Wednesday, September 21, 2016

Ali Tinju Kantoi!! FMT Dedah Rakaman Temubual..


"Saya tidak bersalah. Saya tidak habiskan ayat saya (dan media) tidak mempunyai sebarang rakaman atau video yang memetik saya mengeluarkan apa-apa (ugutan),"

"Komen saya bukannya ugutan ... Saya tidak akan menarik balik kenyataan saya dan tidak ada keperluan untuk saya minta maaf," kata Ali Tinju y.ang dipetik The Sun.

Mohd Ali, yang juga dikenali sebagai Ali Tinju, sedang disiasat polis berhubung ugutan jenayah selepas beliau dipetik sebagai berkata Maria “tidak akan berjalan di atas bumi” berikutan pengumuman bahawa perhimpunan BERSIH 5 akan diadakan pada 19 November ini

Bagaimanapun Ali Tinju kantoi, bila mana FMT menyiarkan rakaman perbualannya dengan wartawa..

Berikut adalah transkrip temubual tersebut..



Journalist: Will you hold a counter-rally (to Bersih 5)?

Ali Tinju: Saya akan adakan dalam masa terdekat ini, dan kita akan perhatikan perjalanan beliau. Itu kita punya, kita akan buat serang hendap lah.

Journalist: Serang hendap? Dalam bentuk satu lagi perhimpunan jalanan juga ataupun exercise pinggang?

Ali Tinju: Itu you perhatikan lah. Di rumah, ataupun (inaudible) kita tengok dia. Dia jangan cuba buat kacau-bilau dalam Malaysia ni. Kita punya ahli ni banyak ahli-ahli perniagaan di Kuala Lumpur. Peniaga-peniaga di Kuala Lumpur ni banyak menjadi ahli Gerakan Merah. So mereka mempertikaikan lah kenapa di Kuala Lumpur, kenapa tak nak buat di Pulau Pinang, kenapa dia tak nak buat di Selangor? Kita akan serang hendap dia la. Tunggu masa serang hendap la. Saya tak kisah masuk penjara 10 tahun pun tak kisah.

Journalist: Nak confirm, Tuan ada rancang untuk buat counter-perhimpunan jalanan tak? Mungkin pada hari sama dengan Bersih 5?

Ali Tinju: Kita akan turunkan orang-orang kita, kita membuat protes terhadap kuning pada hari yang sama. Tetapi dalam masa terdekat ni saya akan serang hendap Maria Chin.

Journalist: Dekat rumah?

Ali Tinju: Mungkin dekat rumah, mungkin kat kedai, mungkin kat mana-mana.

Journalist: Tapi serang hendap tu untuk buat exercise pinggang ke macam mana?

Ali Tinju: Tunggu jelah. Tunggu dan lihat lah.

Journalist: Tapi exercise pinggang tu akan diadakan di depan rumah Maria Chin?

Ali Tinju: Dia akan rasa tidak akan aman. Dia tidak akan senang duduklah selepas ini. Mungkin dia akan bawa bodyguard dua tiga orang ke, enam orang ke, 10 orang ke untuk kawal dia. Tapi mereka ingat, 10 orang pun kita datang sebat la. Walaupun bodyguard dia 10 ke 20, kita akan sebat lah. Tunggu lah, kita akan serang hendap dia. Dia tidak aman, orang yang berniaga pun sama dengan dia tidak aman.

Journalist: Kenapa?

Ali Tinju: Dia melakukan perbuatan pada 19 haribulan 11 untuk membuat himpunan akan menyusahkan orang-orang Kuala Lumpur meniaga, orang nak beli-belah, pelancong pun rasa takut nak datang, dan rasa negara ini seperti tidak aman dan tidak selamat. So Maria Chin pun tidak akan selamat selepas ini.

Journalist: Maria Chin cakap kalau Tuan buat exercise pinggang dia akan sediakan air untuk Tuan. Boleh saya dapatkan comment?

Ali Tinju: Dia kena ingat, saya takut dia nanti tidak akan berjalan di atas bumi. Ini kata-kata bekas tentera. Jangan cabar kami nanti kami akan buatkan kaki dia ke atas, kepala ke bawah jalan.

Journalist: Maknanya macam angkat mayat?

Ali Tinju: Itu you saksikan akan terjadi dalam masa terdekat.

Journalist: Tuan tak takut penjara? Atau tindakan polis?

Ali Tinju: Tak apa, itu undang-undang mahkamah menjatuhkan hukuman bukan dia yang menjatuhkan hukuman. Tetapi, Maria akan bertanggungjawab segala-galanya.

Journalist: (Maknanya) Dia akan menerima balasan?

Ali Tinju: Dia pasang 10 commando pun, 10 bodyguard pun, bodyguard dia akan tumbang. Ini serang hendap.

Journalist: Jadi Tuan bagi amaran kepada Maria Chin untuk berhati-hatilah maknanya?

Ali Tinju: Yes, yes, yes, yes. Jangan rasa seorang hero untuk membuat kacau-bilau dalam negara. Kami menentang sehabis-habis keras.

Journalist: Ada apa-apa lagi Tuan nak tambah?

Ali Tinju: Takpe, saya ingat saya akan bagi dia satu pil untuk dia insaf.

Journalist: Satu pil untuk dia insaf? Pil apa Tuan?

Ali Tinju: Yes. Tunggu, warna merah.

Journalist: Pil warna merah? Baju merah la maknanya?

Ali Tinju: Pil warna merah dia akan tahu itu pil.

Journalist: Pil tu baju merah ye?

Ali Tinju: Pil tu warna merah.

Journalist: Dalam bentuk Gerakan baju merah ke macam mana?

Ali Tinju: Takde, Takde. Pil tu warna merah, dia akan ingat sampai mati.

Ni rakaman audionya..





Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails