Friday, June 10, 2016

Deklarasi Rakyat: Ratu Naga Terdesak Kata CheguBard


Pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) Badrul Hisham Shaharin menyelar Ratu Naga (Syarul Ema Rena Abu Samah) kerana menyerbu sidang akhbarnya hari ini, melabelkannya sebagai tindakan terdesak.

“Kemunculan perempuan yang suka dikenali sebagai Ratu Naga mengganggu secara emosi sidang media tadi jelas memperlihatkan sikap terdesak,” katanya.

Lebih dikenali sebagai Chegubard, aktivis yang lantang bersuara itu mencabar Syarul Ema menyaman atau membuat laporan polis terhadap pengatur cara bebas Azharuddin Othman untuk membuktikan dia tidak bersalah...

Baca nih!

Kenyataan Media 10 Jun 2016

TINDAKAN MEMALSUKAN KENYATAAN BERSUMPAH DAN KEMUNCULAN EMOSI RATU NAGA TINDAKAN TERDESAK.



1. 11.00 pagi tadi, saya dan Azhar bersama beberapa teman penyelaras SAMM telah mengadakan sidang media bagi menafikan satu kenyataan bersumpah (SD) palsu yang disebarkan dikalangan kumpulan (pro) Mahathir sejak dua hari lalu. Penafian sudah dibuat beberapa jam sejak kewujudan SD palsu itu dikesan. Azhar telah membuat penafian melalui laman fBnya dan saya telah membuat penafian melalui fB dan pesanan whats app kepada teman – teman media.

2. Namun sidang media pagi ini dipanggil kerana ternyata walaupun selepas dinafikan pasukan (pro) Mahathir ini tidak berhenti terus menyebarkan malah amat menyedihkan beberapa teman pimpinan pembangkang dan media yang mesra pembangkang selama ini turut menyiar sebarkan SD tersebut tanpa mempedulikan penafian yang dibuatSangat kesal dengan tindakan Malaysiakini.com contohnya yang menyiarkan berita dengan tajuk “saya diupah untuk baca tesk oleh chegubard”. Tajuk itu sendiri berniat jahat dan penulisan berita seolah Malaysiakini mendapat sumber kenyataan dari Azhar sendiri. Tajuk berita itu dikongsi ramai pihak menyerang saya, azhar, SAMM malah malah ada komen sehingga melibatkan ibu bapa kami. Mungkin kemudian sedari dan hasil tekanan Malaysiakini kelihatan telah mengubah suai berrita yang sama beberapa kali. Pihak SAMM menghubungi Malaysiakini dan mendesak penjelasan, setelah itu hanya tajuk ditukar dan berita yang sama masih kekal. Ini sangat memalukan.

3. Azharuddin sendiri hari ini depan media menyatakan kenyataan bersumpah yang disebar dikalangan pasukan (pro) Mahathir itu palsu dan dia mempertahankan akuan bersumpahnya yang dia pernah bacakan depan wartawan sebelum ini.

4. Kemunculan perempuan yang suka dikenali sebagai Ratu Naga mengganggu secara emosi sidang media tadi jelas memperlihatkan sikap terdesak. Dia muncul mengasak Azharuddin bersumpah laknat. Untuk rekod sebelum ini dia muncul di kedai mamak dalam keadaan tidak menutup aurat menjungjung quran bersumpah. (klik sini http://chegubard.blogspot.my/2016/05/letak-al-quran-di-tepi-kepala-di-kedai.html) Namun dia sangat emosi apabila saya dengan senyum menjawab ini semua gerak kerja Umno Bn, terdesak salah guna agama dan jangan buat benda yang tidak ada dalam Quran. Azhar sudah membuat kenyataan bersumpah berdasarkan undang – undang kalau kamu betul buat laporan polis atau dakwa Azhar di mahkamah. Sebelum ini ketika bersumpah dikedai mamak dia cakap akan lapor polis namun dia tak laporkan pun sehingga kini. Kecewa tidak termakan provokasinya maka dia terus emosi dan marah – marah dari kes cincin Rosmah ke 1MDB. Kami boleh halang dia dari masuk ke bilik sidang media namun sengaja kami biarkan untuk mempertontonkan sikap terdesak orang yang sedang ditekan kerana memalukan pasukan sendiri.

5. Rumusan sidang media tadi ialah Kenyataan Bersumpah yang keliaran dikalangan pasukan (pro) Mahathir termasuk disiar oleh fB yang guna nama Mukhriz Mahathir itu adalah palsu. Media dan individu yang menyiarkan akuan bersumpah palsu termasuk Malaysiakini dituntut menarik balik pemberitaan berniat jahat itu dan meminta maaf secara terbuka.

6. Esok laporan polis akan dibuat oleh Azhar dan saya berkaitan kewujudan SD palsu tersebut termasuk media yang menyebar siarkan sebagai betul. Kemudian laporan SKMM juga akan dibuat dan sedang mempertimbangkan tindakan undang – undang selepas perbincangan dengan beberapa peguam.

7. Kepada semua khususnya pembangkang yang teruja terpesona dengan Mahathir agar kembali ke landasan asal. Telah saya pesan jangan bawa Mahathir mengotori rumah perjuangan ini. Mana mungkin dengan penipuan dan kerja jahat Negara boleh diselamatkan. SD palsu ini strategi cukup rapat dengan Mahathir iaitu mencipta satu penipuan demi menutup penipuan yang lain dan cubaan mengalihkan isu.

Sekian.
che’GuBard, SAMM



Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails