr UMNO pula..

Ke 3: Owner naikkan harga sewa dgn harapan PKR keluar dr bangunan tu tapi PKR masih boleh bayar juga.

Ke 4: Owner ambil keputusan jalan terakhir tak bayar loan bank...maka mungkin ini jalan terbaik nak halau terus...badut2 of PR..

Reply
avatar
May 26, 2011 at 10:02 PM delete

Secara simplenya, aku bagi tau bahawa PKR berhutang sebnayak 800,000 kepada Soh Chee Wen.Yang selebihnya, aku dah tulis dulu.

Reply
avatar
Anonymous
May 26, 2011 at 10:44 PM delete

Pelik tuan punya tak byr pinjaman... Harta property kat sana kalau beli dan jual.. dpt untung berganda?? Ingat ni seberang jaya ke...

Ini semua mmg kerja umno nak bg keadilan bersusah payah cari bangunan baru.. Mrk ingin keadilan tidak ada ibu pejabat masa praya...

Bukan kah sepatutnya tuan punya memberi notis kpd penyewa utk berpindah... Ini dah nak lelong 09 Jun...

Reply
avatar
May 27, 2011 at 3:25 PM delete

Buat yang mengaku Anak Kg Pertama tu..

Pendapat hang yang pertama tu tepat.. tapi yang ke 2, 3, dan 4 tak tepat..

Insiden ni adalah kesinambungan dari Pemilihan yang lalu sebenarnya..

Reply
avatar
May 27, 2011 at 3:26 PM delete

Terima Kasih buat Matsamankati kerana sudi meninggalkan komen..

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive