Thursday, January 21, 2016

Ahmad Bashah.. Anda Kantoi Lagi!!..


Sebelum itu.. kat FB aku tadi ada empat atau lima orang yang bertanya, kenapa aku bersunguh-sungguh mempertahankan Mukhriz tu?.. he.. he..

Sebenarnya aku pertahankan dia sebab ramai yang berkata Mukhriz ni walaupun dia kaya, bapak dia bekas Perdana Menteri.. dia benar-benar melakukan kerja dia sebagai Menteri Besar..

Aku tak dengar lagi ada tuduhan yang mengatakan Mukhriz dah rembat duit dari mana-mana GLC atau apapun firma yang aku tahu salah dia hanyalah sebab dia anak Mahathir..

Lagipun kalau kita tengok muka-muka pemimpin UMNO yang ada dalam sidang media semalam tu.. muka Jamil Khir.. muka Azeez dan muka-muka Ketua Bahagian yang dikatakan bermasaalah.. alahai.. kesian kat rakyat Kedah kalau salah sorang dari muka yang ada tu jadi MB..

Aku peduli apa samada dia dari UMNO atau PAS ataupun PKR mahupun DAP.. selagi dia tak timbulkan kontroversi.. selagi dia tak terpalit dengan skandal.. selagi dia tak mengeluarkan kenyataan-kenyataan bodoh yang menyakitkan hati rakyat.. aku tak kisah..

Berbalik kepada Ahmad Bashah kantoi lagi tu.. baca ,laporan kat bawah ni..

Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (EXCO), Datuk Suraya Yaacob, menafikan majoriti kepimpinan UMNO di Kedah menolak Datuk Seri Mukhriz Mahathir sebagai Menteri Besar.

Justeru, beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Tiang, menyifatkan 'serangan' dibuat terhadap Mukhriz melalui sidang media khas semalam, sebagai suatu tindakan yang gelojoh dilakukan pemimpin tertentu.

Katanya, beliau tidak menerima sebarang jemputan bagi sidang media penolakan Mukhriz itu, malah sama sekali tidak akan menyokong perbuatan seumpama itu.

"Tak boleh kata seluruh kepimpinan UMNO (Kedah) tolak Menteri Besar... kalau seluruh kepimpinan maknanya Ketua UMNO cawangan pun termasuk sekali...itu hanya melambangkan mereka yang berada di situ.

"Saya tidak dijemput dan tak akan sokong sebab itu bukan cara dalam UMNO...tak menjangka ia akan jadi sebegitu drastik, " katanya ketika ditemui di Istana Anak Bukit, di sini sebentar tadi.

Sementara itu, seorang lagi EXCO Kedah, Datuk Tajul Urus Mat Zain, yang hadir pada sidang media semalam pula, mengakui ragu-ragu sama ada kaedah dilakukan Timbalan Pengerusi Perhubungan UMNO Kedah, Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah dan pemimpin UMNO lain itu betul atau tidak.

Tajul Urus berkata, beliau tidak dimaklumkan lebih awal mengenai inti pati sidang media itu dan hanya mengetahuinya sebaik hadir di Hotel Grand Alora, selepas diminta hadir.

"Ia menjadi pertanyaan pada saya sama ada ini kaedah yang betul...soal pucuk pimpinan dah tak boleh (diterima) adalah biasa, namun kaedah dia tu...saya tiba di sidang media itu dan bertanya pelbagai soalan, namun akhirnya saya akur di situ sahaja.

"Sekiranya ditanya saya pada peringkat awal, mungkin saya bagi pandangan lain, " katanya.

EXCO Kedah, Datuk Amunuddin Omar, berkata beliau turut tidak mendapat jemputan bagi menghadiri sidang media itu.

Beliau yang menyokong penuh kepimpinan Mukhriz berkata, tindakan sidang media itu dibuat secara dasarnya seolah-olah tidak menghormati Undang-undang Tubuh Negeri Kedah, iaitu Menteri Besar dilantik atas perkenan Sultan Kedah ~ Berita Harian

Bagaimanapun... walaupun aku sokong Mukhriz.. aku tak sokong UMNO!!.. Harap maklum!


Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails