Akhbar sendiri dah bungkus.. sibuk pertahan akhbar UMNO pulak..

KUALA LUMPUR, 20 Mei — Perkasa dan Umno menggesa agar orang Melayu mempertahankan Utusan Malaysia dengan apa cara sekalipun sambil mendakwa akhbar itu kekal satu-satunya suara tulen masyarakat itu di negara ini.

Kedua-dua kumpulan itu menyerang parti-parti Pakatan Rakyat yang menggambarkan Utusan sebagai akhbar rasis.

Menurut Perkasa dan Umno, akhbar milik Umno itu menyediakan laporan yang seimbang berbanding akhbar-akhbar milik pembangkang dan portal berita.


“Utusan Malaysia adalah suara rasmi orang Melayu, selagi Utusan hidup, selagi itulah orang Melayu hidup.

“Perkasa akan mempertahankan Utusan Malaysia sehingga ke akhir,” kata Setiausaha Agung Perkasa Syed Hassan Syed Ali.

Syed Hassan memberi amaran kepada bukan Melayu dan pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat sambil berkata, pertubuhan itu tidak akan teragak-agak untuk memobilisasikan ahlinya untuk mengadakan protes bagi mempertahankan akhbar tersebut.

Kira-kira 150 ahli Perkasa dan Umno berarak ke arah ibu pejabat Utusan untuk menyerahkan memorandum menyokong akhbar tersebut.

“Utusan berani, ia bercakap yang benar mengenai orang Melayu, kami memberi amaran kepada mereka yang menyerang Utusan, langkah mayat kami dulu. Kami tidak akan benarkan ia berlaku,” teriak seorang ahli Perkasa ketika perarakan itu.

Turut hadir bekas ketua Pemuda Perkasa Arman Azha Abu Hanifa dan Setiausaha Pemuda Umno Datuk Megat Firdaus Megat Junid.

The Malaysian Insider

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

10 comments

comments
Anonymous
May 20, 2011 at 8:57 PM delete

Berita-berita yang lebih menarik hanya dalam bloggers, portals, manakala UM, BH, and etc. dah lama kena boikot...

Reply
avatar
May 20, 2011 at 9:43 PM delete

Ingin pertahankan bagaimana ye?. Bukan ke bila rakyat dah mula malas nak beli maka secara tak langsung akan merundumlah jatuh keupayaan akhbar pembalut nasi lemak tu. Hahaha sebenarnya yang jatuhkan akhbar pembalut nasi lemak tu adalah pembaca terbanyak... :P

Reply
avatar
win win malaysians
May 20, 2011 at 9:55 PM delete

utusan meloya hanya gah pada nama melayu,kaum lain gerenti tak pegang apatah lagi nak baca,hanya melayu terpinggir saja yg mendaulatkan utusan(putuskan)utk membaca lagi lama lagi muak,hanya melayu yg setia pada umno saja bermatian membaca,melayu dari PAS,PKR haran jadah nak jamah apalagi nak baca....ApaYG SPECIAL SANGAT UTUSAN NI EDITOR PUN MELOYA NAK KARANG....KAH,KAH,KAH....

Reply
avatar
Anonymous
May 20, 2011 at 9:56 PM delete

lama dahhhhh... utusan nih telah menggagalkan usaha penyatuan Malaysia. Biar je geng Tambi2 ni pertahankan utusan, bila utusan hancuss, maka itulah petanda2 Geng Tambi juga gagal mempertahankan keagungan suara mereka... Aku baca utusan pon sekali lalu ja, baca tajuk besar.... kalau bab nak beli utusan haram aku tak beli... bagi percuma pon, aku buat lapik bontot dgr ceramah Pakatan Rakyat... senang cerita... porahhh sama lu utuseks!

magua_putra@2000

Reply
avatar
Anonymous
May 20, 2011 at 10:22 PM delete

“Utusan Malaysia adalah suara rasmi orang Melayu, selagi Utusan hidup, selagi itulah orang Melayu hidup....Hanya Allah SWT yg menentukan ajal maut seseorang...bertaubatlah wahai geng2 PERKOSA..

Reply
avatar
Anonymous
May 21, 2011 at 8:46 AM delete

Their own newspaper fail to sell so they have to defend their related newspaper Utusan.

Soon both newspaper will koyak.

Reply
avatar
Anonymous
May 21, 2011 at 9:48 AM delete

Nak memepertahankan utusan kononnnn....!!!! pirrrrahhhh....!!! Nak jaga tembolok & perut masing2 je tuuu...!! Cakap macam ayam jantan, berdegar degar, bontot penuhhhh taikkk..buuuusuuuukkkkkkk....

Reply
avatar
AntiUtusan
May 21, 2011 at 9:52 AM delete

Utusan keluar laporan seimbang? Piraaaahhh... Yang seimbang adalah semua cerita ada.. Cerita lucah, cerita agama, cerita sukan, cerita hiburan, cerita saham, cerita nombor ekor..

Reply
avatar
Anonymous
May 21, 2011 at 1:16 PM delete

There is no need to defend Utusan since it is not different with the Israeli newspapers. Utusan can change its name into "Utusan Yahudi" and begin to spread Zionist thoughts!

Reply
avatar
May 22, 2011 at 7:19 PM delete

peliaq pat sagi tul.
geng perkosa ni
aku tingin nak tgk org yg sebut langkah mayat kami dulu apakah jasa dia akan dikenang apabila dia terkorban demi mempertahankan utuseks .......
wehehehehehehe........
macam taik

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive