Semalam di Permatang Pauh : Biar Hujan.. Lawan tetap Lawan !! (Gambar)

Hujan yang menyirami Pulau Pinang bermula dari pagi hingga ketengah malam semalam dan hanya berhenti seketika sebelum ceramah bermula dan hujan renyai-renyai kembali setelah setengah jam ceramah bermula seolah-olah menyejukkan hati para penyokong DS Anwar Ibrahim dibumi Permatang Pauh ini yang mula panas setelah DS Anwar Ibrahim difitnah lagi ..

Biarpun hujan mencurah dan padang yang kering bertukar lecah.. namun ceramah terpaksa dijalankan juga bak kata seorang sahabat dari anggota beruniform tetapi tidak memakai uniform ketika bertugas.. “Bro!! Biar hujan .. Lawan tetap lawan!!”


Semalam 2 Mac 2011, sebagaimana yang telah dirancangkan dan diwar-warkan Satu Solat Hajat dan Ceramah Perdana Fitnah III telah berlangsung dikawasan Parlimen Permatang Pauh,.


Solat hajat telah diadakan di Masjid Bandar Perda dengan Ustaz Mutallib dari An- Nahdoh menjadi imam, Manakala ceramah Perdana pula telah berlangsung di Padang Awam Taman Pauh Indah, Bukit Mertajam.

Menurut sms yang diterima pada sekitar jam 8.00 malam mengatakan empat jalan utama dua lorong yang menghala ke tapak ceramah telah ditutup satu lorong menjadikannya satu lorong oleh pihak Polis menyebabkan aliran trafik menjadi sangat perlahan..

Aliran yang telah perlahan itu diperlahankan lagi dengan pemeriksaan terhadap setiap kenderaan oleh Anggota Polis yang terpaksa menurut arahan Pegawai mereka..

Laporan juga mengatakan sebanyak lapan truck FRU dan dua Water Cannon telah digerakkan ke padang tempat ceramah diadakan, laporang yang menyebabkan seluruh petugas keselamatan dari UKP diletakkan dalam keadaan bersedia dengan segala kemungkinan.

Sedikit sebanyak laporan yang mengatakan lapan truck FRU bersama dua water cannon itu memang menyakitkan hati dan ramai yang bertanya adakah Polis Pulau Pinang juga mahu menurut jejak langkah Polis di Selangor yang telah menggangu dan menghentikan ucapan Anwar di Selangor kelmarin?

Tetapi semalam terbukti Pihak Polis terutamanya Ketua Polis Pulau Pinang jauh lebih professional jika dibandingkan dengan pihak Polis dan Ketua Polis Selangor.

Sekatan jalanraya dilakukan bagi memastikan keselamatan para pemimpin iaitu DS Anwar Ibrahim, Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng, TKM1 Pulau Pinang Datuk Mansor Othman, YB Johari Abdul, Khalid Jaafar dan Chegubard terjamin..


Semua mereka memberikan ulasan tentang isu Video Lucah.. YB Johari Abdul dengan pendedahannya mengenai konspirasi UMNO melalui lelaki yang pernah dikaitkan dengan kejadian merogol kanak-kanak bawah umur.

Khalid Jaafar menceritakan siapa itu Rahim Tambi Chick..



Guan Eng yang pernah dipenjara kerana membela seorang gadis berbangsa Melayu yang dikatakan telah menjadi mansa rogol Rahim Thambi Chik sambil memuji pihak Polis Pulau Pinang yang telah Berjaya menurunkan indeks jenayah di Pulau Pinang sebanyak 22.7% mempertikaikan siapa Rahim Thambi Chik, seorang yang kononnya mempunyai moral sesuci embun pagi kini menjadi dalang Video Lucah dan pernah dikaitkan dengan isu rogol kanak-kanak bawah umur yang mempersoalkan moral Anwar pula.. itulah contoh ayam jantan yang berkokok berdegar-degar tapi ekor penuh najis!

DS Anwar Ibrahim pidatonya hampir sama dengan pidatonya yang boleh dilihat di SINI cuma loghat bahasa berbeza, memendekkan ucapan untuk memberikan laluan kepada Chegubard.

Sedang menurunkan autogeraf diatas buku tulisannya "Disebalik Misteri Pembunuhan Altantuya"

Chegubard yang dijemput memberikan ucapan oleh DSAI sendiri menceritakan kisah bagaimana semuanya kisah mengenai Video lucah itu bermula, dengan sikit tambahan yang aku kira menyakitkan hati sekelompok pemimpin yang berlindung dibawah ketiak Anwar.

Yang tak pernah dengar pendedahan itu, bacalah di SINI.

Katanya beliau sedar beliau bukanlah seorang yang baik untuk menjadi ahli politik, kerana beliau kurang satu lagi criteria yang diperlukan iaitu BODEK atau mengampu pemimpin untuk naik… Aku setuju 110%..

FRU yang dihantar juga bagi mengelakkan sebarang rusuhan atau kekacauan tercetus, mereka digerakkan tetapi tidak terus ketapak ceramah sekadar berkhemah di perhentian bas yang setengah kilometer letaknya dari tapak ceramah..

Tiada sebarang provokasi dicetuskan mereka cuma satu sms yang diterima meminta kalau boleh berhentilah tepat jam 12.00 malam jangan ulang seperti di Cheruk Tok Kun hari itu yang berakhir jam 12.30 malam..

Bagi menghormati permintaan wakil mereka itu ceramah yang dihadiri oleh hampir 3000 orang ini telah dihentikan tepat jam 11:58 malam, dua minit lebih awal..

Biar hujan.. mereka masih setia berdiri mendengar

Bukan wartawan menjadi sasaran.. lelaki ini muncul lagi..

Siapa lelaki yang menutup kepalanya dengan surat khabar itu??
jawapannya ada di SINI

Masih setia.. ketika hujan renyai-renyai..

Ribuan hadir untuk mendengar penjelasan, kerana bagi mereka
Media elektronik kini berat sebelah




Gambar dirakam dari tepi padang..


Tahniah buat semua yang terlibat menjayakan program ceramah Fitnah III ini, kerana dalam masa yang pendek (4 hari) notis diberikan segalanya berjalan lancar..

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

13 comments

comments
Anonymous
March 27, 2011 at 5:45 PM delete

adakah yang tutup ngan surat khabar tu org yg mengoyak kan gambar kho su kon???

Reply
avatar
pakngah santan
March 27, 2011 at 5:50 PM delete

bila ada masalah peribadi, baru balik kampung. kelentong orang kampung sendiri dulu. tengok depa percaya atau tidak. kalau ramai mai, boleh teruskan berbohong. kah kah kah.

dah start pencarian jam omega? kot kalau jumpa jam omega, boleh beri pada anwar dan dapat habuan.

Reply
avatar
Anonymous
March 27, 2011 at 9:20 PM delete

Para pemegang saham firma Fitnah Video jangan bimbang, anda juga akan terima dividen lumayan di Padang Mahsyar nanti. Bersabarlah.

Reply
avatar
March 27, 2011 at 9:50 PM delete

Buat Pakngah santan..

Nak menuduh biar disertakan fakta.. jangan menuduh ikit suka..

Anwar tidak perlukan masaalah untuk balik ke kampung, dia cuma perlukan masa untuk balik ke Permatang Pauh..

Reply
avatar
March 27, 2011 at 9:52 PM delete

Buat Anon 5:45 tu..

Memang betullah tu.. ramai lagi dari UMNO yang berada di situ.. atas sebab tertentu gambar mereka aku simpan..

Reply
avatar
Anonymous
March 28, 2011 at 9:23 AM delete

Pak Ngah Santan perah santan,
mengapa perah santan?
sebab tak jantan,
dan bodoh macam jambatan!
hahaha..

Reply
avatar
March 28, 2011 at 4:41 PM delete

Bro, gua pinjam gambar lu sekeping dua yee sebab gambar lu memang best. Hahahahaha...

Reply
avatar
March 28, 2011 at 5:28 PM delete

MPP.. Gambar Non Cabai tu.. hang tak mau ambik ka?

Reply
avatar
March 28, 2011 at 5:43 PM delete

Gambar Non Cabai tu tak maulah.. Bukannya popular pun dia tu.. Hahahaha...

Reply
avatar
wak sikun
April 10, 2011 at 11:28 PM delete

Fitnah,fitnah inilah saja talian hayat umno/bn yang masih ada...he..he

Reply
avatar
Anonymous
April 22, 2011 at 6:12 PM delete

org pakatan apa kurangnya dlm bab fitnah menfitnah...
setiap ceramah semua pemimpin pr mesti meratib najib altantuya2...
bila raja petra kamarudin sudah bukak cita...anwar yg menfitnah najib....sekarang sapa yg jadi raja fitnah

Reply
avatar
Anonymous
October 6, 2011 at 8:21 PM delete

SEBAB CAKAP PAKATAN BERDASARKAN FAKTA,CAKAP UMNO BERDASARKAN AUTA.SEBAB ORANG SEKARANG BANYAK YANG PANDAI BERFIKIR PAKAI OTAK BUKAN PAKAI KEPALA LUTUT MACAM ORANG2 UMPORNO

Reply
avatar
ggkanister
October 6, 2011 at 8:26 PM delete

cakap pakatan berdasarkan fakta,bn berdasarkan auta.orang sekarang pandai fikir gunakan otak bukannya fikir pakai kepala lutut macam org umporno

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive